//

beveiligen oid na jailbreak?

beveiligen oid na jailbreak? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb mijn iphone gejailbreakt vandaag, ging helemaal goed. Vraag mij nu alleen af of ik ergens iets moet doen aan beveiliging enzoja wat precies, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-05-11, 00:25
annie's schermafbeelding
annie annie is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 21
Wink beveiligen oid na jailbreak?

Ik heb mijn iphone gejailbreakt vandaag, ging helemaal goed.

Vraag mij nu alleen af of ik ergens iets moet doen aan beveiliging enzoja wat precies, is de iPhone nu kwetsbaarder?
__________________
Happy NewYear!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-05-11, 00:31
majinchaos majinchaos is offline
• iOS 10.3.3
• 10.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 59
Standaard

Er was nieuwsbericht daarover. Is hier te vinden: Bangmakerij of echt risico? Jailbreak is gevaarlijk, zegt PC Magazine - iPhone - iPhoneclub.nl
  #3  
Oud 15-05-11, 10:55
JailbreakerPro's schermafbeelding
JailbreakerPro JailbreakerPro is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Deventer
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door majinchaos Bekijk bericht
Ja het kan gevaarlijk zijn. Maar niet altijd en die malware valt wel mee. Ik denk dat je eerder zorgen moet maken over dat je een verkeerde tweak instaleert die niet samengaat met je firmware
__________________
All Your Need In Your Life Is An iDevice
  #4  
Oud 15-05-11, 11:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annie Bekijk bericht
Ik heb mijn iphone gejailbreakt vandaag, ging helemaal goed.

Vraag mij nu alleen af of ik ergens iets moet doen aan beveiliging enzoja wat precies, is de iPhone nu kwetsbaarder?
Zolang je alleen maar de tweaks en apps uit de standaard Cydia repos gebruikt is er geen gevaar.

Ga je obscure sources en repos toevoegen om dan "lekker gratis apps te kunnen downloaden" van obscure sites wordt het gevaarlijk. Alleen maar de hacker en God, in die volgorde, weten wat die "gratis apps" allemaal uitvreten met uw data en gegevens.
  #5  
Oud 15-05-11, 11:07
annie's schermafbeelding
annie annie is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 21
Standaard

Wat bedoel je precies met tweak? Ik ben niet zo thuis is die termen ik heb de instructie van dit forum afgehaald en precies gevolgd.
  #6  
Oud 15-05-11, 11:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annie Bekijk bericht
Wat bedoel je precies met tweak? Ik ben niet zo thuis is die termen ik heb de instructie van dit forum afgehaald en precies gevolgd.
Een "Tweak" is een aanpassing van iOS. Bijvoorbeeld, met de SBSettings tweak kan je een aantal zaken aan- en uitzetten zonder door het hele menu van van "Instellingen" te doorlopen.
  #7  
Oud 15-05-11, 11:16
JailbreakerPro's schermafbeelding
JailbreakerPro JailbreakerPro is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Deventer
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Zolang je alleen maar de tweaks en apps uit de standaard Cydia repos gebruikt is er geen gevaar.

Ga je obscure sources en repos toevoegen om dan "lekker gratis apps te kunnen downloaden" van obscure sites wordt het gevaarlijk. Alleen maar de hacker en God, in die volgorde, weten wat die "gratis apps" allemaal uitvreten met uw data en gegevens.
Ik heb ook wat aardig wat repo"s toegevoegt en bij mij loopt mijn iphone als een zonnetje. Uit een paar repo's kwamen aleen faailed to fetch errors niet meer. slechte repo's zorgen vaal voor errors in cydia maar of ze malware mee brengen dat denk ik niet athans ik heb er zelf nog nooit last van gehad
  #8  
Oud 15-05-11, 11:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Een vriend, die nogal heel "zuunig" is, heeft mij eens om hulp gevraagd om onverklaarbare problemen op te lossen met zijn iPad.

Ik heb heb hem dan gedwongen om "Firewall IP" te kopen in Cydia (dat was een hele discussie want dat appje kost een paar Eurocentjes). En dan hebben we eens gekeken welke van die "gratis" apps er zo al "naar huis bellen".

En toen, ja toen stond mijn vriend stomverbaasd van het resultaat.

Maar goed, iedereen doet wat hij/zij wil en ik ga me daar verder niet mee bemoeien. Ik geef alleen een waarschuwing, niet van horen zeggen van de achterneef van de overbuurman van tante Truus, maar uit eigen ervaring.
  #9  
Oud 15-05-11, 11:43
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

is het geen idee om een lijst ta maken van repo's en dan er iets een status van toe te kennen, zoals rood voor onbetrouwbaar, oranje voor dubieus en groen voor ok?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: Netwerk valt na een half uur oid weg fllex Unlock 3 25-10-11 12:49
iPhone: Extra beveiligen na een jailbreak jerquin Jailbreak 2 09-02-11 23:11
Windows: App om mappen te beveiligen (geen Jailbreak) RobinDaanen Desktop-applicaties 2 19-01-11 15:04
Call me oid, foto icoontjes op je screen om te bellen? dejongje Archief 3 22-06-09 23:27
Deukje oid ónder mijn scherm TheStijg iPhone algemeen 4 28-01-09 23:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:48.