//

3gs old bootrom updaten naar 4.0

3gs old bootrom updaten naar 4.0 discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een 3gs oude bootrom die ik op 3.1.2. gejailbreakt heb met Blackrain en later 3.1.3. gejailbreakt met Spirit. Werkte allemaal top! Nu heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 25-06-10, 21:53
happydaddy happydaddy is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 46
Standaard

Ik heb een 3gs oude bootrom die ik op 3.1.2. gejailbreakt heb met Blackrain en later 3.1.3. gejailbreakt met Spirit. Werkte allemaal top!
Nu heb ik geüpdate naar fw 4 en wil een custom firmware van deze site erop zetten, maar krijg steeds fout 1604 bij recovery en 1600 bij DFU.

Wat kan ik het beste doen om toch te jailbreaken?
Heb geen unlock nodig want heb originele T-mobile sim?

Thnx
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 25-06-10, 22:06
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door happydaddy Bekijk bericht
Ik heb een 3gs oude bootrom die ik op 3.1.2. gejailbreakt heb met Blackrain en later 3.1.3. gejailbreakt met Spirit. Werkte allemaal top!
Nu heb ik geüpdate naar fw 4 en wil een custom firmware van deze site erop zetten, maar krijg steeds fout 1604 bij recovery en 1600 bij DFU.

Wat kan ik het beste doen om toch te jailbreaken?
Heb geen unlock nodig want heb originele T-mobile sim?

Thnx
Zit je nu op een officiële firmware 4.0? Dan moet je terug naar 3.1.2/3, die weer jailbreaken en van daaruit een custom 4.0 erop zetten. Dus niet eerst updaten in iTunes. En dat kan dan zonder recovery of dfu.
  #23  
Oud 25-06-10, 22:09
happydaddy happydaddy is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 46
Standaard

Thnx ga het proberen
  #24  
Oud 25-06-10, 23:04
happydaddy happydaddy is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertjancommandeur Bekijk bericht
Heb ik gedaan nu kan ik niet meer op me iphone! Nu zegt ie het volgende:
''simlock actief'' plaats een geldige simkaart zonder pincodeom de iphone te activeren. vul ik me pincode in maar dan gaat hij naar een scherm waar je alleen noodoproepen kan doen (itunes logo met de usb kabel zie je dan in beeld).

Wat nu???? Heb ook al een t-mobile simkaart geprobeerd lukte ook niet
Probeer je sim eens in een andere telefoon te stoppen en daar de pin er (tijdelijk) af te halen en doe het dan opnieuw.
  #25  
Oud 25-06-10, 23:04
happydaddy happydaddy is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yingie Bekijk bericht
Zit je nu op een officiële firmware 4.0? Dan moet je terug naar 3.1.2/3, die weer jailbreaken en van daaruit een custom 4.0 erop zetten. Dus niet eerst updaten in iTunes. En dat kan dan zonder recovery of dfu.
Nog even een vraagje....heb nu itunes 9.2? (de laatste iig). Moet ik terug naar 9.1? Wil terug naar 3.1.2 en dan jailbreaken met blackrain om vervolgens een custom firmware erop te zetten!
  #26  
Oud 25-06-10, 23:08
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door happydaddy Bekijk bericht
Nog even een vraagje....heb nu itunes 9.2? (de laatste iig). Moet ik terug naar 9.1? Wil terug naar 3.1.2 en dan jailbreaken met blackrain om vervolgens een custom firmware erop te zetten!
Je kan gewoon iTunes 9.2 gebruiken.
  #27  
Oud 26-06-10, 00:05
Banned Banned is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door happydaddy Bekijk bericht
Ik heb een 3gs oude bootrom die ik op 3.1.2. gejailbreakt heb met Blackrain en later 3.1.3. gejailbreakt met Spirit. Werkte allemaal top!
Nu heb ik geüpdate naar fw 4 en wil een custom firmware van deze site erop zetten, maar krijg steeds fout 1604 bij recovery en 1600 bij DFU.

Wat kan ik het beste doen om toch te jailbreaken?
Heb geen unlock nodig want heb originele T-mobile sim?

Thnx
Als het goed is, kan je niet met sn0wbreeze ios 4 jailbreaken als je spirit hebt, zoals hier eerder was verteld, downgraden naar 3.1.2/3.1.3 en jailbreaken met blacksnow of andere methoden behalve spirit.
  #28  
Oud 26-06-10, 00:12
happydaddy happydaddy is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Banned Bekijk bericht
Als het goed is, kan je niet met sn0wbreeze ios 4 jailbreaken als je spirit hebt, zoals hier eerder was verteld, downgraden naar 3.1.2/3.1.3 en jailbreaken met blacksnow of andere methoden behalve spirit.
Heb gedowngrade naar 3.1.2 en met Snowbreeze een custom firmware aangemaakt en het is gelukt!!!

Thanks allemaal!
  #29  
Oud 29-06-10, 14:10
Tiestofan Tiestofan is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 26
Standaard Van alles geprobeerd

Beste mensen,

Ik heb nu al twee keer geprobeerd m'n iPhone 3GS (oude bootrom) te jailbreaken op iOS 4.0. De eerste keer heb ik een custom IPSW van deze site afgehaald en daarna eentje zelf gemaakt met sn0wbreeze. Beide keren heb ik mn iPhone in herstelmodus gezet en shift + herstellen en die IPSW gekozen.

Tot nu toe is het me nog steeds niet gelukt. Ik krijg telkens een 1604 error.
Hiervoor was mijn iPhone 3GS gejailbreakt met blackra1n. Ook heb ik m'n Iphone naar zo'n neppe versie van 3.1.3 geupdate (een app van Saurik)
Verder draait mijn computer op een 64-bit windows 7.

Alvast bedankt!
  #30  
Oud 29-06-10, 14:32
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiestofan Bekijk bericht
Beste mensen,

Ik heb nu al twee keer geprobeerd m'n iPhone 3GS (oude bootrom) te jailbreaken op iOS 4.0. De eerste keer heb ik een custom IPSW van deze site afgehaald en daarna eentje zelf gemaakt met sn0wbreeze. Beide keren heb ik mn iPhone in herstelmodus gezet en shift + herstellen en die IPSW gekozen.

Tot nu toe is het me nog steeds niet gelukt. Ik krijg telkens een 1604 error.
Hiervoor was mijn iPhone 3GS gejailbreakt met blackra1n. Ook heb ik m'n Iphone naar zo'n neppe versie van 3.1.3 geupdate (een app van Saurik)
Verder draait mijn computer op een 64-bit windows 7.

Alvast bedankt!
Je hebt waarschijnlijk eerst geupdatet naar een officiele 4.0 in iTunes. Dan kan je hem niet meer jailbreaken, tenzij je weer downgrade naar 3.1.2/3, die dan jailbreakt met Blackra1n en dan een custom 4.0 erover heen.

Best belangrijk: als je met custom firmwares wil jailbreaken, moet je telkens vanaf een eerdere custom herstellen naar een volgende custom! Alleen dan werkt de jailbreak van Pwnagetool en Sn0wbreeze. Als voorbeeld: je kunt van een custom 3.1.2 naar een custom 4.0. Je kunt dus niet van een officiele firmware herstellen naar een custom firmware.

Laatst gewijzigd door yingie; 29-06-10 om 14:34. Reden: Beetje uitleg
  #31  
Oud 29-06-10, 15:19
master master is offline
• iOS 7.0.2
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: amsterdam
Berichten: 204
Standaard

ik zit met hetzelfde probleem.
officieel op IOS14.0.
hoe kan ik deze downgraden naar 3.1.3,
is er een handeleiding en voorwaarden om dit te kunnen doen op een 3gs

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door happydaddy Bekijk bericht
Heb gedowngrade naar 3.1.2 en met Snowbreeze een custom firmware aangemaakt en het is gelukt!!!

Thanks allemaal!
  #32  
Oud 29-06-10, 16:01
Radar Radar is offline
• iOS 9.2.1
• 9.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Maasland
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door master Bekijk bericht
ik zit met hetzelfde probleem.
officieel op IOS14.0.
hoe kan ik deze downgraden naar 3.1.3,
is er een handeleiding en voorwaarden om dit te kunnen doen op een 3gs
Ja, die is te vinden met een klein beetje inzet.
Ik heb 'm (3Gs, oude bootROM) ook van iOS4 naar 3.1.2 gedowngrade daar een zwarte regenbui overheen gegooid en toen een custom FW 4 erop gezet.

Het volgende staat ergens op het forum:

Om van GM of ongejailbreakte 4.0 naar 3.1.2 terug te gaan en vervolgens naar jailbroken 4.0 heb ik het volgende gedaan:

NB: je SHSH moet in Cydia gesaved zijn en je hosts file moet aangepast zijn:
Ga naar C:\Windows\System32\drivers\etc\ open hosts met kladblok en voeg deze regel onderaan toe:
74.208.10.249 gs.apple.com
iTunes zal nu geen verbinding meer maken met de Apple servers om de 3.1.2 firmware te checken, maar dit doen met de Saurik-sever.

Je bent nu klaar om te downgraden, jailbreaken en vervolgens upgraden!
1. Download de originele Apple 3.1.2 firmware, hier bijvoorbeeld: iPod, iPhone and iPad Firmware Download
2. Start iTunes, Shift-klik restore en selecteer de 3.1.2 firmware (gewoon terwijl de iPhone aan staat, geen DFU/Restore mode nodig).
3. Je krijgt nu melding 1015, geen probleem
4. Sluit itunes af, maar laat de iPhone ingeplugd
5. Download deze versie van QuickPwn: QuickPwn.zip

Omdat de laatste versie(s) van iTunes lopen te rellen over QuickPwn moet je even het volgende doen:
6. Ga naar: C: \Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support
7. Maak een nieuwe directory genaamd 'bin' aan en verplaats alle bestanden die je in bovenstaande directory vindt naar 'bin'. In de directory uit stap 6 zie je nu dus een mapje bin, met een lading bestanden erin.
7. Start QuickPwn. Je krijgt een melding over 15 seconden de knoppen ingedrukt houden, doe dit. Zodra je het Apple logo op je telefoon ziet kan je op "OK" klikken... Klik in QuickPwn nog een keer op "OK" als je de blauwe popup ziet. Je iPhone zou nu normaal op moeten starten.
8. Sluit QuickPwn af (wordt veder niet gerbuikt, was alleen nodig om de iPhone te booten).
9. Om iTunes weer werkend te krijgen zet je alle bestanden die je naar de bin map hebt verplaatst in stap 6 terug en verwijder je daarna de lege bin map.

Jailbreaken:
10. Jailbreak je iPhone met BlackRain: blackweather
11. Als je een fout krijgt over ASL.dll, kopieer dan blackrain.exe naar de volgende map: Program Files (x86) > Common Files > Apple > Apple Application Support

Upgraden:
12. Je hebt nu een jailbroken iPhone op 3.1.2. Nu kun je upgraden naar 4.0. Download hier een custom firmwareversie:
https://forum.iculture.nl/f14/i...devices-9.html
13. Start iTunes en klik Shift-herstel (gewoon terwijl de iPhone aan staat, geen DFU/Restore mode nodig) en selecteer de gedownloade custom firmwareversie.
  #33  
Oud 29-06-10, 16:12
master master is offline
• iOS 7.0.2
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: amsterdam
Berichten: 204
Standaard

thanks voor de uitleg en moeite.
ga het proberen.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Radar Bekijk bericht
Ja, die is te vinden met een klein beetje inzet.
Ik heb 'm (3Gs, oude bootROM) ook van iOS4 naar 3.1.2 gedowngrade daar een zwarte regenbui overheen gegooid en toen een custom FW 4 erop gezet.

Het volgende staat ergens op het forum:

Om van GM of ongejailbreakte 4.0 naar 3.1.2 terug te gaan en vervolgens naar jailbroken 4.0 heb ik het volgende gedaan:

NB: je SHSH moet in Cydia gesaved zijn en je hosts file moet aangepast zijn:
Ga naar C:\Windows\System32\drivers\etc\ open hosts met kladblok en voeg deze regel onderaan toe:
74.208.10.249 gs.apple.com
iTunes zal nu geen verbinding meer maken met de Apple servers om de 3.1.2 firmware te checken, maar dit doen met de Saurik-sever.

Je bent nu klaar om te downgraden, jailbreaken en vervolgens upgraden!
1. Download de originele Apple 3.1.2 firmware, hier bijvoorbeeld: iPod, iPhone and iPad Firmware Download
2. Start iTunes, Shift-klik restore en selecteer de 3.1.2 firmware (gewoon terwijl de iPhone aan staat, geen DFU/Restore mode nodig).
3. Je krijgt nu melding 1015, geen probleem
4. Sluit itunes af, maar laat de iPhone ingeplugd
5. Download deze versie van QuickPwn: QuickPwn.zip

Omdat de laatste versie(s) van iTunes lopen te rellen over QuickPwn moet je even het volgende doen:
6. Ga naar: C: \Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support
7. Maak een nieuwe directory genaamd 'bin' aan en verplaats alle bestanden die je in bovenstaande directory vindt naar 'bin'. In de directory uit stap 6 zie je nu dus een mapje bin, met een lading bestanden erin.
7. Start QuickPwn. Je krijgt een melding over 15 seconden de knoppen ingedrukt houden, doe dit. Zodra je het Apple logo op je telefoon ziet kan je op "OK" klikken... Klik in QuickPwn nog een keer op "OK" als je de blauwe popup ziet. Je iPhone zou nu normaal op moeten starten.
8. Sluit QuickPwn af (wordt veder niet gerbuikt, was alleen nodig om de iPhone te booten).
9. Om iTunes weer werkend te krijgen zet je alle bestanden die je naar de bin map hebt verplaatst in stap 6 terug en verwijder je daarna de lege bin map.

Jailbreaken:
10. Jailbreak je iPhone met BlackRain: blackweather
11. Als je een fout krijgt over ASL.dll, kopieer dan blackrain.exe naar de volgende map: Program Files (x86) > Common Files > Apple > Apple Application Support

Upgraden:
12. Je hebt nu een jailbroken iPhone op 3.1.2. Nu kun je upgraden naar 4.0. Download hier een custom firmwareversie:
https://forum.iculture.nl/f14/i...devices-9.html
13. Start iTunes en klik Shift-herstel (gewoon terwijl de iPhone aan staat, geen DFU/Restore mode nodig) en selecteer de gedownloade custom firmwareversie.
  #34  
Oud 29-06-10, 17:20
Tiestofan Tiestofan is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 26
Standaard

Hartstikke bedankt voor je uitleg. Ik baal alleen wel ontzettend dat ik eerst netjes naar 4.0 ben geupgrade en mn jailbreak er af heb gegooid! Dacht juist dat dit de 'schoonste' manier was om te jailbreaken. Maarja, ik leer hier alleen maar van!
  #35  
Oud 29-06-10, 17:59
Tiestofan Tiestofan is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 26
Standaard

Heb precies alles gedaan zoals in de uitleg stond. Het ging goed totdat ik bij de deze stap was:
2. Start iTunes, Shift-klik restore en selecteer de 3.1.2 firmware (gewoon terwijl de iPhone aan staat, geen DFU/Restore mode nodig).

Hij zegt namelijk dat het firmware bestand niet compatibel is, en ik heb toch echt de juiste. Heb al veel rondgezocht maar ik kan geen oplossing vinden.

Betekent dit dat ik gwn pech heb en dat ik maar meot w8en op een jailbreak? (ik hoop het niet)

Alvast bedankt! Geweldig dat er nog zo veel mensen zijn die elkaar helpen.
  #36  
Oud 29-06-10, 18:31
Radar Radar is offline
• iOS 9.2.1
• 9.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Maasland
Berichten: 109
Standaard

Die melding heb ik ook wel eens gekregen: bleek dat ik de FW voor een 3G had gedownload ipv 3Gs. Ook had ik wat problemen met het vinden van het host- bestand in W7, op de Mac klopte de beschrijving wel....maar dan niet in de windows32 dir. uiteraard. Op de Mac ging het hele proces probleemloos.
  #37  
Oud 29-06-10, 21:09
Tiestofan Tiestofan is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 26
Standaard

Volgensmij heb ik gwn een probleem. Ik ben geupdate naar 4.0 en kan gwn niet meer downgraden omdat ik die SHSH dingen niet heb gesaved! -.- Wist hier helemaal niets van en nu wordt het dus maar w88 totdat er een nieuwe jailbreak komt! Hopelijk gaat dat niet langer dan een week duren... Weet iemand ongeveer hoe lang zoiets nog kan gaan duren? iig bedankt allemaal voor de hulp, volgende keer toch nog maar een paar honderd keer het internet af gaan voordat ik upgrade. Kheb nog nooit zoiets meegemaakt sinds firmware 1.0.0!
  #38  
Oud 29-06-10, 21:13
martijndk1983 martijndk1983 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: oss
Berichten: 171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiestofan Bekijk bericht
Volgensmij heb ik gwn een probleem. Ik ben geupdate naar 4.0 en kan gwn niet meer downgraden omdat ik die SHSH dingen niet heb gesaved! -.- Wist hier helemaal niets van en nu wordt het dus maar w88 totdat er een nieuwe jailbreak komt! Hopelijk gaat dat niet langer dan een week duren... Weet iemand ongeveer hoe lang zoiets nog kan gaan duren? iig bedankt allemaal voor de hulp, volgende keer toch nog maar een paar honderd keer het internet af gaan voordat ik upgrade. Kheb nog nooit zoiets meegemaakt sinds firmware 1.0.0!
klopt je zult moeten wachten.
jij wist er niks van echter cydia meld het(make my life easyer)bij iphoneclub heeft het op de nieuwspagina gestaan etc etc.
volgende keer effe zoeken dan zat je nu niet met de gebakken peren want het is wel ***** ja.
  #39  
Oud 30-06-10, 01:03
master master is offline
• iOS 7.0.2
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: amsterdam
Berichten: 204
Standaard

heb alleen kunnen downgraden naar 3.1.3. en niet naar 3.1.2
waarschijnlijk geen ssh files op de saurik server van 3.1.2 opgeslagen.

kan ik nu van 3.1.3. naar 4.0?
alleen moet ik eerst jailbreaken? of niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Radar Bekijk bericht
Die melding heb ik ook wel eens gekregen: bleek dat ik de FW voor een 3G had gedownload ipv 3Gs. Ook had ik wat problemen met het vinden van het host- bestand in W7, op de Mac klopte de beschrijving wel....maar dan niet in de windows32 dir. uiteraard. Op de Mac ging het hele proces probleemloos.
  #40  
Oud 30-06-10, 07:44
Uiligheid Uiligheid is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 33
Standaard

Volgens mij is 3.1.3 alleen te jailbreaken met Spirit en die werkt niet als je wilt upgraden naar 4.0! Je zal echt naar 3.1.2 of eerder moeten
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: 3Gs (New bootrom) van 3.1.2 naar 4.X michielmos Jailbreak 3 06-12-10 12:45
iPhone: Iphone 3gs (3.1.2) new bootrom naar 4.1 noordpoolman Jailbreak 1 24-10-10 17:21
iPhone: 3GS [new bootrom] downgraden van 4.1 naar 3.1.2 dibango Jailbreak 6 11-10-10 13:20
iPhone: 3Gs van 3.1.3(nieuwe bootrom) naar 4.0.1 3gSpeed Jailbreak 4 22-09-10 18:12
iPhone: Iphone 3GS (new bootrom) updaten redo-1996 Jailbreak 3 11-09-10 19:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:31.