//

geen gsm signaal: terug gelocked?

geen gsm signaal: terug gelocked? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb al enkele weken een iphone met firmware 1.1.4. Deze heb ik echter 'gejailbreakt' gekocht dus ik weet niet op welke methode dit gebeurd ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-08-08, 17:55
stefan66 stefan66 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Gent
Berichten: 21
Question geen gsm signaal: terug gelocked?

Ik heb al enkele weken een iphone met firmware 1.1.4. Deze heb ik echter 'gejailbreakt' gekocht dus ik weet niet op welke methode dit gebeurd is, maar ik veronderstel dat alle methodes wel hetzelfde resultaat op de software hebben.

Ik heb een proximus-simkaart (pay and go systeem, maar dan met een optie die automatisch een vast bedrag bijlaadt iedere maand, voor zover dit er wat toe doet). Nu sinds gisteren heb ik geen gsm-signaal meer. Dwz geen operator-logotje bovenaan, en bellen en sms lukt me niet. Ik heb ook eens de test gedaan en met een ander toestel mijn nummer te bellen, en ik kreeg meteen voicemail, wat wil zeggen dat ik dus in dezelfde toestand zou zitten als ik mijn gsm uitschakel.

Als ik naar de instellingen ga met het netwerk, laadt hij een tijdje en geeft dan de mogelijkheden "automatisch", "proxi", "mobi*" en "BASE", dus zoals hij deed wanneer alles goed liep. Maar als ik gelijk welk netwerk kies, krijg ik de melding: ""geen netwerk meer. Het geselecteerde netwerk is niet langer beschikbaar. U kunt een nieuw netwerk kiezen in de telefooninstellingen".

Nu omdat ik em zelf niet gekraakt had, weet ik niet of dit de vergelijkbare situatie is met een niet-gejailbreakte iphone met een 'foute' simkaart. Vandaar mijn vraag: is dit een gewoon een geval van een opnieuw te jailbreaken gsm, of moet ik me andere zorgen beginnen maken? (sorry voor de lange uitleg, maar t is om de situatie duidelijk te schetsen en niet zomaar HELP te roepen)

(PS: indien hij opnieuw gelocked is, enig idee waaraan dit kan liggen? Om te herladen zet k hem in de dock aan de pc, terwijl itunes (versie7.6.1.9) aanstaat om wat muziek te spelen en deze ook de iphone weergeeft. Ik heb echter nooit aangegeven om een automatische update te doen / manueel toestemming gegeven om een update te doen bij een vraag. Kan hij terug gelocked zijn zonder een update van firmware, want die is gewoon 1.1.4 gebleven zoals ik em kocht).

EDIT: blijkt dat hij met ziphone gekraakt is, kan ik wel aannemen gezien ik em kreeg met een link naar de site van ziphone op het springboard.
Nog een bijvraagje: betekent de ziphone methode altijd dat ik terug een 'maagdelijke' iphone heb, maw de geinstalleerde zaken uit de installer en zo, zijn die er nog na terug uitvoeren?

EDIT 2: Belangrijke vaststelling gedaan: kaart gaat in geen enkele gsm, overal geen verbinding te krijgen. t rare is wel dat ik alle nummers erop nog kan lezen.
Proximus blokkeert nummer op illegale iphone?
iphone heeft kaart beschadigd?
Mogelijk volgens jullie?

Laatst gewijzigd door stefan66; 13-08-08 om 20:44.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-08-08, 19:29
Jayster's schermafbeelding
Jayster Jayster is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Arnhem
Berichten: 11
Standaard

Ik heb ook een 2e handsje gekocht die was bewerkt met Ziphone. Na een dagje goed gewerkt te hebben zat ie 's avonds vast.

Ik heb hem toen opnieuw insgesteld met iLiberty. Alles ging vrij vlot en geen problemen sindsdien gehad.

https://forum.iculture.nl/f59/i...s-ilberty.html
  #3  
Oud 13-08-08, 19:50
stefan66 stefan66 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Gent
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jayster Bekijk bericht
Ik heb ook een 2e handsje gekocht die was bewerkt met Ziphone. Na een dagje goed gewerkt te hebben zat ie 's avonds vast.

Ik heb hem toen opnieuw insgesteld met iLiberty. Alles ging vrij vlot en geen problemen sindsdien gehad.

https://forum.iculture.nl/f59/i...s-ilberty.html
Thanks, heb t net ff doorgelezen.
2 vraagjes hierover:
Toen hij was zat, was t dan enkel de gsm-zaken t niet meer deden zoals bij mij of bedoel je echt geblokkeerd?
Was je hiermee je geinstalleerde zaken kwijt of had je deze dan nog? (vb nl taalpakketten...)
  #4  
Oud 13-08-08, 20:12
Jayster's schermafbeelding
Jayster Jayster is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Arnhem
Berichten: 11
Standaard

Ik bedoel hiermee een totale vastloper. Geen beweging meer in te krijgen. Dit gebeurde nadat ik bezig was hem te synchroniseren van mijn agenda van Outlook.

Moest toen alles opnieuw instaleren. Was niet veel werk omdat ik hem die dag net had, er stond dus ook niet veel op.
  #5  
Oud 13-08-08, 20:41
stefan66 stefan66 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Gent
Berichten: 21
Standaard

ah zo. Maar heb net een nieuwe ontwikkeling in het verhaal ontdekt:
ik steek mijn sim-kaart in m'n broer zijn gsm: geen signaal. Dan maar mijn andere broer zijn gsm: ook geen signaal. Maw: kapotte sim-kaart? Kan dat zo plots van de ene dag op de andere (ben er niet mee gaan diepzeeduiken ofzo, lag op m'n buro / kastkast)?

T rare is dat ik soms wel nog de netwerken zie, en soms een 'fout' krijg en terug naar de algemene scherm van de instellingen terugvlieg. Dusja, wat is t nou..

Proximus die kaart blokkeert omdat t een illegale iphone is? Of iphone die sim-kaart beschadigd heeft? Mogelijk volgens jullie?
  #6  
Oud 13-08-08, 20:53
Jayster's schermafbeelding
Jayster Jayster is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Arnhem
Berichten: 11
Standaard

Denk dan toch eerder aan een defecte sim. Er is niets illegaal aan je iPhone
  #7  
Oud 13-08-08, 21:02
stefan66 stefan66 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Gent
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jayster Bekijk bericht
Denk dan toch eerder aan een defecte sim. Er is niets illegaal aan je iPhone
Nuja, hij is een geimporteerde versie die gekraakt is dus echt legaal is ie niet Maarja zou me straf lijken dat Proximus het eigenlijk een bal kan schelen welk toestel je hebt gezien ze toch mooi geld aan me verdienen (en de legale verkoop hier gekoppeld is met concurrent mobistar dacht ik).

Nuja k ga morgen es bij een proximus-verdeler tijdens middagpauze en es mijn probleem gaan voorleggen. Zal idd gewoon de sim zijn die kapot is (zal voor de zekerheid de kaart in mijn broer zijn gsm gaan tonen, dan 'moet' hij maar een dagje met de iphone rondlopen).

K wil wel m'n nr behouden (staat namelijk op een 1000tal nieuwe naamkaartjes gedrukt, ze vermoorden me op t werk als ze daarvoor nieuwe mogen drukken) maja dat zal geen probleem zijn om een kaart gewoon te vervangen.
  #8  
Oud 14-08-08, 20:35
stefan66 stefan66 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Gent
Berichten: 21
Smile

Ben dus met de sim in een andere gsm braafjes naar de winkel gegaan, bleek idd gewoon de sim-kaart te zijn die beslist had dat het tijd was voor zijn pensioen. Zit nu een nieuwe in met mijn zelfde gegevens, dus probleem opgelost, mag voor mij afgesloten worden hier
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
GSM-signaal zakt bij 3G verbinding. Dragon iPhone algemeen 12 22-08-10 17:06
Wegvallen GSM signaal max247 iPhone algemeen 27 30-03-10 21:47
oplossing slecht gsm signaal / geen service TVO iPhone algemeen 0 11-09-09 10:34
Geen GSM netwerk na upgr. van 1.1.4 n 2.0 en terug dwngrd n 1.1.4 Renco iPhone algemeen 0 14-08-08 16:50
Geen gsm signaal meer na iLibertyX jailbreak Iger Unlock [archief] 4 04-06-08 16:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:00.