//

Jailbreak en activatie

Jailbreak en activatie discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een CFW 5.0.1 via Redsnow gemaakt om mijn Iphone 3GS oude versie te updaten met behoud van BB en daarna te unlocken. Aangezien ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31-12-11, 19:56
Kris3 Kris3 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 23
Standaard Jailbreak en activatie

Ik heb een CFW 5.0.1 via Redsnow gemaakt om mijn Iphone 3GS oude versie te updaten met behoud van BB en daarna te unlocken.
Aangezien ik geen orginele simkaart heb van deze Iphone moet ik activatie hebben als ik mijn Iphone update maar nu heb ik overal al gezocht en kon niet vinden of dit in Redsnow ingebakken is in de CFW of dat ik na de update nog eens extra moet jailbreaken via Redsnow omdat daar een selectie kan gemaakt worden voor activatie.

Kan iemand mij hier advies over geven voordat ik iets ga updaten?

Bedankt alvast voor jullie feedback, Kristel
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-12-11, 23:27
EBRI EBRI is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Locatie: antwerpen
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kris3 Bekijk bericht
Ik heb een CFW 5.0.1 via Redsnow gemaakt om mijn Iphone 3GS oude versie te updaten met behoud van BB en daarna te unlocken.
Aangezien ik geen orginele simkaart heb van deze Iphone moet ik activatie hebben als ik mijn Iphone update maar nu heb ik overal al gezocht en kon niet vinden of dit in Redsnow ingebakken is in de CFW of dat ik na de update nog eens extra moet jailbreaken via Redsnow omdat daar een selectie kan gemaakt worden voor activatie.

Kan iemand mij hier advies over geven voordat ik iets ga updaten?

Bedankt alvast voor jullie feedback, Kristel

hey

wat bedoel je juist wil je update doen met behoud van je baseband (modemfirmware) als ik het goed begrijp
  #3  
Oud 01-01-12, 17:36
Kris3 Kris3 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 23
Standaard

Ik wil inderdaad de baseband houden op 05.13.04 welke ik door middel van een CFW kan behouden maar daarnaast is het ook belangrijk dat mijn toestel hacktivated wordt omdat ik anders niet kan registreren bij Apple.

Update: Het is inderdaad gelukt om Iphone te updaten met behoud van BB en registratie in Itunes!

Laatst gewijzigd door Kris3; 01-01-12 om 20:38.
  #4  
Oud 02-01-12, 22:47
Ricky vd Ricky vd is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 66
Standaard

hoe is dit gelukt? want ik krijg het niet voor elkaar
  #5  
Oud 02-01-12, 23:04
Kris3 Kris3 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 23
Standaard

Als het voor een 4S is dan denk ik niet dat het nu al mogelijk is om te jailbreaken wat ik lees in het forum en de instructies. Ik heb een 3GS waar het wel kan.
  #6  
Oud 02-01-12, 23:16
Ricky vd Ricky vd is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 66
Standaard

Nee het is idd voor een 3GS met nieuwe bootrom... Staat nu 4.3.3 untether op maar krijg m niet langs het activatie scherm, niet met redsnow of pwnagetool
  #7  
Oud 02-01-12, 23:34
Kris3 Kris3 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 23
Standaard

Wat ik heb gedaan is een CFW via Redsnow gemaakt. Daarna via Redsnow in Pwned DFU gezet en als volgende stap ITunes opgestart en via Shift+Herstellen de CFW geladen. Toen meldde ITunes dat er een Simlock op de kaart zat, pincode ingevoerd en de installatie op de IPhone gedaan. Daarna IPhone losgekoppeld en weer opnieuw aangesloten en toen werkte alles.

Een ding was wel vreemd, ik ben/ was afhankelijk van een software matige unlock maar opeens had ik bereik en Cydia noch Ultrasnow had ik niet geïnstalleerd. Ik snap dit nog steeds niet dus misschien is dit de reden dat ik geen problemen had met de activatie.
  #8  
Oud 13-03-12, 09:23
Berckenkamp23 Berckenkamp23 is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kris3 Bekijk bericht
Wat ik heb gedaan is een CFW via Redsnow gemaakt. Daarna via Redsnow in Pwned DFU gezet en als volgende stap ITunes opgestart en via Shift+Herstellen de CFW geladen. Toen meldde ITunes dat er een Simlock op de kaart zat, pincode ingevoerd en de installatie op de IPhone gedaan. Daarna IPhone losgekoppeld en weer opnieuw aangesloten en toen werkte alles.

Een ding was wel vreemd, ik ben/ was afhankelijk van een software matige unlock maar opeens had ik bereik en Cydia noch Ultrasnow had ik niet geïnstalleerd. Ik snap dit nog steeds niet dus misschien is dit de reden dat ik geen problemen had met de activatie.
Beste Kris3 (en uiteraard ook andere mensen die mijn vraag wellicht kunnen beantwoorden),

Ik heb niet heel veel verstand van iPhones, Jailbreaks en alles wat daar verder nog bij komt kijken maar ik had (volgens mij) ongeveer hetzelfde probleem als jij en ik heb dan ook ongeveer dezelfde stappen gevolgd omdat te verhelpen. Dat wil zeggen, ik heb Redsnow gedownload en een van de opties uitgevoerd (ik weet niet meer precies welke). Vervolgens werd mijn iPhone ge-update en geactiveerd. Ik was dus eindelijk uit het activatiescherm waar constant gezegd werd dat er geen geldige simkaart in m'n telefoon zat (wat wel zo was) en waardoor ik dus niet verder kon.

Voor de duidelijkheid, ik heb nu dus een werkende iPhone 3GS, met iOS 5.1 maar nog steeds de melding linksbovenin het scherm: Geen service. Ik kan dus niet bellen en smsen en bijvoorbeeld ook geen apps gebruiken als Whatsapp en Viber.

Hoe los ik dit op? Hoe maak ik mijn simkaart weer werkend?

Als iemand mij verder kan helpen, heel graag. Alvast bedankt.
  #9  
Oud 13-03-12, 09:26
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Je moet waarschijnlijk nog unlocken.

Welke baseband (modemfirmware) heb je nu?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #10  
Oud 13-03-12, 10:20
Berckenkamp23 Berckenkamp23 is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 40
Standaard

Bedankt voor de snelle reactie.

Telefoon is net uitgevallen en gaat nu niet meer aan (of ik ben te ongeduldig en hij moet langer laden..)

Heeft dat hiermee te maken?:

Citaat:
Een tethered jailbreak verwacht dat je de iPhone met een computer verbindt wanneer je hem opnieuw opstart.


---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 maart 2012 om 10:23 ----------

En daar is 'ie weer! Was dus gewoon te ongeduldig..

Maargoed, er staat bij Modemfirmware: 06.15.00

Hoop dat je daar iets mee kunt.
  #11  
Oud 13-03-12, 10:55
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Dan heb je de iPad baseband en moet je nog ultrasn0w installeren voor de unlock.

Meer info daarover in het Unlock deel van het forum.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 1e gen.: Iphone 2G activatie + unlock + jailbreak AJLA Unlock 3 11-02-11 15:22
iPhone: Jailbreak Iphone 2g U.S. activatie?? Oneroi Jailbreak 10 30-01-11 23:56
iPhone: 3GS activatie en jailbreak jurref Jailbreak 2 25-10-10 00:16
iPhone: Activatie en jailbreak Tony Jailbreak 5 30-09-10 17:06
1.1.4 Windows activatie en jailbreak ArB Unlock [archief] 53 29-02-08 22:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:20.