//

3g op 3.1.3 onmogelijk te JB?

3g op 3.1.3 onmogelijk te JB? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Goed, ik start een nieuw topic! Heb alles gelezen en geprobeerd. Resume: iPhone: 3G (net nieuw ivm nieuw toestel verzekering) FW: 3.1.3 (kon ik vrij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31-03-10, 15:18
Joostg Joostg is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard 3g op 3.1.3 onmogelijk te JB?

Goed, ik start een nieuw topic! Heb alles gelezen en geprobeerd. Resume:

iPhone: 3G (net nieuw ivm nieuw toestel verzekering)
FW: 3.1.3 (kon ik vrij weinig aan doen, stond er al op)
Baseband: 05.12.01
Model: MB501DN

Geprobeerd:

redsn0w: Blijft hangen op waiting for reboot (half uur ofzo). Uiteindelijk gaat de iPhone uit. Start hem opnieuw op en staat nog steeds op 3.1.3 maar ik zie nergens cydia. Conclusie niet gejailbreaked.

Snowbreeze en downgraden van firmware naar 3.1.2 heeft hetzelfde probleem. Na het opstarten in dfu mode en het selecteren van de custum of 3.1.2 firmware krijg ik een 16xx foutmelding. Iphone could not be restored.

Geprobeerd dit op te lossen met iReb. De iphone krijgt echter geen wit of rood scherm zoals zou moeten gebeuren.

Oftewel, wat doe ik fout? Of kan ik mijn iphone simpelweg niet jailbreaken? Let wel: iPhone is hagelnieuw nog nooit een JB gehad dus..

Hoop dat ik een eenduidig antwoord krijg. En dus niet kijk op het forum. Dat probeer ik al twee dagen! Gaat voornamelijk over de 3gs. En de opties voor 3g heb ik bovengenoemd en werken voor mij dus niet (tenzij ik een fout maak)

cheers!

Joost
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-03-10, 16:09
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Met redsnow moet je kiezen voor 3.1.2, ook als je 3.1.3 draait.

iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone 3G on OS 3.1.2, 3.1.3 Using RedSn0w (Windows)
  #3  
Oud 31-03-10, 16:42
Joostg Joostg is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Dat blijft het bekende probleem... Alles gaat goed.. Vervolgens komt er waiting for reboot te staan. Het scherm wordt wit en dan gebeurd er niks meer.. Uiteindelijk gaat de iphone uit. Wat doe ik verkeerd? (ook als de iphone uitgaat blijft er waiting for reboot staan...?

  #4  
Oud 01-04-10, 17:23
Doq Doq is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Sofia
Berichten: 36
Stuur een bericht via MSN naar Doq
Standaard

Ik heb echt precies hetzelfde probleem, ik heb alle programmas al geprobeerd, zelfs Pwned op een mac....
  #5  
Oud 01-04-10, 18:00
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Met redsnow moet je kiezen voor 3.1.2, ook als je 3.1.3 draait.

iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone 3G on OS 3.1.2, 3.1.3 Using RedSn0w (Windows)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doq Bekijk bericht
Ik heb echt precies hetzelfde probleem, ik heb alle programmas al geprobeerd, zelfs Pwned op een mac....
Gebruiken jullie wel de laatste versie van RedSnow?
__________________
Ik ben vlaming en daar ben ik fier op
  #6  
Oud 01-04-10, 18:24
Doq Doq is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Sofia
Berichten: 36
Stuur een bericht via MSN naar Doq
Standaard

Ik wel in ieder geval...
  #7  
Oud 01-04-10, 18:25
Joostg Joostg is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

same here

Hij komt gewoon niet voorbij de reboot melding (herstart uberhaupt niet)
  #8  
Oud 01-04-10, 23:36
Lorriej Lorriej is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 13
Standaard

ik heb geprobeerd met de pwnagetool op de mac. En de progamma voor windows gaat het niet voor mij omdat ik een mac laptop heb.

Ik heb dit progamma opgevolgd:
How to Jailbreak iPhone 3.1.3 IPSW with PwnageTool 3.1.5 - If you?re going to do it, at least do it properly - Softpedia.

En ik heb alles gevolgd wat de website zei. Dus nieuwste itunes progamma en nieuwste pwnage tool. En daarbij ook de daarbij horende ipsw bestanden.
Maar wanneer ik alles gevolgd heb en daarbij een geslaagde custom ipsw pakket krijg en dat verder volg via itunes, zegt itunes dat de firmware niet compatibel is met itunes en daardoor niet kan gebruiken. Maar als het gebruik met een normale ipsw zonder te custom, kan ik wel gebruiken zonder te jailbreaken. Dus dan doe ik nog steeds niks ermee.

Is er een andere progamma via mac om mijn iphone 3g 3.1.3 te jailbreaken of een progamma om te downgraden naar 3.1.2 en dan te jailbreaken via mac?
  #9  
Oud 01-04-10, 23:41
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lorriej Bekijk bericht
ik heb geprobeerd met de pwnagetool op de mac. En de progamma voor windows gaat het niet voor mij omdat ik een mac laptop heb.

Ik heb dit progamma opgevolgd:
How to Jailbreak iPhone 3.1.3 IPSW with PwnageTool 3.1.5 - If you?re going to do it, at least do it properly - Softpedia.

En ik heb alles gevolgd wat de website zei. Dus nieuwste itunes progamma en nieuwste pwnage tool. En daarbij ook de daarbij horende ipsw bestanden.
Maar wanneer ik alles gevolgd heb en daarbij een geslaagde custom ipsw pakket krijg en dat verder volg via itunes, zegt itunes dat de firmware niet compatibel is met itunes en daardoor niet kan gebruiken. Maar als het gebruik met een normale ipsw zonder te custom, kan ik wel gebruiken zonder te jailbreaken. Dus dan doe ik nog steeds niks ermee.

Is er een andere progamma via mac om mijn iphone 3g 3.1.3 te jailbreaken of een progamma om te downgraden naar 3.1.2 en dan te jailbreaken via mac?
Heb je het al geprobeerd via de link van Bomans?
Had hier vandaag een vriend op bezoek met een G3 en hier lukte het wel via de link van Bomans
  #10  
Oud 02-04-10, 09:40
Joostg Joostg is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Besten,

Een aanvullende vraag. Als ik tracht de iphone te herstellen met de reguliere firmware.. Werkt dit ook niet!

ik krijg eenzelfde foutmelding. Dan moet er dus iets anders fout zijn?
  #11  
Oud 02-04-10, 09:47
Doq Doq is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Sofia
Berichten: 36
Stuur een bericht via MSN naar Doq
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joostg Bekijk bericht
Besten,

Een aanvullende vraag. Als ik tracht de iphone te herstellen met de reguliere firmware.. Werkt dit ook niet!

ik krijg eenzelfde foutmelding. Dan moet er dus iets anders fout zijn?
Wij hebben echt precies hetzelfde probleem.. Ik dacht eerst van, dan zet ik hem er wel gewoon op (de 3.1.3) maar foutmelding, en met alle mogelijke custom firmwares ook. heeeeeeel raar.
  #12  
Oud 02-04-10, 12:06
Joostg Joostg is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Nadat ik de hoop had opgegeven om de iphone te JB. Wou ik hem normaal herstellen. ditmaal op mijn laptop

Ik kwam verder dan op de pc. Software was opnieuw aan het installeren. Toen ik ik een 13 error.. Vervolgens de iphone in dfu gezet en opnieuw geprobeerd te herstellen..

Nu krijg ik de 1601 error. iphone start niet meer op (blijft hangen op het apple logotje.. Dit komt denk ik doordat de software (firmware) wel verwijderd is maar er niks nieuws is geinstalleerd..

Wat nu?

Ps: phone heeft nu een wit scherm?

Het nogmaals in dfu geprobeerd...

Hij begint met herstellen (apple logo met het balkje eronder dat er wat wordt geinstalleerd). Als hij op ongeveer 5% van het balkje zit valt de vrbinding weg en krijg ik een 14 error...

WAT GAAT ER FOUT :S

(iphone is net nieuw. Niks vreemds mee gedaan)

LAATSTE EDIT: Vraag me niet waarom maar het is gelukt..

Ik heb het tig keer geprobeerd op mijn laptop. Toen nogmaals geprobeerd op de vaste pc. Plotseling lukte het herstellen wel. Toen nog een keer het risico genomen. Snowbreeze werkte niet.. Bleef de foutmelding 1600 krijgen. Toen nog een keer redsnow geprobeerd en nu is het gelukt..

Erg vreemd! Doq, veel succes! Hoop dat het jou ook nog lukt!

Laatst gewijzigd door Joostg; 02-04-10 om 13:42. Reden: volgende keer de edit knop gebruiken! 1e waarschuwing
  #13  
Oud 02-04-10, 22:05
kimvb's schermafbeelding
kimvb kimvb is offline
• iOS 10.3.3
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: oudenaarde
Berichten: 437
Standaard

in redsn0w enkel cydia aanklikken en anders niet .
want soms staat already pwnd al aangeklikt vink dit uit en volg redsn0w en het loopt als een trein
  #14  
Oud 06-04-10, 22:13
Doq Doq is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Sofia
Berichten: 36
Stuur een bericht via MSN naar Doq
Standaard

Welk programma gebruikte je elke keer dan Joost?
  #15  
Oud 06-04-10, 22:14
Joostg Joostg is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

De nieuwste redsn0w..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Jailbreak onmogelijk Gerrito Jailbreak 20 10-03-11 00:53
Herstellen Onmogelijk?? buildingfutures iPhone algemeen 6 21-09-10 23:09
iPhone: Herstel na jailbreak onmogelijk bartezv Jailbreak 7 29-10-08 22:39
Bellen onmogelijk! wouter.leplae Archief 2 27-08-08 22:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:14.