//

3gs kapot na jailbreaken

3gs kapot na jailbreaken discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn iphone 3gs is sinds enkele dagen stuk. Ik had voor de jailbreak een back-up gemaakt met iTunes en daarna met Absinthe 2.0.4. de jailbreak ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-06-12, 18:10
martijn6134 martijn6134 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 3
Standaard 3gs kapot na jailbreaken

Mijn iphone 3gs is sinds enkele dagen stuk. Ik had voor de jailbreak een back-up gemaakt met iTunes en daarna met Absinthe 2.0.4. de jailbreak uitgevoerd die gelukt was. Toen ik daarna de back-up terug er op wou zetten ging er iets mis en nu is zo goed als alles verdwenen van mijn iphone.

- Zo goed als alle apps zijn verdwenen. Ook apps als Safari, Berichten, Instellingen, Telefoon, ... De enige die overblijven zijn: Video's, YouTube, Weer, Newsstand, Aandelen en Voice memo.

- Wanneer ik in mijn iphone zoek komt er ook niets te voorschijn. Als ik van daaruit iets op internet wil opzoeken krijg ik de foutmelding: UNSUPPORTED URL - This URL wasn't loaded: x-web-search:///?"ENTRY"

- Ik kan nog steeds berichten ontvangen in wat lijkt op een notificatiecentrum (afbeelding in bijlagen) maar dan zonder het logo van berichten of de naam. Wanneer ik daar op klik om het bericht te kunnen lezen krijg ik een gelijkaardige foutmelding: UNSUPPORTED URL - This URL wasn't loaded: sms:/open?groupid=1

- Als ik verbind met iTunes en probeer hem te herstellen komt er eerst te staan Extracting Software; daarna Verifying iPhone rectoren with Apple en dan de foutmelding: 'The iPhone could not be restored. This device isn't eligible for the requested build.' met de opties More Information (leid naar iOS: Resolving update and restore alert messages) en OK.

- Als ik in DFU mode opstart gebeurt net hetzelfde. Ook wanneer ik via TinyUmbrella in recovery ga gebeurt dit.

- Als ik in Absinthe probeer om opnieuw te jailbreaken krijg ik de melding: ERROR: Device already jailbroken! Detected untether.

Hoe kan ik mijn iPhone terug werkende krijgen. Met of zonder jailbreak.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png IMG_0001.PNG‎ (241,4 KB, 43x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-06-12, 16:40
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

DIT gevonden met de zoekfunctie op dit forum.

Met Tinyumbrella pas je je hostfile aan.
Dus instellingen van Tinyumbrella nakijken/aanpassen en opnieuw proberen te herstellen via iTunes.
  #3  
Oud 16-06-12, 18:47
martijn6134 martijn6134 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 3
Standaard

Sorry, wanneer ik probeer de link te openen krijg ik een systeemfout dat de pagina niet gevonden is.
Heb wel ergens gelezen dat de instelling van TinyUmbrella dit kunnen veroorzaken, met name de instelling set hosts to cydia on exit, maar deze is al uitgesnikt en gezien het uitgegrijsd is veronderstel ik dat het in eerste instantie ook niet aanstond.

Ik heb eerder geprobeerd om via redsn0w te herstellen maar da nkrijg ik een melding dat dit enkel gaat met toestellen met een a5 chip of nieuwer. Heb ook via redsn0w geprobeerd te jailbreaken en dit is gelukt maar het enige dat verandert is, is dat Cydia er nu wel is, verder ontbreken de rest van mijn apps en ook mijn instellingen nog steeds.

Ik heb de indruk dat ik alles al geprobeerd heb dus als iemand ook maar enig idee heeft laat het mij weten, ik ben bereid alles te proberen.
  #4  
Oud 18-06-12, 23:16
Shadey Shadey is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 14
Standaard

Ik heb een aantal dagen geleden hetzelfde gehad. Na wat zoekwerk bleek het te gaan dat de dns adressen die mijn provider verstrekt een probleem veroorzaakte. Wanneer je deze in je router aan kunt passen moet je deze (tijdelijk) veranderen naar DNS1: 208.67.222.222 DNS2:208.67.220.220 daarna zou restore weer normaal moeten werken. Wanneer je klaar bent met restore en jailbreak, je eigen DNS adressen weer gebruiken of automatisch laten toewijzen.

Suc6 en laat even weten of het gelukt is.
  #5  
Oud 19-06-12, 13:42
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martijn6134 Bekijk bericht
Sorry, wanneer ik probeer de link te openen krijg ik een systeemfout dat de pagina niet gevonden is.
Heb wel ergens gelezen dat de instelling van TinyUmbrella dit kunnen veroorzaken, met name de instelling set hosts to cydia on exit, maar deze is al uitgesnikt en gezien het uitgegrijsd is veronderstel ik dat het in eerste instantie ook niet aanstond.

Ik heb eerder geprobeerd om via redsn0w te herstellen maar da nkrijg ik een melding dat dit enkel gaat met toestellen met een a5 chip of nieuwer. Heb ook via redsn0w geprobeerd te jailbreaken en dit is gelukt maar het enige dat verandert is, is dat Cydia er nu wel is, verder ontbreken de rest van mijn apps en ook mijn instellingen nog steeds.

Ik heb de indruk dat ik alles al geprobeerd heb dus als iemand ook maar enig idee heeft laat het mij weten, ik ben bereid alles te proberen.
ff gegoogled met "aanpassen hostfile iphone 3Gs"
Working Trick to Fix iTunes Error During Restore (via Hosts File) | PressByte
Er bestaan ook youtube-filmpjes.

nb
Ik heb de afgelopen week dezelfde problemen gehad met een 2-tal 3G toestellen. Uiteindelijk maar eens gedaan wat ik anderen altijd adviseer: Windows-onderhoud gedaan.
Daarbij alle (ook verborgen) Temp-mappen leeggemaakt. Gededragmenteerd.
Hostfile aangepast, daarna lukte het sterstellen wel. Daarna beiden ge-jb-d en unlocked. Kortom: alles liep als een tierelier.
  #6  
Oud 22-06-12, 13:15
martijn6134 martijn6134 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 3
Standaard

Ik heb hem begin deze week ergens binnen gebracht en 35 euro en een half uur later was het opgelost. Toch bedankt voor de hulp!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Luidspreker kapot Iphone 3GS Floris342 iPhone algemeen 2 15-05-12 20:18
iPhone 3GS Kapot. Advies nodig. Harm133 iPhone algemeen 1 28-10-10 16:49
iPhone 3GS kapot?! Zwansy iPhone algemeen 15 25-07-10 18:25
Volume knop 3Gs kapot En Weg iPhone algemeen 7 24-02-10 11:15
Iphone 3GS kapot? Dropkikker iPhone algemeen 26 18-08-09 19:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:41.