//

Hoe zet je nu 3.0 op een 2G iphone ?

Hoe zet je nu 3.0 op een 2G iphone ? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door stefanvangelder Bij mij ook, alleen de YouTube app werkt niet en de jailbreak is weg. Mn simlock is er nog wel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #241  
Oud 18-06-09, 10:40
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stefanvangelder Bekijk bericht
Bij mij ook, alleen de YouTube app werkt niet en de jailbreak is weg. Mn simlock is er nog wel gewoon Een jailbreak zal later wel komen

Kan iemand bevestigen met een firmware 3.0 dat YouTube al dan niet moet werken of is het bij iedereen zo?
__________________
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4 64Gb
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #242  
Oud 18-06-09, 10:41
apoZ's schermafbeelding
apoZ apoZ is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 229
Standaard

YouTube is ook weg hier.
  #243  
Oud 18-06-09, 10:41
Astro's schermafbeelding
Astro Astro is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Lebbeke
Berichten: 218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apoZ Bekijk bericht
YouTube is ook weg hier.
Hier werkt het ook niet meer... Misschien wachten op jailbreak...
  #244  
Oud 18-06-09, 10:43
stefanvangelder stefanvangelder is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apoZ Bekijk bericht
YouTube is ook weg hier.
Bij mij is hij er nog wel, maar als je hem opstart zegt die dat die dat de verbinding met YouTube mislukt is.
  #245  
Oud 18-06-09, 10:45
Astro's schermafbeelding
Astro Astro is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Lebbeke
Berichten: 218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stefanvangelder Bekijk bericht
Bij mij is hij er nog wel, maar als je hem opstart zegt die dat die dat de verbinding met YouTube mislukt is.
Dat bedoel ik
  #246  
Oud 18-06-09, 10:49
JoeyR JoeyR is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 6
Standaard

Heeft die versie 3.0 (7A341) uit de handleiding die ik nu draaiende heb ook alle functies als in de officiële 3.0? (behalve MMS voor de 2G natuurlijk niet)
  #247  
Oud 18-06-09, 10:52
Astro's schermafbeelding
Astro Astro is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Lebbeke
Berichten: 218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeyR Bekijk bericht
Heeft die versie 3.0 (7A341) uit de handleiding die ik nu draaiende heb ook alle functies als in de officiële 3.0? (behalve MMS voor de 2G natuurlijk niet)
Aan de nummering te zien, zou dat dezelfde moeten zijn. Het schijnt toch dat er geen verschil is...
  #248  
Oud 18-06-09, 11:13
Nemisis2003 Nemisis2003 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 159
Standaard

Hallo mensen,

Gister geprobeerd mijn 2G te updaten naar 3.0, maar was mn unlock kwijt.
Dus veel geprobeerd om weer terug te komen naar oudere firmware etc.
Nu las ik vanmorgen dé oplossing, maar na het aansluiten op iTunes 7.5 krijg ik de melding dat de iPhone niet hersteld kan worden.
Nu is het echter zo dat mijn iPhone helemaal niet meer aan gaat, daarnaast werd hij eerst wel nog als iPhone herkent, maar nu geeft windows de melding "usb apparaat wordt niet herkent".
In itunes wordt de iPhone ook niet herkent.

Wat kan ik hier nog aan doen :S
  #249  
Oud 18-06-09, 11:16
goofymgc goofymgc is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Neeroeteren
Berichten: 10
Standaard

hey kan ik van 3.0 beta 3 (jailbreak met quickpwn) rechtstreeks updaten naar de echte firmware 3.0 of moet ik eerst teruggaan naar 2.2.1??
  #250  
Oud 18-06-09, 11:18
stefanvangelder stefanvangelder is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goofymgc Bekijk bericht
hey kan ik van 3.0 beta 3 (jailbreak met quickpwn) rechtstreeks updaten naar de echte firmware 3.0 of moet ik eerst teruggaan naar 2.2.1??
Voor alle zekerheid zou ik eerst de custom firmware erop zetten die in de start post ook wordt aangehaald. Ik ben eerst van 2.2 naar de custom gegaan en vervolgens naar 3.0. Heb mn unlock behouden, enkel jailbreak kwijt
  #251  
Oud 18-06-09, 11:29
Aurora13 Aurora13 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 4
Standaard

Ook ik had de 3.0 Emergency scherm en na veel pogingen is het bij mij eindelijk gelukt om via DFU weer terug te gaan naar FW 2.x -> Michael's Custom FW 2.2.1 -> 3.0.
En na veel lezen las ik wat het probleem is waarom het bij de meeste niet lukt:

Quote:
This is an important note for those looking to update their 2G iPhone to the 3.0 firmware without losing their activation and unlock.
If you click the Update button in iTunes to install the 3.0 firmware you will not loose your unlock. (2G iPhones ONLY).
HOWEVER, if you are using the 2G iPhone on an unofficial carrier you may loose your activation. This means that will your network will be detected but you will not be able to use your iPhone.
You will loose your activation if you used QuickPwn to jailbreak your iPhone. If you used PwnageTool you will not.
If you are super excited about iPhone 3.0 and wish to update immediately, either make sure you jailbroke with PwnageTool or rejailbreak using PwnageTool and then do the update.
Otherwise wait for a little bit and the iPhone Dev-Team will release new PwnageTool and QuickPwn utilities shortly.

Bron:
http://iclarified.com/entry/index.php?enid=4261

Dus de stap van Michael's Custom FW 2.2.1 (welke met PwngTool is gemaakt) erop zetten zou ik gewoon altijd doen ook al heb je hem er al opstaan, het kost je maar 10 minuten extra en scheelt je een hoop frustatie en werk achteraf!

Laatst gewijzigd door Aurora13; 18-06-09 om 11:36.
  #252  
Oud 18-06-09, 11:47
Dirkmeister Dirkmeister is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: c
Berichten: 40
Standaard

Een vraag: voordat je de custom firmware van Michael erop zet, moet je iphone dan al simlockvrij zijn door Quickpwn en hoe doe je dat? Iets met bootneuter? En als ik die van Micheal er wil opzetten zegt hij dat de firmware niet overeen komt???

Hoe los ik dit op
  #253  
Oud 18-06-09, 11:50
goofymgc goofymgc is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Neeroeteren
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stefanvangelder Bekijk bericht
Voor alle zekerheid zou ik eerst de custom firmware erop zetten die in de start post ook wordt aangehaald. Ik ben eerst van 2.2 naar de custom gegaan en vervolgens naar 3.0. Heb mn unlock behouden, enkel jailbreak kwijt
ok, ik heb de custom 2.2.1 gedownload, maar hoe wordt dat een .ipsw file want na het downloaden maakt hij er gwn een map van met 5 onderdelen in..
Ik werk op een mac..
  #254  
Oud 18-06-09, 11:54
Dirkmeister Dirkmeister is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: c
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goofymgc Bekijk bericht
ok, ik heb de custom 2.2.1 gedownload, maar hoe wordt dat een .ipsw file want na het downloaden maakt hij er gwn een map van met 5 onderdelen in..
Ik werk op een mac..

met firefox dloaden
  #255  
Oud 18-06-09, 12:07
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fjetz Bekijk bericht
Voor de mensen die vastgelopen zijn door zonder te kijken te updaten naar 3.0 BELANGRIJK:

Het is al even vermeld op de vorige pagina, maar dat is toch nog een klein beetje zoeken, dus hier echt alles stap voor stap.

Ook belangrijk: Als je niet van twee computers gebruik maakt zoals ik heb gedaan, een met iTunes v7.5 en een met v8.2, dan is het goed om te weten dat je je BACKUP ergens anders opslaat! Voordat je die wegkiepert!

1. Zorg dat je iTunes 7.5 op je pc/laptop hebt staan
2. Zet je iPhone in DFU mode en koopel hem aan je pc.
3. Herstel (zonder shift bij mij) naar versie 1.1.4
4. Halverwege zul je een error krijgen (ik kreeg 1015)
5. Koppel je iPhone los terwijl je een scherm hebt met een usbkabeltje
6. Zorg ervoor dat je iTunes update naar 8.2
7. Koppel je iPhone weer aan (nog steeds met usbkabel beeld)
8. Doe een 'SHIFT+Herstel' naar firmware 2.0.1 (http://tinyurl.com/iphone2-firmware201-sizlopedia)
9. Als het goed is doorloopt je iphone deze update met verve.
10. Je iPhone is klaar met updaten, maar hij is gelockt. Simlock.
11. Gebruik quickpwn en volg daar de aanwijzingen van
12. Als alles goed is gegaan krijg je nu je iPhone weer te zien in iTunes (8.2 nogsteeds, gaat ook niks meer aan veranderen)
13. iTunes vraagt of je deze iPhone nieuw wilt configureren of je oude herstellen: EEN NIEUWE CONFIGUREREN MOET JE! Doorloop deze 2 (?) stappen
14. SHIFT+herstel je iPhone met Michaels 2.2.1 firmware (downloadlink op pagina 1)
15. Je kunt nu je iPhone naar wens restoren, je kunt ook nog even wachten tot je versie 3.0 hebt (ik heb het meteen hier gedaan)
16. SHIFT+UPDATE naar de gedownloade firmware 3.0 (downloadlink staat ook op pagina 1)

KLAAR BEN JE
JE IPHONE DOET HET WEER
JAJAJAJA
Geen dank.
Oke, geen dank dan Ik krijg 'fout 1602' als ik FW 1.1.4 erop wil zetten in iTunes 7.5. Het iPhonescherm blijft zwart met het Apple-logo en het progress-wheel erop, geen iTuneslogo + USB-kabeltje. Dat beeld blijft oneindig doorgaan dus ik kom niet verder dan dit.

Pfff, als 'Guru' even het verkeerde knopje aanklikken...
__________________
Simlockvrij uit Frankrijk..!.
  #256  
Oud 18-06-09, 12:10
MacFoxx's schermafbeelding
MacFoxx MacFoxx is offline
• iOS 3.0
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goofymgc Bekijk bericht
ok, ik heb de custom 2.2.1 gedownload, maar hoe wordt dat een .ipsw file want na het downloaden maakt hij er gwn een map van met 5 onderdelen in..
Ik werk op een mac..
Naam van de file wijzigen, dus .zip weghalen. Dan wordt er gevraagd of in .zip wil behouden of .ispw.
__________________
I've got soul, but I'am not a soldier.
  #257  
Oud 18-06-09, 12:12
MacFoxx's schermafbeelding
MacFoxx MacFoxx is offline
• iOS 3.0
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 380
Standaard

Ik heb hem succesvol van custom 2.2.1 (Michael's FW) naar 3.0 geupdated via de handleiding, helaas werkt youtube inderdaad bij mij ook niet.
  #258  
Oud 18-06-09, 12:14
iadapt's schermafbeelding
iadapt iadapt is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: heel mooi
Berichten: 41
Standaard



De truck is dat je shift/alt UPDATE en niet RESTORE moet hebben als 3.0 erop wilt hebben. (Dus pwnen naar 2.x, die met alt-restore erop config as new phone, dan alt-update naar 3.0 en syncen maar)

Dus inderdaad juiste knopje ... die 'new phone' blijft dan staan, maar rechtsklikken op de iphone (in itunes) en 'backup' terugzetten en your all done...

  #259  
Oud 18-06-09, 12:26
jacobdeboer33 jacobdeboer33 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Urk
Berichten: 86
Standaard

Ok kinders luister.... Ik heb dit ook gevolgd en het is me pas net gelukt om terug op 2.2.1 te komen door dit te doen:

1. Stel je backup veilig
2. Verwijder iTunes 8.2 en mobile device support !!!!!
3. Installeer iTunes 7.5
4. Restore 1.1.4 via DFU (Dit loopt een stuk verder door dan normaal, maar stopt later toch met een 1015)
5. Haal de iphone uit recovery met ibrickr 0.91 (klik hierin op "boot devicë"
6. Installeer iTunes 8.2
7 Zet iphone weer in DFU en restore 2.2.1 of 2.0.2 net wat je wil
8 De rest is vanzelfsprekend
9. Suc6

Groetjesss
  #260  
Oud 18-06-09, 12:27
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Ik krijg 'm helaas niet meer terug naar 2.2.1. Heb DFU geprobeerd, Recovery, andere USB-poort, andere laptop, iTunes 7.5, FW 1.1.4, FW 2.0.1... doet me weer denken aan de begindagen toen ik met Independance aan het klooien was
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Hoe zet ik een beltoon op mn Iphone Joshna iTunes 1 18-06-10 23:23
Hoe zet ik een aangepast (agenda)bestand op mijn non-JB iPhone terug? XIII iPhone algemeen 0 02-10-09 11:04
hoe zet ik msn of een leuke achtergrond op mijn iphone laura87 iPhone algemeen 5 25-09-08 01:29
hoe zet je een achtergrond op je iphone laura87 Archief 3 22-09-08 11:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:40.