//

Update 4.0.1 naar 4.2.1 met behoud baseband

Update 4.0.1 naar 4.2.1 met behoud baseband discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb mijn iPhone nu op 4.0.1 draaien met een unlockbare baseband (aangezien ik ook afhankelijk ben van een unlock). Ik wil dus graag mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-08-11, 11:47
VeeGee VeeGee is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 29
Standaard Update 4.0.1 naar 4.2.1 met behoud baseband

Ik heb mijn iPhone nu op 4.0.1 draaien met een unlockbare baseband (aangezien ik ook afhankelijk ben van een unlock). Ik wil dus graag mijn baseband (1.59.00) behouden bij de upgrade.

De reden waarom ik wil updaten is omdat ik vaak aanloop tegen programma's die minimaal 4.1 vereisen, en ik daarom dus de update wil uitvoeren.

Nu heb ik me al een beetje ingelezen, en ik kan volgens mij met PwnageTool een custom firmware maken van 4.2.1, en dan mijn iPhone herstellen in iTunes. Als het goed is blijft dan de baseband behouden toch? Of moet ik hier nog bepaalde instellingen voor aanvinken binnen PwnageTool?

Daarnaast vroeg ik me nog af of het ook noodzakelijk is dat ik de hostsfile van iTunes aanpas. Ik heb van elke firmware de SHSH files opgeslagen. Moet ik voor het upgraden naar 4.2.1 ook de hosts file nog aanpassen? Of is dit niet vereist voor een upgrade via PwnageTool?

Tot slot, wat is de meest stabiele firmware na 4.0.1? Dat is toch 4.2.1 of moet ik upgraden naar een andere firmware? Ik heb het liefst natuurlijk niet dat mijn batterij erg snel leegloopt

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-09-11, 12:36
martijnmiddel martijnmiddel is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 43
Standaard

je hebt dus shsh blobs voor 4.2.1 ? anders gaat het sowieso niet omdat Apple alleen nog 4.3.5 signeert. (weet niet of 4.1 op dit moment ook nog gesigneert wordt)
  #3  
Oud 02-09-11, 19:59
VeeGee VeeGee is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 29
Standaard

Ja, ik heb de blobs voor 4.2.1. Moet ik dan iTunes naar de server van Saurik wijzen? Welk IP adres moet ik dan toevoegen aan mijn hosts file? Er gaan twee verschillende rond op internet.

Is het beter om te upgraden naar 4.2.1 of 4.3.3? Ik heb van beide de SHSH blobs .
  #4  
Oud 05-09-11, 14:22
martijnmiddel martijnmiddel is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 43
Standaard

lees het volgende artikel eens. wellicht antwoord op alle vragen:
Update iPhone 4 to iOS 4.3.3 for Redsn0w Jailbreak and Preserve Baseband for Unlock! [How To Guide] | HotTips!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: na update naar 4.3.1 (met behoud baseband) ook geen t-mobile netwerk meer. rellivisit Unlock 3 10-04-11 23:23
iPhone: iPhone 4: update naar 4.2.1 met behoud van baseband 1.59, hoe doe ik dit? desonnaville Jailbreak 14 23-01-11 20:54
iPhone: update naar 4.x met behoud baseband rellivisit Jailbreak 2 06-11-10 12:18
iPhone 3GS: Behoud baseband met update 4.1 bangnl Unlock 2 12-10-10 12:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:41.