//

3G Unlocked met iFoneguide Sim: Geen Service in het buitenland

3G Unlocked met iFoneguide Sim: Geen Service in het buitenland discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste allen, Ongeveer 2 weken geleden, heb ik mijn Iphone 3G met firmware 2.1 laten unlocken met een Ifoneguide SIM-kaart. De Iphone heeft goed bereik, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-10-08, 13:35
Jaac Jaac is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 6
Exclamation 3G Unlocked met iFoneguide Sim: Geen Service in het buitenland

Beste allen,

Ongeveer 2 weken geleden, heb ik mijn Iphone 3G met firmware 2.1 laten unlocken met een Ifoneguide SIM-kaart. De Iphone heeft goed bereik, en ook 3G werkt naar behoren. (in Nederland dus). De Iphone is gejailbreaked met quickpwn, maar er is geen Cydia of Installer geinstalleerd, tijdens de jailbreak heb ik het toestel dus alleen geactiveerd.

Het probleem wat ik pas sinds gister heb ondervonden, is dat ik in het buitenland geen bereik heb. Eerder deze week in Duitsland had ik, dan wel/dan geen bereik. Maar nu in Turkije heb ik geen service en dat veranderd helemaal niet, en kan dus niet bellen of ontvangen.

-Ik heb al geprobeerd het toestel opnieuw op te starten.
-Ook heb ik vliegtuigmodus uit/aan/uit gezet.
-Maar ook Roaming en 3g is uit/aan geschakeld, zonder enig resultaat.

EDIT

-ook geprobeerd de oude (t-mobile)-sim in een andere telefoon te stoppen en deze aan en uit te zetten
(dit werkte prima, de oude sim gaf direct bereik, maar de Iphone geeft nog steeds "Geen Service")




Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Alle tips zijn welkom!

Laatst gewijzigd door Jaac; 08-10-08 om 14:19. Reden: meer geprobeerd
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-10-08, 14:18
menno20 menno20 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 24
Standaard

dat heb ik ook! in Tunesie! en Duitsland/Frankrijk ook! het zijn gewoon de China 3gpp kaartjes.. ik heb de Rebelsimcard die werkt wel in buitenland en in binnenland! net zo plat alleen chipje zit in de hoek,

Laatst gewijzigd door cypher21; 08-10-08 om 15:28. Reden: verkapte verkooppoging
  #3  
Oud 08-10-08, 14:35
Jaac Jaac is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door menno20 Bekijk bericht
dat heb ik ook! in Tunesie! en Duitsland/Frankrijk ook! het zijn gewoon de China 3gpp kaartjes.. ik heb de Rebelsimcard die werkt wel in buitenland en in binnenland! net zo plat alleen chipje zit in de hoek,
Je wilt dus eigenlijk zeggen dat die simkaartjes niet werken in het buitenland, maar een rebelsimcard weer wel?

Weet je zeker dat een Ifoneguide sim niet werkt in het buitenland, is er geen work-around?

Laatst gewijzigd door "R"; 08-10-08 om 16:38.
  #4  
Oud 08-10-08, 14:38
menno20 menno20 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 24
Standaard

whaha nee weet je hoe dat komt? ifoneguide heb van een chinese website de china 3gpp kaartjes ingekocht stuk of 50 en die verkope ze voor 50euro terwijl ze per stuk 15$ kost.. en dus heb je ook automatisch geen firmware update.. en de Rebelsimcard is net uit (de nieuwe versie) en is speciaal voor iphone 3G! google maar even voor de website (gemodereerd)

ik werk vaak in buitenland dus heb al wat kaartje geprobeerd whaha

Laatst gewijzigd door "R"; 08-10-08 om 16:25. Reden: gemodereerd, zie mod-break
  #5  
Oud 08-10-08, 14:56
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 623
Standaard

k heb een Turbosim en tot nu toe is Denemarken het enige land waar ik geen service heb.
in GB, Belgie, Frankrijk, USA, Duitsland, Zweden werkt het allemaal wel.
M.
  #6  
Oud 08-10-08, 16:24
"R"'s schermafbeelding
"R" "R" is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 13.4.1
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Ermelo (Speuld)
Berichten: 705
Standaard

Modbreak:

Hallo allen,

Ook in dit draadje het vriendelijke advies aan eenieder om problemen met een specifiek product rechtstreeks op te nemen met betreffende leverancier. Dit forum is niet bedoeld om als "helpdesk" te functioneren ten behoeve van leveranciers en hun afnemers (van in dit geval een sim-product).

Natuurlijk is er op het forum zeker plaats voor het posten van meningen en ervaringen over de werking van een product, maar bashen (vrij vertaald vanuit het Engels zoiets als "rammen") van een product kan natuurlijk niet worden getolereerd.

Wij leven in een vrije markt, dat wil zeggen dat er door eenieder gekozen kan worden uit meerdere producten -met een eigen prijs/kwaliteitsverhouding uiteraard- al naar gelang het de consument behaagt.

Het is net zoals op de automarkt, een duur Duits merk brengt je van A naar B, net zoals ook een goedkoper voormalig Tjechisch of Oost Duits merk dat doet. Welk product is beter: u mag het zeggen. Feit is dat naar alle waarschijnlijkheid in beide auto's enkele producten van dezelfde leverancier zitten........

Indien iemand hier nog over wil spreken, stuur even een pm.
Dit draadje blijft dan lekker on topic!

Thanks all!


Laatst gewijzigd door "R"; 08-10-08 om 16:27.
  #7  
Oud 08-10-08, 16:31
Jaac Jaac is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door menno20 Bekijk bericht
whaha nee weet je hoe dat komt? ifoneguide heb van een chinese website de china 3gpp kaartjes ingekocht stuk of 50 en die verkope ze voor 50euro terwijl ze per stuk 15$ kost.. en dus heb je ook automatisch geen firmware update.. en de Rebelsimcard is net uit (de nieuwe versie) en is speciaal voor iphone 3G! google maar even voor de website (gemodereerd)

ik werk vaak in buitenland dus heb al wat kaartje geprobeerd whaha
Toch heb ik begrepen dat de software die erop stond, door hun geschreven is. Wat de prijs rechtvaardigd, als het allemaal functioneerd.

@moderator
Ik ben deze thread gestart omdat ik niet wist waardoor het probleem ontstond. Dat het toevallig aan de ifoneguide sim ligt, wist ik niet, daarvoor is de thread iig niet specifiek voor opgericht. Ik wil gewoon het probleem verhelpen.

-ontopic
Zit het probleem em niet in het "Roaming" verhaal. Aangezien mijn sim wel bij vlagen heeft gewerkt in Duitsland. Als iemand meer technische informatie over het probleem heeft, graag!

Ook als er meerdere mensen zijn die het opgelost hebben met een instelling of een andere simhack zoals Rebelsim of Turbosim of iets anders, laat het me weten!
  #8  
Oud 08-10-08, 16:33
"R"'s schermafbeelding
"R" "R" is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 13.4.1
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Ermelo (Speuld)
Berichten: 705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaac Bekijk bericht
@moderator
Ik ben deze thread gestart omdat ik niet wist waardoor het probleem ontstond. Dat het toevallig aan de ifoneguide sim ligt, wist ik niet, daarvoor is de thread iig niet specifiek voor opgericht. Ik wil gewoon het probleem verhelpen.
Geen probleem hoor! Thanks voor je begrip en succes! En als je de oplossing tegenkomt, laat het vooral even horen.
  #9  
Oud 08-10-08, 19:01
menno20 menno20 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 24
Standaard

de software is niet door hun geschreven.. het is gewoon originele 3gpp sim
  #10  
Oud 08-10-08, 19:48
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaac Bekijk bericht
-ontopic
Zit het probleem em niet in het "Roaming" verhaal. Aangezien mijn sim wel bij vlagen heeft gewerkt in Duitsland. Als iemand meer technische informatie over het probleem heeft, graag!
Lees deze topics maar even door dan snap je wellicht waarom het niet helemaal goed werkt met iedere unlock-sim op de 3g

[*Sim] [3G] Results from data observation - Stay away from *sim solutions. - Hackint0sh

[3G] xSIMs - don't bother - Hackint0sh
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #11  
Oud 11-10-08, 17:11
koekwaus koekwaus is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 8
Standaard

Ik heb zelf ook een iFoneguidesim en toen ik gisteren in Duitsland was had ik wel bereik. Ik kon echter niet de provider kiezen (ik heb die keuze niet onder Wi-Fi in settings). Het overschakelen van KPN naar E-plus ging vlekkeloos en het sturen van een sms ging goed, tevens als het ontvangen van een gesprek.
Misschien ligt het aan je provider? Of misschien moet je gewoon wat langer wachten op een netwerk?
  #12  
Oud 24-10-08, 17:34
appledr appledr is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 17
Standaard

Ik heb de rebelsim ook in gebruik en de Rebelsimcard v44 werkt zeer goed in het buitenland.
  #13  
Oud 27-10-08, 16:55
Jaac Jaac is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appledr Bekijk bericht
Ik heb de rebelsim ook in gebruik en de Rebelsimcard v44 werkt zeer goed in het buitenland.
Da's harstikke mooi, in welke landen heb je het geprobeerd?


ik zit net op een yessim te wachten. Iemand had er nog een liggen.
Ik ga het iig proberen, en laat hier weten of het gelukt is. (kan misschien wel nog een week duren voor ik het uitgebreid getest heb)
  #14  
Oud 28-10-08, 20:42
pzelf pzelf is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 12
Standaard

ik gebruik de iphone-sim-unlock.com sim, werkt al 2 maanden zonder enig probleem, ook in Belgie en Duitsland. Helaas ben ik nog niet verder geweest!
  #15  
Oud 26-11-08, 21:07
messina messina is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 4
Standaard

Ik heb een simfreer en ondervind hetzelfde probleem. In NL topbereik met mijn 16G 3G uit CH met een vodafone NL abonnement en een simfreer. Zouden er geen oplossingen kunnen zijn. Ik merkte nl dat ik in portugal ook geen andere provider kon selecteren (optie niet zichtbaar). Als ik in NL mijn originele zwitserse simkaart in mij iPhone stop dan kan ik direct mijn carrier kiezen. Dus wellicht kan dat een aanwijzing zijn.
  #16  
Oud 28-11-08, 15:51
Tieme Tieme is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 149
Standaard

Beste mensen.
ik heb een orginele t-mobile iphone 3g.
ik ga voor 5 weken op vakantie naar zuid-afrike.
nou is mijn vraag aangezien er nu nog geen software unlock is voor de 3g op firmware 2.1.
ik ga in zuid-afrika een sim kaart halen maar welke is het betrouwbaarst van de hierboven genoemde unlock metothede's?

Alvast bedankt
Reageren

Labels
geen service, ifoneguide



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen service buitenland mauser iPhone algemeen 1 26-09-10 19:43
Simlockvrij geen service buitenland robinfxrs iPhone algemeen 0 04-07-10 12:00
'Geen service' in het buitenland Olafski Internet in buitenland (roaming) 13 20-07-09 15:54
iPhone 1e gen.: Iphone 1.0 > unlocked met Quickpwn> GEEN SERVICE > HELP!! rikolino Unlock 8 07-06-09 14:54
iPhone 3G: 3g met ifoneguide Unlock SIM joostx2 Unlock 3 12-11-08 14:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:46.