//

2G met 3.0 nu heel slechte wifi en Batterij binnen 3 uur leeg

2G met 3.0 nu heel slechte wifi en Batterij binnen 3 uur leeg discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, ik heb sinds een paar dagen op mijn usa iPhone 2g 3.0 geinstalleerd en sindsdien heb ik 2 vervelende problemen die ik onder ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-06-09, 21:34
Data's schermafbeelding
Data Data is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 65
Standaard 2G met 3.0 nu heel slechte Wi-Fi en Batterij binnen 3 uur leeg

Hallo allemaal, ik heb sinds een paar dagen op mijn usa iPhone 2g 3.0 geinstalleerd en sindsdien heb ik 2 vervelende problemen die ik onder 2.2.1 helemaal niet had namelijk:

1 heel slechte Wi-Fi ontvangst, ik heb op me werk Wi-Fi en zit daar op een lange gang, en nu blijkt dat ik nog maar ongeveer de helft aan bereik heb op me iPhone ten opzichte van 2.2.1, dit is heel lastig want nu heb ik dus geen Wi-Fi meer als ik aan het werk ben en das lastig voor mij.

2 Als ik bij Instellingen > Mail> nieuwe gegevens Push aan zet ( wat onder 2.2.1 ook altijd gewoon aanstond ) is onder 3.0 nu binnen een paar uur me batterij leeg , zelfs als ik m gewoon in de hoek leg en er verder niets mee doe. Verder lijkt ie ook warm te worden maar dat weet ik niet zeker omdat ik m ook vaak in me broekzak heb en dan is ie zowiezo wat warmer natuurlijk ;-).

Het liefst zou ik horen hoe ik deze problemen op kan lossen maar als dat niet kan zou ik graag weten of ik nog terug kan naar 2.2.1.

Ik heb het net geprobeerd terug te gaan door met pwange tool 2.2.5 en de 2.2.1 soft ware te herstellen maar toen kreeg ik 2 keer error 1600, dus ik dacht misschien kun je niet meer treug nadat je naar 3.0 bent geweest, is dat zo?

Graag hoor ik van jullie wat ik hier aan kan doen want ik zit liever weer op 2.2.1 waar alles uitsekend werkte en ik wel tot 3 dagen met 1 batterij lading kon doen , dan dat ik copy paste erbij en de rest dat 3.0 bied.

Alvast bedankt , Data.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-06-09, 21:50
Dennis² Dennis² is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 67
Standaard

Hoi Data,

Ik had vandaag precies hetzelfde probleem als jou, ik ben uiteindelijk afgestapt van 3.0 en over gegaan naar FW2.2.1.

Ook ik had de bekende '1600' foutmelding gekregen, wat je moet doen is FW2.0.2 downloaden en QuickPwn RC3. Je loopt de procedure door bij QuickPwn totdat je een WIT scherm krijgt te zien @iPhone. Daarna sluit je QuickPwn af en open je iTunes nu kun je downgraden naar 2.2.1 zonder foutmelding.

Helaas heb ik het probleem dat ik WEL een backup heb gemaakt van versie 3.0 en GEEN backup van versie 2.2.1. Hierdoor kan ik mijn backup van 3.0 niet terugzetten op de FW2.2.1 dus let hier even op!

Succes ermee!
  #3  
Oud 25-06-09, 22:04
Data's schermafbeelding
Data Data is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 65
Standaard

Ik heb ok al een backup gemaakt van 3.0 dus geen idee of ik 2.2.1 nog terug kan zetten met de backup restore functie, maar goed dat zien we dan wel weer.

Witte scherm zeg je dat is maar heel kort even toch, en dan restoren naar de officiele 2.2.1 via itunes of naar een custom die ik al eerder had gemaakt.

Kun je dan niet gewoon meteen de 2.0.2 de officieele terug zetten dan vraag ik me af want midden in zo'n pwn procedure de boel onderbreken lijkt me een risico volle aangelegenheid, of niet ?

Bedankt voor de tip alvast in ieder geval.
  #4  
Oud 25-06-09, 22:07
Dennis² Dennis² is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 67
Standaard

Dat dacht ik ook, maar inprincipe zet hij FW2.0.2 er niet op, het is gewoon om die foutmeldingen te omzeilen. Zoek anders eens op dit forum naar '1600 en 1604 oplossing', hierbij zegt men ook om QuickPwn RC3 te gebruiken en tijdens de procedure 'af te breken'.

(Witte scherm krijg je a 5-10 sec te zien, daarna krijg je Pineapple logo)

Laatst gewijzigd door Dennis²; 25-06-09 om 22:09.
  #5  
Oud 25-06-09, 22:10
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis² Bekijk bericht
Dat dacht ik ook, maar inprincipe zet hij FW2.0.2 er niet op, het is gewoon om die foutmeldingen te omzeilen. Zoek anders eens op dit forum naar '1600 en 1604 oplossing', hierbij zegt men ook om QuickPwn RC3 te gebruiken en tijdens de procedure 'af te breken'.

(Witte scherm krijg je a 5-10 sec te zien, daarna krijg je Pineapple logo te zien)
16XX fouten betekent dat je niet goed in dfu staat.
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #6  
Oud 25-06-09, 22:16
Data's schermafbeelding
Data Data is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 65
Standaard

ahh ok niet goed in dfu , dan is het wel duidelijk, feitelijk dus even spelen met de home en powerbutton en tig sec zus en tig seconden zo, dat verhaal wat pwange tool ook zegt dus zeg maar.

Ok ga ik het gewoon weer ff opnieuw proberen.

Liever zou ik natuurlijk zien dat de problemen met 3.0 duidelijk zouden zijn of nog mooier opgelost , maar ik heb nog nergens iets gelezen over wat nou de oorzaak zou zijn van deze problemen laat staan een oplossing, daarmee doel ik natuurlijk op de batterij en de Wi-Fi problemen met 3.0.

Wederom bedankt, ik hoop dat ik m nu in ieder geval weer terug kan zetten naar 2.2.1 en dat ik puh weer aan kan zetten en me Wi-Fi weer normaal bereik heeft.
  #7  
Oud 25-06-09, 22:19
Dennis² Dennis² is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
16XX fouten betekent dat je niet goed in dfu staat.
Ah, wat gek dan. Ik heb vandaag meerdere malen gedowngrade in DFU-modes maar moest telkens QuickPwn gebruiken om de foutmeldingen te omzeilen.)
  #8  
Oud 25-06-09, 22:26
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis² Bekijk bericht
Ah, wat gek dan. Ik heb vandaag meerdere malen gedowngrade in DFU-modes maar moest telkens QuickPwn gebruiken om de foutmeldingen te omzeilen.)
quickpwn kan een hulpmiddel zijn maar dfu luistert heel nauwkeurig
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone batterij binnen 4 uur helemaal leeg HELP !! SaraVictoria iPhone algemeen 11 25-03-11 13:43
Accui-phone 4 binnen 8 uur leeg saabturbo4 iPhone algemeen 4 23-08-10 23:16
Batterij op binnen 3 uur met 3GS i.c.m. iOS4.01 tychop iPhone algemeen 2 22-07-10 18:21
Accu binnen 4 uur leeg iDavid iPhone algemeen 10 17-03-10 22:20
Accu binnen 4 uur leeg. G2 1 jaar oud kingster iPhone algemeen 5 16-01-09 13:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:33.