iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   Icefilms - Verzameltopic voor problemen (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/108084-icefilms-verzameltopic-voor-problemen.html)

baardagamenl 13-10-11 21:13

Icefilms (XBMC) stopt met afspelen naar een paar minuten
 
ik heb op mijn apple tv xmbc staan en er nooit een probleem mee gehad met films afspelen via Icefilms, maar sinds vandaag stopt die na 5 - 10 minuten de film en keert hij terug naar het begin scherm van de apple tv. dit geldt voor alles via Icefilms wat kan ik hier tegen doen?

GeJee 28-10-11 13:21

Icefilms - Verzameltopic voor problemen
 
Na veel google-en en forums lezen nu alles aardig op de rit, jailbreak, xbmc, icefilms maar ... in icefilms geen ondertiteling en als ik het goed heb begrepen zou dat wel moeten kunnen ... correct me if i'm wrong.

En anders ... hulp is welkom.

vdzaande 31-10-11 21:28

Problemen met IceFilms in XBMC
 
Ik heb icefilms nu een paar weken draaien op mijn ATV 2 met 4.3 Seas0npass. En het werkte prima tot vanavond, het duurt vaak heel lang om een map verder te komen, als die het al doet.

9 van de 10 keer opent hij hem niet, blijft die vast hangen of reboot die ineens de ATV2.

Icefilms opstarten lukt wel, mapje movies ook, mapje popular (bijvoorbeeld) lukt zoms ook nog wel maar verder kom ik haast niet meer.

Soms geeft die ook aan: fout in script.

Iemand hier ook last van en weet iemand toevallig wat de oorzaak is, Ik zou het graag van jullie horen :confused:

nootje16g 01-11-11 15:59

Icefilms internet verbruik
 
Ik vroeg mij af of het streamen van films in Icefilms op de ATV2 veel verbruikt. Ik zit hier thuis namelijk met een limiet van 100 g per maand.

ballegooier 01-11-11 18:20

Veel? Denk het wel. Hangt er vanaf hoe groot zo'n film gemiddeld is, en hoe vaak je er een streamt per maand....

nootje16g 06-11-11 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GeJee (Bericht 725664)
Na veel google-en en forums lezen nu alles aardig op de rit, jailbreak, xbmc, icefilms maar ... in icefilms geen ondertiteling en als ik het goed heb begrepen zou dat wel moeten kunnen ... correct me if i'm wrong.

En anders ... hulp is welkom.

Heb je de add-on voor de ondertiteling al geïnstalleerd?
Indien niet kan je dit zo doen:
XBMC -> System -> Add-ons -> Get Add-ons ->All Add-ons -> Subtitles

Na het installeren kan je nog je voorkeurtaal instellen dit doet je zo:
System ->Add-ons -> Enabled Add-ons -> Subtitles -> XBMC subtitels -> Configure

Onder het tablad "Services" kan je ook de verschillende sources selecteren voor de ondertiteling te downloaden.

Voor het selecteren van de ondertiteling tijdens de film doet je het volgende:
Selecteer film en speel af -> Tijdens afspelen blijf je op de "Enter" knop duwen tot er een standaard dvd menu verschijnt -> Rechtsvanonder zie je 5 symbolen -> klik op het meest linkse -> nu opent het menu voor u ondertiteling te downloaden.

Hopelijk is dit een antwoord op je vraag

mneerhout 06-11-11 13:29

Ik heb ook alles gedaan, al is mijn menu in NL, maar die 'enter' knop zet hem bij mij op pauze/afspelen, ik zie geen symbolen:confused:

nootje16g 06-11-11 14:09

Film wordt op pauze gezet als je er gewoon op klikt.
Wanneer je duwt en blijft inhouden dan verschijnt er bij mij een extra menu.

mneerhout 06-11-11 14:18

ok, zal straks eens proberen, thanx;)
Klopt, krijg een berg nl vlaggetjes, toppie!
Potver wat cool, downloaden is zoooo 2010 haha

nootje16g 06-11-11 15:51

Ben blij dat het gelukt is! Heb er zelf ook eventjes achter moeten zoeken hoe het allemaal werkte! Het is allemaal niet zo vanzelf sprekend als het jailbreaken van een iphone of ipad vind ik :)

Lucien1966 07-11-11 16:40

Het lukt mij niet om bij het extra menu te geraken, als ik op men-knop druk, dan krijg ik het bestanden-beheer van XMBC weer te zien :(

nootje16g 07-11-11 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lucien1966 (Bericht 732693)
Het lukt mij niet om bij het extra menu te geraken, als ik op men-knop druk, dan krijg ik het bestanden-beheer van XMBC weer te zien :(

Je moet ook niet op de MENU knop duwen maar wel de "ENTER" knop blijven induwen.

Lucien1966 07-11-11 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nootje16g (Bericht 732950)
Je moet ook niet op de MENU knop duwen maar wel de "ENTER" knop blijven induwen.

Sorry je hebt helemaal gelijk, gevonden nu :D

nootje16g 08-11-11 01:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lucien1966 (Bericht 732993)
Sorry je hebt helemaal gelijk, gevonden nu :D

Graag gedaan ben blij dat ik je heb kunnen helpen!

labien 20-11-11 12:26

het is mij ook gelukt, alleen lopen de ondertitels niet synchroon.
iemand een idee hoe dit aan te passen

Abaan 20-11-11 19:38

XBMC ,is er geen duidelijke handleiding in het Nederlands?
 
Overal wordt verwezen naar XBMC handleidingen,maar echt een duidelijk kan ik nergens vinden, ik heb AppleTv,iMac en iPad, om deze nu gelijk te laten lopen met XBMC is vor mij een crime. wie helpt

nootje16g 21-11-11 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door labien (Bericht 738121)
het is mij ook gelukt, alleen lopen de ondertitels niet synchroon.
iemand een idee hoe dit aan te passen

Indien de subs niet gelijk lopen kan je ze zo bijregelen:

"Enter" knop blijven induwen tot het menu verschijnt -> rechts vanonder klikken op het luidspreker symbooltje ->klikken op subtitel offset -> nu kan je de ondertiteling versnellen of vertragen.

Hoop dat hiermee je probleem opgelost is.

fiestaboyke 23-11-11 19:07

wat is "icefilms"?
 
Ik ben van plan om een apple tv 2 te kopen om als mediacenter te gebruiken omdat mijn ps3 bepaalde dingen niet meer afspeelt. Nu kwam ik op het net, apple tv 2gen met icefilms tegen ... Wat is dit juist?

Bomans 24-11-11 09:57

IceFilms.info - Quality DivX TV & Movies

MrNeon 26-11-11 21:18

Dezelfde jailbreak heb ik ook op ATV2. De mappen gaan wel open, maar om een film te streamen krijg ik een bericht dat niet alle delen geopend kunnen worden. Soms speelt de film dan wel af op de achtergrond. Maar als ik het schermpje weg wil klikken dmv op "OK" te drukken, verdwijnt alles weer en kom je terug in het menu.

Nu las ik op internet dat het zou kunnen liggen aan MEGAUPLOAD?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:06.