//

iPhone 4 opeens gesimlocked?

iPhone 4 opeens gesimlocked? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) 2 jaar geleden heb ik een losse simlockvrije iPhone 4 aangeschaft, en gewoon zonder problemen gebruikt met een Vodafone abonnement. Paar maanden geleden heb ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-11-12, 21:20
raxtor raxtor is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 8
Standaard iPhone 4 opeens gesimlocked?

2 jaar geleden heb ik een losse simlockvrije iPhone 4 aangeschaft, en gewoon zonder problemen gebruikt met een Vodafone abonnement. Paar maanden geleden heb ik 'm bij de Apple Store laten vervangen door een refurb exemplaar omdat de home knop het niet meer deed. Dat toestel draaide ios 5.1.1, met een jailbreak. Nu heb ik net via Vodafone, met abonnementsverlenging, een 4s aangeschaft, en ook die doet het (met m'n nieuwe simkaart, die ik er bij kreeg) ook zonder problemen.

Mijn oude 4 wilde ik doorschuiven naar m'n dochter, die een KPN prepaid kaartje heeft. Ik heb 'm dan ook hersteld (via DFU mode) naar fabrieksinstellingen, waarbij ios6 geinstalleerd is.

Nu heeft ze haar kaartje bij The PhoneHouse laten bijknippen naar microsim formaat. Dat past wel, maar de iPhone 4 beweert nu dat er een simlock op zit. Hij zegt 't zelfde bij de simkaart van m'n partner (KPN abonnement), en bij mijn eigen simkaart (Vodafone abonnement, dus).

Wat kan hier aan de hand zijn? Hoe kan het toestel opeens gesimlocked zijn? En bij welke provider, dan? En hoe kom ik er weer af??
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-11-12, 21:39
senna22 senna22 is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 864
Standaard

Pm mij het imeinummer dan check ik hem voor je.
  #3  
Oud 09-11-12, 21:45
raxtor raxtor is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 8
Standaard

Done that, thx

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 november 2012 om 21:57 ----------

Extra info: ook met het oude simkaartje van Vodafone geeft-ie deze melding.
  #4  
Oud 10-11-12, 02:01
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

welke melding ....heel misschien heb ik een idee wat er aan de hand is . komt vaak voor met refurbished toestellen..
__________________
Revenge of the nerd..
  #5  
Oud 10-11-12, 08:52
raxtor raxtor is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 8
Standaard

Bij de stap "Uw iPhone activeren" zegt de iPhone "Alleen compatibele SIM kaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruikt om de iPhone te activeren. Plaats alstublieft de SIM kaart die bij uw iPhone werd geleverd of ga naar een bevoegde leverancier voor een vervangende SIM kaart."

-edit-

Samen met Apple support aan de lijn gehangen, en we zijn er uit: er is bij het innemen/overgeven van het refurbished toestel een tikvaut gemaakt in het serienummer. Daarom heb ik nu de verkeerde policy, van een ander toestel. Apple Store mag dat oplossen...

Laatst gewijzigd door raxtor; 10-11-12 om 12:45.
  #6  
Oud 11-11-12, 23:23
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

tikfout ? ja gebeurt wel eens bij apple....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: iPhone gesimlocked en gereset Landerdubois Unlock 1 09-08-12 02:22
iphone 3gs gesimlocked marcel1407 iPhone algemeen 1 08-05-12 10:58
iPhone 1e gen.: Iphone gesimlocked herstel werkt niet coolinout Unlock 9 23-06-09 00:04
iPhone 3G: UK iPhone gesimlocked, hardware unlock! EN-IS Unlock 2 05-04-09 17:55
iphone gesimlocked na herstel Rs16 Archief 4 23-03-09 14:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:41.