//

Upgrade naar iOS 4.0 1600 en 1604 fouten verzameltopic

Upgrade naar iOS 4.0 1600 en 1604 fouten verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zit nu een tijdje (inmiddels 29 pagina's) het topic over de CFW's van iOS 4.0 te volgen en zie vaak dezelfde error (die ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-06-10, 15:15
Tommienbp Tommienbp is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 15
Smile Upgrade naar iOS 4.0 1600 en 1604 fouten verzameltopic

Ik zit nu een tijdje (inmiddels 29 pagina's) het topic over de CFW's van iOS 4.0 te volgen en zie vaak dezelfde error (die ik ook heb) terugkomen.

Vanuit DFU mode een custom firmware erop zetten resulteert in een 1600 fout en vanuit recovery mode in een 1604 fout.

Ik heb al van alles geprobeerd, verschillende firmwares, snowbreeze, downgraden naar 3.1.2 (draai nu 3.1.3).

Ik heb een 3GS met waar 3.1.2 gejailbraked op draaide. Deze heb ik per ongeluk geupdate naar 3.1.3 van Apple (die niet te jailbraken was en ik had ook geen SHSH file bij Saurik, om te downgraden).

Ik kom nu ook niet meer uit de recovery mode.

Omdat ik veel meer mensen zie met deze problemen wil ik voorstellen onze ervaringen hier te bundelen, zodat we hopelijk snel een oplossing hebben.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-06-10, 15:18
Jchan's schermafbeelding
Jchan Jchan is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 195
Standaard

Die 16xx errors krijg je omdat je upgrade vanuit DFU/recovery mode. Dat moet je niet doen. Als je een cfw heb, upgrade je gewoon vanuit de normale stand (iPhone aan).

Je kan uit de recovery mode komen door hetzelfde te proberen als hoe je erin kwam. Lukt dat niet, probeer dan een nieuw useraccount te maken in windows/mac en sluit je iPhone daar aan op iTunes.

Andere mogelijke oorzaken:

- Oude versie van iTunes
- Verkeerde versie van de custom firmware
- Huidige iPhone is niet gejailbreakt
- Nieuwe bootrom
- Spirit jailbreak

Laatst gewijzigd door Jchan; 25-06-10 om 16:35.
  #3  
Oud 25-06-10, 15:42
jaxc jaxc is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 10
Standaard

Ik vind dit topic best de moeite waard, ik ben van 3.1.2 naar de beta van 4.0 gegaan. Daarna terug naar 3.1.2 en via Pwnage weer gejailbraiked. Maar ik krijg onder geen beding nu 4.0 custom erop?? Niet van DFU, niet via recovery mode en ook niet via restore rechtstreeks bij actieve Iphone. Krijg ook continu 1600 en 1604 ??
  #4  
Oud 25-06-10, 15:50
Tommienbp Tommienbp is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 15
Standaard

Hoi Jchan, ik heb jouw reactie ook al een paar keer in het andere topic voorbij zien komen, maar helaas helpt dat niet. Anders was het ook al wel veel eerder geen issue meer. Ik waardeer je reacties en de hulp bij anderen wel enorm overigens.

Ik zou hem dus met iRecovery uit die modus kunnen halen, maar daarvoor is libusb nodig en die werkt bij mij om de een of andere reden niet.

Daarna is het nog steeds de vraag of je hem wel kunt upgraden en niet weer 1600 of 1604 fouten krijgt.

Ik heb er overigens geen SIM kaart in als ik hem upgrade. Zou dat nog uitmaken? Ik heb wel een oude bootrom.
  #5  
Oud 25-06-10, 15:56
Jchan's schermafbeelding
Jchan Jchan is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommienbp Bekijk bericht
Hoi Jchan, ik heb jouw reactie ook al een paar keer in het andere topic voorbij zien komen, maar helaas helpt dat niet. Anders was het ook al wel veel eerder geen issue meer. Ik waardeer je reacties en de hulp bij anderen wel enorm overigens.

Ik zou hem dus met iRecovery uit die modus kunnen halen, maar daarvoor is libusb nodig en die werkt bij mij om de een of andere reden niet.

Daarna is het nog steeds de vraag of je hem wel kunt upgraden en niet weer 1600 of 1604 fouten krijgt.

Ik heb er overigens geen SIM kaart in als ik hem upgrade. Zou dat nog uitmaken? Ik heb wel een oude bootrom.
Wel of geen simkaart hoort niet uit te maken. En met een oude bootrom zou het wel moeten lukken. Welke fw draait je iPhone nu? En is die ook wel gejailbreaked? Als het met spirit is gedaan, dan werkt de upgrade niet.
  #6  
Oud 25-06-10, 16:02
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jchan Bekijk bericht
Die 16xx errors krijg je omdat je upgrade vanuit DFU/recovery mode. Dat moet je niet doen. Als je een cfw heb, upgrade je gewoon vanuit de normale stand (iPhone aan).
Heb gewoon een upgrade vanuit DFU mode gedaan.

De 1604 en 1600 errors kreeg ik omdat ik de originele FW iOS4 met een verkeerde browser had gedownload.
Dus het kunnen verschillende redenen zijn waarom deze errors verschijnen.
  #7  
Oud 25-06-10, 16:02
Tommienbp Tommienbp is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 15
Standaard

Ik draai nu 3.1.3 (per ongeluk geïnstalleerd en niet gejailbraked) waar ik eigenlijk niks mee kan, omdat ik geen official SIM heb (zit bij KPN).
Had eerder 3.1.2 gejailbraked en geunlocked draaien, voordat ik zo stom was om te upgraden.
  #8  
Oud 25-06-10, 16:07
Jchan's schermafbeelding
Jchan Jchan is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommienbp Bekijk bericht
Ik draai nu 3.1.3 (per ongeluk geïnstalleerd en niet gejailbraked) waar ik eigenlijk niks mee kan, omdat ik geen official SIM heb (zit bij KPN).
Had eerder 3.1.2 gejailbraked en geunlocked draaien, voordat ik zo stom was om te upgraden.
Ik zie dat je je shsh niet had bewaard. Lukt het nu om 3.1.3 te jailbreaken zodat je je telefoon wel kan gebruiken? Desnoods met spirit, dan heb je tenminste een bruikbare telefoon.
  #9  
Oud 25-06-10, 16:08
Maurice's schermafbeelding
Maurice Maurice is offline
iPhone(club) Guru
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Enschede
Berichten: 363
Standaard

Nog andere reden: verkeerde iTunes versie? 9.2 is nodig om up te daten naar (custom) 4.0. Zat hier zelf ook mee te *****n. Probeerde allerlei versies van iTunes uit, maar kreeg telkens foutmeldingen (2,3,13,1600,1604). Toen ik 9.2 installeerde en ik een custom 4.0 aanklikte om te gaan herstellen, deed die het gelijk.
__________________
Voor het laatste game nieuws, check
www.xgn.nl
  #10  
Oud 25-06-10, 16:25
Tom11 Tom11 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 30
Standaard

Ik heb nu de officiële firmware 4.0 op m'n iphone 3g staan, maar ik wil naar 4.0 custom, hoe kan ik dit doen? Vanuit de recovery krijg ik steeds foutmelding 1600. Ik heb wel gewoon iTunes 9.2
  #11  
Oud 25-06-10, 16:27
Tommienbp Tommienbp is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 15
Standaard

Ik heb ook iTunes 9.2, nog steeds 1600 of 1604 error.
Upgraden naar 3.1.3 en dan spirit is misschien wel een idee. Ga ik me in verdiepen.
  #12  
Oud 25-06-10, 16:29
Tommienbp Tommienbp is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 15
Standaard

Spirit gaat hem ook niet worden. Eén van de requirements:
An activated device: one not stuck on the Connect to iTunes or Emergency Call screen.

Ik zit vast in het connect to iTunes scherm.
  #13  
Oud 25-06-10, 16:30
Tom11 Tom11 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 30
Standaard

Same here.
Maar welke firmware zit jij nu dan?
3.1.3 toch?
  #14  
Oud 25-06-10, 16:32
Mynx Mynx is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Antwerpen
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommienbp Bekijk bericht
Spirit gaat hem ook niet worden. Eén van de requirements:
An activated device: one not stuck on the Connect to iTunes or Emergency Call screen.

Ik zit vast in het connect to iTunes scherm.


Dit klinkt bizar maar download Blackra1n en laat die lopen , die jailbreak werkt uiteraard niet maar je komt wel uit recovery , Blackrain aanklikken en home & powerknop tegelijk indrukken , je zal zien dat Blackrain een kader geeft van gelukt wacht op reboot...
  #15  
Oud 25-06-10, 16:33
Jchan's schermafbeelding
Jchan Jchan is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommienbp Bekijk bericht
Spirit gaat hem ook niet worden. Eén van de requirements:
An activated device: one not stuck on the Connect to iTunes or Emergency Call screen.

Ik zit vast in het connect to iTunes scherm.
Hmm... Dat wordt wel lastig dan. Heb je al geprobeerd om er een T-mobile kaartje in te stoppen en te activeren? Daarna weer jailbreaken met activatie.
  #16  
Oud 25-06-10, 16:44
Tommienbp Tommienbp is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mynx Bekijk bericht
Dit klinkt bizar maar download Blackra1n en laat die lopen , die jailbreak werkt uiteraard niet maar je komt wel uit recovery , Blackrain aanklikken en home & powerknop tegelijk indrukken , je zal zien dat Blackrain een kader geeft van gelukt wacht op reboot...
Gedaan, en volgens mij nu uit recovery mode. Krijg in ieder geval de melding No SIM Card Installed, met op de achtergrond nog wel iTunes stekkertje.

Hoe kan ik nu dan een CFW erop zetten zonder in recovery of DFU te gaan?
  #17  
Oud 25-06-10, 16:45
Tommienbp Tommienbp is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jchan Bekijk bericht
Hmm... Dat wordt wel lastig dan. Heb je al geprobeerd om er een T-mobile kaartje in te stoppen en te activeren? Daarna weer jailbreaken met activatie.
Helaas heb ik geen T-mobile kaartje. Kan wel iemand ff vragen binnenkort.
  #18  
Oud 25-06-10, 16:51
jaxc jaxc is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 10
Standaard

Als ik vastzit in het recoveryscherm, dan gebruik ik redsn0w 0.9.4 (optie : Just boot thetered right now) om de telefoon weer op te starten

Maar ik gebruik itunes 9.2, heb een goede custom firmware (van iphoneclub, dedownload met firefox) een krijg ondanks alles de custom erniet op vanaf een 3.1.2 redsnow jailbraiked iphone?? 1600-1604 meest geziene meldingen.

Wie helpt me uit de brand?
  #19  
Oud 25-06-10, 16:55
Tommienbp Tommienbp is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 15
Standaard

F0recast 1.1 (iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones) zegt het volgende overigens:
Serial #: XX92715CXXX
Baseband: 05.12.01
Bootloader: 6.4
Model: MC134

Jailbreakable? Only if SHSH is saved (is dus niet het geval).
Unlockable? NO
Tethered: NO

Klinkt niet heel erg hoopvol, maar misschien is F0recast een beetje oud en zijn er inmiddels wel mogelijkheden.
  #20  
Oud 25-06-10, 17:43
Mynx Mynx is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Antwerpen
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommienbp Bekijk bericht
F0recast 1.1 (iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones) zegt het volgende overigens:
Serial #: XX92715CXXX
Baseband: 05.12.01
Bootloader: 6.4
Model: MC134

Jailbreakable? Only if SHSH is saved (is dus niet het geval).
Unlockable? NO
Tethered: NO

Klinkt niet heel erg hoopvol, maar misschien is F0recast een beetje oud en zijn er inmiddels wel mogelijkheden.

Neen , op dit moment zijn er voor jou geen mogelijkheden meer volgens.

Buiten wachten uiteraard
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: 1600 / 1604 ERROR code Oplossen , Iphone 3gs 32GB Dejviisz Unlock 20 11-09-10 11:05
iPhone 3G met 1600/1604/16XX error iRobin iPhone algemeen 9 08-08-10 01:24
iPhone: iPhone 3GS 3.1.3 error 1600 (1604) Johannes Jailbreak 1 15-06-10 13:54
iPhone: Nieuwe 3G 1600 en 1604 melding sancaman Jailbreak 102 25-07-09 09:07
iTunes Error 1600 t/m 1604 Oplossing leavestone Jailbreak [archief] 99 15-03-09 17:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:36.