//

DFU mode wilt niet

DFU mode wilt niet discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wou mijn Iphone opnieuw jailbreaken maar dan zonder activate vanuit redsnow om de battery drainage te ontwijken (met SAM). Maar ik kan Redsnow nu ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-01-11, 22:15
Chrissart Chrissart is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 17
Standaard DFU mode wilt niet

Ik wou mijn Iphone opnieuw jailbreaken maar dan zonder activate vanuit redsnow om de battery drainage te ontwijken (met SAM). Maar ik kan Redsnow nu dus niet gebruiken omdat ik de DFU gewoon niet in kom. Ik heb alle methodes geprobeerd, 2-3 sec power button- 10 seconden home+power- 10 seconden home, maar ook bijvoorbeeld het 15 seconden vasthouden van allebei de knoppen en vervolgens power loslaten. Eerder lukte het gewoon om dan in DFU te komen maar hij wil nu gewoon niet meer, hij komt ook heel snel op het apple logo als ik de power button indruk.

Hoe kom ik nu in de DFU mode? Ik heb alle timers etc. geprobeerd maar het wil gewoon niet baten.

Bvd
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-01-11, 22:16
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Hoevaak heb je het geprobeerd?
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #3  
Oud 23-01-11, 22:21
dany1962 dany1962 is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 60
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrissart Bekijk bericht
Ik wou mijn Iphone opnieuw jailbreaken maar dan zonder activate vanuit redsnow om de battery drainage te ontwijken (met SAM). Maar ik kan Redsnow nu dus niet gebruiken omdat ik de DFU gewoon niet in kom. Ik heb alle methodes geprobeerd, 2-3 sec power button- 10 seconden home+power- 10 seconden home, maar ook bijvoorbeeld het 15 seconden vasthouden van allebei de knoppen en vervolgens power loslaten. Eerder lukte het gewoon om dan in DFU te komen maar hij wil nu gewoon niet meer, hij komt ook heel snel op het apple logo als ik de power button indruk.

Hoe kom ik nu in de DFU mode? Ik heb alle timers etc. geprobeerd maar het wil gewoon niet baten.

Bvd
1- aan/uit drukken - appeltje verschijnt
2- 1 seconde later homebutton drukken en vast houden (DUS nu allebij),
3- als nu de appeltjes verdwijnt alleen aan/uit knopje loos laten en homebutton nog niet tot zeg maar 13 seconden voor de zekerheid,

nu je bent al in DFU mode
suc6

mvg
  #4  
Oud 23-01-11, 22:24
Chrissart Chrissart is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring Bekijk bericht
Hoevaak heb je het geprobeerd?
Ben er toch zeker 4 uur mee bezig geweest vanmiddag, het rare is dat hij het de eerste keer wel deed, maar dat hij toen vastliep bij Redsn0w op uploading ramdisk. Sindsdien is hij DFU gewoon niet meer ingegaan, wat ik ook heb geprobeerd.
  #5  
Oud 23-01-11, 22:31
Yilmaz81 Yilmaz81 is offline
• iOS 7.1.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 209
Standaard

je kan hem ook met redsnow in dfu zetten, laaste/onderaan enkel die aanvinken.

Stekker uit de comp Home+power tegelijk ingedrukt houden tot die uitgaat. power los home net zolang ingedrukt houden totdat die op dfu springt.
  #6  
Oud 23-01-11, 22:42
Chrissart Chrissart is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 17
Standaard

Ik zit nu bij het emergency call scherm omdat er een firmware restore is gedaan. En als ik home+power tegelijk indruk dan maakt hij een screenshot. Als ik eerst home en dan meteen power indruk dan krijg je het slide to power off scherm, maar dan kan je blijven indrukken tot je een ons weegt. Hoe werkt het dan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dany1962 Bekijk bericht
1- aan/uit drukken - appeltje verschijnt
2- 1 seconde later homebutton drukken en vast houden (DUS nu allebij),
3- als nu de appeltjes verdwijnt alleen aan/uit knopje loos laten en homebutton nog niet tot zeg maar 13 seconden voor de zekerheid,

nu je bent al in DFU mode
suc6

mvg
Deze methode is dus de methode die ik echt uren lang uit heb geprobeerd. Zodra het logo verschijnt en ik houd de home button met power button vast gaat hij gewoon niet naar een zwart scherm, de iphone start op zoals normaal.

Laatst gewijzigd door Chrissart; 23-01-11 om 23:06.
  #7  
Oud 23-01-11, 23:33
dany1962 dany1962 is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 60
Standaard

de bedoeling was terwijl de kabel is aangesloten en de iphone is uit dan 1,2,3 , maar nu als de iphone is aan dan klopt aan/uit + home = screenshot ,of home+aan/uit of alleen aan/uit = slide to shutdown .

maar zoals je nu zegd dat is al een s/w ,dus je hebt een jailbreak nodig door redsn0w .
maar eerst als je iphone een simlock heeft dan het is aanbevolen de iphone te activeren met behulp van de sim kaart die de telefoon op simlocked, een pre-paid is ook goed als je de origineel sim niet hebt, DAN pas jailbreaken en unlocken.
  #8  
Oud 24-01-11, 01:04
Chrissart Chrissart is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 17
Standaard

Ik begrijp wat je bedoelt, en zo heb ik het ook gedaan. Maar het wel of niet activeren kan toch geen invloed hebben op het wel of niet in staat zijn om de DFU mode in te gaan?
  #9  
Oud 24-01-11, 02:01
dany1962 dany1962 is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 60
Standaard

wat ik begrijp dat in je geval of zonder of toch jailbreak blijft de telefoon in emergency call ! klopt dat ?

dus ik denk in je geval dat als je een custom software (al gekokte of gejailbreaked) zal terug zetten mischien scheelt and gelijk na het restore ben je in de menu en hoef alleen maar te unlocken.

weet nie meer waar heb ik zo'n custom s/w gezien,
  #10  
Oud 24-01-11, 03:19
vondutchx vondutchx is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 28
Standaard

Ik heb dat van de week ook gehad, heel irritant.

Uiteindelijk wel gelukt, maar hoe...

Als je itunes restore logo ziet, probeer dan eens om power en home net zo lang in the houden, totdat hij uitgaat, even de knoppen loslaten en dan beiden tegelijk weer inhouden, als logo verdwijnt 2 seconden wachten power loslaten en de home net zo lang in te houden totdat je pc een usb apparaat detecteert.

Probeer dit ook eens zonder kabel en dan weer met kabel...

Laatst gewijzigd door vondutchx; 26-01-11 om 01:47.
  #11  
Oud 25-01-11, 02:02
Melrox Melrox is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 6
Standaard

Ik heb exact hetzelfde probleem als Chrissart. Bij mij verschijnt het Apple logo ook heel vroeg.

Ik heb meerdere iPhones zonder problemen gejailbreaked met RedSnow, ook die van mezelf uiteraard. Echter nu lukt het niet meer.
  #12  
Oud 27-01-11, 19:18
Chrissart Chrissart is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 17
Standaard

Het is me nu gelukt om in DFU mode te komen, dan wel zonder de redsnow instructies. Maar het lijkt wel alsof ik mn idevice gewoon niet KAN jailbreaken.
Wat heb ik gedaan:
1. Jailbreak met redsn0w, scherm op computer bleef hangen op waiting for reboot
2. Jailbreak in Pwned DFU mode met redsn0w, weer waiting for reboot
3. Custom firmware gemaakt via VMware met pwnagetool, vervolgens geprobeerd via Itunes als recovery te gebruiken, dit gaf een 1600 error aan (?)
4. Custom firmware geprobeerd te installeren via itunes maar nu eerst in DFU komen via iReb, toen bleef hij weer hangen op het recovery scherm met bij iTunes "preparing device"

Hoe ga ik mijn Iphone ins hemelsnaam jailbreaken?
  #13  
Oud 28-01-11, 03:47
dany1962 dany1962 is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 60
Standaard

hoi,
om de custom s-w te laten doorgaan met hersetellen door itunes dient eerst je iphone eerder gejailbreaked en de shsh blobs is al opgeslagen op Cydia server , is dat zo ? dan je hoeft alleen de volgende zoals in de foto te doen bij 74.208.10.249 gs.apple.com , toe te voegen in de hosts.txt in etc folder ,
om die te bereiken ,ga je :

computer - lokale schijf C: - windows - system32 - driver - etc -----(hosts.txt),

dus , dubbel klik om te openen , en 74.208.10.249 gs.apple.com toevogen en geen (#) voor die , anders wordt niet gelezen door itunes prog. en de rest met # precies zoals de foto .

dus als je itunes start en kiest herstellen de custom s/w wordt geaccepteerd , ook de eerdere s/w 4.1 , 4.0.1 etccc alles s/w's die hunni shsh op cydia is bekend.




oh ja, als de hosts.txt weigerd de veranderingen te accepteren dan doe je een kopietje van de hosts.txt en plak het op bureaublad and doe de 74.208.10.249 gs.apple.com teovogen en opslaan, DUS nu de hosts.txt in etc folder gewoon verwijderen en die (die nu op bureaublad) in etc plaatsen.

en doorgaan....

suc6
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg txt.jpg‎ (87,2 KB, 276x gelezen)
  #14  
Oud 28-01-11, 09:04
robbiedobbie's schermafbeelding
robbiedobbie robbiedobbie is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Sittard-Geleen (NL)
Berichten: 290
Standaard

als je hosts.txt gaat bewerken, zal het niet veel succes hebben... Je zal hem moeten renamen naar hosts (geen extensie) anders zal hij het niet doen.
__________________
Witte Iphone 3gs - 16 GB
  #15  
Oud 28-01-11, 15:39
dany1962 dany1962 is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 60
Standaard

ja precies, daarom zeg ik, als makkelijk dat gewoon de hosts.txt kopieren en plakken op de bureaublad, verwijderen van de etc folder, bewerken op bureaublad en kopieren en plakken in etc. alles gaat netjes lopen.
mvg
  #16  
Oud 28-01-11, 17:06
robbiedobbie's schermafbeelding
robbiedobbie robbiedobbie is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Sittard-Geleen (NL)
Berichten: 290
Standaard

Nee, als je die .txt erachterlaat gaat gewoon koperen wel maar heeft het geen effect. Je zal eerst de extensie weg moeten halen.
  #17  
Oud 31-01-11, 17:34
justtouch justtouch is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: spijkenisse
Berichten: 25
Stuur een bericht via MSN naar justtouch
Standaard

Probeer het volgende: Maak een snelkoppeling naar notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts op het bureaublad, rechtsklik op die snelkoppeling en kies voor Als Administrator uitvoeren.

[Mocht je een melding krijgen dat je een nieuw bestand gaat maken, druk op Ja.]

Doe je aanpassingen, druk op het kruisje en sla het op.
Doe daarna: [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
ipconfig /flushdns
exit

Kijk of dan de omleidingen uit het Hosts bestand werken.

werkt bij mij altijd.
  #18  
Oud 31-01-11, 20:16
Gigachris Gigachris is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 47
Standaard

Als jailbreaken niet meer werkt kan je het beste je telefoon even via itunes resetten. Dat je een lege iphone met nieuwe firmware overhoud.

Over dat hele host verhaal is ook niet zo nodig. Herstel je iPhone gewoon via iTunes via shift en restore.

Via TinyUmbrella haal je je shsh's op. Daarna start je met 1 druk op de knop de TSS server.

Wanneer je hem hersteld via custom firmware zal je een foutmelding krijgen zoals al werd aangegeven. 1600. Het leuke is dat je iPhone gewoon is teruggezet Instellingen --> Algemeen --> Info

Succes
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPod touch: iPod 2G niet in DFU mode MichaelJ Jailbreak 0 08-02-11 12:44
Kan niet in recovery mode / dfu mode komen Boktor2 iPhone algemeen 6 30-07-10 02:02
iPhone: Wel of niet in DFU mode Colburners Jailbreak 5 21-06-09 14:33
iPhone: Niet meer in DFU mode RHCPeter Jailbreak 1 24-07-08 22:47
Kom niet in DFU mode Mikelmaster Unlock [archief] 13 11-02-08 01:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:08.