//

Unlock mbv pwnage tool, proces niet af te ronden

Unlock mbv pwnage tool, proces niet af te ronden discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een half jaar geleden op internet een 3G 16 GB iphone besteld met turbosim. Deze functioneerde prima met mijn toenmalige vodafone abonnement. Aangezien ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-02-09, 11:18
lacevanburden lacevanburden is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 10
Standaard Unlock mbv pwnage tool, proces niet af te ronden

Ik heb een half jaar geleden op internet een 3G 16 GB iphone besteld met turbosim. Deze functioneerde prima met mijn toenmalige vodafone abonnement. Aangezien ik tocht alle upgrades wenste te doen heb ik mijn mobiele nummer laten porteren naar T Mobile. Dat is nu gebeurd. Ik heb dus ook een tmobile sim. Vervolgens heb ik alle apple mogelijke upgrades verricht. De iPhone functioneert niet (usb en t-tunes illustratie op scherm) en t-mobile ondersteunt niet.
Dus ben ik zelf aan de gang gegaan: Ik heb iPhone 3G unlock - direct aan de slag - volledig nederlandstalig handleiding gedownload voor pwnage. Ik vervolgens de pwnage tool zijn werk laten doen (simple mode) en een .ipsw pakket aangemaakt (iphone 1,2_2.2.1_5H11_Custom...ipsw). Ik heb ook de procedure met indrukken van de control en power knoppen doorlopen, er is succes gemeld. In iTunes dien ik nu het ipsw pakket te selecteren met de iTunes herstel functie.

Vraag: ik kan nergens een herstel-functie of knop in iTunes vinden. Het scherm waar deze knop zich bevind wordt overschreven door de melding : de sim kaart in de iphone wordt niet ondersteund.

Ik heb de indruk dat ik er bijna ben, kan ik dit gedoe afronden? Cees
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-02-09, 13:24
him him is offline
• iOS 7.1.1
• 8.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rijnsburg
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lacevanburden Bekijk bericht
Ik heb een half jaar geleden op internet een 3G 16 GB iphone besteld met turbosim. Deze functioneerde prima met mijn toenmalige vodafone abonnement. Aangezien ik tocht alle upgrades wenste te doen heb ik mijn mobiele nummer laten porteren naar T Mobile. Dat is nu gebeurd. Ik heb dus ook een tmobile sim. Vervolgens heb ik alle apple mogelijke upgrades verricht. De iPhone functioneert niet (usb en t-tunes illustratie op scherm) en t-mobile ondersteunt niet.
Dus ben ik zelf aan de gang gegaan: Ik heb iPhone 3G unlock - direct aan de slag - volledig nederlandstalig handleiding gedownload voor pwnage. Ik vervolgens de pwnage tool zijn werk laten doen (simple mode) en een .ipsw pakket aangemaakt (iphone 1,2_2.2.1_5H11_Custom...ipsw). Ik heb ook de procedure met indrukken van de control en power knoppen doorlopen, er is succes gemeld. In iTunes dien ik nu het ipsw pakket te selecteren met de iTunes herstel functie.

Vraag: ik kan nergens een herstel-functie of knop in iTunes vinden. Het scherm waar deze knop zich bevind wordt overschreven door de melding : de sim kaart in de iphone wordt niet ondersteund.

Ik heb de indruk dat ik er bijna ben, kan ik dit gedoe afronden? Cees
Sim uit de telefoon halen of airplane mode aanzetten en iPhone opnieuw aan de PC hangen, als goed is kan je nu wel verder.
  #3  
Oud 12-02-09, 13:30
lacevanburden lacevanburden is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 10
Standaard kom niet verder dan scherm noodoproep

Dank, ik kan alleen airplane mode niet aanzetten omdat ik niet verder kom dan het scherm met"slide form emergency" en het plaatje van de usb stekker met iTunes logo. SIM in en uit lukt ook niet. groet
  #4  
Oud 12-02-09, 13:32
him him is offline
• iOS 7.1.1
• 8.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rijnsburg
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lacevanburden Bekijk bericht
Dank, ik kan alleen airplane mode niet aanzetten omdat ik niet verder kom dan het scherm met"slide form emergency" en het plaatje van de usb stekker met iTunes logo. SIM in en uit lukt ook niet. groet
OK, dus je iPhone is nog niet geactiveerd.

Je moet eerst via QuickPWN de iPhone activeren, gebruikt wel laatste versie v2.2.5. Hierna kan je (als je dit nog wilt) met shift herstellen een custom ipsw file selecteren en hiermee restoren.
  #5  
Oud 12-02-09, 13:40
lacevanburden lacevanburden is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 10
Standaard

OK dank. Even voor de zekerheid: ik heb via de Pwnagetool een custom file gemaakt. Vervolgens heb ik in de pwnagetool de telefoon tweemaal 10 tellen vasgehouden op de nodige knoppen.
Heb ik dan al niet hetzelfde geprobeerd te doen als wat jij voorstelt met quick pwn? groet, Cees
  #6  
Oud 12-02-09, 13:47
him him is offline
• iOS 7.1.1
• 8.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rijnsburg
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lacevanburden Bekijk bericht
OK dank. Even voor de zekerheid: ik heb via de Pwnagetool een custom file gemaakt. Vervolgens heb ik in de pwnagetool de telefoon tweemaal 10 tellen vasgehouden op de nodige knoppen.
Heb ik dan al niet hetzelfde geprobeerd te doen als wat jij voorstelt met quick pwn? groet, Cees
Als het goed gegaan is zou dit inderdaad hetzelfde effect moeten hebben.
Na de procedure met PWNage ga je normaliter naar iTunes en selecteerd dan de custom ipsw die je gemaakt hebt. Ik denk alleen dat je omdat er geen 'approved' sim in zit iTunes roet in het eten gooit.

Simpelste is QuickPWN, dit gaat buiten iTunes om.
Hierna kan je (als je dit nog steeds nodig hebt) een andere custom erop zetten. bv 2.2.1 zonder de baseband upgrade naar 2.30 te doen.
Let op dat dit een custom moet zijn anders gaat de baseband ook mee.
  #7  
Oud 12-02-09, 13:51
lacevanburden lacevanburden is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 10
Standaard

dus als ik nu quick pwn doe dan werk ik mezelf niet verder in het moeras. Voor de zekerheid: Die pwnage upload zit al in de iPhone.
  #8  
Oud 12-02-09, 14:00
him him is offline
• iOS 7.1.1
• 8.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rijnsburg
Berichten: 175
Standaard

Klopt, met QuickPWN kan je iPhone activeren en Jailbreaken. dit kan je altijd weer terug draaien door een standaard ipsw te laden
  #9  
Oud 12-02-09, 14:04
lacevanburden lacevanburden is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 10
Standaard

ik ga aan de slag! dank

tot nu toe wordt het proces quickpwn is about to run on your iPhone 3G niet afgerond (balk blijft leeg).Het log meldt geen uitzondering: hij stopt bij: "Successfully built Quickpwn Ramdisk file." en dan blijft hij tientallen minuten hangen.

Tot nog toe geprobeerd:
1) Heb de oude .ipsw file (door de pwnage tool samengesteld) verwijderd (Het log meldde: 2009-02-12 14:04:23 - Loaded .ipsw file from '/Users/cvb/Library/iTunes/iPhone Software Updates/ iPhone1,2_2.2.1_5H11_Restore.ipsw', hij hergebruikt kennelijk de file die gisteren niet succesvol was)
2) heb zowel Yes als No geklikt bij" do you want to remove the existing boot ..." Beide geeft zelfde resultaat.

Tips?

Laatst gewijzigd door King1987; 12-02-09 om 17:09. Reden: Edit knop gebruiken aub
  #10  
Oud 12-02-09, 15:39
him him is offline
• iOS 7.1.1
• 8.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rijnsburg
Berichten: 175
Standaard

wat voor versie OS X heb je? Er blijkt een bug te zijn met versie 10.5.6
Misschien dat dit je probleem veroorzaakt
  #11  
Oud 12-02-09, 15:46
lacevanburden lacevanburden is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 10
Standaard

ja hoor, 10.5.6. en nu?
  #12  
Oud 12-02-09, 16:03
him him is offline
• iOS 7.1.1
• 8.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rijnsburg
Berichten: 175
Standaard

Fixing DFU mode on 10.5.6

As noted previously OS X 10.5.6 introduced a bug that affected the use of DFU mode. with some Macs. There have been previously published hacks and techniques to fix this, but here is another method that can be used to temporarily restore DFU functionality in order to use QuickPwn or PwnageTool.
  1. You will need an account with ADC (Apple Developer Connection) this is free and takes a few minutes to sign up, you should read the terms and conditions carefully and you should only sign up if you are thinking of developing applications in the future - http://[URL="http://is.gd/hN26"]developer.apple.com/mac/ [/URL]
  2. Download the disk image “IOUSBFamily-315.4-log.dmg” for Mac OS X 10.5.5 Build 9F33” (yes, that is a “5” in 10.5.5 - this is a developer debug package of the USB kernel extension).
  3. Unplug non-vital USB equipment, such as external DVD writers, USB scanners, USB mass storage devices, at the most leave a Keyboard and Mouse connected.
  4. Install IOUSBFamily-315.4.1.pkg from within the disk image
  5. Reboot your system!
  6. Perform necessary DFU activity with QuickPwn or PwnageTool.
  7. Download the disk image IOUSBFamily-327.4.0-log.dmg” for Mac OS X 10.5.6 Build 9G55”
  8. Intall IOUSBFamily-327.4.0.pkg from within the disk image
  9. Reboot your system!
  10. Reattach your USB peripherals.
  #13  
Oud 12-02-09, 16:40
lacevanburden lacevanburden is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 10
Standaard

Haha! ik kan overal weer bij. Top, veel dank. Telefoon werkt nog niet. moet ik nu de stappen van apt9.yellowsn0w.com etc in cydia vervolgen? gr, Cees
  #14  
Oud 12-02-09, 16:58
him him is offline
• iOS 7.1.1
• 8.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rijnsburg
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lacevanburden Bekijk bericht
Haha! ik kan overal weer bij. Top, veel dank. Telefoon werkt nog niet. moet ik nu de stappen van apt9.yellowsn0w.com etc in cydia vervolgen? gr, Cees
Ja, klopt. In Cydia staat deze source nu standaard bij dacht ik, anders toevoegen en yellowsn0w installeren.

Wat voor baseband heb je op de iphone staan, toch geen 2.30???
  #15  
Oud 12-02-09, 17:06
lacevanburden lacevanburden is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 10
Standaard

jawel... ik zit net de developers blog te lezen en ga kijken wat er nog te doen valt. Thx
  #16  
Oud 12-02-09, 17:07
him him is offline
• iOS 7.1.1
• 8.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rijnsburg
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lacevanburden Bekijk bericht
jawel... ik zit net de developers blog te lezen en ga kijken wat er nog te doen valt. Thx
Das jammer, Yellowsnow werkt (nu) alleen nog met baseband 2.28
  #17  
Oud 12-02-09, 17:24
lacevanburden lacevanburden is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 10
Standaard

...dus wachten op het ontwikkelteam... Heel veel dank voor de hulp, in ieder geval!
  #18  
Oud 12-02-09, 17:28
him him is offline
• iOS 7.1.1
• 8.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rijnsburg
Berichten: 175
Standaard

je kan nog proberen met een hardware oplossing zoals rebelsim, die lijkt het ook met de nieuwe baseband te doen.
  #19  
Oud 12-02-09, 18:27
lacevanburden lacevanburden is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 10
Standaard

ik probeer het eens me de turbosim. voorlopig niets.
Reageren

Labels
2.2.1, iphone 3g, pwnage



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Pwnage Tool 4.1 - iPhone reageert niet meer Heintje Jailbreak 3 23-10-10 00:56
iphone 2g pwnage tool unlock, Wi-Fi werkt niet meer technics Unlock [archief] 0 13-08-08 14:07
Pwnage Tool 2.0: Wel of niet Cydia installeren Nick Nack Jailbreak apps en thema's 10 23-07-08 22:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:40.