//

probleem terugplaatsen backup in 3.0

probleem terugplaatsen backup in 3.0 discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Eergisteren en gisteren heb ik overstap gemaakt naar 3.0, maar het terugplaatsen van mn backup in 3.0 is een probleem. In 2.2.1 heb ik een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-06-09, 11:06
JoOosty's schermafbeelding
JoOosty JoOosty is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 88
Standaard probleem terugplaatsen backup in 3.0

Eergisteren en gisteren heb ik overstap gemaakt naar 3.0, maar het terugplaatsen van mn backup in 3.0 is een probleem.

In 2.2.1 heb ik een backup gemaakt, vervolgens ben ik in itunes dmv shif-restore naar firmware 3.0 gegaan (allemaal volgens de handleiding), en daarna run ik redsn0w, alles gaat goed tot en met dit punt. Vervolgens plaats ik mn itunes backup (dus van mn smsjes, contacten etc) van 2.2.1 terug. Ik krijg het scherm op mn iphone van "terugzetten backup" etc. Als dit klaar is, start mn iphone automatisch opnieuw op en komt er het apple logo. Hieronder verschijnt een balkje die langzaam van links naar rechts loopt. Hier gaat het mis Bij ongeveer 80% komt het balkje tot stilstand en blijft hij staan. Mn iphone blijft vervolgens gewoon eeuwig hierop staan. Alleen in restore of DFU mode zetten en herstellen kan nog.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
- herstellen naar 3.0 en weer proberen
- herstellen naar 2.2.1 (via winpwn etc, volgens dit youtube filmpje
) en dan weer restoren naar 3.0
- manual een backup maken van sms en contacten etc en die terug te plaatsen in 3.0 (maar dit werkt niet voor sms, contacten etc...)

Maar dit alles werkt helaas niet

Heeft iemand de oplossing??
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-06-09, 12:00
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Jammer eigenlijk dat je shift/restore hebt gedaan, 'gewoon' updaten vanuit 2.2.1, daarna achtereenvolgens redsn0w en ultrasn0w draaien had je een hoop moeite (en ergernis?) bespaard.
Ws. is je iPhone nu (weer) gelocked?

Heb je de volgende volgorde al geprobeerd?
3.0 installeren via iTunes
redsn0w draaien voor de jailbreak
ultrasn0w draaien vanuit Cydia voor de unlock
backup terugplaatsen.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 28-06-09, 12:54
JoOosty's schermafbeelding
JoOosty JoOosty is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 88
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Jammer eigenlijk dat je shift/restore hebt gedaan, 'gewoon' updaten vanuit 2.2.1, daarna achtereenvolgens redsn0w en ultrasn0w draaien had je een hoop moeite (en ergernis?) bespaard.
Ws. is je iPhone nu (weer) gelocked?

Heb je de volgende volgorde al geprobeerd?
3.0 installeren via iTunes
redsn0w draaien voor de jailbreak
ultrasn0w draaien vanuit Cydia voor de unlock
backup terugplaatsen.
ja, dat is idd jammer, maarja helaas, zo is het gebeurd. Het is eigenlijk alleen door het feit dat het zo in de handleiding staat. Maar ik moet nog proberen om gewoon vanaf 2.2.1 (met de backup teruggeplaatst) te updaten.

Ik heb een gelocked toestel, maar gebruik gewoon t-mobile, dus heb geen unlock nodig...

De volgorde die jij dus suggereert heb ik al verschillende malen geprobeerd (dan wel zonder ultrasnow), maar het gaat altijd fout bij het terugplaatsen van de backup. Ook als ik hem terugplaats voordat ik jailbreak loopt ie vast. Het vreemde is echter dat als ik dezelfde backup terugplaats met mn iphone op 2.2.1 hij wel gewoon goed gaat dus het lijkt echt te liggen aan 3.0
  #4  
Oud 28-06-09, 17:21
JoOosty's schermafbeelding
JoOosty JoOosty is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 88
Standaard

update:

ook shift update naar 3.0 werkt niet. Weer gaat het hele proces goed, alleen als alles dan klaar is en mn iphone opnieuw opstart, krijg ik weer het apple logo en het balkje, en loopt ie weer vast op zo ongeveer 80 %

Misschien moet ik ook de situatie even van te voren uitleggen: Ik heb (vanwege een domme gedachte van mezelf^^) een handmatige backup gemaakt van mn contacten, smsjes etc. Vervolgens ben ik met een shift-restore naar 3.0 gegaan. Toen ik daar echter deze handmatige backups terug wilde plaatsen, merkte ik dat ik ze wel terug kon plaatsen maar dat ik alsnog geen smsjes etc zag... En toen kwam de hele operatie van teruggaan naar 2.2.1, daar jailbreaken, de handmatige backup terugzetten, daar een backup met itunes van maken, weer shift-restoren naar 3.0 en daar weer merken dat ie vastloopt.

In principe zou deze hele situatie (denk ik) niet zoveel uit moeten maken, maar misschien toch wel??
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: SMS'jes uit backup terugplaatsen op iphone Captain Obvious iTunes 2 09-02-11 21:46
Probleem IOS 4 bij maken backup mgo iTunes 3 24-06-10 09:28
Synchronisatie probleem van oude backup keeltje123 iTunes 6 14-03-10 15:14
van 3.1 backup terugplaatsen naar 3.0.1 GJG iPhone algemeen 0 17-09-09 08:06
Backup bestanden terugplaatsen 1.1.4 igregnl iPhone algemeen 2 09-04-08 08:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:31.