//

Pangu: Untethered jailbreak voor iOS 7.1.x

Pangu: Untethered jailbreak voor iOS 7.1.x discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door reverser Timosha indien ik nu een backup maak van mijn iphone met itunes blijft die cydia er dan nog op ....En ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 24-06-14, 12:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reverser Bekijk bericht

Timosha indien ik nu een backup maak van mijn iphone met itunes blijft die cydia er dan nog op ....En indien ik die bijvb als ik later een Iphone 6, hoe krijg ik die cydia er dan best af om mijn iphone 5c te verkopen????
Als je een backup maakt met iTunes/iCloud van een toestel met deze jailbreak gaan er heel wat jailbreak patches mee in de backup. Dus, zo'n backup zet je beter niet terug op een iDevice zonder jailbreak.

De jailbreak verwijder je het beste door het toestel in DFU mode te zetten en dan te herstellen met iTunes 11.2.2. En nogmaals, zet geen backup met jailbreak restanten terug.

SHSH hashes opslaan kan je doen maar het heeft geen enkele zin meer omdat vanaf iTunes 11.1.x random SHSH hashes worden gebruikt tijdens een herstel.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 24-06-14 om 12:57. Reden: Schreifvauten
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 24-06-14, 16:24
Schpitfrik Schpitfrik is offline
• iOS 7.1.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulsmid Bekijk bericht
Iemand ervaring met Lockinfo?
LockInfo crashed helaas iedere keer......
  #23  
Oud 24-06-14, 16:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schpitfrik Bekijk bericht
LockInfo crashed helaas iedere keer......
Dat is niets nieuws.

http://forum.iculture.nl/f14/jailbre...-lockinfo.html
  #24  
Oud 24-06-14, 20:39
hot12345's schermafbeelding
hot12345 hot12345 is offline
• iOS 11.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Nijmegen
Berichten: 455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Toen de eerste versie van evasi0n7, met die Chinezerij, uitkwam heb ik ontdekt dat het tooltje de MAC-adressen van mijn routers ging opvragen. Waarom?

De payload van evasi0n7 ging de WWDC 2013 app downloaden uit de App Store. Waarom? Omdat er een legale signed app van Apple benodigd was om te jailbreaken. Dat zijn allemaal dingen die geen kat interesseert maar mij wel.

Cydia staat nu op een geïsoleerde test iPhone 5s met iOS 7.1.1. Ga proberen om Firewall IP aan de gang te krijgen en dan kijken we weer verder.

Morgen ga ik de payload en shell code eens bekijken en proberen om die crap tweaks verwijderen. De installd daemon zal ik wel terug aan de gang krijgen. Heb daar nog een shell script voor dat een beetje moet aangepast worden.
Timosha!,

Give us rapport.. jij bent hier de expert in dit gebied.. Kun je nu al zeggen dat '' dit '' veilig te doen is?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 Bekijk bericht
Als je het vinkje onder de voortgangsbalk (een soort veer) vergeet uit te zetten staat er een vage chinese piracy-app op. Zelfs als je het vakje uitvinkt, dan worden alsnog delen geïnstalleerd die crashes van o.a. Mail, Rekenmachine en Weer kunnen veroorzaken.

Deze "rommel" is gelukkig met Cydia te verwijderen:
- voeg de repo cydia.angelxwind.net toe aan Cydia
- Installeer Complete PPSync remover
- Je moet het toestel nu opnieuw opstarten (gebruik de knop in Cydia)
- Verwijder PP??2.0 (de vraagtekens zijn Chinese tekens, die kan ik niet typen)
- Verwijder Complete PPSync remover weer (het hoeft maar eenmalig te worden geïnstalleerd, tijdens het opnieuw opstarten verwijderd het PPsync (de rommel) van je apparaat.

Geniet hierna van een volledig functionele jailbreak

Bron: How to remove PPSync from iOS 7.1.1 jailbreak
Wat bedoel je precies met het '' vinkje onder de voortgangsbalk '' ? Kun je precies uitleggen wat je ermee bedoelt? is dat als je de installer uitpakt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Heb Firewall IP geïnstalleerd met PKGBackup Restore (want Cydia deed een beetje moeilijk over de de compatibiliteit met iOS 7.1.1). Een en ander in de gaten gehouden met Firewall IP en WireShark (op een Mac). Ben geen rare dingen tegengekomen.
Heb even de tutorial erbij gezet om te jailbreaken met dit programma. zie link voor de nieuwkomers met plaatjes.

http://www.iclarified.com/41828/how-...gu-windows-711
  #25  
Oud 24-06-14, 20:49
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hot12345 Bekijk bericht
Give us rapport.. jij bent hier de expert in dit gebied.. Kun je nu al zeggen dat '' dit '' veilig te doen is?
De jailbreak werkt.

Ik heb de jailbreak geïnstalleerd en heb één en ander bekeken. Ik weet nu min of meer hoe het werkt en heb de jailbreak door een herstel met iTunes weer verwijderd.

Dit is de omgekeerde wereld. Als men de vorige jailbreaks wilde gebruiken om apps te stelen moest men allerlei illegale toestanden installeren. Nu is het omgekeerd. Men moet nu die illegale toestanden gaan verwijderen als men geen apps wil stelen.

Ik ben het volledig eens met ethische hackers zoals @iH8sn0w, @MuscleNerd en @Pod2g: gestolen/vervallen Apple certificaten gebruiken om te jailbreaken is voor mij ook "out of bounds". Ik doe niet meer mee. Succes verder met de jailbreak.
  #26  
Oud 24-06-14, 20:51
hot12345's schermafbeelding
hot12345 hot12345 is offline
• iOS 11.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Nijmegen
Berichten: 455
Standaard

Hier is de english variant van pungu

english pangu

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 juni 2014 om 20:00 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
De jailbreak werkt.

Ik heb de jailbreak geïnstalleerd en heb één en ander bekeken. Ik weet nu min of meer hoe het werkt en heb de jailbreak door een herstel met iTunes weer verwijderd.

Dit is de omgekeerde wereld. Als men de vorige jailbreaks wilde gebruiken om apps te stelen moest men allerlei illegale toestanden installeren. Nu is het omgekeerd. Men moet nu die illegale toestanden gaan verwijderen als men geen apps wil stelen.

Ik ben het volledig eens met ethische hackers zoals @iH8sn0w, @MuscleNerd en @Pod2g: gestolen/vervallen Apple certificaten gebruiken om te jailbreaken is voor mij ook "out of bounds". Ik doe niet meer mee. Succes verder met de jailbreak.
Ik ben blij om te horen dat de jailbreak goed werkt, En vooral als '' jij '' dat mag zeggen, laten we eerlijk wezen.. jij bent diegene die alle snufjes weet en in de code kunt kijken.

Kun jij mij uitleggen waarom je de jailbreak '' out of bounds '' vind? Waarom vind je het niet goed?

Hier ben ik benieuwd naar.
  #27  
Oud 24-06-14, 21:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hot12345 Bekijk bericht
Hier ben ik benieuwd naar.
Een jailbreak op zich is niet illegaal. Jij mag met jouw toestel doen wat je wil. Een jailbreak uitvoeren met gestolen Apple (Enterprise) Certicates is wel illegaal. En geloof me, die illegale truc is niet nieuw.

Ik ga het hier bij laten. Nogmaals succes gewenst met deze jailbreak.
  #28  
Oud 24-06-14, 21:27
hot12345's schermafbeelding
hot12345 hot12345 is offline
• iOS 11.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Nijmegen
Berichten: 455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Een jailbreak op zich is niet illegaal. Jij mag met jouw toestel doen wat je wil. Een jailbreak uitvoeren met gestolen Apple (Enterprise) Certicates is wel illegaal. En geloof me, die illegale truc is niet nieuw.

Ik ga het hier bij laten. Nogmaals succes gewenst met deze jailbreak.
Ik weet dat bijvb GBA4IOS ook dat certicates gebruikt om bijvb gameboy emulator af te spelen.. Je moet dan wel even de tijd terug zetten en bent eigenlijk klaar.

Of bijvb een dat je een SSL certivication erop zet van '' charlesproxy '' zodat je alles kunt monitoren wat in en uit gaat.
Dat is wel handig van de certificaten.

1 ding nog, Wat zeggen de andere jailbreakers dan? zit namelijk nu op de twitter account van Pod2g, zie niks vreemd staan
  #29  
Oud 24-06-14, 21:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hot12345 Bekijk bericht
1 ding nog, Wat zeggen de andere jailbreakers dan?
https://twitter.com/MuscleNerd/statu...71623735607297
  #30  
Oud 24-06-14, 22:39
BaZZeHH BaZZeHH is offline
• iOS 7.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 9
Standaard

Werkt de jailbreak ook op een ipad 3?
  #31  
Oud 24-06-14, 23:04
samson1a samson1a is offline
• iOS 10.2
• 9.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 51
Standaard

werkt hier op ipad 3 32GB
en op een ipad 4 beiden vanavond gedaan.
  #32  
Oud 24-06-14, 23:30
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 Bekijk bericht
Als je het vinkje onder de voortgangsbalk (een soort veer) vergeet uit te zetten staat er een vage chinese piracy-app op. Zelfs als je het vakje uitvinkt, dan worden alsnog delen geïnstalleerd die crashes van o.a. Mail, Rekenmachine en Weer kunnen veroorzaken.

Deze "rommel" is gelukkig met Cydia te verwijderen:
- voeg de repo cydia.angelxwind.net toe aan Cydia
- Installeer Complete PPSync remover
- Je moet het toestel nu opnieuw opstarten (gebruik de knop in Cydia)
- Verwijder PP??2.0 (de vraagtekens zijn Chinese tekens, die kan ik niet typen)
- Verwijder Complete PPSync remover weer (het hoeft maar eenmalig te worden geïnstalleerd, tijdens het opnieuw opstarten verwijderd het PPsync (de rommel) van je apparaat.

Geniet hierna van een volledig functionele jailbreak

Bron: How to remove PPSync from iOS 7.1.1 jailbreak
Aanvulling op mijn eerdere post:

Van Twitter @angelxwind
@rsgnl Some new information: reddit.com/r/jailbreak/co…
Basically, PPSync is NOT installed if the user does not check that "PP Helper" option.
9:29pm - 23 jun 14

Dit betekent dat je deze stappen enkel hoeft te doen als je toch het vinkje aan hebt laten staan
__________________
iPod touch 2G 8GB (25-09-2009 - 01-06-2011) ->
iPod touch 4G 32GB (27-01-2011 - verkocht) ->iPad 4 32GB (15-07-2013 - nu)

Laatst gewijzigd door arjan95; 24-06-14 om 23:31. Reden: Typo
  #33  
Oud 25-06-14, 00:14
dutchyme dutchyme is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 81
Standaard

Ik heb de jailbreak niet gezien als nieuws topic
Vreemd.
of heb ik het gemist
op alle sites is het nieuws
Het staat hier alleen in het forum
Normaal wordt de spanning opgebouwd maar nu is het er ineens
  #34  
Oud 25-06-14, 00:19
samson1a samson1a is offline
• iOS 10.2
• 9.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 51
Standaard

24 december was het er ook eens
dat was ook niet aangekondigd

het werkt goed heb 2x chinees gebruikt
en nu de engelse versie,
dus totaal 3x
ipad 3
ipad 4
en een iphone 4
  #35  
Oud 25-06-14, 08:24
joost1234 joost1234 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutchyme Bekijk bericht
Ik heb de jailbreak niet gezien als nieuws topic
Vreemd.
Inderdaad vreemd, als is dit artikel wel ge-update: Jailbreak handleiding iOS 7 (evasi0n en p0sixspwn voor iPhone en iPad)
  #36  
Oud 25-06-14, 08:36
Benjaboy5000 Benjaboy5000 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joost1234 Bekijk bericht
Inderdaad vreemd, als is dit artikel wel ge-update: Jailbreak handleiding iOS 7 (evasi0n en p0sixspwn voor iPhone en iPad)
Klopt, vond ik ook, dus ik had gisteren iCulture een mail gestuurd, Maar kreeg een antwoord terug en er werd gezegd dat er, als er een nieuwe jailbreak was, geen nieuwsbericht werd geplaatst om vragen van beginners te voorkomen die veel beter op het forum beantwoord kunnen worden.
  #37  
Oud 25-06-14, 10:03
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Daarom:

iCulture backstage ? Jailbreaknieuws op iCulture, deel 2
  #38  
Oud 25-06-14, 10:40
bing69 bing69 is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 119
Standaard

Ben van 7.06 met JB naar 7.1.1 met JB gegaan. Valt me op dat de camera knop op het lockscreen niet meer werkt, vegen , drukken etc. niets werkt. Ben ik de enigste?
  #39  
Oud 25-06-14, 11:24
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Wel jammer dat Apple nog steeds zó erg tegen jailbreaken en berichtgeving erover is. Ik vind het de keuze van de gebruiker, mits er geen illegale apps worden gedownload en tweaks netjes in Cydia worden gekocht. Volgens mij is jailbreaken ook gewoon legaal (m.u.v. de hierboven genoemde illegale dingen). Alleen unlocken - maar dat kan tegenwoordig (bijna) niet meer - is een grijs gebied.

/On topic over Pangu:
Bizar is dat één van de exploits van de Pangu-jailbreak een lachertje is: Het terugzetten van de tijd om een vervallen Apple certificaat te gebruiken kan al zeker één of twee jaar, en wordt veel gebruikt om retro-game-emulators te installeren, zelfs ZONDER te jailbreaken. Dat dit nog steeds niet gepatcht of verholpen is, is een zeer kwade zaak. Eigenlijk hebben die certificaten dus totaal geen waarde omdat ze tot in den eeuwigheid gebruikt kunnen worden.
  #40  
Oud 25-06-14, 12:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 Bekijk bericht
/On topic over Pangu:
Bizar is dat één van de exploits van de Pangu-jailbreak een lachertje is:
Dat is geen exploit. Dat is een manier om unsigned toestanden te installeren. Evasi0n7 doet dat met de signed WWDC 2013 app.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:12.