//

unlocken? Hoe precies?

unlocken? Hoe precies? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen, ik heb zojuist een iPhone gekocht voor 15€, en in het begin kon ik deze probleemloos gebruiken, maar de informatie van de vorige ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-01-12, 17:40
digibyte digibyte is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 6
Standaard unlocken? Hoe precies?

Hallo iedereen, ik heb zojuist een iPhone gekocht voor 15€, en in het begin kon ik deze probleemloos gebruiken, maar de informatie van de vorige gebruiker stond er nog op...Dus wou ik de iPhone herstellen via iTunes.

Nu wou ik de iPhone opstarten, met een simpele simkaart van Proximus (België), maar ik krijg de melding dat de kaart locked is, en dat ik een unlocked simkaart moet insteken om de iPhone te kunnen opstarten. Natuurlijk heb ik zo geen simkaart, dus ben ik beginnen rondzoeken op google, naar "unlock iPhone" etc. Dan ben ik uiteindelijk hier uitgekomen. Ik heb al heel wat dingen gelezen, maar niets handelt specifiek over de iPhone 1ste generation.

Ik heb al gezien dat je blijkbaar moet jailbreaken vooraleer je kan inlokken, maar hoe dat allemaal moet, weet ik niet...Ik heb gezien dat het afhankelijk is van de firmware die erop staat. Maar dat weet ik ook al niet...Het enige wat ik heb gedaan is aangesloten, en itunes laten bijwerken en herstellen naar een andere software versie.

Dus, kan iemand mij aub stap voor stap vertellen wat ik moet doen om mijn gewone simkaart te kunnen gebruiken?

PS: Ik gebruik een Mac, maar als het nodig is kan ik ook een windows pc gebruiken om te inlokken / jailbreaken.

Alvast bedankt!

- Jonas
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-01-12, 17:45
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Begin hier maar eens te lezen: Unlock forum > Jailbreak en Unlock forum > iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #3  
Oud 28-01-12, 17:57
digibyte digibyte is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 6
Standaard

Ik heb dit topic geopend omdat ik niet eens weet welke firmware versie ik draai, ik alleen een scherm krijg met "invalide sim" en er nergens nog een recent topic is over een iPhone 1st gen.

Ik weet ook niet waar ik moet beginnen met lezen, ik zie allerlei dingen staan, "ultrasone, blacksnow" en nog vele andere dingen, maar misschien kan iemand mij wel uitleggen hoe ik eraan moet beginnen?

- Jonas
  #4  
Oud 28-01-12, 18:18
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

De laatste firmware voor jouw toestel is 3.1.3.
Welke er nu opstaat maakt niks uit.

Probeer dit
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=7430

Of dit
iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.1.3 Using PwnageTool (Mac)
  #5  
Oud 28-01-12, 18:39
digibyte digibyte is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 6
Standaard

bedankt voor de moeite alleszins, maar doordat die (****ing) FBI megaupload heeft neergehaald, kan ik de tutorial niet meer volgen doordat ik de files niet kan downloaden die nodig zijn...

Heeft iemand nog andere tuts? Of kan iemand voor mij deze files uploaden, of weet iemand waard deze files alsnog te vinden zijn?

Hij blijft voor het moment onbruikbaar...
  #6  
Oud 28-01-12, 18:42
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

http://www.iphoneheat.com/wp-content...9/07/bl-39.bin

http://www.iphoneheat.com/wp-content...9/07/bl-46.bin
  #7  
Oud 28-01-12, 18:51
digibyte digibyte is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 6
Standaard

Dank.

Ben net alles aan het binnenhalen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 januari 2012 om 19:14 ----------

Is de Methode met iPlus 2.0b te vertrouwen? Lijkt me veruit de makkelijkste...
  #8  
Oud 29-01-12, 09:49
digibyte digibyte is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 6
Standaard

Als ik doe wat er hier beschreven staat, dan krijg ik in de terminal dit te zien: "USBMuxListenerCreate: No such file or directory". De tutorial staat hier: iClarified - iPhone - How to Unlock 1.1.4 and Downgrade to 3.9-fakeblank iPhone Bootloader (Mac)

Bij het tweede commando krijg ik dat te zien...Enig idee wat er fout is? En nu probeer ik het eerst eens met ziphone.
  #9  
Oud 29-01-12, 12:23
digibyte digibyte is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 6
Standaard

Ook met Ziphone krijg ik dezelfde melding...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 januari 2012 om 13:03 ----------

Ok, ik zal het nog eens opnieuw vragen:

Ik heb dus een iPhone, als ik hem opstart krijg ik het "emergency" venster. En als ik m'n sim erin stop dan krijg ik de melding dat ze niet geldig is.

Ik weet dus dat hij moet unlocked en gejailbreaked worden. Maar hoe precies weet ik niet.
Zou dus iemand mij aub stap voor stap een simpele methode kunnen uitleggen? Ik zou jullie echt enorm dankbaar zijn!

Alvast bedankt!
  #10  
Oud 29-01-12, 17:55
senna22 senna22 is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 864
Standaard

zoals ik het mij herinner moet je een custom firmware file maken.
en in itunes de shift (ik had windows) ingdrukt houden om hem de custom fw te laten kiezen.
Reageren

Labels
unlock 1ste gen


« MC605 | Iphone 2G »

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe snel is dit nu precies?? Vivarobben Odido (T-Mobile) 41 22-10-11 21:45
Hoe werkt Icloud precies? BrenStef iCloud 9 15-10-11 10:07
Hoe zit het nu precies??? lucysprenkels Archief 1 20-10-09 11:47
iPhone 3G: Hoe werkt het allemaal nou precies? jefp Unlock 9 30-06-09 22:39
Roms en sources...hoe werkt het precies... danielle83 Archief 1 17-02-08 20:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:54.