//

Iphone 3GS updaten van 4.0.1 naar hogere versie

Iphone 3GS updaten van 4.0.1 naar hogere versie discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo Iedereen, alvast excuses voor mijn vraag, ik ben er zeker van dat hij hier al een keer op het forum wordt beantwoord maar ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-12-12, 01:01
xray911 xray911 is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 11
Standaard Iphone 3GS updaten van 4.0.1 naar hogere versie

Hallo Iedereen,

alvast excuses voor mijn vraag, ik ben er zeker van dat hij hier al een keer op het forum wordt beantwoord maar ik kan het niet vinden of ik kom er niet uit.

Ik heb een gejailbreakte Iphone 3GS op firmware: 4.0.1 deze telefoon is ook nog simlockvrij gemaakt doormiddel van een programmetje uit cydia (geloof redsnow). Het gaat hierbij om een 3gs met een nieuwe bootrom (serienummer: xx0246xxxxx).

Ik zou deze telefoon graag willen updaten naar een 5..... versie. hoe kom ik er achter of dit mogelijk is en hoe ik dit doe. het is natuurlijk belangrijk dat ik de telefoon nog simlock vrij kan maken.

Nogmaals sorry voor waarschijnlijkheid de duizendste vraag hier over.

Met vriendelijk groet,

Robin
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-12-12, 09:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xray911 Bekijk bericht
Nogmaals sorry voor waarschijnlijkheid de duizendste vraag hier over.
Lees eerst de blog van het iPhone Dev Team eens door om vast te stellen of je aan de voorwaarden voldoet om die oefening uit te voeren:

Dev-Team Blog
  #3  
Oud 14-12-12, 14:17
xray911 xray911 is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 11
Standaard

Beste Timosha,

ik heb een stuk uit het blog gelezen alleen is het probleem dat ik de teksten niet goed begrijp door alle vaktermen. als ik het goed begrijp kan met een pre A5 Idevice zo goed als alles. wel heb ik begrepen dat je de SHSH Blobs voor moet hebben. als ik in mijn cydia kijk zie ik op mijn main screen staan : SHSH: 4.1 , 4.2.1r1 ,4.3.4 , 4.3.5 , 5.1.1 , 6.0.1.

begrijp ik hieruit dat ik hiermee naar 5.1.1 kan updaten? ik heb volgens mij geen shsh blobs op mijn computer staan. deze heb ik net opnieuw opgezet.

Met vriendelijke groet,

Robin
  #4  
Oud 14-12-12, 14:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xray911 Bekijk bericht

begrijp ik hieruit dat ik hiermee naar 5.1.1 kan updaten?
Dat kan De benodigde SHSH hashes kan je met TinyUmbrella uit Cydia ophalen.
  #5  
Oud 14-12-12, 17:24
xray911 xray911 is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 11
Standaard

En hoe Zit het dan met de baseband versie? Aangezien ik afhankelijk ben van een softwarematige unlock welke niet op elke baseband versie werkt? Ik kan niet vinden hoe dat werkt.

Robin
  #6  
Oud 14-12-12, 17:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xray911 Bekijk bericht
Ik kan niet vinden hoe dat werkt.
Dan ga je een custom firmware moeten aanmaken. Dat is al vaak beschreven op dit forum, gebruik de zoekfunctie eens met het zoekbegrip "custom firmware".
  #7  
Oud 16-12-12, 12:37
xray911 xray911 is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 11
Standaard

Hallo iedereen,

Heb gister mijn iPhone upgedate naar 5.1.1
Ben er rond de 5 uur mee bezig geweest en liep tegen error naar error aan maar het is uiteindelijk gelukt( met baseband behoud)
Nog een paar dingen voor mensen die het mischien ook willen doen:

-Zorg ervoor dat je de allernieuwste redsnow hebt(een versie terug vormt een 14 error waar niet voorbij is te komen)
-let erop dat je host file geen ip adressen van Apple bevat ook niet als deze achter een # staan ( dit zou eigelijk dan als opmerking gezien moeten worden maar genereerd toch een 1600 error)
-maak eerst de firmware custom en stitch dan pas de shsh blobs ( andersom krijg ik een error)
- om uit recovery mode naar dfu mode te gaan hou je 8sec de home en powerknop in tot je de computer een geluid hoort maken dat iets verbonden is vervolgens hou je alleen de homeknop weer in tot je weer dat geluid hoort. Mocht hij toch weer naar recovery mode gaan doe je het gewoon nog een keer.
-let erop dat je in pwnd dfu mode zit

Let op dit zijn wel mijn persoonlijke ervaringen weet niet of dit voor iedereen geldt

@timosha
Bedankt voor alle hulp!

Groeten,

Robin
  #8  
Oud 16-12-12, 12:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xray911 Bekijk bericht
@timosha
Bedankt voor alle hulp!
Graag gedaan en succes verder

Citaat:
-let erop dat je host file geen ip adressen van Apple bevat ook niet als deze achter een # staan ( dit zou eigelijk dan als opmerking gezien moeten worden maar genereerd toch een 1600 error)
Een commentaarlijn in de hosts database begint met een "#" en wordt afgesloten met een "CR/LF". Het is niet zeker of Windows Notepad, Wordpad, enz... ook écht een CR/LF achter die commentaarlijn zetten.

Idem dito voor een omleiding, die moet ook steeds afgesloten worden met een CR/LF.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3gs updaten naar niet laatste versie zonder SHSH (5.1.1) bondt iPhone algemeen 3 30-12-12 15:42
iPhone: 3GS van 5.0.1 naar 5.1.1 updaten? ErwinAmber Jailbreak 2 05-10-12 18:03
Updaten van versie 4.3.3 naar ios5 hansvermaat iPhone algemeen 2 20-10-11 11:01
iPhone: Iphone 3GS updaten van 3.1.3 naar 4.3.5 of Ios-5 & jailbreaken. Nico29 Jailbreak 10 18-10-11 00:42
3.0 naar hogere versie zonder verlies simlock kcavia Jailbreak 5 31-05-10 14:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:24.