//

Ultrasn0w en pincode simkaart

Ultrasn0w en pincode simkaart discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb even een vraag over ultrasn0w en de pincode op je simkaart. Ik had altijd een FW 2.2.1 jailbraek met yellowsn0w. Hier moest ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-06-09, 15:25
jurrian jurrian is offline
• iOS 10.2.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: 't Harde
Berichten: 92
Standaard Ultrasn0w en pincode simkaart

Ik heb even een vraag over ultrasn0w en de pincode op je simkaart.

Ik had altijd een FW 2.2.1 jailbraek met yellowsn0w. Hier moest ik de pincode van mijn simkaart uitschakelen omdat het anders niet werkte.

Uiteraard staat dit nu nog steeds uit en werkt de FW 3.0 jailbreak met ultrasn0w als een zonnetje.

Kan ik met ultrasn0w wel de pincode op de simkaart inschakelen?

Laatst gewijzigd door jurrian; 24-06-09 om 15:29.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-06-09, 15:28
siricio siricio is offline
• iOS 10.2.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurrian Bekijk bericht
Ik heb even een vraag over ultrasn0w en de pincode op je simkaart.

Ik ha altijd een FW 2.2.1 jailbrak met yellowsn0w. Hier moest ik de pincode van mijn simkaart uitschakelen omdat het anders niet werkte.

Uiteraard staat dit nu nog steeds uit en werkt de FW 3.0 jailbreak met ultrasn0w als een zonnetje.

Kan ik met ultrasn0w wel de pincode op de simkaart inschakelen?

ja....het is nu mogelijk om de pincode te gebruiken.
  #3  
Oud 24-06-09, 23:40
dobber dobber is offline
• iOS 5.0
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 1
Standaard

Ik schakelde de pincode in en het ging gelijk mis (simlock en geen simkaart waren de meldingen). Heb simkaart in andere telefoon ontdaan van pincode en heb ultrsnow opnieuw geinstalleerd en pas toe werkte het weer...
Heeft iemand een andere ervaring?!
  #4  
Oud 24-06-09, 23:57
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Cool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dobber Bekijk bericht
Ik schakelde de pincode in en het ging gelijk mis (simlock en geen simkaart waren de meldingen). Heb simkaart in andere telefoon ontdaan van pincode en heb ultrsnow opnieuw geinstalleerd en pas toe werkte het weer...
Heeft iemand een andere ervaring?!
Ja het klopt, wanneer je pincode uitgeschakeld staat, dan doet het toestel (iphone) raar wanneer je het weer inschakelt, ik dacht vandaag ook het gaat mis, maar toestel zegt eerst sim is locked, dan vraagt het om de pincode, die toets je in, dan zegt het ineens geen bereik en geen sim, dan moet je even een aantal seconden wachten, dan pakt hij de simkaart, dan doet het weer raar door te zeggen van pincode intoetsen, als je het dan weer intoetst, doet die het weer

Dat was mijn ervaring, het kan natuurlijk heel anders bij je lopen, volg mijn stappen eens, misschien helpt het!
__________________
Origineel: iPhone 3G 16GB | Huidige versie: 4.1 Bootloader: ?? | Baseband: 05.13.02 | JB: Pwnage & UL: Ultrasn0w
  #5  
Oud 24-06-09, 23:57
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dobber Bekijk bericht
Ik schakelde de pincode in en het ging gelijk mis (simlock en geen simkaart waren de meldingen). Heb simkaart in andere telefoon ontdaan van pincode en heb ultrsnow opnieuw geinstalleerd en pas toe werkte het weer...
Heeft iemand een andere ervaring?!
Ja ook met pincode werkt het maar je moet even geduld hebben
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #6  
Oud 29-06-09, 11:32
Gozo Gozo is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EN-IS Bekijk bericht
Ja het klopt, wanneer je pincode uitgeschakeld staat, dan doet het toestel (iphone) raar wanneer je het weer inschakelt, ik dacht vandaag ook het gaat mis, maar toestel zegt eerst sim is locked, dan vraagt het om de pincode, die toets je in, dan zegt het ineens geen bereik en geen sim, dan moet je even een aantal seconden wachten, dan pakt hij de simkaart, dan doet het weer raar door te zeggen van pincode intoetsen, als je het dan weer intoetst, doet die het weer

Dat was mijn ervaring, het kan natuurlijk heel anders bij je lopen, volg mijn stappen eens, misschien helpt het!
Dit probleem heb ik ook, maar er komt bij dat ik wel gebeld kan worden en zelf ook kan bellen, maar internetverbinding heeft hij niet (met 3G).

Weet iemand wat de oplossing kan zijn?
  #7  
Oud 29-06-09, 13:23
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gozo Bekijk bericht
Dit probleem heb ik ook, maar er komt bij dat ik wel gebeld kan worden en zelf ook kan bellen, maar internetverbinding heeft hij niet (met 3G).

Weet iemand wat de oplossing kan zijn?
Heb je 3G aan staan onder instellingen? Zo niet, Zet die eens aan en als dat niet helpt, zet even Data Roaming ook aan. Als dat niet helpt, toestel even restarten!
  #8  
Oud 29-06-09, 14:14
Gozo Gozo is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EN-IS Bekijk bericht
Heb je 3G aan staan onder instellingen? Zo niet, Zet die eens aan en als dat niet helpt, zet even Data Roaming ook aan. Als dat niet helpt, toestel even restarten!
Allemaal gedaan, maar ik krijg de melding: Geen internetverbinding. Staat de flightmode aan? Of bent u buiten 3G en Wi-Fi bereik?

Vind het raar.

Ik heb op dit forum bij anderen gezien dat restoren niet hielp en dat het dus kennelijk aan iets anders lag/ligt, en dus wil ik dat op voorhand niet doen.

Ondertussen toch wel een grot probleem vind ik.

Iemand die hulp kan bieden?
  #9  
Oud 29-06-09, 16:31
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Post

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gozo Bekijk bericht
Allemaal gedaan, maar ik krijg de melding: Geen internetverbinding. Staat de flightmode aan? Of bent u buiten 3G en Wi-Fi bereik?

Vind het raar.

Ik heb op dit forum bij anderen gezien dat restoren niet hielp en dat het dus kennelijk aan iets anders lag/ligt, en dus wil ik dat op voorhand niet doen.

Ondertussen toch wel een grot probleem vind ik.

Iemand die hulp kan bieden?
Het volgende moet je effe proberen, zal raar klinken, maar dit heeft bij mij echt geholpen (toen ik problemen had met FW 2.2.1 met 3G).

- onder instellingen 3G en Data Roaming op AAN laten staan.
- Toestel uitzetten.
- Simkaart eruit.
- Simkaart in een simlock vrije toestel (nokia, sonyericsson, maakt niet uit).
- Download effe dan de internet instellingen (ga naar de website van je provider) (meestal krijg je ze direct als je het in een simlock vrije toestel doet).
- Ga effe op het internet (laad een pagina zoals www.google.nl en laat het volledig laden)
- Zet telefoon uit.
- Zet je simkaart in de iPhone weer, start toestel.

Als dit niet helpt, dan weet ik het ook niet!

Succes!

Laatst gewijzigd door EN-IS; 29-06-09 om 16:34.
  #10  
Oud 29-06-09, 21:20
Gozo Gozo is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EN-IS Bekijk bericht
Het volgende moet je effe proberen, zal raar klinken, maar dit heeft bij mij echt geholpen (toen ik problemen had met FW 2.2.1 met 3G).

- onder instellingen 3G en Data Roaming op AAN laten staan.
- Toestel uitzetten.
- Simkaart eruit.
- Simkaart in een simlock vrije toestel (nokia, sonyericsson, maakt niet uit).
- Download effe dan de internet instellingen (ga naar de website van je provider) (meestal krijg je ze direct als je het in een simlock vrije toestel doet).
- Ga effe op het internet (laad een pagina zoals www.google.nl en laat het volledig laden)
- Zet telefoon uit.
- Zet je simkaart in de iPhone weer, start toestel.

Als dit niet helpt, dan weet ik het ook niet!

Succes!
Dank EN-IS, thuis gekomen meteen geprobeerd met mijn SE P1i. Procedure afgewerkt, maar geen succes.

Ik zal voor de zekerheid vertellen wat ik afgelopen weekend gedaan heb.
Een originele Iphone van T-Mobile van FW 2.2.1 naar FW 3.0 gegaan. Toen met Redsn0w jailbreak en toen met Ultrasn0w unlock geprobeerd. Het leek erop dat dit alles goed gegaan is. Eeven voor de goede orde, ik heb niet eerder yellowsn0w ofzo gedaan. Zou het daar aan liggen?

In ieder geval bellen en gebeld worden alsook sms-en en sms-obntvangst gaat allemaal prima.

Internet en mail via Wi-Fi ook, maar niet met GPRS (bolletje linksboven naast T-mobile logo) en ook niet met 3G.

3G werkt bij anderen wel waar ik was, o.a. Rotterdam vandaag en dus ligt het niet aan coverage ofzo maar aan het toestel lijkt mij.

Bij het opstarten van de Iphone vraagt hij twee keer achtereen om te ongrendelen. Soms zegt hij bij de eerste keer bij in het ingeven van de pincode dat er geen simkaart is (en die is er dus wel (van T-mobile).


Iemand (nog) een (andere) suggestie?

Heb ik me in een slag in de rondte gewerkt, dacht ik ineens, weet je wat ik probeer onder instellingen een workaround te doen met "Stel opnieuw in". Heb daar gekozen voor "Herstel netwerkinstellingen", et voilá.

In ieder geval iedereen bedankt die heeft meegedacht en gepost heeft.

Gozo



Laatst gewijzigd door Gozo; 29-06-09 om 23:30. Reden: Oplossing gevonden
  #11  
Oud 30-06-09, 02:36
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gozo Bekijk bericht
Dank EN-IS,

Heb ik me in een slag in de rondte gewerkt, dacht ik ineens, weet je wat ik probeer onder instellingen een workaround te doen met "Stel opnieuw in". Heb daar gekozen voor "Herstel netwerkinstellingen", et voilá.

In ieder geval iedereen bedankt die heeft meegedacht en gepost heeft.

Gozo
Hahaha, ik zat er nog aan te denken om in mijn vorige post er bij te zetten, maar hier is het algemeen bekend dat dat het is wat je als eerste moet doen bij Wi-Fi/3g verbindingsproblemen, dus ik dacht die heeft het wel al gedaan!

Goed om te horen dat het nu is opgelost!
  #12  
Oud 30-06-09, 02:54
Gozo Gozo is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 11
Standaard

Als je zo de focus hebt op die unlock én jailbreak dan komt die optie niet meer in je op. Ik dacht dat ik het verbruid had te meer redsn0w me zaterdag 1 keer in de steek liet en ik het proces maar gewoon herhaald had zonder restore en e.d. Aan einde van de rit blijkt het toch weer een eitje. Dit is echt een goed forum enne nogmaals tnx voor je snelle en goede adviezen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kan niet activeren omdat er een pincode op mijn simkaart zit iheijnekamp iPhone algemeen 7 25-06-10 23:25
Pincode T-Mobile simkaart??? baard8 Odido (T-Mobile) 2 01-03-10 14:16
3gs: geen service tmobile simkaart na unlock ultrasn0w master Odido (T-Mobile) 0 24-08-09 14:57
Geen service door pincode simkaart bohnen iPhone algemeen 5 17-08-09 09:49
iPhone 3G: pincode simkaart verwijderen?? goofyboy1 Unlock 4 10-01-09 20:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:56.