//

Apple TV & Netflix

Apple TV & Netflix discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik beschik over een netflix account en over een nieuwe appletv uit Amerika. Ik kan netflix kijken op mijn iPad, maar ik krijg het niet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-11-10, 13:04
martijnvw82 martijnvw82 is offline
• iOS 6.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 108
Standaard Apple TV & Netflix

Ik beschik over een netflix account en over een nieuwe appletv uit Amerika.
Ik kan netflix kijken op mijn iPad, maar ik krijg het niet op mijn apple tv.

Volgens mij is het nu nog niet mogelijk om netflix te streamen via mijn iPad naar mijn Apple tv.

Is het wel mogelijk om via mijn Appletv direct netflix te benaderen? Ik krijg nu de foutmelding dat ik me niet in Amerika bevind.

Is dit te omzeilen door voor het gebruik van mijn appletv, deze op mijn computer aan te sluiten?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-11-10, 13:06
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Vermoedelijk heb je een proxyserver nodig in Amerika. Dan denkt Netflix dat je je in Amerika bevindt.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #3  
Oud 26-11-10, 14:47
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Is voorlopig nog niet mogelijk op de Apple TV 2. Ik zat er ook wat mee te spelen. Je zal nog wat geduld moeten hebben.

FireCore werkt aan die dingen.
  #4  
Oud 26-11-10, 17:39
martijnvw82 martijnvw82 is offline
• iOS 6.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Vermoedelijk heb je een proxyserver nodig in Amerika. Dan denkt Netflix dat je je in Amerika bevindt.
Deze proxyserver heb ik al, anders zou ik ook niks aan netflix hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Is voorlopig nog niet mogelijk op de Apple TV 2. Ik zat er ook wat mee te spelen. Je zal nog wat geduld moeten hebben.

FireCore werkt aan die dingen.
Ik ben benieuwd. Het viel me zojuist op de Amerikaanse site van apple op, dat ze er wel mee bezig zijn. Apple - Apple TV - Rent HD movies and TV shows, stream Netflix, and more
Helemaal onderaan de pagina staat: If it’s on iPhone, iPad, or iPod touch, it’s on Apple TV.(COMING SOON)

Hmm.. bij nader inzien heeft dit laatste waarschijnlijk betrekking op iOS 4.2.1.

Laatst gewijzigd door martijnvw82; 26-11-10 om 17:42.
  #5  
Oud 26-11-10, 19:47
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Zolang je geen VPN op je ATV2 kunt instellen zal je ook geen netflix buiten US kunnen kijken.

Je ATV2 heeft een eigen ip adres.
  #6  
Oud 30-05-11, 11:39
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Dit is een dubbelposting maar denk ik wel nuttig voor de mensen die zich nu via nieuwe forum orienteren.

Ik stream Netflix al een half jaar via een VPN in USA naar mijn Apple TV2.
Netwerkkabel in MacBook en dan Internet delen aanzetten, Macbook maakt dan zijn eigen Wi-Fi netwerk waarmee ik de AppleTV verbindt, werkt erg goed. De internet snelheid is lager via de VPN, maar daar merk ik verder niets van. Wat aanbod betreft, tja mix van oud en nieuw, ik kijk vnl series, nu 24, net toe aan 3e seizoen Dit soort series heb ik nooit kunnen volgen maar Netflix is een ideale manier om lekker alles achter elkaar te bekijken.
  #7  
Oud 30-05-11, 14:41
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen Bekijk bericht
... ik kijk vnl series, nu 24, net toe aan 3e seizoen Dit soort series heb ik nooit kunnen volgen maar Netflix is een ideale manier om lekker alles achter elkaar te bekijken.
Er zijn inderdaad meerdere mogelijkheden om een us ip op je atv2 te gebruiken.
Jouw manier of eventueel met een 2de DD-WRT router, ...

Om nu te zeggen dat je nooit zulke series zou kunnen kijken is misschien wat overdreven. Je kan ze op 1001 manieren downloaden, al dan niet met NL subs (wat netflix dan weer niet heeft).

24 hebben ze in BE trouwens ook al uitgezonden.

Maar goed, ik begrijp je punt wel
  #8  
Oud 30-05-11, 14:56
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

LOL, nee ik bedoelde dat het mij maar niet lukt om ze 'live' te kijken, heb er dan vaak geen tijd voor en mis weer een aflevering. Nu alles achter elkaar kijken, zonder 1001 manieren download gedoe

Edit: en je moet toegeven dat het vanuit het Netflix menu wel veel makkelijker kijkt dan zoeken, downloaden, etc.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Er zijn inderdaad meerdere mogelijkheden om een us ip op je atv2 te gebruiken.
Jouw manier of eventueel met een 2de DD-WRT router, ...

Om nu te zeggen dat je nooit zulke series zou kunnen kijken is misschien wat overdreven. Je kan ze op 1001 manieren downloaden, al dan niet met NL subs (wat netflix dan weer niet heeft).

24 hebben ze in BE trouwens ook al uitgezonden.

Maar goed, ik begrijp je punt wel
  #9  
Oud 30-05-11, 16:00
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Tegenwoordig gaat alles bij mij alles "volautomatisch"

Als er een nieuwe episode uitkomt van mijn te kijken serie zal die automatisch downloaden, hernoemen en meteen in de juiste map geplaatst worden. En dat alles op mijn NAS.

Ik moet enkel de atv2 opzetten en naar mijn serie navigeren.
  #10  
Oud 08-06-11, 11:50
andrekolmeijer andrekolmeijer is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Standaard Een Apple TV2 uit Amerika

Beste allemaal,

Ik zie dat jullie ervaring hebben met de functionaliteit van een Amerikaanse ATV2 in Nederland.
Nu ben ik afgelopen week opzoek geweest naar een ATV2 en zag dat ze op MacCity 130 euro kosten. Aangezien ik al langere tijd opzoek ben naar een media oplossing, dacht ik: Apple TV -> JailBrake -> Plex en/of XBMC en streamen maar!

Nu blijkt dat het toch allemaal wat moeilijker ligt en een vriend van me beweerde dat je een US AppleID nodig hebt om hem überhaupt te kunnen gebruiken... is dit waar?
Dat ik Netflix en de iTunes Store (nog niet) kan gebruiken vind ik niet erg, als ik maar Slideshows en Youtube vanaf iPhone 4 en iPad 1 naar mijn ATV2 kan sturen en (met JB) mijn films kan streamen over het netwerk.

Dus mijn vragen:
- Werkt de ATV2 met een NL AppleID?
- Kan ik updates uitvoeren?
- Mocht iTunes Store Movies beschikbaar worden in NL, levert dit problemen?
- En Netflix?
- Kan ik Slideshow en Youtube naar mijn ATV2 streamen?
- JB is mogelijk?

Laatste vraag: Weten jullie toevallig iets mee over wanneer de ATV2 mogelijk in NL uit komt?

Ik hoop dat jullie deze vragen voor me kunnen beantwoorden... wat is jullie advies? Kopen of wachten?
  #11  
Oud 08-06-11, 12:36
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Je kunt de Apple TV2 ook kopen in Nederland. Bv bij MyCom.
Volgens mij kun je de Apple TV2 gewoon gebruiken met een Nederlandse Apple ID. Netflix gaat inderdaad niet lukken. Hier moet je een Amerikaans ip-adres hebben.
Volgens mij zijn de rest van de dingen die je wil gewoon mogelijk.
  #12  
Oud 08-06-11, 13:26
andrekolmeijer andrekolmeijer is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Standaard

Zie dat hij bij MyCom nog een tientje goedkoper is dan bij MacCity ook nog Bedankt!
Het lijkt mij ook dat het zou moeten werken, net als wanneer je een Mac uit de states koopt... maar je hebt zelf geen Apple TV2 staan/weet niet 100% zeker of het werkt?
  #13  
Oud 08-06-11, 13:57
2ndchief 2ndchief is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: delfzijl
Berichten: 3
Standaard

Je kan hem gewoon gebruiken met je eigen nederlandse apple id. Updaten is ook gewoon mogelijk.
Ik heb hem hier gekocht voor 111 euro ex verzendkosten: Apple TV Multimedia Streaming Client voor TV met HDMI - t-online.nl Shop
  #14  
Oud 08-06-11, 15:19
BertvanHorck BertvanHorck is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Terug in Nederland
Berichten: 33
Standaard

Ik ben stomverbaasd....

Sinds wanneer levert Apple content binnen een Nederlands itunes account op de apple TV?

Voor over ik weet moet je een Amerikaans iTunes account hebben om Apple TV films te kunnen huren.

Zo'n account kun ej aanmaken in de Amerikaanse iTunes store met een nep Amerikaans adres (van bijvoorbeeld een hotel in Amerika) en zonder credit card gegevens toe te voegen. Vervolgens koop je (op t internet of fysiek daar) gift cards die je kunt "redeem" (te gelde maken) binnen iTunes.
Als je dan met datzelfde itunes account inlogt in apple TV kun je de waarde van die gift cards gebruiken voor het huren van films of TV series.
  #15  
Oud 08-06-11, 15:24
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Apple levert geen content op de Apple TV in NL. Je hebt hiervoor een Amerikaans IP adres nodig. En wellicht ook een Amerikaanse Apple ID
  #16  
Oud 08-06-11, 15:26
BertvanHorck BertvanHorck is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Terug in Nederland
Berichten: 33
Standaard

Daarmee is de t-online informatie in de post boven de mijne ECHT misleidend want daar staat toch echt dat mensen films kunnen huren.... voorlopig huur ik rustig door uit de USA store....
  #17  
Oud 08-06-11, 15:29
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Tja dat is inderdaad wel slecht. Maar ja wat moet je ook denken van een winkel die de Apple TV 2 "Apple TV Multimedia Streaming Client voor TV met HDMI" noemt.
  #18  
Oud 08-06-11, 15:54
andrekolmeijer andrekolmeijer is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Standaard Haha

Ik moet er toch wel een beetje om lachen... wat een onzin verkoopt die t-mobile weer eens een keer! Stel je voor je koopt dat ding en je weet niet dat hij nog niet in NL verkrijgbaar is.. word je toch f mooi in de aap gelogeerd! Weer een ontevreden klant erbij

Anyways... aangezien ik hem toch hoofdzakelijk wil voor films streamen vanaf mijn mac is het geen probleem voor mij! (Lang leven JB zullen we maar zeggen...)

Wouter1981 bedankt!
2ndchief bedankt!
  #19  
Oud 02-07-11, 14:55
Dutchottie Dutchottie is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 1
Standaard Staat Netflix op een NL ATV2?

Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, staat de Netflix software wel op een NL ATV2?

Wat ik elders wel eens, vaag, gelezen heb is dat wanneer je met een US account op de ATV2 inlogt, Netflix automatisch verschijnt als applicatie op de de ATV2. Klopt dit?

Natuurlijk moet je dan VPN service gebruiken, enz.
Ik heb net mijn iMac met Astrill zo opgezet dat deze als VPN router werkt. Dus alle andere devices kunnen via de iMac over de Astrill VPN verbinding maken alsof ze in de USA zitten! Dus ook Apple TV (1&2).

Thx all
  #20  
Oud 02-07-11, 16:19
markdude markdude is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Tegenwoordig gaat alles bij mij alles "volautomatisch"

Als er een nieuwe episode uitkomt van mijn te kijken serie zal die automatisch downloaden, hernoemen en meteen in de juiste map geplaatst worden. En dat alles op mijn NAS.

Ik moet enkel de atv2 opzetten en naar mijn serie navigeren.
Zou je eens willen delen hoe je dat doet, ben wel benieuwd.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Netflix naar Nederland ! Apple TV comes of age BertvanHorck Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 8 15-08-14 16:03
Netflix & iPad ProMac iPad algemeen 9 05-01-11 16:44
Apple store & Telecombedrijven Rome harriepopov Overige providers Nederland 4 14-08-09 18:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:43.