//

Unlocken van 2ehands Iphone 3G

Unlocken van 2ehands Iphone 3G discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal. Ik wil jullie deelmaken van mijn ervaringen met het unlocken van een 2e hands Iphone 3G. Eind mei 2009 kocht ik via marktplaats ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-09-09, 19:24
habets1811 habets1811 is offline
• iOS 10.0.3
• 10.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Hoensbroek
Berichten: 13
Standaard Unlocken van 2ehands Iphone 3G

Hallo allemaal.
Ik wil jullie deelmaken van mijn ervaringen met het unlocken van een 2e hands Iphone 3G.

Eind mei 2009 kocht ik via marktplaats een perfect werkende Iphone 3G 16Gb. Het toestel was toen nog nèt geen jaar oud. Ik kocht het toestel van de oorspronkelijke T-mobile abonnee, dus voorzien van T-mobile simlock.

De simlock heb ik al die tijd met Redsnow omzeild. Het toestel werkte (en werkt nog steeds) feilloos op die manier.

Nu wil ik eigenlijk graag de nieuwste firmware installeren. En, zoals jullie wellicht weten, werkt het unlocken niet meer vanaf firmware 3.1.

Omdat het toestel inmiddels meer dan een jaar oud is, wordt T-mobile geacht om KOSTELOOS de simlock te verwijderen.

Echter, zij zijn alleen bereid om die service te bieden aan de OORSPRONKELIJKE bezitter, dus aan de T-mobile klant.

Ik heb van die verkoper geen gegevens meer. Ik weet niet het oorspronkelijke telefoonnummer en heb geen aankoopbon en dergelijke.

T-mobile wil mij daarom 120 euro in rekening brengen voor het simlockvrij maken van de telefoon, ook al is het toestel meer dan een jaar oud.

Mij lijkt dat een onrechtmatig standpunt. Immers; op deze wijze is er sprake van rechtsongelijkheid.
Een telefoon moet na een jaar kosteloos simlockvrij gemaakt worden, en daarbij maakt het niet uit of je de eerste of de 20e eigenaar bent.

Tot op heden heeft die discussie met T-mobile me niks opgeleverd. Dus ben ik aan het proberen toch in contact te komen met de toenmalige eigenaar, zodat hij de unlockprocedure misschien voor mij kan aanvragen.

Heeft iemand van jullie ervaring met deze materie?
Is iemand deskundig genoeg om iets over de rechtmatigheid van het standpunt van T-mobile in deze te roepen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-10-09, 01:20
habets1811 habets1811 is offline
• iOS 10.0.3
• 10.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Hoensbroek
Berichten: 13
Standaard

Vandaag heb ik gelukkig de oorspronkelijke eigenaar van mijn Iphone kunnen bereiken. Hij was bereid om mee te werken aan het aanvragen van de unlockprocedure van mijn Iphone, zodat mijn Iphone nu eindelijk ontdaan is van de simlock.
T-mobile bleef tot op het laatst weigeren om die service aan mij, als 2e eigenaar, kosteloos te verlenen.
Mijn probleem is opgelost, maar de vraag blijft bestaan:
Mag T-mobile dit wel?
  #3  
Oud 04-10-09, 10:40
sebaba25 sebaba25 is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik had hetzelfde probleem, geüpdatet naar 3.1 een geen unlock meer. Gelukkig had mijn vrouw nog een t-mobile abonnement en via dat de unlock aangevraagd. Hier moet je wel geluk mee hebben wie je aan de telefoon krijgt, sommige letten niet goed op en was nu niks kwijt. Maar sommige letten wel goed op en zien dat bij het abonnement van mijn vrouw nooit een Iphone is geleverd
  #4  
Oud 23-03-10, 10:33
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Dus het kan niet zomaar.
Goed dat ik het weet want ga een iPhone overnemen die bijna 2 jaar oud is
  #5  
Oud 27-03-10, 00:52
zipzip zipzip is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Hagestein
Berichten: 8
Standaard

Ik heb ook een 2e hands gekocht!
En heb al 3x tmobile gebeld.
Maar helaas bij het doorverbinden naar de unlock afdeling moet ik elke x 120,- betalen.
Of ik moet idd de oude eigenaar laten bellen.
Maar daar hoor ik helaas niets meer van!
Hebben jullie nog een goeie oplossing??
  #6  
Oud 27-03-10, 16:57
hellboysz's schermafbeelding
hellboysz hellboysz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 160
Standaard

misschien dit een oplossing voor de 3g.

Downgrade iPhone 3.1.3 Baseband 05.12.01 | Redmond Pie

suc6!!
__________________
pwned
  #7  
Oud 27-03-10, 18:29
black_tear black_tear is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 18
Standaard

heeft iemand al een succesvolle ervaring met deze manier?
  #8  
Oud 27-03-10, 20:39
jodjebighouse jodjebighouse is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 15
Standaard

Ik heb alles uitgeprobeerd van redsnow tot yellowsnow, van blackra1n tot snowbreeze... knettergek! Alles alles geprobeerd, misschien wel 100 keer de firmware erop en eraf gehaald, maar eigenwijs als ik ben, niks lukte.
Het is echt zoals we lezen: wachten.
Dat downgraden is wel leuk, maar je baseband blijft staan op 05.12.01.
Deze is alleen te downgraden als je bootloader 5.08 of lager is (met fuzzyband).
Helaas pindakaas is de mijne dus 5.09 zoals bij vele en dan sta je voor een muur.
Nu heb ik laatst (weet zo niet meer waar) gelezen dat ze de unlock al voor elkaar hebben, maar wachten tot apple de 4.0 uit gaat geven. Zijn natuurlijk bang dat ze aanpassingen gaan maken in 4.0 als ze de unlock nu uitgeven denk ik

En btw we zijn ook bij T-mobile langs geweest en de mensjes daar willen ons niet helpen... tja mobiel van marktplaats sorry! Of nee we willen u wel helpen, voor maar 120 euro kunnen we u de simlock eraf halen... it's all about the money..

Laatst gewijzigd door King1987; 27-03-10 om 20:43. Reden: edit knop gebruiken
Reageren

Labels
simlock, t-mobile, unlock, unlocken



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
2ehands iphone conflict borgqueenx Koopinformatie Nederland 49 01-09-10 10:13
iPhone: unlocken van de iphone?? Gaatze Jailbreak 0 19-07-10 23:10
Waarop letten bij het kopen van een 2ehands iPhone 3G(S) ? Vegieto Koopinformatie Nederland 1 04-08-09 15:27
Nieuwe 3GS 16gb, of 2ehands 32g? liquidsnake1989 Koopinformatie Nederland 1 22-07-09 17:32
Unlocken van iPhone 3G Aviator3 Archief 1 11-07-08 15:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:28.