//

Ten einde raad met 5.0.1

Ten einde raad met 5.0.1 discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen! Ik heb mijn iPod touch laatst geupdate naar 5.0.1. Nu wil ik deze graag jailbreaken, en ik had op internet gevonden dat dit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-11-11, 18:09
rv93 rv93 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 5
Standaard Ten einde raad met 5.0.1

Hallo iedereen!

Ik heb mijn iPod touch laatst geupdate naar 5.0.1.

Nu wil ik deze graag jailbreaken, en ik had op internet gevonden dat dit kon via redsn0w 0.9.9b8 met daarbij de ipsw van iOS 5.

Nu heb ik dit dus geprobeerd, een aantal keer, maar mijn iPod gooit hem steeds weer in de Connect to iTunes modus. Ik zie bij redsn0w wél steeds die cijfertjes over m'n beeld heen rollen. Maar dan --> Connect to ITunes... (Ik heb hem daarna ook al geprobeerd met Just Boot, maar ook dan --> connect to iTunes..) Ik word er gek van!

Daarna heb ik het eens geprobeerd met sn0wbreeze (en iBooty), met het aanmaken van een custom build van 5.0.1. Hiermee is het me wel gelukt om Cydia op mijn iTouch te krijgen, alleen deze crashed continue tijdens het opstarten ervan. Ook safari en de mail doen het niet meer.

Ik vind het zo vreemd dat ik hem sowieso al niet met redsn0w jailbroken krijg... en met sn0wbreeze Cydia en safari etc crashen..

Kan iemand me helpen a.u.b?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-11-11, 18:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Tethered booten (#967)
  #3  
Oud 16-11-11, 19:09
rv93 rv93 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 5
Standaard

Dat is dus het probleem.. Als ik mijn iTouch 'jailbreak' met 0.9.9b8 van redsn0w, dan blijft hij hangen in Connect to iTunes, en hetzelfde doet hij als ik hem tethered ga booten, dan doet hij het, dan zegt hij: Done! En dan.... Tah-dah: Connect to iTunes scherm. Ik word er zo moe van

En nu crashed redsn0w ook steeds op mijn Windows XP (En ja, heb hem al in andere compat. geprobeerd, allemaal..)



---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 november 2011 om 18:12 ----------

Enig idee dus, hoe ik hem alsnog kan jailbreaken nu? Met de redsn0w crashes, het continu aangeven van Connect to iTunes, ook bij tethered reboot..

Enige hoop is sn0wbreeze, maar ja, dan doet cydia het niet.
  #4  
Oud 16-11-11, 23:39
rv93 rv93 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 5
Standaard

Dus, iemand enig idee? Ik ben al de hele dag bezig, maar het lukt me maar niet om 5.0.1. te jailbreaken. Ik heb nu redsn0w gebruikt, maar die crashed steeds op mijn windows XP, en ook sn0wbreeze heeft net, na opnieuw proberen, geen resultaat opgeleverd. Bij sn0wbreeze blijft cydia crashen, evenals safari en mijn mail.. Als ik hem dan tethered boot, via iBooty, blijft Cydia crashen, nb. ik kan Cydia niet eens opstarten.

Is er echt niemand die hetzelfde probleem gehad heeft? Of iemand die me wil helpen.. Ik word er een beetje moe van. Bovendien, snap ik er helemaal niks meer van nu
  #5  
Oud 17-11-11, 12:40
rambo12345 rambo12345 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Schiedam
Berichten: 19
Standaard

hii,

weet je zeker dat je de juiste ipsw gebruikt hebt. Niet dat je per ongeluk ipsw van iphone 4 gedownload hebt?

Ik zou hem nog een een keer herstellen ios 5.0.1 installeren.
Daarna jailbraik uitvoeren zonder dat je je reservekopie of iets dergelijks installeert. Niet vergeten ook justboot uitvoeren

succes
  #6  
Oud 17-11-11, 18:03
rv93 rv93 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 5
Standaard

Hallo Rambo,

Ik heb de ipsw: iPod 4 5.0.1, ik heb ook iPod 4 5.0.0. gebruikt, beide geen succes.

Herstellen naar 5.0 bedoel je? Hoe doe ik dat nu, dat gaat toch niet meer? Want ik heb geen SHSH blob denk ik (ik had iOs 5.0 wel jailbroken..)

Dus: iOS 5 erop zetten, daarna 5.0.1 updaten, dan GEEN reservekopie, dan jailbreak via redsn0w (als hij niet crashed op mijn Win XP) of sn0wbreeze, dan GEEN reservekopie als hij opgestart is, maar dan iPod uitzetten en --> via iBooty/Just boot opstarten?
  #7  
Oud 17-11-11, 20:23
theknitter theknitter is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 19
Standaard

Volgens mij moet je bij de JB de IPSW gebruiken van iOS5.0. Ik kon met IPSW 5.0.1 niet jailbreaken.
  #8  
Oud 17-11-11, 20:55
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

JB is gelukt, gelet op je verhaal, maar werkt alleen na een tethered reboot.
Heb de indruk dat je niet weet dat je iDing aangesloten op pc EN "uit" moet staan.
iTunes sluiten, zo nodig in de voorkeuren van iTunes aangeven dat iTunes niet moet opstarten bij verbinding met z'n iDing EN dat voorkomen moet worden dat er automatisch gesynct wordt bij aansluiten.

Zoals Timosha al zei ... Tethered booten!!!

Daarna redsn0w als admin opstarten, klik extra's, klik Select IPSW, zoek fw 5.0 bestand op je pc en selecteer dat en klik openen, klik popup venst weg, klik back, klik just boot, klik next.
Nu moet je gaan klaar zitten, klik next en volg de button-sequence. Op het moment dat je alleen nog de home-bitton ingeduwd houdt en je ziet dat Limera1n met de exploit begint (5 blokjes), dan pas MOET je de home-button loslaten.
Daarna wachten ... Verschijnt er geen ananas op je iding, maar een appeltje, dan opnieuw beginnen.

Heb je je iding aan je pc hangen en je krijgt hem niet meer uitgezet. Ook dat maakt niet. Redsn0w opstarten zoals hierboven en de sequence gewoon volgen. Zo is het mij, samen met een portie geduld, ook gelukt.

Laatst gewijzigd door Rav3n; 19-11-11 om 03:30.
  #9  
Oud 18-11-11, 19:52
rv93 rv93 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 5
Standaard

Edit II: De Jailbreak is gelukt! Thanks btw

Laatst gewijzigd door rv93; 18-11-11 om 20:15.
  #10  
Oud 19-11-11, 21:57
royke92 royke92 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 1
Standaard

ik heb hetzelfde gezdaan echter ik zie het witte cydia logo maar als ik erop klik dan crash cydia wat te doen??
  #11  
Oud 20-11-11, 08:22
Dademira Dademira is offline
• iOS 13.2
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 19
Standaard

Thetered boot doen met redsnow.
__________________
$@%~~Life starts with an I-phone~~%@$
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 1e gen.: Ten einde raad met een 1g fedor07 Unlock 3 29-06-10 22:19
Ten einde raad smoothdevil Odido (T-Mobile) 1 30-04-09 15:32
Ten einde raad!! bennyblanco_nl Archief 4 24-07-08 22:33
BN'er gespot met iphone (NCRV - Ten einde raad) Doosje Chat en geruchten 1 02-05-08 16:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:33.