//

Kan Apple Jailbreak blokkeren?

Kan Apple Jailbreak blokkeren? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey, Ik moet even een voorbeeld noemen van Microsoft. Bij de Xbox360 bouwen mensen hun spelcomputer om, daarbij blokkeerd MS hun MAC adres / HDD ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-05-10, 12:00
GTFO GTFO is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 80
Question Kan Apple Jailbreak blokkeren?

Hey,

Ik moet even een voorbeeld noemen van Microsoft. Bij de Xbox360 bouwen mensen hun spelcomputer om, daarbij blokkeerd MS hun MAC adres / HDD etc.. Dus dan heb je een device eigenlijk waarmee je niks kan doen.

Kan dit ook binnenkort gebeuren dan met Apple? Dat voorbeeld gejailbreakte ipod's / iphones nooit meer een toegang krijgen tot een netwerk?? Dat ze inclusief daarmee ook restore modes mee blokkeren etc?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-05-10, 13:45
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Ik denk het niet, want een jailbreak is niet per se illegaal. Ze kunnen misschien wel de sites blokkeren die illegale apps aanbieden. Apple heeft nog nooit iets over jailbreak openlijk gezegt, natuurlijk wordt dat wel besproken. Ze zouden eerst denk ik een waarschuwing moeten geven maar ik verwacht dat er niks openlijk komt. Natuurlijk komen er wel verschillende updates, die niks anders doen dan een jailbreak/unlock tegengaan. Voorbeeld hiervan is 3.1.3
__________________
Koekje erbij?
  #3  
Oud 25-05-10, 13:29
GTFO GTFO is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 80
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Unbelievable Bekijk bericht
Ik denk het niet, want een jailbreak is niet per se illegaal. Ze kunnen misschien wel de sites blokkeren die illegale apps aanbieden. Apple heeft nog nooit iets over jailbreak openlijk gezegt, natuurlijk wordt dat wel besproken. Ze zouden eerst denk ik een waarschuwing moeten geven maar ik verwacht dat er niks openlijk komt. Natuurlijk komen er wel verschillende updates, die niks anders doen dan een jailbreak/unlock tegengaan. Voorbeeld hiervan is 3.1.3
Hmn... Thx voor info
  #4  
Oud 26-05-10, 16:44
4iphone 4iphone is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 65
Standaard

Jailbreak niet illegaal? Het gebruik van custom firmware en jailbreak tools is een directe overtreding van de gebruikersovereenkomst (=overeenkomst), zowel die van iTunes, je iPhone en de Apple iPhone firmware. Je mag het apparaat niet gebruiken op een manier die Apple niet toestaat. (wil je dat niet: koop dan geen iPhone....).
Elke iPhone heeft een uniek ID, die iTunes doorgeeft aan Apple op het moment dat je via iTunes verbinding maakt.
Apple kan tenslotte ook zelf bepalen dat jouw iPhone simlockvrij moet worden (via een belletje aan b.v. T-Mobile). Je hoeft dan alleen maar verbinding te maken met iTunes en de baseband van je iPhone wordt permanent vrijgegeven. Ga er maar vanuit dat er dus nog veel meer kan.
Daarnaast is het 'ontdekken' van een jailbreak eenvoudig. Zie b.v. Skype die je al een melding geeft als het op een iPhone met jailbreak wordt opgestart.
Daarnaast is er nog het (onbevestigde) verhaal dat de gevonden iPhone 4G in dat café in eerste instantie werkte maar na verbinding met iTunes is geblokkeerd. Zowiezo hebben ze op die manier de 'vinder' kunnen achterhalen.
Het kan zo maar gebeuren dat in de Developer voorwaarden komt te staan dat elke applicatie moet controleren of het is geinstalleerd op een iPhone met originele software. En zo gaat het kat-muis spel beginnen.

De enige remedie die ik op dit moment kan verzinnen is een nieuw-uit-doos iPhone voorzien van een custom firmware met hacktivatie via een PC die geen internetverbinding heeft. Dan nooit een internetverbinding mogelijk maken (3G of Wi-Fi) omdat de iPhone zelf regelmatig 'naar huis belt', al was het alleen maar om je te kunnen attenderen op een nieuwere versie van een applicatie.... Maar dat is niet erg werkbaar en zal bovenstaand verhaal nog steeds opgaan.


(bovenstaand is natuurlijk geen juridisch advies)
  #5  
Oud 26-05-10, 16:59
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4iphone Bekijk bericht
Jailbreak niet illegaal? Het gebruik van custom firmware en jailbreak tools is een directe overtreding van de gebruikersovereenkomst (=overeenkomst), zowel die van iTunes, je iPhone en de Apple iPhone firmware. Je mag het apparaat niet gebruiken op een manier die Apple niet toestaat. (wil je dat niet: koop dan geen iPhone....).
Elke iPhone heeft een uniek ID, die iTunes doorgeeft aan Apple op het moment dat je via iTunes verbinding maakt.
Apple kan tenslotte ook zelf bepalen dat jouw iPhone simlockvrij moet worden (via een belletje aan b.v. T-Mobile). Je hoeft dan alleen maar verbinding te maken met iTunes en de baseband van je iPhone wordt permanent vrijgegeven. Ga er maar vanuit dat er dus nog veel meer kan.
Daarnaast is het 'ontdekken' van een jailbreak eenvoudig. Zie b.v. Skype die je al een melding geeft als het op een iPhone met jailbreak wordt opgestart.
Daarnaast is er nog het (onbevestigde) verhaal dat de gevonden iPhone 4G in dat café in eerste instantie werkte maar na verbinding met iTunes is geblokkeerd. Zowiezo hebben ze op die manier de 'vinder' kunnen achterhalen.
Het kan zo maar gebeuren dat in de Developer voorwaarden komt te staan dat elke applicatie moet controleren of het is geinstalleerd op een iPhone met originele software. En zo gaat het kat-muis spel beginnen.

De enige remedie die ik op dit moment kan verzinnen is een nieuw-uit-doos iPhone voorzien van een custom firmware met hacktivatie via een PC die geen internetverbinding heeft. Dan nooit een internetverbinding mogelijk maken (3G of Wi-Fi) omdat de iPhone zelf regelmatig 'naar huis belt', al was het alleen maar om je te kunnen attenderen op een nieuwere versie van een applicatie.... Maar dat is niet erg werkbaar en zal bovenstaand verhaal nog steeds opgaan.


(bovenstaand is natuurlijk geen juridisch advies)
Dus Apple bepaalt wat ik mag doen met MIJN iPhone. Het is MIJN eigendom en dus mag IK bepalen wat ik ermee doe. Stel: Jij koopt een nieuwe mooie Ferrari voor een miljoen en ik zeg: Jij mag er niet in rijden omdat ik dat niet wil. Thats it?!
  #6  
Oud 26-05-10, 17:43
4iphone 4iphone is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 65
Standaard

Er staat nergens dat het JOUW iPhone is. Je hebt een prijs betaald voor een apparaat van Apple, inclusief de voorwaarden. Je bent, door het openen van de verpakking en het gebruiken van het apparaat, akkoord gegaan met de voorwaarden die Apple aan de verkoop heeft gesteld. Deze voorwaarden kan je voorraf aan de koop lezen.
Dat je het niet eens bent met dit principe is natuurlijk jouw mening, maar de mening van Apple staat in de voorwaarden, waar jij van hebt aangegeven dat je je eraan zal houden. Microsoft gaat toch (ook) vervelend doen als je je windows niet aktiveert op de manier zoals ZIJ dat willen? Met rare backgrounds tot en met afsluiten van Windows aan toe. Ook dat staat in de voorwaarden die je vooraf kan inzien.


Uit de EULA:
" you may not copy, decompile, reverse engineer, disassemble, attempt to derive the source code of, modify, or create derivative works of the iPhone Software, iPhone Software Updates, or any part thereof.
Any attempt to do so is a violation of the rights of Apple and its licensors of the iPhone Software and iPhone Software Updates. If you breach this restriction, you may be subject to prosecution and damages."

Dus als je je niet houdt aan de voorwaarden kan/mag Apple aktie ondernemen, zoals zij dat geschikt zien. Het is naar mijn idee perfect houdbaar in de rechtzaal dat ze op dat moment je iPhone mogen deactiveren. De kans dat het gebeurt is natuurlijk klein: je krijgt een rel van jewelste.
Zie ook deze discussie: iPhone - iPhone EULA - Mac-Forums.com

Dit staat natuurlijk compleet los van wat ik vind over dit monopolitische gedrag. Voor mij geen iPhone zonder jailbreak. Maar dat is MIJN risico.

Ik denk dat een heleboel mensen zich niet bewust zijn van de 'kleine lettertjes', maar die zijn er wel. Net als mensen die steen en been klaagden toen een update van Microsoft (onbedoeld) een blauw scherm veroorzaakte. Wat bleek: al deze installaties hadden een root-kit.
  #7  
Oud 26-05-10, 20:16
GTFO GTFO is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 80
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Unbelievable Bekijk bericht
Dus Apple bepaalt wat ik mag doen met MIJN iPhone. Het is MIJN eigendom en dus mag IK bepalen wat ik ermee doe. Stel: Jij koopt een nieuwe mooie Ferrari voor een miljoen en ik zeg: Jij mag er niet in rijden omdat ik dat niet wil. Thats it?!
Je voorbeeld is wel raar, je kan beter zeggen.. "Stel dat je een ferrari koopt en je brengt een aanpassing in de motor, dan bepaald ferrari of het binnen garantie valt of niet ".

Zo is het helaas wel. Dat zijn de voorwaarden van Apple of andere grote namen .

Anyways ben geholpen.. thanks voor jullie info!
  #8  
Oud 26-05-10, 21:42
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Dat zou ook ja, graag gedaan
  #9  
Oud 26-05-10, 21:44
Jazzamataz's schermafbeelding
Jazzamataz Jazzamataz is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Leerdam
Berichten: 428
Standaard

JB is niet illegaal.
  #10  
Oud 27-05-10, 09:08
karamanci's schermafbeelding
karamanci karamanci is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: almere
Berichten: 37
Standaard

Het hangt af wat je ermee doet, bijvoorbeeld illegale apps downloaden via websites.
__________________
iPhone 4 32GB MacBook Pro 17''
  #11  
Oud 27-05-10, 09:15
Ravenge Ravenge is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 87
Standaard

Deze discussie is nu al zo lang als de weg naar Rome bezig in de iPhone community.

Het jailbreaken van de iP[ad-hone-od] is illegaal volgens Apple tegenover het Copyright Office in de VS begin 2009. Jailbreaken van de toestellen is volgens Apple een schending van de DMCA en het auteursrecht, omdat het voor jailbreaken nodig is om de bootloader en firmware van het besturingssysteem aan te passen.

De EFF heeft daarop direct bij het Copyright Office een claim ingediend dat het jailbreaken als een uitzondering op de DMCA moet worden gezien omdat ze menen dat het volgens de DMCA is toegestaan om software te reverse-engineeren wanneer daarmee bepaalde technische beperkingen van fabrikanten worden weggenomen, Apple zegt echter dat het jailbreaken de deur open zet voor onveilige en onbetrouwbare software en piraterij.
  #12  
Oud 28-05-10, 11:32
Leonk Leonk is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 270
Standaard

door een nieuwe software update van het OS kan apple je jailbreak weer ongedaan maken.(blokkeren)

bij een nieuwe software update altijd even wachten met updaten en wachten op het bericht of een JB mogelijk is na de update.
  #13  
Oud 28-05-10, 12:08
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Apple heeft geen poot om op te staan in NL. BEN dacht mij ook te kunnen veroordelen voor het unlocken van de 6150's toentertijd. Keken ze even raar op hun neus toen de rechter bepaalde dat het toestel eigendom is van de persoon ipv Ben en dat de gebruiker zelf mag bepalen wat hij met het toestel doet. Daarbij vond de rechter het vreemd dat als iemand zijn toestel tegen de muur aan zou gooien dat BEN dan niet in opstand kwam, omdat er eigendom van hun beschadigd zou raken.

Kort verhaal, het toestel is van jou en jij mag bepalen wat je ermee doet. Tijdens de aanschaf van de telefoon hoe je namelijk nergens de voorwaarden te ondertekenen, pas bij iTunes, maar dan is het toestel al verkocht en geld binnen bij Apple. Helaas pindakaas voor Apple.
  #14  
Oud 28-05-10, 13:04
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Waarom mocht microsoft dan wel alle omgebouwde xbox consoles van xbox live bannen?

Ja ok, apple kan je niet helemaal blokkeren maar ze kunnen je wel van de appstore bannen en push messages blokkeren enz..

Alleen denk ik dat ze dat niet gaan doen, tenslotte zijn de 3rd party apps een wereld van inspiratie voor apple
  #15  
Oud 28-05-10, 14:24
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Microsoft banned de Xbox niet, je kan de Xbox nog gewoon gebruiken na het bannen om spelletjes te spelen. Je wordt alleen gebanned van Xbox Live, de online service, dus je kan niet meer online spelen. Om online te spelen heb je nml de Xbox Live voorwaarden geaccepteerd (belangrijk verschil met de Xbox voorwaarden). In zoverre kan Apple dit in principe ook doen natuurlijk zonder dat je daar iets aan kan doen en zonder dat je een poot hebt om op te staan. Een op zich logische vraag dus en helemaal niet zo makkelijk te beantwoorden zoals een aantal reacties hierboven doet blijken.

Dus het antwoord moet zijn:
Kan Apple jailbreak blokkeren? Ja. Apple kan een voorwaarde aan de iTunes store voorwaarden toevoegen (of mss staat die er al) waarin bepaalt wordt dat je met jailbreaked toestellen geen toegang meer krijgt tot de iTunes/App Store en zo dus je jailbreak "blokkeren".

Of dit ook te verwachten is is nog maar de vraag, want ook mensen met jailbreak kopen in de iTunes/App Store. Mocht Apple die mensen blokkeren, dan zullen de inkomsten die ze daar maken compleet wegvallen, en dan zijn deze mensen genoodzaakt om ALLE applicaties illegaal te installeren, iets wat Apple natuurlijk ook niet graag ziet.

Moeilijke kwestie iig!
  #16  
Oud 28-05-10, 16:16
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Microsoft banned mensen van Xbox Live die illegaal games spelen, en dat is tegen de copyright. Jailbreak is dat niet. Je steelt namelijk niks
  #17  
Oud 28-05-10, 16:24
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Nee Microsoft banned mensen van Xbox Live die met een ge"jailbreakte" Xbox spelen. Of je daar nou gekopieerde of originele games mee speelt maakt voor hen geen verschil.

Met een gekopieerd spel steel je trouwens ook niks natuurlijk juridisch gezien
  #18  
Oud 28-05-10, 16:28
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Inderdaad.. alle omgebouwde xboxen zijn gebanned.. of je t nu gebruikte om illegale spellen af te spelen of om een gebrande cd af te spelen...

Een vriend van mij gebruikte het om backups van zn spellen te spelen omdat zijn xbox soms krassen gaf en microsoft hem niet wilde repareren.. Wat krijgt hij als extraatje.. een xbox live ban..
  #19  
Oud 28-05-10, 17:00
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I Xyzyx I Bekijk bericht
Inderdaad.. alle omgebouwde xboxen zijn gebanned.. of je t nu gebruikte om illegale spellen af te spelen of om een gebrande cd af te spelen...

Een vriend van mij gebruikte het om backups van zn spellen te spelen omdat zijn xbox soms krassen gaf en microsoft hem niet wilde repareren.. Wat krijgt hij als extraatje.. een xbox live ban..
Microsoft heeft al mijn spellen met krassen heel lief vervangen en een nieuwe xbox gekregen
  #20  
Oud 28-05-10, 17:06
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Hij heeft er alleen heel incidenteel last van.. daarom werd zijn claim afgewezen waarschijnlijk.. beetje vreemd geregeld met microsoft. Toen hij later weer een claim wilde maken nadat het op tv geweest was enz.. was zijn xbox de 2 jaar gepasseerd..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apple gaat mijn iPhone blokkeren? Jumper2110 Archief 14 28-01-10 08:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:43.