//

Nieuwe 3GS 3.1, en nu?

Nieuwe 3GS 3.1, en nu? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedenavond allemaal, Wegens nogal druk een paar daagjes het nieuws en het forum niet gevolgd en gelijk van alles veranderd. Nieuws gaat snel! Vandaag mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-10-09, 21:10
dejongje dejongje is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 21
Standaard Nieuwe 3GS 3.1, en nu?

Goedenavond allemaal,

Wegens nogal druk een paar daagjes het nieuws en het forum niet gevolgd en gelijk van alles veranderd. Nieuws gaat snel!

Vandaag mijn nieuwe 3GS binnengekregen, die gaat mijn trouwe, maar oude 1ste generatie vervangen. De 3GS is officieel T-Mobile, met firmware 3.1, baseband 05.11.07. Zit nu te kijken wat ik er mee kan, maar zie door de bomen het bos even niet meer.

Recapitulerend:
- Ik kan niet unlocken met deze baseband, klopt dat? Wil het eigenlijk wel. Is er iets aan te doen of moet ik gewoon wachten op wat komen gaat?

- Wil m jailbreaken, kan ik dat het beste doen met deze versie (3.1) met het nieuwste Pwnge-tool van het DevTeam? En dan updaten naar 3.1.2? Of kan ik m via iTunes gewoon officieel updaten naar 3.1.2. en die dan jailbreaken met de nieuwste Pwnge-tool?

Bedankt voor jullie inzichten en tips, zie het gewoon even niet meer.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-10-09, 21:12
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Je kan het beste even op 3.1 blijven (voor de baseband -- unlock) en gaan jailbreaken met blackra1n.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #3  
Oud 13-10-09, 21:13
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Unlocken zal nog niet gaan.
  #4  
Oud 13-10-09, 21:27
dejongje dejongje is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMario Bekijk bericht
Je kan het beste even op 3.1 blijven (voor de baseband -- unlock) en gaan jailbreaken met blackra1n.
Waarom op 3.1 blijven? Hij is niet geunlocked, komt zo uit de doos, dat had ik er misschien even bij moeten zeggen.
  #5  
Oud 13-10-09, 21:30
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejongje Bekijk bericht
Waarom op 3.1 blijven? Hij is niet geunlocked, komt zo uit de doos, dat had ik er misschien even bij moeten zeggen.
Omdat je wilt unlocken. Ik weet niet zeker, maar ik denk dat 3.1.2 met een nieuwe Baseband versie komt. Kun je dus beter even wachten aangezien ze eerder een unlock voor 3.1 zullen hebben dan voor 3.1.2 (en 3.1.2 voegt amper wat toe).
  #6  
Oud 13-10-09, 21:34
dejongje dejongje is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMario Bekijk bericht
Je kan het beste even op 3.1 blijven (voor de baseband -- unlock) en gaan jailbreaken met blackra1n.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMario Bekijk bericht
Omdat je wilt unlocken. Ik weet niet zeker, maar ik denk dat 3.1.2 met een nieuwe Baseband versie komt. Kun je dus beter even wachten aangezien ze eerder een unlock voor 3.1 zullen hebben dan voor 3.1.2 (en 3.1.2 voegt amper wat toe).
Oké, snap ik. Bedankt. Jailbreaken met blackra1n? Beter dan Pwnge? Het is zonder reden (behalve dan dat ik het al een paar keer gebruikt heb), maar ben een soort fan van Pwnge...

Thanx!!
  #7  
Oud 13-10-09, 21:36
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejongje Bekijk bericht
Oké, snap ik. Bedankt. Jailbreaken met blackra1n? Beter dan Pwnge? Het is zonder reden (behalve dan dat ik het al een paar keer gebruikt heb), maar ben een soort fan van Pwnge...

Thanx!!
PwnageTool kan ook.
  #8  
Oud 13-10-09, 21:40
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Kan een 3GS v3.1 gejailbreaked worden? Want bij mij lukt het niet met blackrain. Mijn iphone is wel simlocked.

Ik kan hem niet aansluiten op itunes (melding dat de simkaart niet geldig is)
  #9  
Oud 13-10-09, 21:45
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
Kan een 3GS v3.1 gejailbreaked worden? Want bij mij lukt het niet met blackrain. Mijn iphone is wel simlocked.

Ik kan hem niet aansluiten op itunes (melding dat de simkaart niet geldig is)
Je kan wel jailbreaken met zowel blackra1n als PwnageTool.

Blackra1n ondersteunt GEEN activatie en unlock. PwnageTool ondersteunt WEL activatie maar GEEN unlock.
  #10  
Oud 13-10-09, 21:59
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMario Bekijk bericht
Je kan wel jailbreaken met zowel blackra1n als PwnageTool.

Blackra1n ondersteunt GEEN activatie en unlock. PwnageTool ondersteunt WEL activatie maar GEEN unlock.
ik heb hem gejailbreaked met blackrain maar ik heb nog altijd het "only emergency calls" scherm. Betekent dit dat ik hem nog moet activeren en kan dit met PwnageTool ?
  #11  
Oud 13-10-09, 22:14
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
ik heb hem gejailbreaked met blackrain maar ik heb nog altijd het "only emergency calls" scherm. Betekent dit dat ik hem nog moet activeren en kan dit met PwnageTool ?
Stop er gewoon even een T-mobile simkaart in, is wat sneller dan een nieuwe 3.1 bakken met PwnageTool en die erop zetten.
  #12  
Oud 13-10-09, 22:20
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Ik woon in België, geen T-mobile kaartje ter beschikking
  #13  
Oud 13-10-09, 22:24
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Je kan met Ireb een 3gs laten restoren naar een custom firmware. Dan heb je in ieder geval weer een activatie en een dure ipod functie.

De unlock is er nog niet.

--edit--

Sorry alleen een 3G nog geen 3Gs zie ik

--edit--
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #14  
Oud 13-10-09, 22:27
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
Ik woon in België, geen T-mobile kaartje ter beschikking
Dan dus even jailbreaken met blackrain. Vervolgens een 3.1.2 bakken met PwnageTool inclusief activatie.

Dan heb je een mooie dure werkende iPhone 3GS zonder telefoonfunctie.
  #15  
Oud 13-10-09, 22:36
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

ik ben bezig met het bestand van 307 MB te downloaden om er een iphone 3GS custom firmware naar 3.1.2 met activatie op te zetten.

is dat na de installatie gewoon dubbelklikken op dat bestand om dan die nieuwe firmware erop te zetten, of moet ik nog software installeren?

en je jaagt me wel schrik aan hoor ze zullen toch wel een oplossing vinden om mijn iphone te unlocken, hoop ik?
  #16  
Oud 13-10-09, 23:17
Pascal717's schermafbeelding
Pascal717 Pascal717 is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Overpelt (België)
Berichten: 582
Stuur een bericht via MSN naar Pascal717
Standaard

in iTunes bij herstellen de shift knop samen met de knop herstellen klikken. Dan kan je de custom versie aanklikken.
__________________
iPhone 8 Space Grey - iPad Pro 9,7" - Apple Watch Sport 42mm
  #17  
Oud 13-10-09, 23:28
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
ik ben bezig met het bestand van 307 MB te downloaden om er een iphone 3GS custom firmware naar 3.1.2 met activatie op te zetten.

is dat na de installatie gewoon dubbelklikken op dat bestand om dan die nieuwe firmware erop te zetten, of moet ik nog software installeren?

en je jaagt me wel schrik aan hoor ze zullen toch wel een oplossing vinden om mijn iphone te unlocken, hoop ik?
Wat Pascal 717 zegt, via iTunes op de herstel knop terwijl je shift ingedrukt houdt, en dan je net gedownloadde firmware kiezen.

Sorry, maar het is nou eenmaal zo. Ik geloof dat MuscleNerd tijdje geleden nog op z'n Twitter had gezet dat ze momenteel totaal niet op zoek zijn naar een unlock voor de nieuwste baseband, maar dat kan ik ook fout hebben.
Sterker nog, er is een mogelijkheid dat ze geen bug vinden die zo te exploiten is dat ze hem kunnen unlocken. Het zal waarschijnlijk wel gebeuren, maar persoonlijk zou ik daar niet maanden op gaan wachten, en hem verkopen en een simlockvrije kopen, of een hardwarematige oplossing gebruiken.
  #18  
Oud 13-10-09, 23:32
mgm mgm is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 3
Standaard Iphone 3GS 3.1 nieuw uit doos unlock?

Misschien is mijn vraag al beantwoord maar ben nieuw op t forum en zie door de bomen t bos niet meer, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen...

Begrijp ik het nu goed dat de iphone 3GS met os 3.1 nieuw uit de doos (van Tmobile al met 3.1 geleverd) nu wel te jailbreaken is en niet te unlocken? Of kan ik hem ook unlocken en zo ja hoe? (ben mac gebruiker overigens)

thanx!
  #19  
Oud 13-10-09, 23:41
ballantines ballantines is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Ede
Berichten: 25
Standaard

Beste mensen ik weet het ff niet meer heb een 3G(S) 32gb uit Belgie dus geen simlock!
Heb hem nu gejailbreaked op versie 3.1. Heb nog steeds BB 04.26.08 Kan ik nu gewoon via Itunes Updaten? Moet ik hem daarna weer jailbreaken of blijft dit staan? En hoe kan ik dat shsh opslaan? Is het in mijn geval belangrijk dat ik mijn baseband upgrade of juist niet! Wil absoluut mijn jailbreak behouden voor de toekomst!!! Gaarne wat advies!
  #20  
Oud 13-10-09, 23:47
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballantines Bekijk bericht
Beste mensen ik weet het ff niet meer heb een 3G(S) 32gb uit Belgie dus geen simlock!
Heb hem nu gejailbreaked op versie 3.1. Heb nog steeds BB 04.26.08 Kan ik nu gewoon via Itunes Updaten? Moet ik hem daarna weer jailbreaken of blijft dit staan? En hoe kan ik dat shsh opslaan? Is het in mijn geval belangrijk dat ik mijn baseband upgrade of juist niet! Wil absoluut mijn jailbreak behouden voor de toekomst!!! Gaarne wat advies!
Ow wacht even, ik ging er vanuit dat jij ook de TS was, maar dat ben jij helemaal niet, topic kaper

Bij jouw maakt het geen ruk uit wat je doet, hij is namelijk simlock vrij. Enige waar je even mee op moet passen, is of er een jailbreak methode is, en die is er. Je bent dus nogal vrij om te doen en laten wat je wilt.

Die ECID bestanden etc. kun je opslaan zodra je Cydia voor het eerst opstart, dan vraagt hij of hij je life easier moet maken. Dan is het gebeurt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Nieuwe 3GS 4.0 -> 3.1.3 Vroegevogel Jailbreak 4 18-07-10 21:25
Nieuwe 3GS souliemen Archief 13 27-04-10 16:08
Nieuwe iphone 3gs, hoe krijg ik alles van mn oude iphone op mn 3gs? chmderksen Archief 1 15-02-10 10:09
nieuwe iPhone 3GS Tuur Archief 1 10-12-09 20:53
iPhone: Nieuwe 3GS FW 3.0.1 xvanwaart Jailbreak 3 28-09-09 18:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:14.