//

Problemen Atv4

Problemen Atv4 discussie in Apple TV - 4e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Ik ben inmiddels bij Atv4 (521); ik weet niet meer waar ik ze laten moet. Onze 'hightech' komt uit China... ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 4e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 25-11-15, 20:24
Goldwing1973 Goldwing1973 is offline
• iOS 13.3
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Ik ben inmiddels bij Atv4 (521); ik weet niet meer waar ik ze laten moet. Onze 'hightech' komt uit China...
Al eens geprobeerd om de ATV4 een vast IP adres te geven?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 25-11-15, 22:44
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldwing1973 Bekijk bericht
Al eens geprobeerd om de ATV4 een vast IP adres te geven?
Nog niet, goed idee. Probeer a.s. vrijdag vrij te werken voor dagje prutsen; zet het op de lijst!
__________________
Privacy? Ik heb niets te verbergen, maar dat gaat niemand wat aan!
  #23  
Oud 27-11-15, 14:00
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

In 1 nacht (zonder gebruik) van Atv4 (586) naar Atv4 (666)...

Vast IP-adres voor de Atv4 ingesteld; daar zit dat dus niet in. Vandaag ook de AirPort Extreme een vast adres gegeven. De Netgear switches draaien met IGMP-snooping aan.
We zullen zien...
__________________
Privacy? Ik heb niets te verbergen, maar dat gaat niemand wat aan!
  #24  
Oud 17-12-15, 04:15
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Ik geef 't op. Ding kan wat mij betreft de kliko in.
Sinds mijn laatste post elke dag een variabele veranderd; niets helpt om Airplay stabiel te houden. Na zo'n 45 minuten valt de Airplay-verbinding naar de Apple Tv weer terug naar de iPad/iPhone zelf.

Vandaag kwam m'n nieuwe kabeltje binnen: Lightning naar HDMI. Zonder onderbreking een film van 2,5 uur vanaf m'n iPhone naar m'n Darbee-unit kunnen streamen. De iPhone 6s+ heeft ook een 16:9 beeldverhouding, dus de mirroring is fullscreen (vanaf de iPad helaas dikke zwarte balken). Nu nog 5 mtr. HDMI flatcable onder het vloerkleed door naar mijn stoel en klaar is Klaas!

Dit bevestigt tevens dat de laatste variabele die ik kan bedenken ook niet de oorzaak is: de vpn-verbinding blijft stabiel.
__________________
Privacy? Ik heb niets te verbergen, maar dat gaat niemand wat aan!
  #25  
Oud 17-12-15, 08:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Ik geef 't op. Ding kan wat mij betreft de kliko in.
Dan gooi het ding maar in mijn kliko. Heb er al twee maar kan er nog wel eentje gebruiken.
  #26  
Oud 20-12-15, 10:16
Goldwing1973 Goldwing1973 is offline
• iOS 13.3
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Ik geef 't op. Ding kan wat mij betreft de kliko in.
Sinds mijn laatste post elke dag een variabele veranderd; niets helpt om Airplay stabiel te houden. Na zo'n 45 minuten valt de Airplay-verbinding naar de Apple Tv weer terug naar de iPad/iPhone zelf.

Vandaag kwam m'n nieuwe kabeltje binnen: Lightning naar HDMI. Zonder onderbreking een film van 2,5 uur vanaf m'n iPhone naar m'n Darbee-unit kunnen streamen. De iPhone 6s+ heeft ook een 16:9 beeldverhouding, dus de mirroring is fullscreen (vanaf de iPad helaas dikke zwarte balken). Nu nog 5 mtr. HDMI flatcable onder het vloerkleed door naar mijn stoel en klaar is Klaas!

Dit bevestigt tevens dat de laatste variabele die ik kan bedenken ook niet de oorzaak is: de vpn-verbinding blijft stabiel.
Ik blijf bij m'n standpunt dat het aan de Experiabox ligt.
  #27  
Oud 20-12-15, 10:57
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldwing1973 Bekijk bericht
Ik blijf bij m'n standpunt dat het aan de Experiabox ligt.
Dat zou kunnen, al begrijp ik niet hoe en waarom. Maar als ik die in de kliko kieper, heb ik weer andere problemen...

Overigens heb ik in de Atv gekozen voor de naam 'Woonkamer', sindsdien zijn de optellingen gestopt. Maar het probleem blijft.

Bedankt voor jouw bijdragen!
__________________
Privacy? Ik heb niets te verbergen, maar dat gaat niemand wat aan!
  #28  
Oud 21-12-15, 12:06
pennydehaan pennydehaan is offline
• iOS 11.3
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 140
Standaard

Ik heb ook een xperiabox (v10) en een atv4. Ook bij mij valt niet te airstreamen, maar als ik synchroon stream gaat het wel.. De verbinding is dus wel oké. Ik dacht dat het misschien ligt aan moviebox of aan de 2,4 of 5 band.
  #29  
Oud 21-12-15, 12:18
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Bij mij lukt streamen via Airplay prima, alleen voor beperkte tijd. Na maximaal 45 minuten valt Airplay weg, moet ik opnieuw Atv4 in Airplay kiezen, de app waarmee ik stream herstarten en dan kan ik weer 45 minuten.
  #30  
Oud 03-01-16, 02:22
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Toch maar uit de kliko gehaald. Ben gewoon een beetje traag van begrip. Via een SmartDNS IP-adres stream ik nu zonder Airplay rechtstreeks content vanaf Netflix US. Wisselen tussen de NL en US App Store gaat automatisch met het aanvinken van het betreffende Apple-ID.
50% van het probleem omzeild.
Nu nog een list verzinnen voor Amazon Prime.
  #31  
Oud 19-03-16, 17:50
R3B00T R3B00T is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 2
Standaard

FYI
Ook ik ondervind problemen met mn pas gekochte ATV4.

De atv4 is niet te bereiken via airplay zowel in standby modus als aan. En ook de benaming van de atv veranderde met de dag: Apple TV (3), ... (9), ... (139), etc en ondertussen opgelopen naar (1593).
Na alle 'gebruikelijke' handelingen meerdere malen te hebben uitgevoerd, toch maar appel support gebeld.
De meneer aan de telefoon heeft mij eerst getracht handelingen, die ik al minimaal 1x gedaan had, nog een keer uit te voeren aan de telefoon.

Na een lang gesprek en wat mail verkeer is het resultaat van appel:
Het probleem bevindt zich alleen als de atv4 bedraad met je netwerk is aangesloten, en dus niet via Wi-Fi.
Dit probleem is in onderzoek bij appel, en zal in de toekomst met een update verholpen worden.
Waarop mijn vraag hoelang dit kan duren gaf de beste man als antwoord dat dit onbekend is alsook de oorzaak van dit euvel.

Ik heb mijn atv4 nu 2 dagen via Wi-Fi gekoppelt, en gaat het bereiken tot nu toe goed. Heb nog niet getest of dit ook bij langdurig airplay het geval is.
  #32  
Oud 19-03-16, 18:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R3B00T Bekijk bericht
Na een lang gesprek en wat mail verkeer is het resultaat van appel:
Het probleem bevindt zich alleen als de atv4 bedraad met je netwerk is aangesloten, en dus niet via Wi-Fi.
Oei! En ik heb ondertussen drie (3)  TV 4 aangesloten met een Ethernetkabel. En ook nog een  TV 2. Nadat ik het probleem met de Bonjour Sleep Proxy heb opgelost heb ik dat probleempje niet meer.

Heeft niets te maken met Wi-Fi of bekabelde verbinding, écht niet. "Appel" zou beter moeten weten want dat probleem manifesteerde zich destijds ook in OS X met de overstap van mDNSResponder naar Discoveryd.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 19-03-16 om 18:19. Reden: Schreifvauten
  #33  
Oud 20-03-16, 13:38
R3B00T R3B00T is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Nadat ik het probleem met de Bonjour Sleep Proxy heb opgelost heb ik dat probleempje niet meer.
Wat en hoe heb je dat opgelost? Wellicht dat het bij mij ook gaat helpen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: Problemen jimspeed1998 Unlock 2 14-04-11 15:19
NEED HELP!!:(:( winterboard problemen en cydia problemen firefly85 Jailbreak apps en thema's 2 25-07-10 16:43
Muziek: 2 problemen eniesee Muziek, foto & video 3 04-03-09 15:56
2 Problemen Jesse-Iphone iPhone algemeen 9 29-01-09 17:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:03.