//

Downgraden ipad niet gelukt

Downgraden ipad niet gelukt discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Houd de powerknop en homeknop eens lang ingedrukt totdat er iets op het scherm gebeurt....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 18-10-11, 15:09
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Houd de powerknop en homeknop eens lang ingedrukt totdat er iets op het scherm gebeurt.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 18-10-11, 15:13
KarenV KarenV is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 16
Standaard

hoelang is lang? en gekoppeld aan de pc of ontkoppeld
  #23  
Oud 18-10-11, 15:14
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Een minuut of zo... Misschien twee... Gekoppeld of niet maakt even niet uit.
  #24  
Oud 18-10-11, 15:23
KarenV KarenV is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 16
Standaard

gekoppeld en ontkoppeld twee minuten geprobeerd maar er gebeurt helemaal niets
  #25  
Oud 20-10-11, 06:41
Ximon Ximon is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: zuid limburg
Berichten: 19
Standaard

Hoi Karen

Heb je misschien nog een pc/laptop waar je niet met de hostfile hebt geknoeid??
Probeer daar eens met redsnow opnieuw te booten.
Normaal zou het zo moeten zijn dat als je de home en power button inhoudt dat na 30 sec ongeveer het usb logotje in beeld zou moeten verschijnen.
Klinkt misschien stom maar is de accu van je ipad nog vol genoeg?? als ie leeg is kun je die knopjes lang inhouden(spreek uit ervaring) Dus ipad een uurtje aan de 220 hangen en alles uitproberen op een verse pc.
en als je toch al zwart beeld hebt niet bang zijn om es wat geks uit te proberen zoals een oudere versie van redsnow gebruiken om te booten.(dit doe je ook alleen maar om je ipad weer tot leven te wekken) Verschijnt uiteindelijk het appeltje of usb stekkertje in beeld dan komt het wel weer goed.

Gr Ximon
  #26  
Oud 20-10-11, 20:35
KarenV KarenV is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 16
Standaard

Hoi Ximon
Heb alles nogmaals geprobeerd op een andere laptop maar er gebeurt helaas niets anders. Heb de ipad nog opgeladen maar helaas ook dit hielp niet.

Oudere versie van redsnow geprobeerd maar dat werkt niet. Helaas dus helemaal niets. Geen beeld en nog steeds geen herkenning in itunes. Ook wordt hij niet herkend in de usb aansluiting. Het enige wat de ipad nog doet is een ping geluid geven als je op de power knop geeft en hij is aangesloten op de computer en een dubbele ping als je het weer loslaat of ondertussen al
  #27  
Oud 20-10-11, 21:31
Ximon Ximon is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: zuid limburg
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KarenV Bekijk bericht
Hoi Ximon
Heb alles nogmaals geprobeerd op een andere laptop maar er gebeurt helaas niets anders. Heb de ipad nog opgeladen maar helaas ook dit hielp niet.

Oudere versie van redsnow geprobeerd maar dat werkt niet. Helaas dus helemaal niets. Geen beeld en nog steeds geen herkenning in itunes. Ook wordt hij niet herkend in de usb aansluiting. Het enige wat de ipad nog doet is een ping geluid geven als je op de power knop geeft en hij is aangesloten op de computer en een dubbele ping als je het weer loslaat of ondertussen al

Hoi Karen

Das minder dat het niet werkt.
Als je de laatste redsnow gebruikt wat geeft deze dan aan?
Je zou de just reboot optie kunnen gebruiken en anders de recovery fix(mits je dit nog niet gedaan hebt)

Gr. Ximon
  #28  
Oud 20-10-11, 21:55
KarenV KarenV is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 16
Standaard

wat is de laatste versie van redsnow? Bij versie 9.8 kan ik niet kiezen.
Als ik kiezen voor jailbreak of voor extra's moet ik altijd eerst de powerbutton en home knop vasthouden en dat lukt niet.
BIj versie 9.8 kom ik ook niet verder.
De optie just reboot heb ik niet. Moet eerst firmware kiezen en dan staan de opties er ook niet bij
Wat doe ik niet goed?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 oktober 2011 om 21:26 ----------

heb eea geprobeerd op een oude laptop.
Net op een nieuwe geprobeerd met windows 7 zonder itunes.
De volgende melding verscheen
Het stuurprogramma voor het apparaat is niet geinstaleerd.

Neem contact op met.....................

Apple Mobile Device (DFU mode)

Geeft dit nog hoop?
  #29  
Oud 20-10-11, 22:55
Ximon Ximon is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: zuid limburg
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KarenV Bekijk bericht
wat is de laatste versie van redsnow? Bij versie 9.8 kan ik niet kiezen.
Als ik kiezen voor jailbreak of voor extra's moet ik altijd eerst de powerbutton en home knop vasthouden en dat lukt niet.
BIj versie 9.8 kom ik ook niet verder.
De optie just reboot heb ik niet. Moet eerst firmware kiezen en dan staan de opties er ook niet bij
Wat doe ik niet goed?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 oktober 2011 om 21:26 ----------

heb eea geprobeerd op een oude laptop.
Net op een nieuwe geprobeerd met windows 7 zonder itunes.
De volgende melding verscheen
Het stuurprogramma voor het apparaat is niet geinstaleerd.

Neem contact op met.....................

Apple Mobile Device (DFU mode)

Geeft dit nog hoop?

Hoi Karen

Dit geeft wel nog hoop want hij ziet een device in dfu !
Instaleer itunes eens en kijk of ie de ipad herkent.
Normaal herkent redsnow een ipad in dfu vanzelf en hoef je de buttons niet in te drukken.
Je kunt ook nog proberen met de nieuwe redsnow (0.9.9b6) daar moet je dan ook nog de ipsw bij hebben iphone3,1_5.0_9A334_restore.ipsw (ff googlen)
Redsnow als administrator starten en dan Extra's en dan just boot.
Als redsnow niet werkt even met de rechtermuis op het .exe bestand en dan Compatibliteitsproblemen oplossen.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Gr. Ximon
  #30  
Oud 20-10-11, 23:02
KarenV KarenV is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 16
Standaard

kan nu niet op die computer maar zal het morgen proberen. Moet ik de meest recente versie van itunes erop zetten?En klopt de ipsw iphone omdat het om een ipad gaat? Super bedankt voor je hulp, ik begin weer een klein beetje hoop te krijgen.Ik laat morgen nog even weten hoe het gaat
  #31  
Oud 20-10-11, 23:56
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Installeer eerst de nieuwste itunes (10.5) : iTunes downloaden voor Windows

Start vervolgens de computer opnieuw op en werk deze eventueel via Windows Update bij.

Vervolgens hier verdergaan:

Het iphone_.blabla bestand gaat niet werken, omdat het voor een iPhone 4 bedoeld is en niet voor de iPad.
Je moet het bestand iPad1,1_5.0_9A334_Restore.ipsw downloaden (voor je iPad 1 volgens het profiel) en dat kan gewoon gratis en legaal , hierna naar iTunes gaan en shift + de herstel / restoreknop indrukken, en dan dit bestand kiezen. Je krijgt nu een verse iOS5 installatie!

Helaas kan je niet meer downgraden, omdat Apple de oude firmwares niet meer "signeert", dus niet meer als geldig accepteert.

De enige uitweg hiervan was geweest, door voordat iOS 5 kwam, met het programma Tiny Umbrella een ,uniek per apparaat, bestand van de huidige firmware (SHSH blob) te bewaren, en dan met dat programma aan te downgraden. Dat kan nu dus niet meer, ook niet via adverteerders die het beloven. Dat zijn scams.

Wel kun je dit nu voor iOS 5.0 doen zodat je later van bijvoorbeeld iOS 6 weer naar iOS 5 terug kan.

MvG

Arjan95
  #32  
Oud 20-10-11, 23:59
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 Bekijk bericht
Wel kun je dit nu voor iOS 5.0 doen zodat je later van bijvoorbeeld iOS 6 weer naar iOS 5 terug kan.
Voorlopig is ook dat niet mogelijk (opslaan wel; teruggaan niet).

Zie Dev-Team Blog - Blob monster
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #33  
Oud 21-10-11, 00:02
jackieboy8 jackieboy8 is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 26
Standaard

Sluit hem ff op een Mac aan en download van felixbruns.de de originele iOS 5 voor iPad en zet hem in DFU mode en herstel via de mac naar iOS 5. En jailbreak hem vanaf daar met redsn0w. Is wel tethered maar werkt goed hoor.
  #34  
Oud 21-10-11, 00:03
gemakki gemakki is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Huizen
Berichten: 37
Standaard

Heb je al een andere usb poort gebruikt?
Itunes volledig verwijderd?
Laatste itunes geinstalleerd?
Firmware kun je zoeken » felixbruns.de Even google gebruiken
Je kunt misschien de laatste versie van snowbreeze gebruiken

Ik zit in regio het Gooi als je daar vlakbij woont kun je bij mij langs komen
  #35  
Oud 21-10-11, 01:56
Ximon Ximon is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: zuid limburg
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KarenV Bekijk bericht
kan nu niet op die computer maar zal het morgen proberen. Moet ik de meest recente versie van itunes erop zetten?En klopt de ipsw iphone omdat het om een ipad gaat? Super bedankt voor je hulp, ik begin weer een klein beetje hoop te krijgen.Ik laat morgen nog even weten hoe het gaat
Hoi Karen

Klopt inderdaad van het ipsw bestand My Bad

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 oktober 2011 om 01:00 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 Bekijk bericht
Installeer eerst de nieuwste itunes (10.5) : iTunes downloaden voor Windows

Start vervolgens de computer opnieuw op en werk deze eventueel via Windows Update bij.

Vervolgens hier verdergaan:

Het iphone_.blabla bestand gaat niet werken, omdat het voor een iPhone 4 bedoeld is en niet voor de iPad.
Je moet het bestand iPad1,1_5.0_9A334_Restore.ipsw downloaden (voor je iPad 1 volgens het profiel) en dat kan gewoon gratis en legaal , hierna naar iTunes gaan en shift + de herstel / restoreknop indrukken, en dan dit bestand kiezen. Je krijgt nu een verse iOS5 installatie!

Helaas kan je niet meer downgraden, omdat Apple de oude firmwares niet meer "signeert", dus niet meer als geldig accepteert.

De enige uitweg hiervan was geweest, door voordat iOS 5 kwam, met het programma Tiny Umbrella een ,uniek per apparaat, bestand van de huidige firmware (SHSH blob) te bewaren, en dan met dat programma aan te downgraden. Dat kan nu dus niet meer, ook niet via adverteerders die het beloven. Dat zijn scams.

Wel kun je dit nu voor iOS 5.0 doen zodat je later van bijvoorbeeld iOS 6 weer naar iOS 5 terug kan.

MvG

Arjan95

Hey Arjan

Je hebt gelijk wat het ipsw bestand betreft gelukkig had karen dat ook al gezien.
In de eerste post geeft ze aan dat ze de Ipad niet meer levend krijgt en daar ging mijn post over.Op het moment dat ie weer leeft de stappen van jou volgen.

Gr Ximon
  #36  
Oud 21-10-11, 21:54
KarenV KarenV is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 16
Standaard

Allen bedankt. Mijn ipad geeft nog steeds geen beeld. Het goede nieuws is dat itunes hem wel weer herkent. OP het moment dat ik op shift herstel druk en ios 5 wil installeren gaat het mis bij het controleren bij Apple. Ik krijg dan weer foutmelding 3194. Laad nogmaals voor de zekerheid de ipad op. Dus dan nogmaals redsnow proberen??

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 oktober 2011 om 21:58 ----------

Ik heb nu redsnow geprobeerd en alleen geboot. Vervolgens krijgik de ananas en dan gebeurt er niets meer. Naar verloop van tijd gaat de ipad uit. Daarna nog iets gedaan in redsnow en ipad blijft nu hangen bij Pleasewait.

Iemand die mijn verder op weg kan helpen
  #37  
Oud 22-10-11, 00:21
KarenV KarenV is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 16
Standaard

lieve mensen,

Ik heb van alles geprobeerd met redsnow maar niets lukte. Daarom op het forum gezocht naar fout 3194. XIII gaf hier een handleiding voor het aanpassen van de hostsfiles. Dit heb ik gedaan en itunes heeft mijn ipad hersteld en gesynchroniseerd. Hij doet het dus weer. Heb nu wel ios 5 erop en moet hem eigenlijk gejailbreakt hebben om styletap te kunnen gebruiken, welke ik nodig heb voor mijn werk. Maar denk dat ik daar nog maar even mee wacht. Ben bang dat het weer fout gaat.

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor het meedenken want zonder jullie tips was het nooit goed gekomen.
  #38  
Oud 22-10-11, 00:41
gemakki gemakki is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Huizen
Berichten: 37
Standaard

Karen V
Fijn dat je Ipad het weer doet.
De problemen die je Had en nu weer kreeg,Heb ik ook ondervonden.
Ik heb ook nu Gewoon IOS 5
Ik heb het ook geprobeerd met Redsnow maar steeds een fout melding,weer hersteld.
Ik had mijn Ipad met 4.3.1En 4.3.3 toen gejailbreakt,en dat ging Prima
Nu wacht ik op de nieuwe jailbreak
Ik volg het Jb team op Twitter
En Natuurlijk Op De Iphoneclub en Ipadclub

grt G
  #39  
Oud 22-10-11, 03:26
Ximon Ximon is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: zuid limburg
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KarenV Bekijk bericht
lieve mensen,

Ik heb van alles geprobeerd met redsnow maar niets lukte. Daarom op het forum gezocht naar fout 3194. XIII gaf hier een handleiding voor het aanpassen van de hostsfiles. Dit heb ik gedaan en itunes heeft mijn ipad hersteld en gesynchroniseerd. Hij doet het dus weer. Heb nu wel ios 5 erop en moet hem eigenlijk gejailbreakt hebben om styletap te kunnen gebruiken, welke ik nodig heb voor mijn werk. Maar denk dat ik daar nog maar even mee wacht. Ben bang dat het weer fout gaat.

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor het meedenken want zonder jullie tips was het nooit goed gekomen.

Hoi karen

Blij dat het weer werkt allemaal!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad Downgraden van 4.2.1 naar 3.2.2 lukt niet... Jackie99 iPad algemeen 2 19-12-10 17:33
ipad op 4.2 beta werkt niet..downgraden naar 3.2.2 lukt niet..:-( tbeumer@ iPad algemeen 15 20-09-10 20:04
KPN Sim in iPad 3G -Gelukt- PeterDorr iPad algemeen 1 10-05-10 22:50
Na downgraden nog niet gelukt reef Archief 1 15-08-08 11:15
Baseband downgraden niet gelukt (?) MVB Archief 5 12-01-08 13:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:49.