//

IOS 4.1 jailbreak

IOS 4.1 jailbreak discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door wow&now Ik krijg elke keer code 1015 met herstellen in itunes!!!! ik word er helemaal gek van. heeft iemand hier een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 01-10-10, 08:22
anandvr's schermafbeelding
anandvr anandvr is offline
• iOS 5.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: rotterdam
Berichten: 138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wow&now Bekijk bericht
Ik krijg elke keer code 1015 met herstellen in itunes!!!! ik word er helemaal gek van. heeft iemand hier een duidelijk stappenplan van????????

heb een iphone 3gs niet gejailbreakt met oude bootrom plus 4.1 kan nou niemand deze vragen beantwoorden??

hopeloos geval hier..........


Als je al op 4.1 zit kan je het device niet jailbreaken ,staat ook in het begin van het filmpje.
Dit gaat meer om te upgraden naar 4.1 en een jailbreak behouden...die je ook moet hebben om het uit te voeren.
Voor de reguliere Jailbreak moeten we nog geduld hebben
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 01-10-10, 08:47
wow&now wow&now is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 26
Standaard

Het is toch mogelijk om te downgraden naar 3.1.3 of 3.2.3? Met 4.1 of is dat ook Niet mogelijk met iTunes 10
En daar krijg ik telkens die foutmelding grtz
  #23  
Oud 01-10-10, 08:51
anandvr's schermafbeelding
anandvr anandvr is offline
• iOS 5.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: rotterdam
Berichten: 138
Standaard

Kan... als je slim ben geweest en op "make my life easier" heb gedrukt in Cydia en daarmee je dus je shsh//blobs heb gesaved
  #24  
Oud 01-10-10, 08:56
Myrthepos Myrthepos is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anandvr Bekijk bericht
Als je al op 4.1 zit kan je het device niet jailbreaken ,staat ook in het begin van het filmpje.
Dit gaat meer om te upgraden naar 4.1 en een jailbreak behouden...die je ook moet hebben om het uit te voeren.
Voor de reguliere Jailbreak moeten we nog geduld hebben
Kijk hier heb ik wat aan.
Dan zal het bij mij vast niet werken omdat ik al 4.1 niet gejailbreaked er op heb staan.
  #25  
Oud 01-10-10, 08:59
anandvr's schermafbeelding
anandvr anandvr is offline
• iOS 5.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: rotterdam
Berichten: 138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Myrthepos Bekijk bericht
Kijk hier heb ik wat aan.
Dan zal het bij mij vast niet werken omdat ik al 4.1 niet gejailbreaked er op heb staan.

Wat je nog kan proberen is iReb
  #26  
Oud 01-10-10, 09:43
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AlonzoMusic Bekijk bericht
Zo leren we weer iets bij, heel nuttig (bedankt)

het 'root' wachtwoord had ik dan al succesvol gewijzigd en nu het 'mobile' wachtwoord ook kunnen wijzigen. Dit is voldoende beveiliging zo?
yep. Je kan er nog voor kiezen om met sbsettings je ssh uit te zetten (gaat wel weer automatisch aan als je je iphone opnieuw opstart), dan kan er niet eens verbonden worden.
  #27  
Oud 01-10-10, 09:55
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

The greenpois0n jailbreak software uses the SHAtter exploit which jailbreaks all iPhone and iPod touch and iPad hardware for life, and it will be released for Windows, Mac, and Linux users before Apple releases the iOS 4.2 update. iOS 4.2 beta 2 update was recently released and many users have e-mailed us asking whether or not the creators of the greenpois0n jailbreak plan on waiting until iOS 4.2 comes out to release greenpois0n. As I mentioned in my previous post, greenpois0n release is just days away.

The final version of iOS 4.2 software is not going to come out until some point in November, so the greenpois0n jailbreak will be released before then. I know a lot of you here are anxiously awaiting to jailbreak iOS 4.1, don’t worry the wait won’t be much longer.

In the past jailbreaks haven’t ever taken this long to be completed, but you have to understand that Apple is making the cat and mouse game harder and the jailbreak teams must work harder to bring out the jailbreak to you all. Please stop complaining about greenpois0n or repeatedly asking for an ETA. You can Subscribe to QuickPWN by Email and you’ll receive an e-mail notification once greenpois0n download links are up on the greenpois0n download page.
  #28  
Oud 01-10-10, 10:52
The Raptor The Raptor is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 195
Standaard

Als je een SHSH file hebt opgeslagen van firmware 3.1.2 of 3.1.3 kun je wel een jailbreak uitvoeren voor firmware 4.1. Dit werkt niet op de iphone 4. Wel werkt het op de 3G of 3Gs. Ben je afhankelijk van een unlock is deze methode overbodig. Er is nog geen unlock uit voor firmware 4.1. Tenzij de baseband niet geupdate wordt tijdens het restoren van de custom firmware.

Volg de volgende stappen:

1. Downgrade naar firmware 3.1.2 of 3.1.3 behulp van SHSH
2. Na het downgraden moet je spirit gebruiken om te jailbreaken (niet BlackRa1n)
3. Open cydia en voeg de volgende repo toe: iWOOWIZ Repo. Installeer spirit2pwn.
4. Via de snowbreeze 2.0.1 kun je een custom firmware 4.1 maken. Activated of unactivated, afhankelijk van jullie situatie.
5. Pas de host file aan. Deze kun je vinden onder c:\windows\system32\drivers\etc. Open de host file in kladblok en voeg de volgende regel toe: 74.208.105.171 gs.apple.com
6. Zorg dat je de laatste versie van iTunes geinstalleerd heb op je pc. De laatste versie is momenteel 10.0.1.
7. Open iTunes en sluit je iphone aan. Selecteer de custom firmware die je in stap 4 gemaakt heb door shift + herstel.

Na stap 7 heb je een een iphone 3G of 3Gs die gejailbreakt is op firmware 4.1.

Deze methode heeft perfect gewerkt bij mij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anandvr Bekijk bericht
Als je al op 4.1 zit kan je het device niet jailbreaken ,staat ook in het begin van het filmpje.
Dit gaat meer om te upgraden naar 4.1 en een jailbreak behouden...die je ook moet hebben om het uit te voeren.
Voor de reguliere Jailbreak moeten we nog geduld hebben
  #29  
Oud 01-10-10, 10:57
AlonzoMusic AlonzoMusic is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Myrthepos Bekijk bericht
Kijk hier heb ik wat aan.
Dan zal het bij mij vast niet werken omdat ik al 4.1 niet gejailbreaked er op heb staan.

Ik denk dat het verschil zit in de 3G of 3GS.

Ik heb een 3G en had een niet gejailbreakte iOS4.1 erop staan.
De iPhone was ook nog nooit eerder gejailbreakt geweest.

Als ik het zo een beetje lees heb ik dus veel mazzel gehad?
Ik heb puur en alleen de custom rom aangemaakt met snowbreeze 2.0.1. (iPhone nog niet aangesloten op pc) en daarna snowbreeze 2.0.1. meteen gesloten.

iPhone aangesloten, iTunes laten syncen, iPhone uitgezet, iTunes aan laten staan, iReb gestart en verder zoals beschreven is (stap voor stap).
  #30  
Oud 01-10-10, 11:00
AlonzoMusic AlonzoMusic is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
yep. Je kan er nog voor kiezen om met sbsettings je ssh uit te zetten (gaat wel weer automatisch aan als je je iphone opnieuw opstart), dan kan er niet eens verbonden worden.

dan dien je dus iedere keer ssh uit te schakelen. maar in principe ben je na wijzigen van de wachtwoorden dus redelijk safe begrijp ik....

ik zal het in gedachte houden
  #31  
Oud 01-10-10, 11:05
The Raptor The Raptor is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 195
Standaard

AlonzoMusic,
Heeft mij stappenplan gewerkt bij jou?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AlonzoMusic Bekijk bericht
Ik denk dat het verschil zit in de 3G of 3GS.

Ik heb een 3G en had een niet gejailbreakte iOS4.1 erop staan.
De iPhone was ook nog nooit eerder gejailbreakt geweest.

Als ik het zo een beetje lees heb ik dus veel mazzel gehad?
Ik heb puur en alleen de custom rom aangemaakt met snowbreeze 2.0.1. (iPhone nog niet aangesloten op pc) en daarna snowbreeze 2.0.1. meteen gesloten.

iPhone aangesloten, iTunes laten syncen, iPhone uitgezet, iTunes aan laten staan, iReb gestart en verder zoals beschreven is (stap voor stap).
  #32  
Oud 01-10-10, 11:14
AlonzoMusic AlonzoMusic is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 33
Standaard

Even voorop gesteld, ik heb niet gedowngrade..

Van iOS4.1 dus naar de gejailbreakte iOS4.1

De custom rom aangemaakt met Snowbreeze 2.0.1. exact volgens de handleiding zie hier: Guide to Jailbreak iOS 4.1 on iPhone 3GS/3G & iPod Touch Using Sn0wBreeze 2.0 - ios 4.1 sn0wbreeze, jailbreak guide, jailbreak ios 4.1, jailbreak ios 4.1 tutorial, Jailbreak iPhone 3GS, jailbreak iphone 3gs 4.1, sn0wbreeze 2.0, Ultrasn0w, unlock ios

1 verschil, ik heb de iPhone niet geconnect zoals snowbreeze aangeeft na bakken van de custom rom maar heb snowbreeze meteen afgesloten.

hierna pas de iphone aangesloten om te syncen met itunes en direct volgende stappen uitgevoerd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gio_rdxphi Bekijk bericht
hallo,

wat ik had gedaan was eerst snowbreeze programma afsluiten en iphone uitzetten
==> iREB openen (online mode)
==> in dfu mode zetten
==> scherm iphone wordt wit en daarna weer zwart ,
==> programma iREB open laten staan
==> bij itunes shift+ herstel klikken en het custom bestandje aanklikken
==> normaal zou hij nu geen error moeten geven
  #33  
Oud 01-10-10, 11:19
The Raptor The Raptor is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 195
Standaard

Gelukkig kreeg je geen error 1604 melding. Dat was bij mij wel het geval toen ik van een IOS4.1 naar een gejailbreakte IOS4.1 ging. Daarom moest ik downgraden naar firmware 3.1.3 en spiritp2w installeren via cydia. Dit voorkomt dat je een error 1604 krijgt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AlonzoMusic Bekijk bericht
Even voorop gesteld, ik heb niet gedowngrade..

Van iOS4.1 dus naar de gejailbreakte iOS4.1

De custom rom aangemaakt met Snowbreeze 2.0.1. exact volgens de handleiding zie hier: Guide to Jailbreak iOS 4.1 on iPhone 3GS/3G & iPod Touch Using Sn0wBreeze 2.0 - ios 4.1 sn0wbreeze, jailbreak guide, jailbreak ios 4.1, jailbreak ios 4.1 tutorial, Jailbreak iPhone 3GS, jailbreak iphone 3gs 4.1, sn0wbreeze 2.0, Ultrasn0w, unlock ios

1 verschil, ik heb de iPhone niet geconnect zoals snowbreeze aangeeft na bakken van de custom rom maar heb snowbreeze meteen afgesloten.

hierna pas de iphone aangesloten om te syncen met itunes en direct volgende stappen uitgevoerd.
  #34  
Oud 01-10-10, 15:45
mdubendo mdubendo is offline
• iOS 13.1.2
• iPadOS 13.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 13
Standaard

Ik krijg het dus niet voor elkaar met Sn0wbreeze. Heb het 6 keer geprobeerd maar krijg geen carrier ondanks dat ik een simlock vrij toestel heb. Heb een VMWare image van MAC OSx op mijn Win 7 draaien en via Redsn0w wat nu allen nog op de MAC werkt de iPhone jailbreak uitgevoerd en werkte gelijk de eerste keer en super snel.
  #35  
Oud 01-10-10, 15:47
Flipke1405 Flipke1405 is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Hulst
Berichten: 159
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AlonzoMusic Bekijk bericht
Ik heb zelf de meest recente versie van iTunes en shift+herstel opende hier netjes een browse venster waarna ik gemakkelijk kon navigeren naar het custom bestand.

Voor de mensen die niet kunnen bellen.
Ik heb zelf NIET gekozen voor activate (dus dat vinkje in snowbreeze uitgezet), misschien helpt dit jullie verder.

Bellen en gebeld worden gaat hier perfect, alles werkt netjes naar behoren.

De optie om mijn instellingen terug te halen en alle software/muziek/contacten/agenda etc kreeg ik automatisch in beeld nadat de iphone klaar was met installatie van het custom bestandje....

Ik had iTunes overigens de gehele tijd open staan en na syncen de iphone uitgeschakeld en daarna iREB gestart (alles verder netjes opgevolgd zoals beschreven werd door gio_rdxphi), echt een keurige uitleg....

succes.... (ps was ook mijn eerste jailbreak)
Bedankt man!!!! dat was dus inderdaad mijn probleem eindelijk gejailbreakt
  #36  
Oud 01-10-10, 15:50
mdubendo mdubendo is offline
• iOS 13.1.2
• iPadOS 13.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flipke1405 Bekijk bericht
Bedankt man!!!! dat was dus inderdaad mijn probleem eindelijk gejailbreakt
Oké, dat was misschien bij mij ook een oplossing geweest, ach ja werkt nu ook met Redsn0w

Gaat wel veel sneller met Redsn0w en makkelijker!!
  #37  
Oud 01-10-10, 16:50
AlonzoMusic AlonzoMusic is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flipke1405 Bekijk bericht
Bedankt man!!!! dat was dus inderdaad mijn probleem eindelijk gejailbreakt

was de oplossing het vinkje Activate uitzetten in snowbreeze?

helemaal gaaf dat het jou nu ook gelukt is
  #38  
Oud 01-10-10, 16:51
Flipke1405 Flipke1405 is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Hulst
Berichten: 159
Standaard

was de oplossing het vinkje Activate uitzetten in snowbreeze?
yep inderdaad
  #39  
Oud 01-10-10, 16:57
AlonzoMusic AlonzoMusic is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flipke1405 Bekijk bericht
was de oplossing het vinkje Activate uitzetten in snowbreeze?
yep inderdaad

gaaf zo leren we daar allemaal weer van
  #40  
Oud 01-10-10, 19:46
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

Hoi luitjes hier,
Even een vraagje: ik heb in cydia op mijn telefoon staan SHSH:IOS 4.0 , 4.0.1 , 4.0.2 , 4.1 staan hoef ik dat dan niet meer te doen in tinyumbrella ?
Ten 2e , ik wil ook graag naar 4.1 , maar is de iphone 3G dan nog zo traag of is er degelijk verbetering in ?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad: iPad updaten van IOS 3.2 jailbreak naar IOS 4.2.1 KSH Jailbreak 0 30-11-10 18:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:01.