//

Bij Unlock Valt Verzekering Weg? Nieuw ReLock Tool?

Bij Unlock Valt Verzekering Weg? Nieuw ReLock Tool? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik had een vraagje. Mijn 2 weken oud iPhone 3GS heb ik jailbroken en Unlock. eigenlijk wilde ik het alleen jaibreiken, voor de apps. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-07-09, 02:59
Antonio6 Antonio6 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Delft
Berichten: 45
Standaard Bij Unlock Valt Verzekering Weg? Nieuw ReLock Tool?

Ik had een vraagje. Mijn 2 weken oud iPhone 3GS heb ik jailbroken en Unlock.

eigenlijk wilde ik het alleen jaibreiken, voor de apps. Ik dacht (ik zeer stom natuurlijk) dat unlocken was de tweede procedure bij het jaibreiken. Zeg maar ik dacht dat het erbij hoorde.

Ik heb natuurlijk 1 jaar garantie van T-Mobile. Als iets gebeurt met het apparaat binnen (hardware). daar maak ik me niet zo druk. Ik heb ook een verzekering voor kapot display, verlies, diefstal.

Stel de display is kapot. Dan makkelijk de verzekering bellen en ze komen de iphone halen bij me thuis. Natuurlijk dan moet ik de jailbreak weg doen (herstel iTunes). Maar wat gebeurt met de unlock???

Als de gasten van de verzekering zien dat hij is unlocked, valt mijn verzekering weg? (bij display repareren, maar ze controleren misschien voor extra check die jailbroken is of unlocked). Dan wordt de display dus niet gerepareerd?

Bij diefstal of verlies dan vind je de iphone niet meer natuurlijk. Dus dan verwacht ik een nieuwe. Werkt het zo?

Nu mijn zeer nieuwsgierige vraag. De Dev-Team heb ik over gelezen. Zou een Tooltje/programaatje ontwikkelen binnen dagen om de iphone te kunnen ReLocken opnieuw.

Weet iemand of dit klopt? en of dit mogelijk is?

Over de toekomstige nieuwe Firmware van apple. Ik weet het niet welke versie zal zijn. Misschien 3.1

Ik heb gehoord dat iphones (3GS) dat unlocked zijn, en dat ze dus de nieuwe Firmware van apple halen, dat ze kunnen verwachten dat hun iphone stuk zal gaan. En dat dus voor dat je de volgende (we hebben nu de 3,0 Firmware apple) Firmware instaleert dat je dus je iphone eerst moet ReLocken.

Weet iemand of dit klopt?

En als laatst. Moet ik me voor de verzekering (dieftal,verlies, kapote display). Zorgen maken meer dat de iphone is jailbroken of Unlocked?

de jailbreak kan natuurlijk gerepareerd worden.

En bij de T-Mobile eerste jaar garantie? die is natuurlijk weg gevallen, ik kan wel jailbreak herstel doen, maar dan moet ik ook als het in de kortere toekomst mogelijk is mijn Unlocked mobiel weer Relock maken.

Of is dat geen groot groot probleem (Unlocked) voor de eerste jaar T-Mobile.

Zeer bedankt voor het lezen van deze lange email. Hoop enige nuttige informatie te krijgen van mensen die ervaringen hebben meegemaakt over deze onderwerken.

Bedankt,

Gr, Antonio
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-07-09, 03:53
Filmkolik66 Filmkolik66 is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard

Hoi Antonio,

Misschien kan je verzekering kijken of die geunlockt is en daarmee wat doen in de prijs wat ze gaan tegoeden. Maar als je je iphone hersteld dan gaat de unlock ook weg en hoe de verzekering als de verzekering daarna nog kan zien dat die is geunlockt weet ik het niet meer

(mijn eerste reactie )


Groetjes,

Filmkolik.
  #3  
Oud 29-07-09, 07:00
Antonio6 Antonio6 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Delft
Berichten: 45
Standaard

Hallo Filmkolok,

Dus volgens jouw als ik mijn iphone hersteld in iTunes (als nieuw iPhone herstelen altijd, geen Backup doen, dat is zeer slecht voor de batterij levensduur, ALTIJD ALS NIEUW IPHONE HERSTELEN).

Zoals ik zei, als ik een herstel doe dan is natuurlijk de iPhone terug bij de fabrieksinstellingen. Dan zie je gewoon, dat de iphone niet langer gejailbreakt is.

Maar ....en dat is mijn vraag Filmkolik. Ik heb het nooit zeker geweten. Na het herstel is de iPhone ook weer ReLock ??? (dus niet simlockvrij meer).

En hoe kan ik testen dat mijn mobiel niet simlockvrij is?

Ik heb het zo getest. Mijn iPhone is nu jailbreakt maar niet unlocked (in het verleden per ongeluk unlocked gemaakt, maar daarna schone herstel gedaan iTunes, en daarna alleen maar gejailbreakt niet geunlockt)

Dus mijn iPhone is nu alleen jailbreakt. En volgens jouw niet simlockvrij meer. Dus precies zoals ik het wil (NIET Simlockvrij).

Ik heb deze testen gedaan om te checken of mijn iPhone inderdaad unlock is, dus niet simlockvrij. Ik heb een T-Mobile provider. Ik heb de simkaart van mijn ouwe mobiel gepakt. Mijn ouwe mobiel is prepaid ook van T-Mobile.

In de iPhone erin gedaan (simkaart). En de iphone accepteert de simkaart wel. Dat moet de iPhone juist niet doen toch?

Hij is unlock, dus hij zou alleen de simkaart moeten accepteren die mee gehad heb met de iphone.

Ik heb ook een andere simkaart ook prepaid van een andere provider in de iphone gedaan en ik kon ook in de iphone komen. Dan is de iphone toch simlockvrij ??? Denk ik ???
of vergis ik me in iets??? (ik hoop het wel)

Ik las overal in intrnet. Dat als je een iphone unlock, dat die niet meer kan worden GeRelock (simlock). En ik heb gelezen dat de Deav-Team een Tooltje zou uitbrengen om de iPhones opnieuw te kunnen brengen tot de ReLock staat.

Graag enige uitleg van je Filmkolik.

Dat zou me voor nu en altijd uit mijn twijfels halen.


Dankje,

Gr, Antonio.

Laatst gewijzigd door Antonio6; 29-07-09 om 07:08.
  #4  
Oud 29-07-09, 07:30
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

De simlock is provider afhankelijk. Als jij een officiële T-Mobile iPhone hebt die werkt met de bijgeleverde sim, is het logisch dat ie ook werkt met een andere T-Mobilesimkaart. Zelfde provider toch?
Als je via iTunes herstelt met de officiële firmware zijn de jailbreak en unlock echt weg. Probeer nadien maar eens een sim van een andere provider.....
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #5  
Oud 29-07-09, 08:29
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

Wat een enorm lang verhaal voor zo'n simpele vraag

Maargoed, je snapt dat de simunlock softwarematig is?
Een herstel zorgt dat alle software gewist wordt, en vervolgens overschreven met originele software.
Precies, de simunlock wordt dan ook gewist.
Hetzelfde geldt voor een update, dan ben je je simunlock ook kwijt, en updaten kun je dus ook niet zomaar doen als je afhankelijk bent van je simunlock.
  #6  
Oud 29-07-09, 15:28
Antonio6 Antonio6 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Delft
Berichten: 45
Standaard

Hallo mensen,



Zeer bedankt stuk wijzer geworden. Ben blij dat het zo is toch wel. Na een herstel dat de iphone weer is unlocked.

Een paar dingetjes nog graag. Kan het na een tijd zelfs schadelijk zijn, of invloed op de batterijen levensduur hebben als... je regelmattig een schone herstel doet in iTunes.

Klopt het ook dat een iTunes herstel beter uitgevoerd kan worden op deze manier:
- Eerst ''alt'' ingedrukt en dan herstel klop. In plaats van alleen herstel klikken. (???)

Ik ga vandaag een schone herstel doen want ik krijg een foutmelding van dat de Springboard is gecrasht, heb gisteren een programmatje uit Cydia geinstalleerd en sindsdien... (naam programma vertegeten, en kan nu niet in Cydia komen om te kijken naam, Cydia werkt ook niet ok, gaat dicht vanzelf , het is een tooltje om sneller van pagina tot pagina te gaan , van de pagina's op je display waar je applicaties staan, dan kan je bijvoorbeeld, als je gerukt een knopje met pagina 8, kom je daar hoef je je vinger niet 8 keer horizontaal te bewegen om daar te komen.
(misschien een TIP, installeerd deze app van Cydia niet, hoewel je weet nooit, bij de andere werkt prima misschien).

Soms heeft helaas een programma compabiliteitsproblemen of iets dergelijks en moet je herstellen. Maar ja, je kan nooit van tevoren wetten welke programma's problemen gaan geven. Dat wel, ik denk dat 99% van de probleem-programma's zijn Cydia-deinstallerde programma's.

Ik blijf bij Cydia alleen bij het downloaden van ''Categories'' en ''SBSettingstoggies''.

Ho ja !!!, na het herstel zal ik een simkaart erin doen van een andere provider. Maar het is wel een prepaid. Moet het ook abonnement kaart zijn?
En als het goed is moet de iphone deze simkaart van een andere provider weigeren om in de iphone te komen?
Ik heb het al eerder gedaan met een andere provider (prepaid) simkaart na herstel en je kon in de iphone komen, klopt toch niet met wat je zegt toch? (zou niet zo moeten zijn)

Als laatst wou ik graag vragen. Ik heb gelezen dat de Firmware 3.1 bijna komt, of zelfs bestaat al (apple). Wat is het slimste als je een jailbreak iphone heb. Wachten tot een oplossing van de Deav-Team om te installeren voor het installeren van deze nieuw Firmware?

Zeer bedankt voor jullie antwoorden. Dit is een goed forum.

Ben bij andere twee ingeschreven maar geen reacties. Is dit ''De'' beste iphone forum van Nederland? of een van de beste tenminste dan? Er moet 1 zijn waar iedereen gaat. Hier???



Bedankt mensen.

Groeten, Antonio.



(sorry voor de lange verhalen. maar ik heb het nodig om mijn eigen goed uit te kunnen leggen, met woorden).





Laatst gewijzigd door Antonio6; 29-07-09 om 15:37.
  #7  
Oud 29-07-09, 18:21
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antonio6 Bekijk bericht
(...)
Een paar dingetjes nog graag. Kan het na een tijd zelfs schadelijk zijn, of invloed op de batterijen levensduur hebben als... je regelmattig een schone herstel doet in iTunes.
Neen, herstellen heeft geen invloed op de levensduur van de accu

Klopt het ook dat een iTunes herstel beter uitgevoerd kan worden op deze manier:
- Eerst ''alt'' ingedrukt en dan herstel klop. In plaats van alleen herstel klikken. (???)
Alt/herstel gebruik je om zelf een andere firmware te kiezen dan de firmware die iTunes standaard installeert. Een herstel is daarmee niet beter of slechter, je hebt dus alleen zelf de keus.
(...)
Ho ja !!!, na het herstel zal ik een simkaart erin doen van een andere provider. Maar het is wel een prepaid. Moet het ook abonnement kaart zijn?
En als het goed is moet de iphone deze simkaart van een andere provider weigeren om in de iphone te komen?
Ik heb het al eerder gedaan met een andere provider (prepaid) simkaart na herstel en je kon in de iphone komen, klopt toch niet met wat je zegt toch? (zou niet zo moeten zijn)
Prepaid of abonnement, dat maakt niet uit, als het maar niet een T-Mobile sim is. Je kunt na herstel naar de officiële firmware wel in je iPhone komen, maar er dan niet mee bellen of gebeld worden.

Als laatst wou ik graag vragen. Ik heb gelezen dat de Firmware 3.1 bijna komt, of zelfs bestaat al (apple). Wat is het slimste als je een jailbreak iphone heb. Wachten tot een oplossing van de Deav-Team om te installeren voor het installeren van deze nieuw Firmware?
Als je een jailbreak hebt kun jet het beste wachten met installeren van de neiuwe firmware totdat het DEVteam weer een jailbreak en unlock heeft uitgebracht.

(...)
Is dit ''De'' beste iphone forum van Nederland? of een van de beste tenminste dan? Er moet 1 zijn waar iedereen gaat. Hier???
Dit is het beste iPhoneforum van Nederland, en iedereen komt hier
(...)

(sorry voor de lange verhalen. maar ik heb het nodig om mijn eigen goed uit te kunnen leggen, met woorden).
Je hoeft je hiervoor te verontschuldigen.

Wat ik je aanraad is veel te lezen hier op het forum. Bijna alle informatie is te vinden, desnoods met een beetje zoeken.
Zie de antwoorden in rood.
  #8  
Oud 29-07-09, 19:40
Antonio6 Antonio6 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Delft
Berichten: 45
Standaard

Dankjewel voor je zeer duidelijke antwoorden.

Ik heb inderdaad eerst gezocht naar mijn vragen, bijvoorbeeld ingetypt:

''iTunes herstel''

enz...

Maar niks gevonden. En je heb zoveeel pagina's in een onderwerp het zou lang duren voor dat je pricies vind wat je zoekt.

Met beetje geluk niet natuurlijk, en of wat je zoekt een beetje algemeen is, is ook makkelijker te vinden.

Maar zoals je zal begrijpen is veel makkelijker om het op je eigen manier te vragen en gelijk antwoord van een forum member te krijgen.

Maar inderdaad gebruikt maken van de zoekfunctie doe ik zeker ook.

Nog maals bedankt voor je duidelijke antwoorden.

Ik heb net de test gedaan. Heb ik de simkaart van mijn broer, prepaid, KPN. En klopt geen signal. Kan niet gebeld worden of mee bellen.

Dus in principe als bijv. je mobiel valt en de display kapot gaat. Een kwestie van herstel. En je iphone is als nieuw, volle garantie bij T-mobile (eerste jaar) + als je eventuele verzekering heb.

Te gek !!!

(ik schrijf me nu gelijk uit, de andere forum, deze is veel kwalitatiever. En is serious bedoeld )


Bedankt ,


Gr. Antonio

Laatst gewijzigd door Timmeh_; 29-07-09 om 21:39. Reden: Illegaal verzoek
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geluid bij sommige APPS valt soms weg janbeul iPhone Apps 5 03-04-11 11:52
Wi-Fi valt weg Bij volle accu udo327 Wi-Fi 3 29-04-10 15:41
3g valt weg... robeminem Archief 1 17-12-09 21:01
Muziek: iPod functie 3Gs: muziek valt weg bij openen andere app dirkuijt Muziek, foto & video 1 19-08-09 13:24
Wi-Fi valt weg bij het vergrendelen van iphone evad Wi-Fi 8 23-09-08 13:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:10.