//

unjailbreaken lukt niet! please help! zit nu met een "brick"

unjailbreaken lukt niet! please help! zit nu met een "brick" discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds een paar weken een jailbreak op mijn iPhone 3GS. Maar ik vind het niks, die jailbreak. Ik wil heel graag gewoon weer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-07-11, 19:19
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard unjailbreaken lukt niet! please help! zit nu met een "brick"

Ik heb sinds een paar weken een jailbreak op mijn iPhone 3GS. Maar ik vind het niks, die jailbreak.

Ik wil heel graag gewoon weer updaten naar de laatste firmware 4.3.4.

Maar ik als ik hem restore in iTunes, blijft ie steeds hangen op t einde van het proces....

Ik ben nu echt al 5 uur bezig met allerlei tip via het net en YouTube. Niks lukt, helemaal niks!! blijf steeds hangen in het herstel proces. Dit kost me ook nog eens continue opnieuw opstarten van mn Mac (wat volgens mij ook niet goed is voor de Mac), ik kan iTunes niet afsluiten; krijg melding dat ie nog aan het herstellen is....Maar dat staat er al een uur

Please help me; op dit moment hangt mijn iPhone dus aan iTunes, met "iPhone software herstellen", en is voor zo n 95% klaar. Verder zie ik op mijn iPhone het Apple logo en een balkje wat gevuld is met ong 60%.

Ik hoop echt dat er iemand hier is die mij stap voor stap kan uitleggen wat ik moet doen om mn iPhone weer aan de praat te krijgen en gewoon de laatste firmware 4.3.4 kan installeren.

verdorrie: Nu ook een melding van iTunes terug; iPhone kan niet worden hersteld. Tis device isn't eligible for the requested device. Ik wil gewoon 4.3.4. en niks meer te doen hebben met jailbreaks enzo....

Please mensen, help me... Ik blijf nu ineens constant hangen op die melding hierboven beschreven. Is er een ispw bestand van 4.3.4 die ik kan gebruiken om die er op te zetten..
Ben best radeloos

EDIT: Inmiddels een ispw restore 4.3.4 gevonden, deze geprobeerd erop te zetten, ook dit lukte niet... Kreeg weer melding dat iPhone niet kan worden hersteld...
Ik raak er meer en meer van overtuigd van dat er niets meer mogelijk is met mijn iPhone...

Laatst gewijzigd door Geert1976; 20-07-11 om 20:39.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-07-11, 20:55
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

iPhone al eens in dfu modus gezet alvorens te kiezen voor herstel?
  #3  
Oud 20-07-11, 21:01
brianpa brianpa is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Utrecht
Berichten: 69
Standaard

had het zelfde probleem gister dat mn iphone niet kon worden hersteld, ik heb gewoon itunes host bestandje geleegd en met ifaith wat lopen klooien (dfu pwner)
en toen weer proberen te restore met itunes toen werkte het wel
  #4  
Oud 20-07-11, 22:00
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard

Brianpa; Kun je iets specifieker uitleggen wat je hebt gedaan met ifaith (??) en 'klooien met host bestandje"...

Pppfff...... Ik ben nu al vanaf vanmiddag half 4 bijna non stop bezig met mn iPhone weer tot leven te krijgen. Van alles geprobeerd, maar telkens loopt alles vast in het het herstel proces (tot ong 90% en daarna niets meer)

Degene met DE oplossing ga ik voordragen voor een Nobelprijs!
  #5  
Oud 20-07-11, 22:06
brianpa brianpa is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Utrecht
Berichten: 69
Standaard

@geert1976 heb het host bestandje geleegd en bij ifaith heb ik in het menu (rechts onder) dfu pwner aangezet en toen een half uurtje gewacht daarna kon mn iphone weer normaal restoren
  #6  
Oud 20-07-11, 22:11
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard

oke....en wel specifiek host bestandje (en waar?) in iTunes of op mn Mac?


edit: ik zie net dat iFaith alleen voor Windows bestaat, helaas niet voor mijn Mac
  #7  
Oud 20-07-11, 22:13
brianpa brianpa is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Utrecht
Berichten: 69
Standaard

ik had het op windows gedaan
zo te zien zit jij op os x
weet niet waar het daar staat
maar het bestandje van itunes
  #8  
Oud 20-07-11, 22:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

De hosts file staat in OS X daar waar het in alle Unix en Linux besturingsystemen staat in /etc

Je kan het bestand aanpassen in een terminal met:

Code:
sudo nano /etc/hosts
  #9  
Oud 20-07-11, 22:58
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard

ik krijg nu ineens een melding weeeeeeeer dat er geen verbinding gelegd kan worden met de iphone server....ppffff....... nu al ruim 6 uur onderweg met van alles proberen en nog niks.

@ Timosha: kun jij in duidelijke taal mijn uit te voeren stappen beschrijven alsjeblieft?
Ik ga nu zo naar bed, want ik moet morgenvroeg om 5 uur werken. Als ik dan thuiskom, ga ik weer verder. En ik hoop echt dat jij mij kan helpen, Timosha. Want na 6 uur lang van alles geprobeerd te hebben ben ik ff de weg kwijt... heb echt serieus van alles geprobeerd. Verschillende tips uitgevoerd die je kan vinden op het Internet, niets heeft tot nu toe geleid tot het weer gewoon werken van mijn iPhone (gewoon weer ZONDER jailbreak dus. Ik draai nu op 4.3.3 en heb gejailbreaked n paar weken geleden met jailbreakme.com) en mn SHSH (??) gesaved in Tiny Umbrella.... daar staat dat ergens 4.3.3. en 4.2.1 zijn gesaved. Heb geen idee wat ik daar mee kan doen...

ik dank Timosha en eventueel anderen die mij willen helpen met mijn iPhone weer gewoon werkend te krijgen

dankje
  #10  
Oud 20-07-11, 23:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

In een OS X systeem moet het onderstaande in de hosts file staan, niet meer en niet minder:

Code:
##
# Host Database
#
# localhost is used to configure the loopback interface
# when the system is booting.  Do not change this entry.
##
127.0.0.1    localhost
255.255.255.255    broadcasthost
::1             localhost 
fe80::1%lo0    localhost
Ga naar Applications -> Utilities en open de Terminal. Geef in de Terminal nu het onderstaande commando in:

Code:
sudo nano /etc/hosts
Uw paswoord wordt nu gevraagd. Geef het in. Verander nu de hosts file tot die er uit ziet zoals boven aangegeven. Sluit nano af met ctrl-x
  #11  
Oud 21-07-11, 07:23
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard

Zoals omschreven door Timosha, heb ik mn host bestandje geleegd. Nu kon ik gelukkig wel weer iTunes het restore proces op gang laten krijgen.... Maar nu blijft hij dus wederom hangen op ong 90%, dit heb ik dus gisteren ook al keer op keer gehad...

Ik wil gewoon van mn huidige jailbreak ( 4.3.3) af en naar de nieuwe firmware 4.3.4.
Niks blijkt mogelijk, keer op keer loopt iTunes vast in het herstel proces op ong 90% en vervolgens niets meer.

Is het uberhaupt wel mogelijk van een jailbreak 4.3.3. naar firmware 4.3.4 (zonder jb dus) te gaan?

Ik hoop op iemand die een andere methode weet om gewoon naar 4.3.4. te gaan, dan wat ik de afgelopen 2 dagen aan t proberen ben. (het balkje "zoek update" in itunes blijft grijs, die optie kan ik helaas niet kiezen)
  #12  
Oud 21-07-11, 08:03
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard beloning 75 euro om af te komen van mn jailbreak

Ik ben gisteren ongeveer 6 uur lang bezig geweest om van mijn jailbreak (4.3.3.) af te komen en gewoon naar de nieuwste firmware te gaan (4.3.4) Ik wil niks meer te maken hebben met die jailbreak..... Maar dat is het hem nu juist, ik kan niet meer eruit komen.

Als ik herstel ik iTunes loop ik constant vast met herstellen (balkje in iTunes loopt tot ong 90%) Ik heb inmiddels mn host bestandje geleegd. Heb het herstellen zowel in DFU en Recovery/Restore Mode een keer of 15 geprobeerd....niets lijd tot een levende iPhone (3Gs)!

Ik heb werkelijk van alles geprobeerd.... zie mijn andere topic hier in het subforum jailbreak.

Ik zit nu zometeen al 2 dagen zonder levende (werkende) iPhone. Degene die mij echt kan helpen met het weer in orde krijgen van 4.3.4 op mijn iPhone wil ik zeer graag belonen met 75 euro!

Please help me!!
  #13  
Oud 21-07-11, 09:24
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Waar woon je?

Heb je iTunes (en alle andere Apple software) al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #14  
Oud 21-07-11, 09:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Waar woon je?

Heb je iTunes (en alle andere Apple software) al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
Op een Mac "alle andere Apple" software verwijderen ? Meen je dat echt ?
  #15  
Oud 21-07-11, 09:33
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Ach nee.. Heb weer te snel gesproken.
  #16  
Oud 21-07-11, 09:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Ach nee.. Heb weer te snel gesproken.
Yep, Windowsmens Het zij u vergeven

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 juli 2011 om 08:39 ----------

@Geert

Voor we gaan verder knoeien: klik eens op dat zwarte appeltje links boven en dan op "software update". Er staan een aantal updates klaar waaronder iTunes 10.4. Voer eerst alle updates uit.

Ga dan naar Applications -> Utilities -> Disk Utility. Selecteer uw opstart schijf en kies "repair permissions".


Overigens, welke versie van OS X gebruikt u?

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 21-07-11 om 09:50.
  #17  
Oud 21-07-11, 11:21
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard

hey Timosha,

super dat jij mij wil helpen hiermee. echt top! Ik ben nu op werk maar ben om 3 uur weer thuis en ga dan verder 'klooien'.

Ik heb gisterochtend nog gechecked op laatste updates in iTunes.... en dat was 10.3
Dus blijkbaar is de update er vannacht gekomen? voor 10.4?

Verder heb ik mijn Mac gister ook geupdate en is weer helemaal up to date.

Zou ik jou evt vanmiddag mogen bellen, Timosha? Als je het liever via het forum bespreekt, begrijp ik dat ook natuurlijk

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 juli 2011 om 10:35 ----------

@ Tim ik woon in Amsterdam

Ik heb in /private/etc/host alle hosts verwijderd op aanraden van mensen hier. Ik heb dus alle regels verwijderd met die cijfercombinaties met apple.com erachter. Ik Hoop dat dat oke is?? Gelukkig kon er hierdoor wel weer verbinding gelegd worden met de iphone update server. Maar ik blijf dus constant hangen tot ong 90% in iTunes en vervolgens niks!

Wat bedoel jij met dat ik alles moet weghalen op mn Mac?

Laatst gewijzigd door Geert1976; 21-07-11 om 11:48.
  #18  
Oud 21-07-11, 12:01
jojo3436 jojo3436 is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 51
Standaard

Beste Geert,

Heb je zoals al eerder is gevraagd je iPhone ook in DFU mode gezet. Dat wil wel eens helpen. En welke usb poort gebruik je? Die op het toetsenbord of rechtstreeks in de Mac? Je kan het beste die van de Mac gebruiken. Probeer anders ook eens een andere USB poort (op de mac).

Groet

Joost
  #19  
Oud 21-07-11, 12:07
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard

hoi Joost, ik heb zowel als in DFU Mode (dus 10 seconden home plus power, na 10 sec power loslaten en home ingedrukt laten....toch? en ook in Recovery Mode (usb kabeltje plus itunes logo op iphone-scherm) een keer of 10 geprobeerd gistermiddag/avond.

USB poort van mn Macbook Pro zowel de linker als de rechter geprobeerd....dit leidde tot geen verbetering in het herstel proces...

Fijn dat jij ook met me mee wil denken, Joost....top!

helaas moet ik nu weer aan t werk, maar ben om 15u vanmiddag weer thuis... Ik hoop echt op De Magische Oplossing voor mijn "recovery loop"
  #20  
Oud 21-07-11, 12:18
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Probeer het eens via de speciale pwnd DFU mode van redsn0w (doet net iets meer) en dan een alt restore van een vooraf gedownload firmware bestand.

Als dit de oplossing is maak je dan je €75 over op Giro 555?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: "oude" iPhone syncen met "nieuwe" iTunes: appdata behouden? SpiritMuse iTunes 5 27-06-11 22:00
Hoe zit het met "Gegevens mobiele netwerk" steefdeb iPhone algemeen 1 06-10-10 19:03
Elke 30 sec. een push bericht met: "Dit asseccoire is niet geoptimaliseerd......" robstroom iPhone algemeen 3 05-09-10 00:33
Windows: "Muziek Handmatig Beheren" naar Iphone lukt niet?! s881043 iTunes 2 03-04-10 20:11
Probleem met "Navigon Europe" "Live Traffic" na update naar 1.4 iPhony Archief 0 18-12-09 20:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:08.