//

Apple TV met XBMC

Apple TV met XBMC discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, ik ben op zoek naar een alternatief voor de pc bij mijn tv. Apple TV met XBMC lijkt me een goede oplossing, maar... : ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-09-11, 22:02
wdl wdl is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: België-Leuven
Berichten: 9
Standaard Apple TV met XBMC

Hoi,

ik ben op zoek naar een alternatief voor de pc bij mijn tv. Apple TV met XBMC lijkt me een goede oplossing, maar... :
Kan XBMC voor apple tv ook iso's spelen in 1080p ?
Is er vooruitzicht voor 3D ondersteuning ?

alvast bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-09-11, 16:26
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Let op goed lezen:
Apple TV kan iso's afspelen met een 1080p videostream. Het geeft het alleen niet weer op je tv in 1080p. Dat is een limitatie van de ATV zelf.

Voor echte 1080p weergave moet je waarschijnlijk ff op de volgende generatie ATV's wachten.
  #3  
Oud 17-09-11, 20:42
Stijntje's schermafbeelding
Stijntje Stijntje is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Oss
Berichten: 230
Stuur een bericht via MSN naar Stijntje
Standaard

Ik heb zelf ook een Apple tv 2 met XBMC samen met een Synology, ik ben er zeer tevreden over..

Het speelt overigens alles af!
  #4  
Oud 18-09-11, 00:41
Boes40's schermafbeelding
Boes40 Boes40 is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 272
Standaard

zoek eerst even voor jezelf uit wat je wil...een Apple tv met xbmc is leuk....maar voor mij was dat het gewoon net niet. Ik had thuis al een goede media streamer die alles maar dan ook echt alles (ook blu-ray etc) afspeelde..dus voor mij voegde het niets toe (remote met iPhone was wel top moet ik zeggen). Wil je een media streamer die alles wat je erop los laat ook afspeelt, dan ben je in mijn ogen beter af met b.v. een Popcornhour/ AcRyan/ Dune /Boxee etc...

My 2ct
  #5  
Oud 18-09-11, 16:45
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Er zijn maar weinig van die spelers die ook echt Bluray afspelen puur omdat de licentiekosten vrij hoog zijn.

Boxee is een fork van XBMC dus die heeft sowieso bijna dezelfde mogelijkheden. Groot verschil is dat Boxee niet veel ontwikkeling heeft qua development en XBMC wel.
Een ATV met XBMC is ook in alle gevallen een hele berg goedkoper dan wat je noemt.

Ik zou tegenwoordig altijd voor de ATV gaan (of een aparte HTPC), maar sommige opties wegen wat zwaarder voor de een dan voor de ander. Zo'n voor ingestelde mediaspeler ziet er wat mij betreft niet goed genoeg uit qua software en heeft niet zoveel mogelijkheid voor toekomstige bestandsformaten. Dat heeft XBMC wel.
  #6  
Oud 04-10-11, 23:15
wdl wdl is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: België-Leuven
Berichten: 9
Standaard

bedankt allemaal voor de verduidelijkingen... ik dank dat ik het nog even bij mijn htpc hou...
1080p weergave is echt wel een requirement.
  #7  
Oud 10-10-11, 23:24
stvh stvh is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Prov. Antwerpen
Berichten: 67
Standaard

@wdl, Veel verschil zal je niet merken tussen 1080p en 720p of je moet op minder dan 2,5 m van je TV zitten als het een 42" scherm is. Bij een 32" op 1,5m om het verschil te zien.
__________________
Al meer dan 20 jaar Mac gebruiker en nog steeds tevreden.
  #8  
Oud 11-10-11, 01:40
wdl wdl is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: België-Leuven
Berichten: 9
Standaard

helaas, ik zal het wel merken...
tv is nog ietsie groter
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apple TV 2 - XBMC - ESPN3 JimmyClioRS Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 4 05-09-11 20:01
XBMC installeren met jailbreak met Seasonpass rjmeijer1973 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 2 13-07-11 10:05
van mac naar XBMC--Apple TV2 streamen Geert1976 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 3 24-06-11 16:04
Apple TV: Apple TV 2 XBMC buffer probleempje youri1311 Jailbreak 17 24-06-11 11:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:10.