iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   ATV niet zichtbaar op iPad/iPhone (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/101860-atv-niet-zichtbaar-op-ipad-iphone.html)

El Krono 20-10-11 09:41

ATV niet zichtbaar op iPad/iPhone
 
Hoi,

Nadat ik mijn iPad heb geüpgraded naar IOS5, is mijn ATV soms wel en soms niet zichtbaar binnen AirPlay op de iPad. Het maakt niet uit of ik ATV via het Wi-Fi netwerk of via ethernet aansluit.

Het netwerk functioneert prima, want met ATV heb ik ondermeer internet verbinding. En de iPad en ATV maken gebruik van zelfde netwerk???

Heb al van alles geprobeerd: alles hersteld, afgekoppeld van stroom etc. etc.

Iemand enig idee??

MJMB 17-04-12 11:26

Heb je al een antwoord gehad op je vraag of zelf een oplossing gevonden?
Ik zit met een identiek probleem. Heb een ATV3 gekocht voor bij de TV (i.v.m. resolutie) en heb de 'oude' ATV2 aangesloten op m'n audio installatie. Deze staat in een kast maar is nu telkens na gebruik zoek op m'n iPhone of iPad. Lastig want dan moet ik hem loskoppelen en aan de TV hangen om te zien wat ik doe. Maar eigenlijk niet nodig want de ATV2 wordt dan automatisch gevonden.
Kan zijn dat de plek in de kast de verbinding/zichtbaarheid lastig maakt. Maar als'ie eenmaal gevonden is en weer in de kast geplaatst kan ik zo de muziek spelen via Airplay of iTunes.

Verder zie ik op de verschillende devices (iTunes/iPad/iPhone) bijv. ATV 3 (2), ATV 3 (8) en ATV 3 (9). Het nummer tussen haakjes kan ik niet verklaren en loopt ook onverklaarbaar verder op.

Enig idee?

El Krono 17-04-12 11:37

Ik heb destijds alles opnieuw herstelt (fabrieksinstellingen) en daardoor werkte het weer. Vreemd dat je 'm elke keer opnieuw moet "vinden". Lijkt mij inderdaad niet aan de "ligging" te liggen, want eenmaal gevonden werkt het prima. Ik heb helaas geen idee waar dit aan zou kunnen liggen. Sorry. Ik had laatst een probleem met mijn macbook en toen heb ik naar Apple NL gebeld en daar hebben zij mij toen prima geholpen. Misschien kan je hen eens bellen?

MJMB 17-04-12 11:46

Dank voor je snelle reactie!
Zal Apple nl eens bellen of een iCentre in de buurt vragen.

Guest-20180925190238 17-04-12 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MJMB (Bericht 788372)
Verder zie ik op de verschillende devices (iTunes/iPad/iPhone) bijv. ATV 3 (2), ATV 3 (8) en ATV 3 (9). Het nummer tussen haakjes kan ik niet verklaren en loopt ook onverklaarbaar verder op.

De oorzaak kan een router zijn die problemen heeft met het Apple Filing Protocol (AFP) of met de broadcasts van mDNSResponder (aka Bonjour) die de iDevices verzenden.

Er zijn ondertussen een paar routers bekend die inderdaad de voornoemde problemen hebben oa. routers die door T-Mobile worden geleverd.

MJMB 17-04-12 12:36

Ik heb inmiddels met Apple Support gebeld.
Oorzaak is bij de ATV 2 dat sinds firmware versie 4.4.2 niet zonder tv (niet 'headless') gebruikt kan worden gemaakt van de ATV. Daarvoor is de airport express (maar deze heeft geen digitale audio uitgang). Handig van Apple. Jammer voor mij. Wellicht jailbreak en dan terug naar 4.4.1. als dat lukt. Suggesties?

Voor het bovenstaande probleem met de nummering had men geen oplossing. Ik heb een Fritz!box Fon WLAN 7360. Volgens mij niet op de lijst met probleemrouters.

MJMB 25-04-12 14:31

ATV niet zichtbaar op iPad/iPhone - downgrade FW
 
Is er iemand die een goede handleiding (link) heeft voor een downgrade van ATV2 FW. Reden is dat de ATV dan zonder TV wel gevonden zou worden (mbv airplay/iTunes). Hij moet daarvoor van 4.4.4 naar 4.4.1 of lager. De ATV kent (nog) geen jailbreak.
Ik vind wel sites met downgrades bv.
Official Apple Firmware ATV2 Direct Links - SiNfuL iPhone
maar nergens een eenduidige wijze van installeren (behalve voor jailbreak versies). Hoop dat het niet te lastig is.

THX


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:52.