//

Veiligheid Spirit/Userland JB

Veiligheid Spirit/Userland JB discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Alle vreugde en hoop op de JB daargelaten. Als ik het nu rationeel bekijk begin ik mijn twijfels te krijgen bij deze JB. MuscleNerd en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-05-10, 13:56
anahari anahari is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 22
Standaard Veiligheid Spirit/Userland JB

Alle vreugde en hoop op de JB daargelaten. Als ik het nu rationeel bekijk begin ik mijn twijfels te krijgen bij deze JB. MuscleNerd en Comex hebben laten zien dat ze Iphones en Ipads van afstand kunnen besturen, daarop hebben zij hun JB gebasseerd.

Gezien wij waarschijnlijk gevraagd gaan worden naar een bepaalde website te gaan om te JB'en via Spirit lijkt mij de kans ook aanwezig dat derden (hoeft niet perse Comex oid te zijn) daarbij onze Iphones kunnen gaan besturen. Met alle gevolgen van dien..

?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-05-10, 14:13
Leonk Leonk is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 270
Standaard

en wat gaat daar het nut van zijn?

een wereldwijd botnet van iphones die het internet gaan platleggen?
  #3  
Oud 02-05-10, 16:32
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anahari Bekijk bericht
Alle vreugde en hoop op de JB daargelaten. Als ik het nu rationeel bekijk begin ik mijn twijfels te krijgen bij deze JB. MuscleNerd en Comex hebben laten zien dat ze Iphones en Ipads van afstand kunnen besturen, daarop hebben zij hun JB gebasseerd.

Gezien wij waarschijnlijk gevraagd gaan worden naar een bepaalde website te gaan om te JB'en via Spirit lijkt mij de kans ook aanwezig dat derden (hoeft niet perse Comex oid te zijn) daarbij onze Iphones kunnen gaan besturen. Met alle gevolgen van dien..

?
ik heb daar niet zo een schrik van !!
__________________
Ik ben vlaming en daar ben ik fier op
  #4  
Oud 02-05-10, 18:33
theprostitute's schermafbeelding
theprostitute theprostitute is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 8
Standaard

Gewoon OpenSSH niet aan zetten/downloaden of je root wachtwoord veranderen
  #5  
Oud 02-05-10, 23:06
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Een nuttige en zeer terechte vraag!
Zo'n risico zit er zeer zeker aan, maar ik zou me niet zo druk maken aangezien er al aangegeven was dat er geen jailbreak ging komen die geinstalleerd zou worden bij het bezoeken van de website. Waarschijnlijk is jouw opmerking ook een van de redenen waarom hier niet voor gekozen wordt.

@theprostitute OpenSSH heeft hier geen betrekking op
  #6  
Oud 02-05-10, 23:25
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Even heel kort door de bocht: is Cydia 100% safe? Zijn de programma's die je via Cydia (en via de AppStore!) installeert gegarandeerd safe? Weet iedereen die Cydia (en apps) gebruikt zeker dat daarmee niet iets extra's op de iPhone wordt gëïnstalleerd?

Was er niet ooit iets gevonden in de (basis)software op de iPhone waaruit afgeleid kon worden dat Apple zélf gegevens van je iPhone, c.q. het gebruik ervan verzamelde?

Kortom: er bestaat altijd een risico dat er iets gebeurt met je telefoon (en met je gegevens) zonder dat je dat weet en/of wilt. Dat is een kwestie van vertrouwen, vertrouwen in de fabrikant/ontwikkelaar/leverancier. Heb je dat niet, begin er dan niet aan. Dat geldt ook voor Spirit.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #7  
Oud 03-05-10, 00:27
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Je zegt kort door de bocht, maar dat is het zeer zeker niet mijns inziens. Het is ook een van de redenen waarom ik geen jailbreak uitvoer.
  #8  
Oud 03-05-10, 00:44
anahari anahari is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Even heel kort door de bocht: is Cydia 100% safe? Zijn de programma's die je via Cydia (en via de AppStore!) installeert gegarandeerd safe? Weet iedereen die Cydia (en apps) gebruikt zeker dat daarmee niet iets extra's op de iPhone wordt gëïnstalleerd?

Was er niet ooit iets gevonden in de (basis)software op de iPhone waaruit afgeleid kon worden dat Apple zélf gegevens van je iPhone, c.q. het gebruik ervan verzamelde?

Kortom: er bestaat altijd een risico dat er iets gebeurt met je telefoon (en met je gegevens) zonder dat je dat weet en/of wilt. Dat is een kwestie van vertrouwen, vertrouwen in de fabrikant/ontwikkelaar/leverancier. Heb je dat niet, begin er dan niet aan. Dat geldt ook voor Spirit.
Dat is waar, dat is ook de reden waarom in de apple store niet alle apps worden toegelaten.. Wordt dus, in het geval ik toch een JB neem, geen bankieren via iPhone meer
  #9  
Oud 03-05-10, 00:54
John23 John23 is offline
Banned
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Overijssel
Berichten: 106
Standaard

Dus met cydia kunnen ze alle gegevens zien van je???
  #10  
Oud 03-05-10, 02:01
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Het zou mogelijk kunnen zijn inderdaad John23. De kans lijkt me vrij klein, omdat het inmiddels al zo'n lange tijd ingeburgerd is dat als dat zo zou zijn er al lang iets opgemerkt was door iemand.
Maar je weet niet wat een applicatie die je via Cydia erop zet, onder de motorkap uitvoerd. Een stukje code wat ongewenst informatie (whatever dat voor info mag zijn) doorstuurt oid is niet zo moeilijk te implementeren en zou ook kunnen blijven zitten na het deinstalleren.

Daarom is het ook nuttig dat apps in de App Store gecontroleerd worden door Apple.
  #11  
Oud 03-05-10, 10:08
Wi-Fi Wi-Fi is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 187
Standaard

Heel banaal gezegd zou je al het risico lopen als je via een hotspot verbinding met internet legt.
Aangezien er geen firewall in je iPhone zit zou het mogelijk moeten zijn om een exploit uit te voeren zoals ook gebruikt word voor de welbekende jailbreak.
Dit heeft verder niets te maken met een iPhone welke al voorzien is van jailbreak.

Je loopt echter wel het risico dat er in een app vanuit cydia op de achtergrond het e.e.a. geïnstalleerd word.

Voorzichtigheid is hierbij geen overbodige luxe, maar dat een standaard iPhone zonder jailbreak geen risico loopt is dus onwaar hooguit minder risico!

Reken maar dat apple goed checkt op alle apps, er zou b.v. voor een jailbreak een stukje software geïmplementeerd kunnen worden in een officiele app.
  #12  
Oud 03-05-10, 14:08
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Niemand zegt hier ook dat je zonder jailbreak geen risico loopt. Al is de kans op een exploit natuurlijk duizend maal kleiner via de normale weg
  #13  
Oud 03-05-10, 20:43
m@rco m@rco is offline
• iOS 4.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: BlaBla
Berichten: 21
Standaard

Als je wil weten wat er allemaal gebeurt als je een Appstore app start moet je eens de Firewall app via cydia installeren.
Dan zie je pas welke ip adressen worden aangeroepen als je een app start
  #14  
Oud 03-05-10, 21:26
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Daar gaat het in deze discussie niet over, maar ik kan het nog makkelijker (en veiliger ) checken via mn router
  #15  
Oud 05-05-10, 13:57
Tsjip Tsjip is offline
• iOS 11.1
• 10.3.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 27
Standaard

Af en toe wel wat naieve reacties in dit topic ...

ButcherJF heeft volkomen gelijk: het gaat om vertrouwen. En dan weet ik het wel: wie kent die Spirit en al die andere JB-ers eigenlijk?

En een netwerk van iPhone-bots is helemaal zo gek nog niet. Het zijn tenslotte volwaardige internet-devices, dus wat er in de pc-wereld nu al gebeurt zal ook daar zijn weg vinden. Plus nog de toegevoegde waarde van een telefoonfunctie (betaalde servicenrs!)

Het gemak waarmee geJB-ed wordt en waarmee gesproken wordt over de veiligheid verbaast me dus....

gr Chip
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: Userland Jailbreak stefvangils Jailbreak 2 08-04-10 10:00
iPhone: veiligheid jailbreak jwvdpoel Jailbreak 2 01-04-10 16:18
Iphone vs Blackberry veiligheid stekel98 iTunes 0 22-01-10 11:27
Veiligheid jailbreak belgiumiphone Archief 5 08-12-09 15:58
Veiligheid downloads storm76 iPhone algemeen 2 25-04-08 00:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:41.