//

HELP!! Iphone wordt niet herkend na failed update

HELP!! Iphone wordt niet herkend na failed update discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Heren en dames, Ik had een Iphone die goed functioneerde (OTB 1.1.2) en dacht hem te updaten naar 1.1.3 Alles stappen gedaan volgens handleiding maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-02-08, 12:09
Famous4 Famous4 is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 107
Angry HELP!! Iphone wordt niet herkend na failed update

Heren en dames,

Ik had een Iphone die goed functioneerde (OTB 1.1.2) en dacht hem te updaten naar 1.1.3
Alles stappen gedaan volgens handleiding maar tijdens de update ging het fout. Hierdoor blijft hij in recovery mode en wordt hij ook niet meer herkend door windows (onbekend apparaat)
Weer van de kabel af, herstart hij en komt er weer mee terug.
Nieuwe versie Itunes geprobeerd, ibrick, andere computer, kabel, maar geen zien hem als iphone dus kan hem ook niet restoren.. USB blijft popup geven onbekend apparaat, iphone van een vriend van me wordt wel herkend.

Dringend hulp gevraagd want heb geen idee wat nog kan worden gedaan.

Thanks.

Joe

Laatst gewijzigd door Famous4; 14-02-08 om 12:28.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-02-08, 15:34
Wi-Fi Wi-Fi is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 187
Standaard

Probeer hem eens in DFU mode te zetten door hem via de on/off button en home button uit te zetten.
Sluit je iphone gewoon aan op de pc/mac, houd beiden knoppen ingedrukt tot het scherm uit gaat, dan laat je de on/off button los maar houd je de home vast.
Deze laat je pas los als je de pc/mac hoort/ziet dat er een connectie tot stand gaat komen.

Als dit lukt dan kan je de iphone proberen te herstellen naar b.v. firmware 1.1.1.
Lukt dit niet dan moet je even kijken of er een ervaren iPhone gebruiker bij jou in de buurt woont die je hiermeekan helpen.
  #3  
Oud 14-02-08, 19:16
Famous4 Famous4 is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 107
Standaard

Dank Wi-Fi voor een reactie.
Ik krijg hem niet in DFU mode, doe wat je zegt, beide knoppen ingedrukt en dan als het scherm zwart wordt de power los laten (krijg geen shutdown slider zoals in DFU handleiding)maar dan blijft hij uit. Er gebeurd ook niets verder en kan hem alleen weer aanzetten met de power knop en begint het verhaal weer opnieuw. Enig idee hoe of wat?

Laatst gewijzigd door Famous4; 14-02-08 om 19:20.
  #4  
Oud 14-02-08, 19:36
iFonzie's schermafbeelding
iFonzie iFonzie is offline
• iOS 13.4
• iPadOS 13.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 218
Standaard

Ik weet een handiger manier.

Zet je iPhone uit, als die uit is houd je de home knop ingedrukt dan zet je je iPhone aan, maar houd de home knop ingedrukt het aanzetten kan even duren maar houd dus de powerknop ingedrukt tot die aan gaat dan laat je power knop los maar houd de home knop ingedrukt op een gegeven moment zal die in DFU mode gaan.
  #5  
Oud 14-02-08, 19:43
Famous4 Famous4 is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 107
Standaard

Unknow, waardeer je mee denken. Iphone uitgezet, aan met home button en appletje komt, daarna de power los en home ingedrukt behouden. Heb het net gedaan en wederom gaat na het inhouden van de home knop gelijk door naar het logo van recovery. Dan zegt windows weer dat het een onbekend apparaat is.
  #6  
Oud 14-02-08, 20:17
sondakika sondakika is offline
• iOS 7.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 42
Standaard

heb je de mogelijkheid om het op een andere windows of mac machine te proberen ?
  #7  
Oud 14-02-08, 20:18
sondakika sondakika is offline
• iOS 7.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sondakika Bekijk bericht
heb je de mogelijkheid om het op een andere windows of mac machine te proberen ?
sorry ik zie het al, al geprobeerd..sorry lezen son !!
  #8  
Oud 14-02-08, 21:03
Famous4 Famous4 is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 107
Standaard

Geeft niet Son, Je heb er in ieder geval over meegedacht. Ik word echt gek van het ding, wil maar niet in DFU mode en heb alles bijna wel gedaan wat ik kon om Windows de iphone te laten herkennen maar blijf die irritante melding krijgen dat een van de aangesloten usb apparaten niet goed werkt, onbekend apparaat.
Ik moet hem in restore krijgen zodat ik de FW kan herstellen maar hoe als windows hem niet wil herkennen. Iemand, please!!! kan via msn als het makkelijker is.
  #9  
Oud 14-02-08, 21:16
vriesfde's schermafbeelding
vriesfde vriesfde is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Probeer eens;
-iPhone uit zetten
-home knop indrukken (en houden)
-nu usb kabel aansluiten (iTunes draait al en geeft dan hopelijk DFU mode aan)
-home loslaten
succes!!
  #10  
Oud 14-02-08, 21:18
vriesfde's schermafbeelding
vriesfde vriesfde is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

of deze methode;
Alternate Method: Going Into DFU Mode Without Button Pushing:[SIZE=2][SIZE=2](on windows) Easier than timing the buttons just right!
[/SIZE][/SIZE]
[SIZE=2][SIZE=2]1.) First download the required archive http://www.sendspace.com/file/93fx93
2.) Extract the archive to the root of your hard drive, should be C:/DFU/
3.) Connect your iPhone and ignore iTunes
4.) Goto Start - run
5.) Next type in “c:/dfu/dfu iBSS.m68ap.RELEASE.dfu”
6.) Wait for iPhone to show a “white” screen
7.) Now you may proceed to downgrade!
**also these files are found in ibrickr’s directory except for the .dfu file**
written by truehybridx
[/SIZE][/SIZE]
  #11  
Oud 14-02-08, 21:38
Famous4 Famous4 is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 107
Standaard

Thanks Vriesfde, the only problem still remains, Windows doesnt recognizes the iphone so above methode keeps holding s_Looking for Iphone.
I need to find a way to let Windows see the iphone again, without this, I will be still lost. any idea on this issue?
  #12  
Oud 14-02-08, 21:47
vriesfde's schermafbeelding
vriesfde vriesfde is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Herkent ZiPhone hem ook niet? (you never know)
  #13  
Oud 14-02-08, 21:51
Famous4 Famous4 is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 107
Standaard

Nee, Had Ziphone 2.0 al geprobeerd maar geen programma herkend hem heb ik het idee zolang windows hem ook niet herkend.
Ik vrees dat ie echt gebricked is ookal vind ik het vreemd dat het via de update in itunes kan gebeuren.
Morgen sluit ik hem aan op de mac van een vriend van me, misschien ziet mac hem anders dan windows en is het wel mogelijk, fingers crossed!.
Mocht je nog andere ideeen hebben hoor ik het graag.
  #14  
Oud 14-02-08, 22:08
vriesfde's schermafbeelding
vriesfde vriesfde is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Heb (had) je iTunes 7.6 gebruikt? Hoorde dat dat niet helemaal lekker ging, heb daarom zelf 7.5 gebruikt.

Als je wel iTunes 7.6 gebruikt, deinstalleer dat eens en probeer 7.5
http://www.megadownloads.nl/downloaden/93/iTunes.html

Ik vond gisteren op internet ook een tutorial om 7.6 te de-installeren, schijnt niet 100% goed te gaan met add/remove applications in Windoze
En als je vmware hebt, kun je ook een tiger image op je pc starten......hoef je niet op je mac vriend te wachten

Laatst gewijzigd door vriesfde; 14-02-08 om 22:14.
  #15  
Oud 14-02-08, 22:20
iFonzie's schermafbeelding
iFonzie iFonzie is offline
• iOS 13.4
• iPadOS 13.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 218
Standaard

Hoeveel USB poorten heeft je computer/laptop?

Probeer hem eens in een andere USB poort te doen kijken of die hem dan wel herkent.
  #16  
Oud 14-02-08, 22:23
vriesfde's schermafbeelding
vriesfde vriesfde is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Vond dit ook nog op hackint0sh (stukje in bold hieronder);
Is your iPhone dead after upgrading to 1.1.3? Read this
If after upgrading to 1.1.3 your iPhone keeps rebooting or is stuck with the Apple logo on black background try doing the following:

a) Hold the power+home button until the screen turns black. Keep holding until you see again the Apple logo (it will appear in ~5 seconds). Then, release the power button but keep holding the home button. After a few seconds you should see the iPhone is in restore mode and you can restore it using iTunes (restore it to 1.1.1, jailbreak, downgrade the baseband using the package in Installer, virginize it, restore to 1.1.2, unlock it, upgrade again to 1.1.3... this time it should work).

If a) doesn't work try the following:

b) don't connect the usb cable to your computer but connect it to power supply.
Repeat the steps in a).


Ik had gisteren ook een probleem om in DFU mode te komen tijdens 1.1.3 upgrade, bij mij werkte het toen ik eerst uitzette, home ingedrukt houden toen pas USB aansluiten. (telkens als iTunes aanstond ging dit mis, zonder iTunes kon ik Ziphonen)
  #17  
Oud 14-02-08, 22:24
vriesfde's schermafbeelding
vriesfde vriesfde is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unknow Bekijk bericht
Hoeveel USB poorten heeft je computer/laptop?

Probeer hem eens in een andere USB poort te doen kijken of die hem dan wel herkent.
Zie eerste post, hij heeft zelfs andere PC's gebruikt....
  #18  
Oud 14-02-08, 22:38
vriesfde's schermafbeelding
vriesfde vriesfde is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Probeer anders deze tool;
http://www.wotan.org/jailbreak11.zip
Windows & Mac.
iPhoneInterface is a tool for Windows and Mac that permits you to manipulate the iPhone’s state, launch services and interact with the chroot’d filesystem. Version 1.0 was released on 5 July 2007.
help - this, also help services and help valuesls - list directoriescd - change directorymkdir - make directoryrmdir - remove directorydeviceinfo - get device infofileinfo - get file inforeadvalue - read a valueactivate - activate iPhone with plistdeactivate - deactivate iPhonestartservice - start service on iPhoneenterrecovery - Enter recovery Mode **WARNING: YOU'LL NEED TO RESTORE**quit - exit shell
  #19  
Oud 14-02-08, 22:44
Famous4 Famous4 is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 107
Standaard

Dank allemaal voor de reacties, Ik heb net hem op de powersupply gezet en merk dat de batterij helemaal leeg is (dit wat je niet merkt als hij op de pc aangesloten zit) Methode a lukt nog niet want met het inhouden van power en home button gaat hij uit en krijg ik de batterij icon, home button ingedrukt gehouden en zo blijft het.
Probeer het straks nog een keer als er wat stroom in zit, hopelijk laat hij, want begin te twijfelen eraan aangezien al de tijd de iphone op de pc aangesloten is geweest.

EDIT
Hij laat want batterij logo is weg maar kabel en itunes logo is terug. Kan hem alleen uitzetten door power en home ingedrukt te houden want bij gewoon uitzetten start hij gelijk weer en komt de logo van restore weer terug, maar pc herkend hem nog niet

Laatst gewijzigd door Famous4; 14-02-08 om 23:09.
  #20  
Oud 14-02-08, 22:46
vriesfde's schermafbeelding
vriesfde vriesfde is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Famous4 Bekijk bericht
Nee, Had Ziphone 2.0 al geprobeerd maar geen programma herkend hem heb ik het idee zolang windows hem ook niet herkend.
Ik vrees dat ie echt gebricked is ookal vind ik het vreemd dat het via de update in itunes kan gebeuren.
Morgen sluit ik hem aan op de mac van een vriend van me, misschien ziet mac hem anders dan windows en is het wel mogelijk, fingers crossed!.
Mocht je nog andere ideeen hebben hoor ik het graag.

Famous4, ben je er nog?
Weet je zeker dat je op de goede manier naar DFU mode gaat? Staan op internet verschillende beschrijvingen over namelijk, timing is ook heel belangrijk van indrukken loslaten enz.

Step 1. Turn off your iPhone.
Step 2. Hold down the power and home button.
Step 3. When you see the Apple logo, release the power button but continue holding the home button down.
Step 4. Open iTunes and wait for it to tell you that its in restore mode.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: iphone 3g wordt niet meer herkend pgorel iTunes 3 27-10-10 15:42
Iphone wordt niet herkend FudAX iPhone algemeen 1 11-03-10 16:11
iPhone 2G wordt niet herkend in windows Tommzz iPhone algemeen 10 23-12-09 22:33
Iphone wordt niet meer herkend paulvanwees Archief 0 27-06-08 22:48
iPhone wordt niet herkend in mac phoneboy Archief 2 01-01-08 20:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:23.