//

Iphone 3gs start niet meer op na jailbreak/unlock

Iphone 3gs start niet meer op na jailbreak/unlock discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste allemaal, Ik heb even gezocht, maar kon nergens een soortgelijk probleem vinden. Ik heb een Iphone 3gs uit Amerika meegenomen, daar al wel gebruikt. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-08-11, 17:29
carlosvw carlosvw is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 5
Standaard Iphone 3gs start niet meer op na jailbreak/unlock

Beste allemaal,

Ik heb even gezocht, maar kon nergens een soortgelijk probleem vinden. Ik heb een Iphone 3gs uit Amerika meegenomen, daar al wel gebruikt. Telefoon was dus gelockt op een amerikaanse simcard. Toen stond er 4.3.5 op.

Deze heb ik met een runnende Tinyumbrella TSS server via Itunes gedowngrade naar 4.3.3 om 'm te kunnen jailbreaken en unlocken. Na veel moeite is dit uiteindelijk gelukt. Nu; de telefoon is uitgevallen en is met geen mogelijk meer uit DFU modus te halen. Ik heb icrecovery gebruikt, ook Tinyumbrella. Daarnaast 'wake my precious' en via Redsnow de 'boot tethered'. Helemaal geen reactie meer.

Vervolgens dacht ik slim te zijn en de iphone via iTtunes weer te restoren via mijn custom 4.3.3 ipsw. Tinyumbrella weer aan voor de TSS server, maar nu geeft itunes continue foutcode 1600.

Kortom; iphone wil niet meer opstarten na uitvallen en valt niet meer te restoren. Wat te doen nu?

Ik gebruik overigens mac osx en heb icrecovery/tinyumbrella/pwnagetool/redsnow etc al geprobeerd
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-08-11, 19:03
chechita chechita is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Mallorca
Berichten: 17
Standaard

heb hetzelfde probleem met een iphone3Gs en heb ook iets verkeerds gedaan en nu heb ik een zwart scherm en als ik op de power button druk komt er het kabeltje van Itunes op het scherm. Weet echt geen raad meer. Is een onderleggertje denk ik...
  #3  
Oud 03-08-11, 19:56
ljansen ljansen is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 2
Standaard

Beste allemaal,

Ik heb een probleem in dezelfde richting. Ik heb een iphone 3gs uit het buitenland meegenomen en krijg deze niet meer geactiveerd. Degene van wie ik de iphone over heb genomen had Vodafone, dezelfde provider die ik heb. Ik hem mijn sim verwisseld en kon bellen zonder problemen.

Echter nadat ik de telefoon via de restore functie van itunes heb terug gezet naar de fabrieksinstellingen krijg ik de 3gs niet meer geactiveerd. Ik heb met Redsnow, de nieuwste firmware en itunes versie de telefoon geprobeerd te activeren maar zonder succes.
Iedere keer als ik dit doe loop ik vast op het volgende punt. De redsnow aangepaste firmware komt op mijn desktop. Als ik deze firmware wil activeren via itunes krijg ik de melding 'could not be restored because the firmware is not compatible'.

Ik heb het een en ander gehoord over een phonebook sim, maar er moet naar mijn mening toch een software matige oplossing zijn.

Ik heb zelf veel gezocht op internet maar kom er niet uit. Weet iemand hier misschien een oplossing voor??

Gr.
  #4  
Oud 03-08-11, 20:52
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Mss staat HIER iets tussen?
  #5  
Oud 04-08-11, 15:16
ljansen ljansen is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 2
Standaard Iphone 3gs niet gelukt te activeren

Beste Rav3n,

Bedankt voor je tips. Heb zowel de nieuwe als de oude bootroom firmware files getest maar beide werken niet en krijg exact dezelfde melding.
Ik heb zelf een Nederlandse vodafone sim only, het andere abonnement kwam uit engeland.

Mijn telefoon is niet geactiveerd en ik heb de originele sim niet meer. Voor zover ik begrijp is de iphone nu leeg nadat ik de telefoon terug heb gezet naar fabrieksinstellingen. Ik weet niet precies wat voor firmware erop zat, welke bootroom en welke bandbreedte het toestel standaard heeft.

Ik zal even kort uitleggen wat ik heb gedaan.

- file gedownload
- itunes opgestart met telefoon in dfu mode
- shift en restore tegelijk aangeklikt en de file aangeklikt.

Heb je misschien nog meer tips? Gr
  #6  
Oud 05-08-11, 07:23
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Ik heb kortgeleden ook een 3Gs gekocht, die niet af-fabriek simlockvrij was.
Ik heb een geactiveerde EN gejailbreatte custom fw-versie van 4.3.3 geinstalleerd.
Uiteraard was ie daarna nog gelockt en krijg je "geen service" te zien.
Daarna heb ik de baseband moeten downgraden naar de iPad baseband met Redsn0w.
En daarna heb ik via Cydia Ultrasn0w geinstalleerd om te unlocken.
Het enige foutje dat ik maakt was: na installatie van Ulyrasn0w krijg je op je iPhone het bericht om te herstarten/rebooten. DOE DAT NIET!!
In de beschrijving van Ultrasn0w staat: Na installatie niet herstarten maar nomaal uitzetten (powerknop induwen en uitzetten met de slider)

Let wel, dit was toen Apple 4.3.3 nog signeerde. Da's inmiddels niet meer zo, dus het kan zijn (als je niet de shsh-blobs hebt voor 4.3.3) dat dit niet voor je gaat werken. (gewoon proberen)
Kies dan een geactiveerde en gejailbreakte custom fw 4.3.4 of 4.3.5. En download de juiste bijpassende versie van Redsn0w om je telefoon tethered te kunnen opstarten en de unlock procedure door te voeren.

Het is veel werk, maar dan heb je ook wat.
Hoe je dat allemaal doet moetnje zoeken in denjailnreak en unlocksectie van dit forum. Suc6
  #7  
Oud 05-08-11, 07:25
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Probleem 1: Apple signeert 4.3.3 niet meer.
Probleem 2: Je kunt nog geen 4.3.4 en 4.3.5 custom firmware maken.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #8  
Oud 05-08-11, 07:36
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Bedankt voor je aanvulling.
Ad 1. Dat zei ik al. Als er geen 4.3.3-blobs zijn: baai baai zwaai zwaai
Ad 2. Idd. Nog ff de site van Geohot bekeken, grrrr.

Zou t mogelijk zijn om met een (prepaid)sim uit het land van herkomst de iphone te activeren maar vooral simlockvrij te maken zoals dat de t-mobile werd omschreven?
  #9  
Oud 09-08-11, 18:07
appelwenduine appelwenduine is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 3
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem als Carlosvw.

Heb m'n iphone 3GS met 4.3.2 erop willen jailbreaken met pwnagetool en tinyumbrella. Maar hij reageert niet meer, dus gewoon zwart scherm.

Als ik tinyumbrella niet heb aanstaan, komt de boodschap "this device isn't eligible for the requested build" bij het proberen restoren met een firmware file of m'n custom file. (en heb de host file al aangepast)

Als tinyumbrella aanstaat, en probeer terug de software erop te steken, krijg ik error code 1600.

Als ik fixrecovery van tinyumbrella laat lopen, dan gaat er zo vanalles op m'n terminal scherm en op m'n iphone, mr uiteindelijk gaat het scherm terug zwart.

Iemand tips :-s?

Merci!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 augustus 2011 om 19:11 ----------

ok, gaat gewoon aan en 4.3.5 erop nu... niets aan te doen !
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3GS start niet meer op Otman iPhone algemeen 5 26-07-10 20:25
iPhone: iPhone 3GS start niet op na jb en unlock joostx2 Jailbreak 8 17-05-10 19:26
Iphone 3GS start niet meer op Amazingjay Archief 3 21-02-10 22:58
FW 3.1.2: iPhone 3GS start niet meer op na Jailbreak (blackra1n) mgpg89 Archief 5 17-01-10 16:42
iphone 3gs start niet meer op 3.1 evinx Archief 6 12-10-09 21:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:19.