//

simlock provider achterhalen ?

simlock provider achterhalen ? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Sinds kort heb ik een iphone 5s. Nu is deze gesimlockt en zou ik graag de provider willen achterhalen waarop de simlock staat. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-04-14, 19:39
jorrit245 jorrit245 is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Berichten: 7
Standaard simlock provider achterhalen ?

Hallo,

Sinds kort heb ik een iphone 5s. Nu is deze gesimlockt en zou ik graag de provider willen achterhalen waarop de simlock staat. Ik heb het forum al eens doorgelezen en heb dit al via emei.info geprobeerd maar deze doet het momenteel niet.
Welke websites zijn nog betrouwbaar of wie kan mij hier mee helpen?
Graag hoor ik hier reactie op.

Alvast bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-04-14, 19:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Probeer deze eens:

iPhoneIMEI.info :: Free iPhone Unlock Checker

of stuur een PM naar het forumlid iNemesis.
  #3  
Oud 15-04-14, 19:56
jorrit245 jorrit245 is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Probeer deze eens:

iPhoneIMEI.info :: Free iPhone Unlock Checker

of stuur een PM naar het forumlid iNemesis.
Bedankt voor de snelle reactie!
IphoneIMEI.info heb ik net geprobeerd en deze doet het ook niet. Ik zal een PM sturen naar iNemesis. Als er nog mensen zijn die mij kunnen helpen hoor ik het graag!

Alvast bedankt
  #4  
Oud 15-04-14, 22:06
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Weet de vorige eigenaar/ verkoper van de iPhone niet op welke provider deze gelocked is?
  #5  
Oud 16-04-14, 00:12
jorrit245 jorrit245 is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faire4u Bekijk bericht
Weet de vorige eigenaar/ verkoper van de iPhone niet op welke provider deze gelocked is?
De verkoper blijft volhouden dat de iphone simlockvrij is. Hij zegt dat dit komt door mijn simkaart.. Kan een simkaart ervoor zorgen dat een simlockvrij toestel plotseling bij het plaatsen van een simkaart gelocked is aan een provider? ( die mij tot op heden nog onbekend is )
  #6  
Oud 16-04-14, 00:49
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorrit245 Bekijk bericht
De verkoper blijft volhouden dat de iphone simlockvrij is. Hij zegt dat dit komt door mijn simkaart.. Kan een simkaart ervoor zorgen dat een simlockvrij toestel plotseling bij het plaatsen van een simkaart gelocked is aan een provider? ( die mij tot op heden nog onbekend is )
Is het een Nederlands toestel?
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
  #7  
Oud 16-04-14, 09:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorrit245 Bekijk bericht
Kan een simkaart ervoor zorgen dat een simlockvrij toestel plotseling bij het plaatsen van een simkaart gelocked is aan een provider?
Ja en nee. Als die iPhone een EMEA SIM-lock heeft zullen alleen SIM-kaarten van gecertificeerde providers werken. De gecertificeerde providers in Nederland zijn T-Mobile, Vodafone en KPN. Tele2 is bijvoorbeeld geen gecertificeerde provider.
  #8  
Oud 16-04-14, 11:30
jorrit245 jorrit245 is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Berichten: 7
Standaard

Ik heb het toestel in belgie gekocht, dus volgens de verkoper is het een belgisch toestel ( ik ben daar natuurlijk niemeer zo zeker van ) Nu wat is precies een EMEA simlock? Kan dit ook achterhaald worden door de emei te checken? Bedankt voor de goede hulp hier .
  #9  
Oud 16-04-14, 11:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorrit245 Bekijk bericht
Nu wat is precies een EMEA simlock? Kan dit ook achterhaald worden door de emei te checken?
Wat een EMEA SIM-lock is heb ik in bericht #7 beschreven. Zo'n SIM-lock kan met een iMEI check achterhaald worden. Het toestel kan wel uit België komen maar alle iPhone 5s die in België verkocht worden door providers/winkels/Online Apple Store zijn SIM-lockvrij.
  #10  
Oud 16-04-14, 12:45
jorrit245 jorrit245 is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Wat een EMEA SIM-lock is heb ik in bericht #7 beschreven. Zo'n SIM-lock kan met een iMEI check achterhaald worden. Het toestel kan wel uit België komen maar alle iPhone 5s die in België verkocht worden door providers/winkels/Online Apple Store zijn SIM-lockvrij.
Ok bedankt. Dus het zou niet kunnen dat mijn simkaart deze iphone heeft gelocked maar dat er een EMEA simlock opzit voor bepaalde providers ( waaronder mijn provider dus valt ) ? Dit moet er dus opgezeten hebben bij de aankoop of ben ik fout? Want ik weet dat alle iphones in belgie simlock vrij zijn normaal.
  #11  
Oud 16-04-14, 12:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorrit245 Bekijk bericht
Dit moet er dus opgezeten hebben bij de aankoop of ben ik fout?
Zo is het. Hoe het met de iPhone 5s zit weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er destijds door bepaalde webwinkeltjes, via een grijze import, iPhone 5 werden verkocht met een EMEA SIM-lock.

Citaat:
waaronder mijn provider dus valt
Als die provider bijvoorbeeld Tele2 is.
  #12  
Oud 16-04-14, 14:04
jorrit245 jorrit245 is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Berichten: 7
Standaard

Het begint allemaal een beetje duidelijk te worden, alvast bedankt daarvoor iedereen. De persoon van wie ik hem gekocht heb zei dat zijn oude iphone stuk was maar nog onder garantie waardoor hij deze ( mits opleg ) van de apple store heeft gekregen. Daar had hij 3 weken op moeten wachten en had in tussentijd een nieuwe gekocht waardoor het toestel van de apple store de verkoop ik ging. Nu lees ik op het forum dat als er een swap plaatsvindt bij het laatste model iphone er automatisch een emea simlock opzit omdat er nog geen refurbished toestellen zijn.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 april 2014 om 13:41 ----------

Er zit dus een emea-lock op, nogmaals dank daarvoor senna22! Nu weet iemand misschien voor welke providers dit werkt in belgie? En stel dat ik eventueel zou overstappen naar een van deze providers of dit gaat werken. En geeft een emea-gelocked toestel problemen bij het updaten naar bijvoorbeeld ios8 in de toekomst moest er de emea-lock blijven opstaan?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone provider achterhalen kimberly Unlock 13 14-03-14 01:35
Onbekende provider,Iphone 4 hoe achterhalen? makunouchi iPhone algemeen 4 08-02-12 13:39
Achterhalen welke provider simlocked? Juupkes iPhone algemeen 4 01-10-10 12:56
iPhone 3GS: Nieuwe provider simlock robert1989 Unlock 4 24-12-09 01:58
Achterhalen van Provider droX iPhone algemeen 5 18-10-09 00:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:53.