//

Gejailbreakte iPod touch 3G start niet op, restoren niet mogelijk!

Gejailbreakte iPod touch 3G start niet op, restoren niet mogelijk! discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag iedereen, Ik heb een probleem met mijn gejailbreakte iPod Touch (32 GB, 3e generatie, iOS 4.0). Na het installeren van deze app (uit Cydia) ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-12-10, 04:03
herbivoor herbivoor is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Gent
Berichten: 6
Exclamation Gejailbreakte iPod touch 3G start niet op, restoren niet mogelijk!

Dag iedereen,

Ik heb een probleem met mijn gejailbreakte iPod Touch (32 GB, 3e generatie, iOS 4.0).
Na het installeren van deze app (uit Cydia) werd ik gemeld dat de iPod nu opnieuw opgestart zou worden en dat ik daarna deze app kan gebruiken.
Dit lukte echter niet, ik liet de iPod begaan en na een tweetal uurtjes kwam ik erachter dat dit dus niet gelukt was. De iPod bleef de hele tijd op het Applelogootje staan, met een wit laadcirkeltje. Na een kwartier wordt het scherm wit, zwart en dan krijg ik opnieuw het Applelogootje te zien.

Nu zou je kunnen denken: "Restoren die handel en klaar!". Maar nee, het wordt erger. Ik zit namelijk in het buitenland voor een volledig jaar en liet mijn laptop thuis (ik gebruik mijn iPad om te surfen, te bloggen en te Skypen).
Ik heb dus geen backup, ik heb hier wel een computer die ik kan gebruiken maar als via deze computer zou restoren, wordt iOS 4.2 geïnstalleerd en verlies ik dus mijn Jailbreak.

Is er dus een manier om mijn iPod op de een of andere manier te restoren zonder iOS 4.2 te installeren, of zonder mijn jailbreak te verliezen.

Is het mogelijk om een custom firmware iOS 4.2 op te slaan op de plek waar de normale iOS 4.2 in iTunes wordt gedownload en zo de gejailbreakte iOS 4.2 meteen te installeren?

Alvast bedankt!

Gilles
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-12-10, 09:03
lbroek1 lbroek1 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: houten
Berichten: 203
Standaard

Kwestie van de juiste firmware te downloaden (welke je dus normaal gebruikt) op iPod, iPhone and iPad Firmware Download.
iTunes openen en Shift+Herstel de klikken. Dan firmware installeren die je zojuist gedownload heb.
  #3  
Oud 29-12-10, 13:11
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lbroek1 Bekijk bericht
Kwestie van de juiste firmware te downloaden (welke je dus normaal gebruikt) op iPod, iPhone and iPad Firmware Download.
iTunes openen en Shift+Herstel de klikken. Dan firmware installeren die je zojuist gedownload heb.
Dit is niet het complete antwoord, je kan alleen firmware beneden versie 4.2 installeren als je in het verleden SHSH blobs hebt opgeslagen; lokaal of op de server van Saurik. Als je dit hebt gedaan dan kun je altijd terug naar bijvoorbeeld versie 4.1 als je daarvan de blobs hebt opgeslagen via shift herstellen en de TSS server van tinyumbrella. Maar dit even terzijde, hier kun je je eens in verdiepen.

Volgens mij heb je nu een tethered jailbreak en klopt het dat je device niet kan opstarten zonder hulp van de pc. Je moet redsn0w gebruiken met de optie just boot tethered right now om hem aan de praat te krijgen.
  #4  
Oud 29-12-10, 18:49
herbivoor herbivoor is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Gent
Berichten: 6
Standaard

Ik heb momenteel een untethered jailbreak en normaal gezien kon ik dus opstarten zonder hem aan de computer te hangen.
Shsh blobs zijn opgeslagen via TinyUmbrella en via Cydia (Make my life easier).
Dit had ik meteen gedaannadat ik gelezen had dat dit nodig was om 4.2 later nog te kunnen jailbreaken.
Dus als ik het goed begrijp moet ik een firmware downloaden (4.0, degeneik ervoor gebruikte), iTunes openen en op Shift+Herstel klikken?

Gilles

P.s.: bedankt voor de snelle reacties
  #5  
Oud 29-12-10, 19:20
herbivoor herbivoor is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Gent
Berichten: 6
Standaard

Oh ja, ik zou ook graag alles wat er op staat behouden (muziek, foto's, apps, +evt cydia apps, indien mogelijk)
  #6  
Oud 29-12-10, 21:17
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herbivoor Bekijk bericht
Oh ja, ik zou ook graag alles wat er op staat behouden (muziek, foto's, apps, +evt cydia apps, indien mogelijk)
Heb je een backup gemaakt met iTunes? Dan kan je alles terugzetten...

Wat heb je nou precies geïnstalleerd, want je hebt het over "deze app"?
  #7  
Oud 29-12-10, 21:26
herbivoor herbivoor is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Gent
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Nu zou je kunnen denken: "Restoren die handel en klaar!". Maar nee, het wordt erger. Ik zit namelijk in het buitenland voor een volledig jaar en liet mijn laptop thuis (ik gebruik mijn iPad om te surfen, te bloggen en te Skypen).
Ik heb dus geen backup, ik heb hier wel een computer die ik kan gebruiken maar als via deze computer zou restoren, wordt iOS 4.2 geïnstalleerd en verlies ik dus mijn Jailbreak.
Geen backup dus.
Het gaat over backgrounder.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
IPOD TOUCH 1G start niet meer op Koen991 iPhone algemeen 5 06-06-12 20:54
Ipod touch 1g start niet meer op!! Raul1997 Archief 1 14-11-10 20:59
ipod touch start niet jvankoll iPhone algemeen 2 24-01-10 00:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:20.