iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   Icefilms - Verzameltopic voor problemen (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/108084-icefilms-verzameltopic-voor-problemen.html)

BluePress 06-01-12 02:55

ik heb ook problemen met mijn installatie van icefilms en misschien xbmc. ondanks dat alles (meestal) werkt heb ik toch problemen met het streamen van films. ik heb mijn ATV2 (4.4.4) met de Eden build van XBMC en mijn router geeft bekabeld zo'n 40 Mbit door, dus je zou verwachten dat dat genoeg moet zijn voor het streamen van 720p. dit is echter niet het geval, zelfs als ik kies voor de dvd rip dan stottert het beeld. het is echt niet om aan te zien of te horen. nu heb ik geen enkel flauw benul wat ik nu precies fout aan het doen ben, maar er zit ergens iets niet goed. ook heb ik (zoals bijna iedereen denk ik) om de haverklap dat hij rechts onderin een foutmelding geeft bij het aanklikken van MU streams maar dat kan aan de aanpassingen van MU liggen. heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen om beter te kunnen streamen van icefilms? als er nog meer info nodig is zou ik graag weten welke en dan kan ik die ook doorgeven.

glaantje 06-01-12 16:21

In dit topic staat meer informatie hierover
http://forum.iculture.nl/f134/apple-...ilms-xbmc.html

40mbit is over het algemeen meer dan genoeg voor 720p ja, de ATV trekt 720p x264 mkv dan ook super :)

BluePress 06-01-12 18:14

Nu heb ik nog wat zitten aan*****n onder andere met advancedsettings om de buffer te vergroten (naar zo'n 34 Mb) en ik zie dat als ik de films die ik wil kijken op pauze zet de buffer ook volstromen. Hij stroomt ook sneller vol dan hij kan afspelen maar zelfs met een volle buffer voor zo'n 10-20 seconden buffer haalt hij wel, maar dan blijft hij alsnog stotteren. Als ik via Thuisdeling vanaf mijn macbook 720p stream (macbook draadloos, ATV2 bedraad) dan loopt alles als een zonnetje, maar zodra ik dus een film via IceFilms wil gaan bekijken dan kan ik na 20 seconden de haren wel uit mijn hoofd trekken. Zelfs als ik niet 720p kijk, maar ook via DVD rip (zoals ik al eerder zei) daardoor krijg ik de indruk dat er ergens iets mis is gegaan met de installatie van XBMC, en dat het probleem ergens in XBMC zit. als ik die opnieuw wil installeren moet ik dan de ATV herstellen via SeasonPass en opnieuw jailbreaken en XBMC installeren of haalt dat niets uit? Ik wordt hier gillend gek van en ik wil gewoon dat het ook via XBMC werkt. Ik raak hier een beetje ten einde raad, dus ik hoop dat jullie me hier een beetje op de goede weg kunnen helpen.

glaantje 06-01-12 18:31

Als je zegt dat Icefilms 720p stottert kan dat goed, als dat bij normale rips ook al is dan zeg ik je netwerk is te sloom of er is iets anders niet goed ingesteld of geďnstalleerd.
Alles opnieuw doen kan werken ja.

Test het iig eerst eens met een bedrade aansluiting ipv wireless als je dat nog niet hebt.
ATV via DFU herstellen naar originele firmware is genoeg om daarna weer opnieuw te beginnen.

armandoth 06-01-12 22:39

Niemand een antwoord op mijn vraag? :-(

glaantje 06-01-12 22:59

En dat is?

BluePress 07-01-12 09:28

bedankt hoor, ik heb eerst via itunes de normale 4.4.4 er weer op gezet en daarna weer opnieuw gejailbreaked met seasonpass en icefilms weer in XBMC gezet en nu draait hij als een zonnetje :)

Trebor13 07-01-12 10:27

Ik heb 4.4.4. Seasonpass jailbreak, daarna atv flash black geinstalleerd.
Toen via atv flash, nito-tv en xmbc, en als laatste icefilms.
Nu streamt ice films qua snelheid wel goed, ik heb geen haperingen, alleen als ik wat afspeel krijg ik grote gekleurde pixels in het beeld, zowel met films als met series, en zowel 720, als dvd?
Ligt dat aan de cache, of aan de speler?
Ik heb het probleem zowel met als zonder seasonpass speler.

Heb de instellingen van de video output al gewijzigd, maar hielp ook niet.
Nu al weer 2 dagen aan het zoeken op internet, maar niks kunnen vinden.

Ps: misschien weet iemand hoe je de cache kan vergroten?

BluePress 07-01-12 10:33

je kan je cache vergroten door zelf het bestand advancedsettings.xml aan te maken, hoe je dat moet doen kan je hier vinden: userdata/advancedsettings.xml - XBMC
je kan de video cache vinden onder het kopje <Network>

Trebor13 07-01-12 12:25

Thanxs, ga ik zo ff proberen

Ik heb met het afspelen van youtube, podcasts enz geen problemen, alleen via xbmc/icefilms.
Het is nu echt niet te kijken, alleen maar strepen en blokken.
Misschien als ik de cache vergroot?

ABDARAHMAN 07-01-12 17:43

Iemand idee wat ik moet doen ik krijg maar telkens en fout van Seas0nPass het blijft hangen op decryting ramdisk en krijg ik en fout 0xc0150002

dingemansje 07-01-12 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ABDARAHMAN (Bericht 756837)
Iemand idee wat ik moet doen ik krijg maar telkens en fout van Seas0nPass het blijft hangen op decryting ramdisk en krijg ik en fout 0xc0150002

Volgens mij zit je in het verkeerde topic.
Zag dat je ook al zelf een topic had geopend, en misschien moet je dáár eerst eens duidelijk uitleggen wat je probleem is en wat je geprobeerd hebt. Vervolgens even rustig wachten op een antwoord.
Misschien dat de zoekfunctie je ook nog kan helpen.

barryw 08-01-12 02:24

Oplossing voor mij. En misschien ook voor anderen.
Premium account van
Mega upload en icefilms loopt top. Eerder op de avond liep die vast en de films stopte ineens. Gratis account aangemaakt, en hetzelfde. Upgrade naar premium en nergens last meer van.

AeronNL 08-01-12 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barryw (Bericht 757033)
Oplossing voor mij. En misschien ook voor anderen.
Premium account van
Mega upload en icefilms loopt top. Eerder op de avond liep die vast en de films stopte ineens. Gratis account aangemaakt, en hetzelfde. Upgrade naar premium en nergens last meer van.

Ook ik heb een Premium account, en loopt inderdaad als een zonnetje.
Ook geen script errors meer, bij die van een vriend wel, en die heeft geen account. Dit heb ik getest met dezelfde film in Icefilms.

e.zee 08-01-12 15:34

Probleem met installeren icefilm
 
Hoi,
Heb net mijn ATV2 4.4 Gejailbreaked met seasonpass. Via nitoTV XBMC er op gezet.

Nu probeer ik in xbmc ice films addon erop te krijgen.

Via Video- naar files- add videos.. Browse - zeroconf Browser.(AFP contact met mijn shared folder) Daar voeg ik de addon zip toe.

Enter a name for media source: noem hem ice films.

Volgens mij moet ik hem nu bij system-settings-addons- install from zip.

Daar zie ik alleen een home folder...

Wat moet ik doen???

Lucien1966 08-01-12 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AeronNL (Bericht 757068)
Ook ik heb een Premium account, en loopt inderdaad als een zonnetje.
Ook geen script errors meer, bij die van een vriend wel, en die heeft geen account. Dit heb ik getest met dezelfde film in Icefilms.

Het klopt niet helemaal wat jij zegt, want ik heb helemaal geen mega upload account en kan toch zonder problemen alle icefilms bekijken, zonder wachttijden ;-)
Ik heb (nog) niet mijn ATV2 geupgrade

Trebor13 08-01-12 22:25

Ik heb geen last van wachttijden, of haperingen , alleen k..beeld.
Heb een gratis account, maar ook als ik die uitzet, heb ik kbeeld.
Net ff geprobeerd met nl24 en wat andere add-onss via xbmc, en ook die hetzelfde probleem.
Ik denk dus dat het in xbmc zit? Misschien wat instellingen, of een keer opnieuw installeren?
Iemand een idee?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 januari 2012 om 21:33 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door e.zee (Bericht 757205)
Hoi,
Heb net mijn ATV2 4.4 Gejailbreaked met seasonpass. Via nitoTV XBMC er op gezet.

Nu probeer ik in xbmc ice films addon erop te krijgen.

Via Video- naar files- add videos.. Browse - zeroconf Browser.(AFP contact met mijn shared folder) Daar voeg ik de addon zip toe.

Enter a name for media source: noem hem ice films.

Volgens mij moet ik hem nu bij system-settings-addons- install from zip.

Daar zie ik alleen een home folder...

Wat moet ik doen???

Ik heb met cyberduck contact gemaakt met de appletv en zo de zipfile in de folder gezet.
Daarna op de appletv met xbmc, system-settings-addons- install from zip
Naar dezelfe folder en de zipfile.

RolCo 09-01-12 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trebor13 (Bericht 756649)
Thanxs, ga ik zo ff proberen

Ik heb met het afspelen van youtube, podcasts enz geen problemen, alleen via xbmc/icefilms.
Het is nu echt niet te kijken, alleen maar strepen en blokken.
Misschien als ik de cache vergroot?

Haperen en blokken krijg je ook als je de film op pauze heb gezet, van het begin tot eind kijken anders word het niks meer.
Gisteren ook nog een film gepauzeerd, gelijk foute boel en niet meer te kijken. Opnieuw gestart en doorgespoelt naar het punt waar ik gebleven was.... prima.
Jammer dat dit niet opgelost is met de laatste versie van icefilms 1.0.21

Trebor13 09-01-12 18:45

Heb nog ff getest, maar alles wat ik in xbmc afspeel geeft strepen en blokken.
Xbmc-cpu geeft max 95%en tijdens afspelen maar tijdens spelen maar 65% ofzo.
Dus niet maximaal.
Cache geeft ie etgens op 50%, dus dat is het ook niet.
De film loopt ook gewoon goed, alleen het beeld heeft veel vertikale strepen en grote pixelblokken (in wit en blaauw/groen enz)
Ik denk dat het aan de instellingen of output van xbmc ligt, maar heb alles al bijna geprobeerd.
Zit nu via netwerk kabel op internet, dus snel genoeg (120mb).
Ook alles al opnieuw geinstalleerd.
Wordt er een beetje moedeloos van :-(

glaantje 09-01-12 20:46

Het is geen hd kwaliteit Icefilms? Dat trekt de ATV niet ivm de speciale codec die gebruikt wordt. De cpu op 95% duidt daar namelijk op.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:11.