//

Hoe zet je nu 3.0 op een 2G iphone ?

Hoe zet je nu 3.0 op een 2G iphone ? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een groot probleem. Ik zit op dit moment in het 'emergency'-scherm, en iTunes geeft aan dat ik de verkeerde SIM gebruik. Ik heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #501  
Oud 20-06-09, 16:13
joepje3 joepje3 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 30
Standaard

Ik heb een groot probleem. Ik zit op dit moment in het 'emergency'-scherm, en iTunes geeft aan dat ik de verkeerde SIM gebruik. Ik heb Vodafone.

Hoe kan ik de boel weer unlocken/werkend krijgen?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #502  
Oud 20-06-09, 16:27
Spicky Spicky is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 8
Standaard

Guys,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik zit met mijn MAC en met een iphone V3 emergency screen en met lock erop (van mij carrier?) en de iphone kan niet meer worden gebruikt in Itunes.
Ik heb een 2G en tot/met de custom 2.2.1 ging het goed zonder problemen.
Echter nu wou ik naar versie 3 en volgde onderstaande
1. Zorg voor de juiste basis en dat is een custom 2.2.1 firmware van Michael te vinden op: RapidShare Webhosting + Webspace
2. Als je twijfelt aan je huidige versie (quickpwn en/of custom) dan zou ik eerst een shift-restore doen naar de custom 2.2.1
3. Doe een shift-update naar de firmware 3.0 en de activatie en unlock blijft. Te vinden: http://appldnld.apple.com.edgesuite....1_Restore.ipsw

Nu vraag ik me af wat wijsheid is . Moet ik onderstaande volgen
En mijn iphone eerste in DFU mode zetten (home + aan knop) dan koppelen aan Itunes? Dan org 2.0.2 en de rest volgen naar 2.2.1.... ik wil graag naar 3.0.

Troubleshooting bij verloren unlock:
Als je naar 3.0 bent gegaan en je unlock is weg dan kun je het beste naar 2.0.2 terug in DFU mode gaan.
Download firmware voor 2.0.2 hier: http://appldnld.apple.com.edgesuite....1_Restore.ipsw
Daarna even jailbreaken met quickpwn en cydia en Wi-Fi activeren.
Vervolgens kun je met shift-restore naar de custom-firmware van michael

Om terug te gaan vanaf 3.0 emercency screen naar 2.2.1 custom kun je het volgende doen:
Eerst in DFU zetten
Daarna de orginele 2.2.1 erop zetten
Daarna jailbreak en activatie in met quickpwn
Itunes starten en opzetten als nieuwe iphone
dan in itunes een Shift-Restore doen naar de custom 2.2.1

Bedankt alvast.
  #503  
Oud 20-06-09, 16:38
Bram was al in gebruik Bram was al in gebruik is offline
• iOS 4.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 92
Stuur een bericht via MSN naar Bram was al in gebruik
Standaard

Redsn0w 0.7.1 heeft me al gered!
  #504  
Oud 20-06-09, 16:45
beojet beojet is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wika Bekijk bericht
Beste Winter200, hier exact hetzelfde probleem.

Ben gisteren van een geunlockte iPhone met FW 2.2 naar 3.0 gegaan dmv een update via iTunes (de reguliere weg). Maar aangezien YouTube en Locations ed. het niet deden heb ik gerestored dmv de custom fw van Appelsap. Hier ging het volledig mis!

Na de installatie kreeg ik het emergency call scherm en werd mijn simkaart niet meer herkend. Heb de stappen gevolgd zoals hier beschreven:
- iTunes 8.2 deinstalleren op osx
- iTunes 7.5 installeren
- FW 2.0.2 installeren via DFU en recovery geeft beiden problemen; respectievelijk een error 1600 en een error 20.

Wat doen wij verkeerd?
Zie elders op het forum. Als je van een standaard 3.0 naar een custom 3.0 gaat, dan loopt het fout. Je moet eerst terug naar 2.0.2. Zie onderstaande instructies. Daarna kan je meteen naar custom 3.0 via shift restore. Dit is sneller dan de methode die jij hebt gevolgd en bovendien kan je alles gewoon met iTunes 8.2 doen.

Dat witte scherm op je iPhone is wel essentieel. Je moet ervoor zorgen dat je iPhone dat witte scherm heeft als iTunes zegt dat 'ie een telefoon in recovery mode heeft gevonden. Je moet daarvoor snel acteren: Loskoppelin in Quickpwn zodra het witte scherm verschijnt, qwickpwn afsluiten, iTunes openen en de telefoon er snel weer inhangen.



Oorspronkelijk geplaatst door nathalie76
Voor zij die miserie hebben met 160x fouten, heb dit gevonden na ff googlen

IF still getting 160x error, Try this method
Originally Posted by xtronic from hackint0sh.org
—————————————
You can still downgrade 2G iPhone to any firmware even 2.2.1 using my method
You will need ..
1-QuickPwnRC3 download from here ( iphone-hacks.com/downloads/file/138
2-2G Ipsw 2.0.2
3-iTunes 8.2
These steps is to put the iPhone in a mode to allow iTunes to restore to lowers ipsw, if you do DFU the normal way iTunes will give all possibele errors such as 1600, 1601, 20 etc.
Now follow my steps..
A-Open QuickpwnRC3 and follw the steps and select 2.0.2 IPSW and when the screen turn to White color , unplug the USB ( Screen will remians White color).
B-Disconnect QuickpwnRc3
C-Reconnect iPhone
D-iTunes will discover iphone in Recover mode.
E-Shift+Restore to 2.2.1 (with Quickpwn 2.2.5 – http://daniel14.com/QuickPwn-225-2.zip)
Itunes continues the restore process without any erorr
100% works on booth 2G-3G

Kijk dit gaat de goede kant op, 2.2.1 fw werkte hier mee en nu custom 3.0 proberen er mee te laden op zelfde manier, hij is nu nog bezig.

Edit: Werkt Perfect! Voor alle mensen die problemen hebben met deze 16xx en 20 errors, raad ik het bovenstaande zeker aan! Iets betere uitleg voor het quickpwn gedeelte:

1. QuickpwnRC3, IPSW 2.0.2 en iTunes 8.2 downloaden

2. Start het programma QuickpwnRC3 => Kies voor de iphone (linker) => kies firmware 2.0.2 (als je deze niet hebt, downloaden) => Vink alles uit => volg instructies op scherm => volg nogmaals instructies en voer ze uit (home power button etc) => trek je kabel er uit als het witte scherm komt (kan even duren)

3. Kabel weer aan sluiten en iTunes openen

4. Shift + Restore en kies de custom 3.0 (naar wens)

5. Wacht tot het allemaal is uitgevoerd en je iPhone werkt weer! (Natuurlijk wel backup terugzetten voor alle gegevens).

Succes!
  #505  
Oud 20-06-09, 16:51
Spermin8r Spermin8r is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 1
Standaard Locked silver Apple screen on iPhone 2G 16GB

Ik was zo dom om na upgrade naar OS3 en daarna redsn0w unlock ook de Pwnage versie met option+restore naar mijn iPhone 2G 16GB te uploaden
dit gaf mij een zwart scherm... Ik dacht dat dit met home+power zou opgelost zijn maar nu blijkt dat dit niet zo te zijn. Ik heb nu terug met reds0w de jailbreak gedaan
Dit is volledig gedaan
maar...
ik blijf met een silver apple screen waar ik niet uit geraak
Heeft iemand een mogelijke oplossing hiervoor?
  #506  
Oud 20-06-09, 17:14
Pipo Pipo is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 19
Standaard

Hallo!

Ik zie dat meerdere mensen hetzelfde probleem hebben. Namelijk YouTube werkt niet, de MMS-functie is niet zichtbaar en dat geldt ook voor de tethering-functie.

Zijn hier al oplossingen voor?

Groet,
Pipo
  #507  
Oud 20-06-09, 17:16
Hamertej Hamertej is offline
• iOS 10.0
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Leiden
Berichten: 151
Standaard

Ok ik kan nu heel dom lijken, maar ik wil op mijn iphone 16gb US met FW 1.1.4 ook FW 3.0 zetten.. Als ik de stappen uit de eerste post volg, wat gebeurt er dan met mijn jailbreak? omdat ik hem al gejailbreaked en geunlocked uit de US heb.. moet ik dan opnieuw jailbreaken?
  #508  
Oud 20-06-09, 17:36
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

De handleidingen die hier stonden zijn alweer verouderd. Je kunt gewoon op de Restore knop drukken en Itunes zijn gang laten gaan.

Daarna simpelweg redsn0w draaien en je bent klaar.
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #509  
Oud 20-06-09, 17:43
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

IVM het uitbrengen van de Redsn0w jailbreak en om verwarring te voorkomen gaat deze inderdaad op slot. Er komt een apart topic over Redsn0w en de 2G en 3.0.
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Hoe zet ik een beltoon op mn Iphone Joshna iTunes 1 18-06-10 22:23
Hoe zet ik een aangepast (agenda)bestand op mijn non-JB iPhone terug? XIII iPhone algemeen 0 02-10-09 10:04
hoe zet ik msn of een leuke achtergrond op mijn iphone laura87 iPhone algemeen 5 25-09-08 00:29
hoe zet je een achtergrond op je iphone laura87 Archief 3 22-09-08 10:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:18.