//

Guide to restoring my iPhone 3GS to 3.1.3 without updating baseband, jail breaking wi

Guide to restoring my iPhone 3GS to 3.1.3 without updating baseband, jail breaking wi discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een guide geschreven over genoemd onderwerp. Het is een combinatie van verschillende resources. Omdat het zo ingewikkeld is geworden met SHSHblobs, etc. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-07-10, 01:58
iPhoneMad iPhoneMad is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 27
Standaard Guide to restoring my iPhone 3GS to 3.1.3 new bootrom not updating baseband

Ik heb een guide geschreven over genoemd onderwerp.
Het is een combinatie van verschillende resources.
Omdat het zo ingewikkeld is geworden met SHSHblobs, etc.
Ik heb het wel in't Engels gedaan, zodat het ook internationaal gebruikt kan worden, indien nodig.
Pas op: het is voor de NIEUWE BOOTROM, voor de oude bootrom zijn er veel meer mogelijkheden,
zoek daar zelf naar, maar verwar't niet.
UPDATE2 : inmiddels is de guide niet meer nodig, als je tot en met 4.0.1. update (dus niet hoger), want dan kun je (PDF) jailbreaken met jailbreakme.com en unlocken (ongeacht baseband!) met ultrasn0w. Ik heb dat gedaan met de originale Apple FW 3.1.3. waar ik nu opgebleven ben en succesvol heb gejailbreaked en unlocked. Werkt goed, geen problemen.

I wrote a guide about the subject mentioned.
Note: for NEW BOOTROM. For old bootrom many more possibilities exist, don't get confused!
Just read the pdf attachment.

IMPORTANT NEWS (UPDATE 2): RENDERING MY GUIDE OBSOLETE?
You can now restore without a modified FW 3.1.3 without problems for later jailbreaking and unlocking: That'll make my guide virtually redundant: oh well, no harm done! I have tested it in the meantime and even left my iPhone now on the original Apple FW 3.1.3. (Have not tested 4.0.1., although I could because I have SHSHblobs for that FW on Cydia). For furtherr information, just look at:
http://www.jailbreakmatrix.com/
jailbreaking (from the device itself, not from a connected PC, but by browsing to a specific pdf file): guide here > http://www.jailbreakmatrix.com/Jailbreakme.com
unlocking (from the device itself through Cydia): guide here > http://jailbreakmatrix.com/unlock-ip...gs-3g-on-4.0.1. Do not upgrade to 4.0.2., because the forementioned PDF method is eradicated by Apple in that FW version. Also wait with updating to 4.1, until more info is known about actual results of jailbreaking (=legal!) and unlocking (=legal!) that version.

UPDATE 1 (2010.08.03):
I just used jailbreakme.com and it worked like a charm!!
Starting point was my iPhone 3GS MC new bootrom with modified FW 3.1.3, so with 05.11.07 (not 05.12.01, see my guide), and still without spirit (I had to do that mod. FW again, because I messed up trying to get internet tethering to work). The jailbreakme.com still worked perfectly! I'll probably now will update to 4.01!, wait for the next update...
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf Restore_iPhone3GS_new_bootrom_w_mod_FW313_keep_sim_unlock_v2.pdf‎ (106,9 KB, 32x gelezen)
__________________
Is there life beyond 140 characters?

Laatst gewijzigd door iPhoneMad; 11-09-10 om 11:57. Reden: Modified FW no longer needed: www.jailbreakme.com
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-07-10, 04:53
_A_ _A_ is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 43
Standaard

wanneer ik herstel krijg ik foutcode 18
  #3  
Oud 27-07-10, 10:04
DarkMessiah DarkMessiah is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 149
Standaard

goede guide, mijn complimenten!
  #4  
Oud 28-07-10, 23:46
y3nis y3nis is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 10
Standaard

Wow! Thanks! Ik zoek echt al letterlijk 6-7 uur naar zo'n guide.
Die andere 3 was ik ook al tegengekomen, maar die waren steeds onvolledig.
Enige probleempje bij mij is dat recboot niet opstart omdat ik dan .net framework 4 nodig heb. Ik ga het met irecovery proberen, "ergens" stond dat dat ook zou lukken.
  #5  
Oud 28-07-10, 23:52
iPhoneMad iPhoneMad is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door y3nis Bekijk bericht
Wow! Thanks! Ik zoek echt al letterlijk 6-7 uur naar zo'n guide.
Die andere 3 was ik ook al tegengekomen, maar die waren steeds onvolledig.
Enige probleempje bij mij is dat recboot niet opstart omdat ik dan .net framework 4 nodig heb. Ik ga het met irecovery proberen, "ergens" stond dat dat ook zou lukken.
RecBoot gebruikt iRecovery, dus ja, dat lukt.
Ik heb me niet verdiept in de commando's van iRecovery, dus dat staat helaas niet in mijn guide. Je kunt natuurlijk ook .NET 4 installeren
Succes.
  #6  
Oud 28-07-10, 23:58
iPhoneMad iPhoneMad is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _A_ Bekijk bericht
wanneer ik herstel krijg ik foutcode 18
Geen idee waar fout 18 voor staat, maar ik zie in je profiel dat je al op 4.01 zit. Dan is je baseband dus al geupdate boven 05.11.07 en werkt de methode als beschreven in "mijn" guide niet meer voor jouw iPhone (althans als je de new bootrom hebt). Helaas. Misschien als je de SHSHblobs hebt voor 3.1.2. kun je nog daarnaartoe terug. Maar als je die SHSHblobs voor 3.1.2. had, dan kun je gewoon restoren daarnaartoe, zonder een modified FW, dus heb je grote delen van "mijn" guide niet nodig. Ik ben er trouwens niet zeker van dat je je baseband kunt downgraden, zoek daarvoor andere resources, ajb.

Laatst gewijzigd door iPhoneMad; 29-07-10 om 16:26.
  #7  
Oud 29-07-10, 00:57
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Paar dingen hoor. Waarom zo moeilijk? Waarom geen restore naar 3.1.3, jailbreak met Spirit en een unlock met Ultrasn0w? Verder is hij heel netjes geschreven en ik onthou de site. Want alle basebands zijn te unlocken. (Behalve die van 4.1)
__________________
Koekje erbij?
  #8  
Oud 29-07-10, 01:03
iPhoneMad iPhoneMad is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Unbelievable Bekijk bericht
Paar dingen hoor. Waarom zo moeilijk? Waarom geen restore naar 3.1.3, jailbreak met Spirit en een unlock met Ultrasn0w? Verder is hij heel netjes geschreven en ik onthou de site. Want alle basebands zijn te unlocken. (Behalve die van 4.1)
Edit 1:
Aan het eind van mijn tutorial schrijf ik:
Disclaimer and final note:
This guide does not claim to have a solution for all similar situations. It just worked for me and seems logical. However, there could be other methods I am not aware of. Just publish your own guide in that case, so others can learn from it. Since many other roads to Rome exist, some of the steps in this guide could be replaced by alternatives. I did not write this guide to discuss what is the best method, so I won’t react to discussions about that. I merely wrote this as an example that worked for me and possibly for others. However, if anyone knows the solution to add internet tethering with the specific modified FW 3.1.3. with baseband 05.11.07 (the 3.1.2. one), then I’d welcome suggestions. Just find me in www.iphoneclub.nl and look for iPhoneMad.

Edit 2: Hier staat o.a. wat The Unbelievable bedoelt waarschijnlijk (op iPhoneClub.nl):
Unlock - iPhone 3G(S) - FW 3.0 tm 3.1.3 - Ultrasn0w - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 4, iPhone 3G S en iPhone 3G >> Ik zal een pietje precies zijn, maar in de screendumps staat "for iPhone 3G" (Hoe moet ik concluderen dat dat dan ook voor de 3G(S) geldt?) en "for FW 3.0" (Hoe moet ik concluderen dat dat ook voor 3.1.2. en 3.1.3. geldt?). Kortom, als je maar één iPhone hebt, is dat risico nemen, of alles geloven wat je op internet ziet .
Het kan best zijn dat't klopt, maar bewijs heb ik niet aangetroffen, erger nog: ik weet waarom ik dat niet gedaan heb (stock 3.1.3+spirit+ultrasn0w): ik vind nl. alleen maar posts met problemen van mensen die het (al dan niet goed) hebben gedaan: zoals How to Unlock Iphone 3GS with Any carrier using Ultrasn0w 0.93 firmware 3.1.3 and baseband 5.12.01 e.a. Dat is de reden dat ik de disclaimer heb opgenomen in mijn guide.
De ultrasn0w website bevat trouwens ook geen duidelijk nieuws, maar is wellicht verouderd en niet geupdate?
Kortom, ik ga GEEN stock 3.1.3 gebruiken, ook al beweren sommige guides dat't wel kan: alle informatie in de guide en die de tools vermelden moet wel congruent blijven. Graag een PM van diegene bij wie het wel werkt volgens de eerste link.
Bij voorbaat dank.

Laatst gewijzigd door iPhoneMad; 29-07-10 om 16:27. Reden: Compleetheid
  #9  
Oud 29-07-10, 02:01
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Tethering stuur ik morgen wel even een PM, gaat nu wat lastig op een iPhone. Yellowsn0w werkt gewoon goed hoor, bij mij iniedergeval. Had gedowngrade naar 3.1.3, Spirit, Yellowsn0w, en klaar. (Was niet mijn iPhone). Custom is weer zoveel werk, dit is vele male makkelijker. Zal ik (als ik terugkom van vakantie.) even een Tutorial schrijven?
  #10  
Oud 29-07-10, 02:13
matinez matinez is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 27
Standaard

New bootrom komt óók voor bij weeknummer 40 om de guide to corrigeren. Boven week 40 = new bootrom. Beneden en gelijk aan 40 is veel veiliger om op te geven.

Get gaat hierbij om het 4e en 5e cijfer van uw iPhone serienummer. xxx40xxx..
  #11  
Oud 29-07-10, 15:16
y3nis y3nis is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 10
Standaard

er zit een fout in.
bij regel 7 moet je ook nog
<dict>
verwijderen zoals dat ook in guide AD1 staat. laat je dit nl staan, dan krijg je error 3000.
  #12  
Oud 29-07-10, 15:25
iPhoneMad iPhoneMad is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Unbelievable Bekijk bericht
Yellowsn0w werkt gewoon goed hoor, bij mij iniedergeval. Had gedowngrade naar 3.1.3, Spirit, Yellowsn0w, en klaar. Custom is weer zoveel werk, dit is vele male makkelijker. Zal ik (als ik terugkom van vakantie.) even een Tutorial schrijven?
Ja graag! >> Niet alleen voor mij, maar voor iedereen!

Yellowsn0w? >> Oud en dat is toch opgevolgd door ultrasn0w ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Unbelievable Bekijk bericht
(Was niet mijn iPhone)
Tsja, ik heb één 3G(S). Lucky you for trying on someone else's iPhone . En je eigen iPhone dan ?
Heeft die oude of nieuwe bootrom?

Laatst gewijzigd door iPhoneMad; 29-07-10 om 16:24.
  #13  
Oud 29-07-10, 15:28
iPhoneMad iPhoneMad is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door y3nis Bekijk bericht
er zit een fout in.
bij regel 7 moet je ook nog
<dict>
verwijderen zoals dat ook in guide AD1 staat. laat je dit nl staan, dan krijg je error 3000.
Edit 1: Oops, wordt gewijzigd: er komen nog wat andere cosmetische aanpassingen en aanvullingen ook.
Maar nu weet je ook waarom het zo belangrijk is altijd de bronnen te vermelden, niet alleen omdat de oorspronkelijk auteurs de credit verdienen!
Bedankt!

Edit 2: Inmiddels een aangepaste guide geplaatst!

Laatst gewijzigd door iPhoneMad; 29-07-10 om 16:17. Reden: Aangepaste guide geplaatst
  #14  
Oud 29-07-10, 15:48
MaartenS MaartenS is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 57
Standaard

Ziet er netjes uit!! Maar ja, hoe kan het ook anders. Ik word er in genoemd, dus dan is het altijd goed!!
  #15  
Oud 29-07-10, 16:18
iPhoneMad iPhoneMad is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS Bekijk bericht
Ziet er netjes uit!! Maar ja, hoe kan het ook anders. Ik word er in genoemd, dus dan is het altijd goed!!
Credit to the originals!
  #16  
Oud 29-07-10, 16:23
iPhoneMad iPhoneMad is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matinez Bekijk bericht
New bootrom komt óók voor bij weeknummer 40 om de guide to corrigeren. Boven week 40 = new bootrom. Beneden en gelijk aan 40 is veel veiliger om op te geven.

Get gaat hierbij om het 4e en 5e cijfer van uw iPhone serienummer. xxx40xxx..
Bedankt voor je feedback.
In mijn guide spreek ik alleen niet over hoe je erachter komt of je een oude of nieuwe bootrom hebt: ik ga ervan uit dat je dat al weet, ook om de guide niet te ingewikkeld te maken. Ik kan daarom ook geen correctie doorvoeren.
  #17  
Oud 29-07-10, 16:52
y3nis y3nis is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 10
Standaard

1 nadeel: ik ben alle games+savegames kwijt. omdat itunes ze niet kon synchroniseren (onbekende fout).
  #18  
Oud 31-07-10, 16:28
Milli Milli is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 11
Standaard 3gs

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matinez Bekijk bericht
New bootrom komt óók voor bij weeknummer 40 om de guide to corrigeren. Boven week 40 = new bootrom. Beneden en gelijk aan 40 is veel veiliger om op te geven.

Get gaat hierbij om het 4e en 5e cijfer van uw iPhone serienummer. xxx40xxx..
Ik lees erg vaak dat men naar de week verwijst. Ik heb een Iphone 32 Gb 3Gs met week nr 41 (xxx41) maar met een iBoot-359.3 !! versie 312 firmware 05-11-07 en model MC141DN.
Dus jailbreak met blackra1n en kan gewoon alles doen. Dus het is niet heilig om te zeggen dat boven week 40 niet kan.
Dat wilde ik even kwijt. Verder prima guide.

Laatst gewijzigd door Milli; 31-07-10 om 16:33.
  #19  
Oud 11-09-10, 12:00
iPhoneMad iPhoneMad is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 27
Standaard

Ik heb mijn post (zie de eerste entry) ge-update. Mijn guide is nog wel geldig, maar niet langer noodzakelijk. Er geldt wel dat je niet verder moet updaten dan 4.0.1. De nieuwe PDF methode werkt niet met 4.0.2. en voor 4.1. heb ik nog geen resultaten gezien, alleen vooraankondigingen dat het gaat werken (jailbreaken en unlocken).
  #20  
Oud 11-09-10, 20:22
MyCrackPod's schermafbeelding
MyCrackPod MyCrackPod is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 28
Standaard

Bedankt, maar hoezo in het engels het is een nederlandse site ?
Gekopieerd ?
Reageren

Labels
3.1.3 met 05.11.07, iphone 3gs, modified fw, spirit, ultrasn0w



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: iphone 3gs, 4.3.3, 05.16.02 baseband unlock ? mm11mm11 Unlock 5 09-05-11 01:03
Ipad restoring probleem! jaapmiljonair iPad algemeen 0 22-01-11 12:18
iPhone 3GS: Unlock iPhone 3GS Baseband 05.13.03 YoerRri Unlock 1 10-06-10 17:41
iPhone 3GS: Simlock Iphone 3Gs baseband 05.11.07 Boktor2 Unlock 0 02-03-10 21:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:45.