//

help een complete iphone noob aub

help een complete iphone noob aub discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ikzelf ben een android gebruiker en ik tweak en plaats custom roms enz.... van Iphone heb ik zelf weinig benul. Nu heb ik een 3GS ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-02-13, 13:37
biep99 biep99 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: gentbrugge (B)
Berichten: 6
Standaard help een complete iphone noob aub


Ikzelf ben een android gebruiker en ik tweak en plaats custom roms enz....
van Iphone heb ik zelf weinig benul. Nu heb ik een 3GS 16 GB gekocht voor mijn zoon met een tethered jailbreak 5.1. De jongen van wie ik hem kocht had dit geregeld. werkte goed. Nu viel de batterij plat en moest ik de iphone connecten met itunes en...als ik het me goed herinner...was de jailbreak weg. heb toen herstellen gedaan enz... Iphone startte weer op.
Nu doe ik alle instellingen maar hij blijft hangen in activactie met "no service". Ik lees hier veel over en zou dus een unlock probleem zijn. Nu wil ik dat zelf zeker wel proberen, maar het probleem is dat ik nu op dit moment niet kan checken welke firmware en baseband hij draaiende heeft... hoe kom ik daar in godsnaam achter ? Weet iemand dit, want snap het hele jailbreakgedoe wel maar weet niet hoe te definiëren welke iOS ik nu heb om de juiste jailbreaktools te gebruiken.
Mijn SN heb ik op het simkaarthoudertje gezien, en dat zou blijkbaar toch useful info zijn en is 87006NY53NP. Ik wil dit zo graag goed krijgen maar durf niet te beginnen zonder goed te weten wat ik doe. In Android is het voor mij simpel maar iphone lijkt me toch iets gecompliceerder. Alle hulp wordt erg geapprecieerd.
biep
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-02-13, 13:48
reverser reverser is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: antwerpen
Berichten: 52
Standaard

Je kan nu met evasion te downloaden de jailbreak unthetered doen dwz als je batterij uitvalt hij toch perfect opstart, want bij een semi of tethered jailbreak moet je via redsn0w je telefoon booten ....download gewoon evasion enrun it en alles zal opgelost zijn .......
  #3  
Oud 13-02-13, 13:51
biep99 biep99 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: gentbrugge (B)
Berichten: 6
Standaard

zo simpel ? en moet ik dan niet weten welk iOS hij nu draait enz... ?
  #4  
Oud 13-02-13, 14:05
senna22 senna22 is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 864
Standaard

wat belangrijk is op dit moment is de baseband die je telefoon nu heeft, als je op het knopje bovenop drukt dan krijg je een rondje met een i erin.
Als je daar op drukt krijg je het imeinummer, PM mij die dan check ik de provider en kijk welke firmware hij op dit moment heeft.
  #5  
Oud 15-02-13, 09:05
biep99 biep99 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: gentbrugge (B)
Berichten: 6
Standaard

Na hulp van Danny werkt mijn 3gs weer als een zonnetje. Forever unlocked
0ndertussen ben ik ook ingewijd in de wereld van iphone (ben zelf een android gebruiker) die ik voor mijn zoon gekocht had. Jailbreaken enz.. heeft voor mij nu bij iphone geen geheimen meer. Als ik mensen raad mag geven laat dan je blobs opslaan op de server bij cydia of op je eigen pc (hier staat een uitlegje How to Save iOS 5.1.1 SHSH blobs [iPhone, iPad, iPod Touch] | iPhoneHeat). Heb je ze nooit nodig, goed, maar heb je ze ooit wél nodig en niet opgeslaan, dan is het mis...) weinig mensen doen dit, nochtans kan het een grote hulp zijn voor anderen. Van mij mag dit op slot.
  #6  
Oud 15-02-13, 09:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door biep99 Bekijk bericht
Als ik mensen raad mag geven laat dan je blobs opslaan op de server bij apple
De raad is heel goed gemeend maar helaas verkeerd Op de Apple servers kan je geen SHSH hashes opslagen. Dat kan je lokaal doen met TinyUmbrella of automatisch laten doen door Cydia. In het tweede geval worden SHSH hashes op de servers van Saurik (Cydia) opgeslagen.

Succes verder

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 15-02-13 om 09:30. Reden: Taelvauten
  #7  
Oud 15-02-13, 12:00
biep99 biep99 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: gentbrugge (B)
Berichten: 6
Standaard

U heeft gelijk, heb het één en ander met elkaar verward, maar in de link staat het duidelijk te lezen hoe het echt moet...sorry daarvoor guys !
  #8  
Oud 15-02-13, 12:03
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door biep99 Bekijk bericht
....maar in de link staat het duidelijk te lezen hoe het echt moet...sorry daarvoor guys !
Geen probleem Maar op het forum is ook al tientallen keren beschreven hoe men met SHSH hashes moet werken.

In ieder geval bedankt voor het delen
  #9  
Oud 15-02-13, 12:14
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Het probleem is vaak dan ook eerder, dat men hier op het forum raad zoekt, als het al te laat is. Maar altijd goed om deze boodschap zoveel mogelijk in de oren te knopen.
  #10  
Oud 15-02-13, 14:05
biep99 biep99 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: gentbrugge (B)
Berichten: 6
Standaard

nee, is mijn fout, was een complete iphone noob en ik kwam het gewoon tegen bij het jailbreaken enzo, had dat nog niet eerder gedaan, dus wist niet wat het was, daarom had ik het ook nog niet gelezen, maar 'k had dat natuurlijk moeten weten dom en blond zekers ?hihi
  #11  
Oud 15-02-13, 19:30
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik bedoelde jou ook niet, hoor. En het is al helemaal geen verwijt.
  #12  
Oud 24-02-13, 22:30
jansense jansense is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 1
Standaard unlock iphone3 32gs (duits toestel)

Hallo,
Sinds kort in het bezit van een duitse iphone 3 32gs. Ik weet niet wie de duitse provider is. Zit ios 6.1.2 op. Toestel kan ik niet activeren vanwege simlock.Heb wel behoorlijk wat gegevens zoals baseband :05.16.08 , firmwareversie : iboot-1537.9.55 ,enz.enz. Graag hulp, ik kom er niet verder mee.
Mvg,
jansense
  #13  
Oud 24-02-13, 22:34
senna22 senna22 is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 864
Standaard

Pm mij je imeinummer dan check ik hem voor je
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: Help graag, stap voor stap voor een echt NOOB shivers Unlock 5 07-10-10 18:25
iPhone kopen (noob vraagjes) Link_AJ Archief 2 22-02-10 20:08
Wie kan me helpen? Ben nog een complete leek in het iPhone software gebeuren! Glenn-onderwaterfoto Archief 2 14-12-08 16:54
Windows: iPhone noob cartoonsmart iTunes 7 19-05-08 20:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:00.