//

Nederlandse iPhone 3GS emigreren NAAR Amerika

Nederlandse iPhone 3GS emigreren NAAR Amerika discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Goede dagdeel, Ik zie veel topics met betrekking tot iPhones uit Amerika. Ik heb echter een iPhone 3GS die ik naar Amerika wil toesturen, om ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-03-12, 02:03
MDJ87 MDJ87 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 3
Standaard Nederlandse iPhone 3GS emigreren NAAR Amerika

Goede dagdeel,

Ik zie veel topics met betrekking tot iPhones uit Amerika. Ik heb echter een iPhone 3GS die ik naar Amerika wil toesturen, om te blijven wonen

Ik ben overgestapt naar een iPhone 4S en heb hier nog steeds een abonnement bij van T-mobile. Nu wil ik mijn oude iPhone graag simlock vrij maken voor mijn vriend in Amerika.

Nu staat er het volgende in de instructie:
1: Plaats een simkaart van een andere provider (KPN, Vodafone, Telfort) in je toestel en zet de iPhone aan.
Nou die heb ik al niet want die heeft mijn vriend. Moet ik dan een random simkaart gebruiken? Kan ik die van de buurman gebruiken? Of zeg ik nu iets heel raars

2: Verbind nu de iPhone voor een halfuur met je computer, met iTunes opgestart.
Maakt het uit dat ik mijn iPhone 4S nu al heb gesynct met mijn iTunes?

3: iTunes zal aangeven dat er een update van de nieuwe provider (carrier) is gevonden en vraagt of deze geïnstalleerd moet worden. Kies ‘Ja’. Dit kan dan al niet toch als ik mijn iPhone 4S daar mee heb gesynct?

Wat betreft dit soort dingen ben ik echt clueless

Verder nog:
4: Is hier iemand die verstand heeft van Amerikaanse abonnementen. Kan mijn vriend gewoon een abonnementje nemen bij, laten we zeggen, Verizon en zijn simkaartje in de iPhone doen?

5: En als hij dan de iPhone aansluit op zijn computer, geeft de iPhone dan zelf aan dat hij iTunes moet installeren?

Allemaal vragen, ik heb ze maar nummertjes gegeven voor het gemak

Alvast bedankt.

Mvg

MDJ
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-03-12, 06:51
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Een Europese iPhone is dacht ik alleen geschikt voor gsm netwerken. In de USA wordt gebruik gemaakt van Cdma netwerk....
Maar volgens mij heeft AT&T ook gsm netwerk.

Verder, je zult echt even tijdelijk een random (maar niet-t-mobile) simkaart moeten lenen voor stap 1. Dat is cruciaal. En die van de buurman voldoet, zolang hij naar bij KPN of Vodafone zit, dus.

Verder maakt het niet uit wat je schrijft bij stap 2 & 3 als vragen.
  #3  
Oud 04-03-12, 10:26
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Abonnementen in de USA zijn peperduur, dat is wat ik weet. Een iPhone 3GS is inderdaad alleen geschikt voor GSM-netwerken. In de USA zijn er 2: AT&T en T-Mobile US. Op T-Mobile US zal je geen snel mobiel internet hebben, het heeft een andere frequentieband voor 3G. Ze zijn wel minder duur dan AT&T. Let op dat je ook voor t-mobile US een unlocked iPhone nodig hebt, t-mobile NL en t-mobile US werken niet echt samen.

Edit: om de kosten enigzins binnen de perken te houden, en tóch snel mobiel internet te hebben op de iphone, is dit misschien een optie: http://www.tuaw.com/2011/08/10/dear-...-you-speak-of/

Let op, deze post is al van augustus 2011, en AT&T heeft er een handje van om abonnementen en tarieven te wijzigen.

Laatst gewijzigd door remundo7000; 04-03-12 om 12:19.
  #4  
Oud 04-03-12, 18:49
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Oeps...... !

'AT&T wil gsm-netwerk uitschakelen' | Mobile | Tweakers.net Nieuws
  #5  
Oud 04-03-12, 19:27
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Dat is toch geen geheim? Hier gaan GSM/GPRS op termijn ook verdwijnen...
Een iphone 3GS heeft 3G.
Maar als T-Mobile USA hun GSM-netwerk uitschakelt, kun je bij hun niks meer met een iphone.
Dan moet je wel met AT&T in zee.
  #6  
Oud 04-03-12, 21:34
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik heb het toch ook niet over een geheim? Ik denk alleen dat het relevant is voor de TS (die ook weer wakker is geworden )

Laatst gewijzigd door ballegooier; 04-03-12 om 23:40.
  #7  
Oud 04-03-12, 23:02
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Ik denk alleen dat het relevant is voor de TS (die volgens mij al is afgehaakt hier....)
Waarschijnlijk wel! En ik wilde net beginnen over de 1700 MHz AWS-band ...
  #8  
Oud 04-03-12, 23:29
MDJ87 MDJ87 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 3
Standaard

Okee, hij kan dus alleen met een bepaald abonnement bij een bepaalde provider 3GS gebruiken. En ik kan de 3GS ontgrendelen terwijl iTunes is gesynct met m'n 4.

Even voor de duidelijkheid...

Maar, hij heeft nu verizon, als hij die simkaart in mijn geunlockte iPhone 3GS doet kan hij er wel mee bellen en op gebeld worden, hij kan er alleen dan niet mee internetten, tenzij het Wi-Fi is...?!

Nu is het volgende me alleen nog niet helemaal duidelijk

5: En als hij dan de iPhone aansluit op zijn computer, geeft de iPhone dan zelf aan dat hij iTunes moet installeren?

Stupid question probably, maar zou een beetje lullig zijn als hij z'n iPhone krijgt en hij of ik moeten nog iets doen, dat wordt een beetje moeilijk met 7500 km tussen ons in

In ieder geval bedankt voor jullie hulp!!

Owh en een vriend van mij begon over het feit dat US op een andere frequentie zit en dat ik moest na gaan of een iPhone triple band is? Zegt me allebei niks
  #9  
Oud 04-03-12, 23:35
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

De iPhone 3GS werkt niet op het netwerk van verizon! Hij zal in ieder geval over moeten stappen naar AT&T of T-Mobile om de 3GS te kunnen gebruiken.

Verizon werkt in de USA niet met simkaarten, en heeft geen GSM (2G) of UMTS (3G) netwerk, de netwerken die geschikt zijn voor de iPhone 3GS. AT&T heeft beide netwerken wel, t-mobile USA heeft alleen een geschikt gsm (2G) netwerk.
  #10  
Oud 04-03-12, 23:38
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Je vriend kan gewoon de door jou simlockvrij gemaakte iPhone aansluiten op zijn computer met zijn iTunes (moet hij zelf even downloaden en installeren, dat lijkt me vrij logisch).

Hij moet gewoon inloggen in de App Store in iTunes met zijn eigen Apple ID (moet ie even aanmaken) en dan kan hij er mee aan de slag. Jij hoeft de telefoon alleen maar 'leeg' te maken, oftewel: herstellen naar fabrieksinstellingen (via iTunes op jouw computer)

Ik weet niet welke provider hij moet hebben. Ik dacht dat Verizon alleen CDMA netwerken heeft, waarvoor bijv. een speciale iPhone 4 is uitgebracht (die dus op een niet-gsm netwerk kan) Maar dat moet je even goed uitzoeken. @Remundo7000 lijkt daar meer over te weten
  #11  
Oud 05-03-12, 00:13
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Het is precies zoals Ballegooier schrijft!

Op het netwerk van Verizon kunnen maar twee modellen iphone: de speciale iphone 4 CDMA van februari 2011 (alleen verkocht in de USA), en de nieuwere iphone 4S.

Alle oudere modellen, inclusief de iphone 4 GSM, niet.

Als jouw vriend bij Verizon wil blijven, heeft hij niets aan een iphone 3GS.

Laatst gewijzigd door remundo7000; 05-03-12 om 00:35.
  #12  
Oud 05-03-12, 00:32
MDJ87 MDJ87 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 Bekijk bericht
Het is precies zoals Ballegooier schrijft!

Op het netwerk van Verizon kunnen maar twee modellen iphone: de speciale iphone 4 CDMS van februari 2011 (alleen verkocht in de USA), en de nieuwere iphone 4S.

Alle oudere modellen, inclusief de iphone 4 GSM, niet.

Als jouw vriend bij Verizon wil blijven, heeft hij niets aan een iphone 3GS.

Okee, duidelijke, allebei bedankt!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3Gs gestolen in Amerika Doblie iPhone algemeen 17 09-08-11 04:18
Iphone 3gs in Amerika X-Tince Koopinformatie USA 1 06-08-10 19:02
Emigreren naar Italië; wat zijn m'n opties? Friet Odido (T-Mobile) 5 10-12-09 17:35
Mijn nederlandse iPhone in Amerika jeffreylauwers Koopinformatie USA 2 09-04-09 14:55
Iphone uit Amerika aansluiten op Nederlandse geluidsinstallatie Mauricek99 iPhone accessoires en onderdelen 17 24-03-09 20:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:17.