//

Diverse problemen in 1

Diverse problemen in 1 discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) vreemd.....iets blokkeert de toegang de apple server?? Misschien ergenseen firewall? op de computer?op de router?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 26-09-11, 13:48
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

vreemd.....iets blokkeert de toegang de apple server??
Misschien ergenseen firewall? op de computer?op de router?
__________________
Revenge of the nerd..
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 26-09-11, 16:40
Mau001 Mau001 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 16
Standaard

Firewall etc. uitgezet, maar nog steeds dezelfde melding...
  #23  
Oud 13-10-11, 15:38
Stooom Stooom is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3
Thumbs down Hier hetzelfde probleem

Hallo,

heb je het probleem inmiddels opgelost? Ik krijg dezelfde melding nadat ik een telefoon van een maat (dus niet degene die in mijn specs staan) probeerde te updaten. Het is een 3GS 16GB, old bootrom (volgens idetector).

Er zat 4,1 op, wilde naar 4,3,5 maar dat ging helemaal mis. Tel zal in recovery loop kreeg foutmelding 1015 erg vaak. Uit die loop kicken met iReb of iRecovery lukte niet. Vermoedde een baseband probleem. Uiteindelijk proberen terug te zetten naar 4,1 (via de linkershift + herstellen in iTunes). Zelfde foutmelding.

Toen in DFU mode en opnieuw geprobeerd. Toen kreeg ik een andere foutmelding nummer -20. Deze heeft te maken met je computers ofzo. Heb het toen op een Mac geprobeerd en kreeg daar de melding dat de Firmware niet compatibel was.

Inmiddels zijn we een paar dagen verder en heb ik net iOS 5 geprobeerd erop te zetten. In een ultieme poging eens iets anders te proberen. Het duurde erg lang maar deed het wel. Helemaal in mn nopjes stopte ik de sim erin en wachtte tot de activering een feit zou zijn. Helaas....

Krijg dus dezelfde melding dat de 'activeringsserver tijdelijk niet beschikbaar is.' En dat ik het later moet proberen of aan iTunes moet gooien. iTunes zegt vervolgens dat er geen sim kaart in zit. Terwijl dat wel degelijk het geval is.

Mijn vermoeden: de telefoon komt uit Engeland (dacht ik) (model nr: A1303 FCC ID: BCGA1303B IC ID: 579C-A1303B) dus er zal in eerste instantie een engelse simkaart in moeten?

Iemand enig idee. Kan ik m hacktiveren met een of andere tool?

net in Tiny umbrella alle SHSH units opgeslagen en hij pakt ze allemaal:
van iphone 3GS 4,1 (8b117) tot en met Iphone 3GS 5,0gm (9A334). Die heb ik dus allemaal, hiermee zou ik dus ook terugkunnen naar 4,1? Maar het probleem is nog niet opgelost.

Net even aan F0recast gehangen en dit komt eruit: baseband 06.15.00, bootloader: 6.4M3S2. Unlockable via Ultrasnow

Is dit een oplossing: teruggaan naar 4,3,5 via rechtershift+herstellen in iTunes en dan die hacktiveren, dat moet al te doen zijn toch?

Laatst gewijzigd door Stooom; 13-10-11 om 16:51. Reden: meer informatie
  #24  
Oud 13-10-11, 17:24
Mau001 Mau001 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 16
Standaard

Bij mij is 't probleem verholpen toen ik iOS 5 beta 7 installeerde. Dit was wel een ander bestand als de toen het meest gangbare bestand, die leverde alleen maar iTunes errors op. Deze iOS 5 versie werkte, en kreeg niet meer dat bericht van de activateringsserver.

Toen ik vanmiddig de uiteindelijke iOS5-versie installeerde, kreeg ik wel weer zo'n activatiescherm, maar zonder problemen ging hij hier verder met het instellen van de iPhone, om vervolgens de apps e.d. weer terug te zetten via iTunes. Allemaal helemaal prima dus.

Nu maar even wachten tot er een untethered jailbreak komt, via jailbreakme.com, ben wel iets voorzichtiger geworden nu.
  #25  
Oud 13-10-11, 22:23
ridderjoope ridderjoope is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 1
Standaard

Ik had hetzelfde probleem en ik heb het verholpen door de iphone te jailbreaken via redsn0w voordat ik werd gevraagd om mijn iphone te activeren. nadat ik hem had gejailbreakt vroeg hij niet meer om de iphone te activeren
  #26  
Oud 28-10-11, 13:15
djanssen djanssen is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 21
Standaard

Dag allemaal,

Van de week mijn Iphone 3gs een updat gegeven naar fw 5.0 en gejailbreakt. Dit resulteerde bij mij tot een telefoon die enkel het bekende appeltje in beeld gaf en vervolgens niet meer verder start.

Ik wil graag terug naar firmware 4.2.1 echter krijg ik telkens foutcode 20 in beeld. Ik heb al op verschillende systemen getracht te downgraden.

Ik gebruik tiny umbrella en heb mijn shsh op mijn systeem staan.

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
  #27  
Oud 28-10-11, 15:36
Stooom Stooom is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3
Standaard

Bij mijn weten is de FW 5,0 alleen nog maar tethered te jailbreaken, dat betekent dat als je de telefoon opstart dit altijd via de computer (en bijbehorend progje) moet doen. Is dit je probleem?

Foutcode is volgens mij toch een virusscanner fout? Al eens met andere kabel geprobeerd?

Er is verder genoeg te vinden hierover. Je kunt meteen terug naar FW 4,2,1 met een custom FW, dan issie meteen jailbroken. Ooit eerder gedaan op je 3GS? Ook een unlock toegepast? Dan heb je wellicht een ipad baseband en wordt het allemaal lastiger.

succes!
  #28  
Oud 28-10-11, 16:09
djanssen djanssen is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 21
Standaard

@Stooom

Allereerst bedankt voor je reactie.
Ja ik had hem tethered gejailbreakt, alleen kreeg een vastloper.
Onder fw 4.2.1 had ik eveneens een jailbreak (untethered). Dit werkte geweldig! Mijn toestel heeft geen unlock nodig, hij is fabriek simlockvrij.

Ik zal nog even rondkijken of ik de oplossing gevonden krijg. Die foutcode is in ieder geval ontstaan nadat mijn toestel onder 5.0 gecrashed is.

Laatst gewijzigd door XIII; 29-11-11 om 15:54. Reden: Illegale inhoud
  #29  
Oud 30-10-11, 14:17
RadioXD RadioXD is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: sint-oedenrode
Berichten: 17
Stuur een bericht via MSN naar RadioXD
Standaard

is hij wel simlock vrij? anders even via snowbreeze een custom ipsw aanmaken met een hacktivation of redsn0w gebruiken. deze zal je iphone automatisch activeren als hij nog niet is geactiveerd.

daarna (als hij niet simlock virj is) even ultrasn0w installeren.
  #30  
Oud 31-10-11, 07:58
djanssen djanssen is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 21
Standaard

Hier kan een slotje op. Ik heb mijn toestel via fw 4.1 weer in oude staat gekregen.
Fout zat hem in de controle van de baseband. Via fm 4.1 omzeil je deze controle
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Diverse vragen over iPhone4 met problemen. KIN174 iPhone algemeen 7 19-04-11 16:15
Diverse foutmeldingen Haagze sf2 iPhone algemeen 4 15-05-10 22:32
Diverse problemen sm1th3rs iPhone algemeen 3 28-09-08 12:04
Jailbrake mogelijk bij 1.1.3 iPhone, nu nog unlocken (diverse problemen) willebil Archief 1 15-02-08 13:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:21.