//

belgische 3g op 3.1.2

belgische 3g op 3.1.2 discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen hier allereerst zal ik me even voorstellen ik ben Patricia en 14 jaar en kom uit Spijkenisse dit weekend was ik bij familie ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-03-11, 11:46
tricia01 tricia01 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 6
Red face belgische 3g op 3.1.2

Hallo iedereen hier

allereerst zal ik me even voorstellen ik ben Patricia en 14 jaar en kom uit Spijkenisse

dit weekend was ik bij familie in Belgie , waar ik van mijn oom zijn oude iphone 3g heb gekregen.

Ik was hier hartstikke blij mee want wilde zo telefoon al heel lang hebben maar kon hem niet betalen.

Het probleem is echter dat het een iphone 3g jailbreaked is op 3.1.2 met in belgie als provider Mobistar (simlockvrij)
Ik zelf heb een Hi (kpn) abo en bij plaatsen van mijn simkaart werkte dit perfect en kan er gewoon mee bellen en HOERA het werkt

mijn vraag is aan jullie hier is :

de firmware op de iphone die ik heb gekregen is 3.1.2 en heb dmv van heel veel lezen hier begrepen dat is al wat aan de oude kant is.
ook heb ik ondenkt dat heel veel nieuwe apps niet werken als ik dit op de telefoon wil zetten (de .ipa files)
DE dingen die er al op stonden werken wel allemaal perfect en zonder problemen.
Nu heb ik dus echt heel veel zitten lezen hier (zoveel ik kon) maar er staan zoveel topics over dat jailbreaken en heel voor door elkaar met vragen en oplossingen , en ben daar erg van in de war geraakt !
En heel eerlijk ik snap er na het lezen hier helemaal niks meer van.

mijn vraag is dan ook aan jullie

- is het mogelijk om mijn 3g naar een hogere firmware te updaten en waarmee moet ik dit doen ?

even voor de duidelijkheid
het is een iphone 3g met firmware 3.1.2 (7D11) met baseband 05.11.07
en komt uit belgie (mobistar) en was daar simlock vrij en werkt op een kpn abo nu in Nederland , maar wil hem gejailbreaked hebben naar een hogere firmware

Graag hoor ik van jullie een reactie en uitleg

alvast bedankt voor het lezen

vriendelijke
groeten

Patricia

Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-03-11, 12:12
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Weet je heel zeker dat hij simlockvrij (neverlocked?) is??? want die baseband is ook softwarematig te unlcoken?
Je kan hem upgraden, zelf raad ik het altijd af voor een 3G omdat de iphone dan aanzienlijk trager van wordt!! Maar de 3G wordt toch niet meer gesigneerd en kan dus gedowngrade worden zonder problemen.

Maar wel zeker weten dat hij neverlocked is....want hogere basebands (dat wordt geupgrade als je hogere versie op zet) kunnen niet unlocked worden zonder bijwerkingen.
__________________
Revenge of the nerd..
  #3  
Oud 29-03-11, 12:13
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

en je andere vraag. Je moet hem updaten via itunes.
  #4  
Oud 29-03-11, 12:55
tricia01 tricia01 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 6
Standaard

ja ik weet zeker dat tie neverlocked is , want heb me oom speciaal nog gebeld gisteren daarover
hij is zonder simlock gekocht bij Mobistar en daarna door een collega jailbreaked op 3.1.2 en zo heb ik hem nu ook hier thuis



- Okee !!! dus updaten via i tunes voor nieuwe firmware

maar dan is de iphone toch nie meer jailbroken daarna ?

alvast bedankt voor je snelle reactie
  #5  
Oud 29-03-11, 13:10
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Nee inderdaad maar download gewoon een losse bestandje van 4.2.1, en dan in DFU of recovery mode ( zoek ff op youtube hoe je dat doet) en dan SHIFT en HErstelle klikken in itunes, bestandje van 4.2.1 slecteren en laten updaten! Daarna moet je hem jailbreaken met Redsn0w. Niet officieel via itunes doen ( want dan wordt 4.3 volgens mij erop gegooid en die is nog niet te jailbreaken).

Zoals ik zei, je gaat je wel irriteren aan de snelheid hoor van 4.2.1 op de 3G. Ik raad het altijd af , maar experimenteer mee, je kan altijd terug.
  #6  
Oud 29-03-11, 14:34
tricia01 tricia01 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 6
Standaard

okee dat gaat ik proberen

wederom bedankt voor je snelle reactie.
  #7  
Oud 29-03-11, 16:40
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Je kunt een simlockvrije iPhone 3G gewoon op de normale manier updaten in iTunes (Update knop)
Je krijgt dan FW versie 4.2.1. Dat is namelijk de laatste versie die beschikbaar is voor de iPhone 3G.

Je hebt, wanneer het updaten voltooid is, een schone iPhone. Je kunt er voor kiezen de iPhone als een nieuwe iPhone te configureren of je kiest ervoor een reservekopie terug te zetten. Je moet deze dan wel gemaakt hebben voor de tijd!

Jailbreak info vind je hier: http://forum.iculture.nl/f14/iphone-...f65/jailbreak/

en hier: http://forum.iculture.nl/f14/iphone-...ameltopic.html
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.

Laatst gewijzigd door wouter1981; 29-03-11 om 16:44.
  #8  
Oud 29-03-11, 19:58
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Dat wist ik niet dat 4.2.1 de laatste was. Ik dacht dat 4.3 ook nog erop wordt gegooid !
maar hoe dan ook het gaat werken..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: Belgische simlock? reviresco Unlock 2 14-01-11 09:29
iPhone: Belgische 3G jailbreaken of niet? den_berten Jailbreak 5 10-09-08 21:11
Belgische 3G jailbreaken? Ghibli Archief 1 29-07-08 17:47
Belgische Iphone 3G Olaf Vermeulen Archief 2 16-07-08 21:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:59.