//

Iphone 3Gs Uit Frankrijk (SFR) Activeren!? HOE ?

Iphone 3Gs Uit Frankrijk (SFR) Activeren!? HOE ? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Nou vandaag eindelijk mijn bestelde simkaartjes binnen. Heb er 1 van Orange Frankrijk en 1tje van SFR Frankrijk. De Orange kaart lust mijn Iphone niet, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 15-04-10, 07:55
Horstje Horstje is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 55
Standaard

Nou vandaag eindelijk mijn bestelde simkaartjes binnen. Heb er 1 van Orange Frankrijk en 1tje van SFR Frankrijk. De Orange kaart lust mijn Iphone niet, net zoals al de andere kaarten die ik geprobeert heb. Maaaaarrr de SFR kaart pakt ie. En hij gaat activeren. Nu heb ik er een redelijk dure ipod van gemaakt. Maar ik wil graag ook ermee gaan bellen. Dit moet dus mogelijk zijn via een klantenservice in Frankrijk.
Nu lees ik ergens in het forum dat alleen Orange dit kan. Maarje ik heb dus een SFR gelockte foon. Dus voor de mensen met ervaring hierin de vraag: kan Orange nu unlocken? Of moet SFR dit doen? Ik las iets over het koppelen van je simkaart aan je iphone(registreren), hoe gaat dit in zijn werk?? En tot slot de vraag, hoe ga ik nu ook echt daadwerkerlijk simlock vrij maken???
Ik hoor graag van u!!!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 15-04-10, 11:01
WieerterMenke WieerterMenke is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 292
Standaard

Horstje...

Welk part number heeft je iPhone.. MC134NF/A is mijn code...
Kijk eens in mijn vorige post...
Daar staat een website waar je de carrier kunt opzoeken.. SFR staat er geeneens tussen... ??

Heb dus ook een ORange kaart besteld..
Maar door jouw post krijg ik het vermoeden dat ik dus mss een SFR nodig heb..?!?!?

Unlocken van 3.1.3. gaat (nog) niet....

Wellicht dat een techie deze kan downgraden naar 3.1.2
Ik ga het althans proberen, maar de kans is erg klein...

Zodra over 1 à 2 maanden GeoHot ofzo de Jailbreak uitbrengt kun je de 3.1.3 ook unlocken...

Ps. Kleine kans dat je SFr kunt bellen en vragen om te unlocken...? Parlez vous Francais?

Laatst gewijzigd door WieerterMenke; 15-04-10 om 11:03.
  #23  
Oud 15-04-10, 11:25
Horstje Horstje is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 55
Standaard

Ik zal straks als ik thuis ben even mijn nr opzoeken voor je.
Het is inderdaad wel mogelijk om via Orange te unlocken heb ik hier ergens gelezen, maarja die van mij is SFR gelocked, dus ik weet niet of SFR eraan meewerkt. Nee inderdaad geen woordje Frans, maar heb wel een collega die dat aardig beheerst dus ga ik van de week proberen.
Voorwaarde is altijd dat je eerste eigenaar bent. Ik heb mijn defecte Iphone omgeruild in de Apple store Frankrijk, dus in principe ben ik eerste eigenaar. Ga het van de week proberen met een telefoontje te regelen, maar ben er bang voor I'll keep you posted!
  #24  
Oud 15-04-10, 18:12
Horstje Horstje is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 55
Standaard

Nooouuu schiet mij maar lek. Snap er niets van!!!! In mijn iphone info menu staat bij model, MC140DN. Maaarrr heb heb toch echt uit de Apple store in Frankrijk. Heb hem er zelf gehaald. Volgens de lijst zou het betekenen dat het een Duitse is?? Van T-Mobile?? Maarrrr heb hem echt uit het Louvre. En mijn SFR kaart pakt ie gewoon. Krijg dan wel geen bereik, maar hij geeft in ieder geval geen melding dat de kaart ongeldig is!!!:S:S
  #25  
Oud 15-04-10, 18:17
WieerterMenke WieerterMenke is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 292
Standaard

Austria is geen duitsland... (je zegt in het menu... heb je de doos nog? onderzijde staat het ook op...)
Als ik jouw nummer zoek op de site van mijn link..
Krijg ik Austria T-mobile of Netherlands !!! T-mobile...

Idd... Schiet mij maar lek.. Pffff..

Mss dan LvdAu duidelijkheid kan creeren..??

Ps, send you a pm
  #26  
Oud 15-04-10, 18:33
Horstje Horstje is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 55
Standaard

Het klopt hij staat idd bij meer landen(dus ook onder duitsland) Vandaar dat ik dacht dat het Duitsland was. En je pm heb ik beantwoord!!
  #27  
Oud 15-04-10, 18:44
WieerterMenke WieerterMenke is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 292
Standaard

Whoops...
Tuurlijk.. Overheen gekeken...
  #28  
Oud 16-04-10, 10:12
mr-3gs mr-3gs is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horstje Bekijk bericht
Nooouuu schiet mij maar lek. Snap er niets van!!!! In mijn iphone info menu staat bij model, MC140DN. Maaarrr heb heb toch echt uit de Apple store in Frankrijk. Heb hem er zelf gehaald. Volgens de lijst zou het betekenen dat het een Duitse is?? Van T-Mobile?? Maarrrr heb hem echt uit het Louvre. En mijn SFR kaart pakt ie gewoon. Krijg dan wel geen bereik, maar hij geeft in ieder geval geen melding dat de kaart ongeldig is!!!:S:S
Heb zelf een 3gs orgineel t-mobile nederland model nr mc140dn.
  #29  
Oud 17-04-10, 11:02
Horstje Horstje is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 55
Standaard

Het model wordt in verschillende landen uitgegeven, maar de mijne komt echt uit viva la France. Geen twijfel over mogelijk
  #30  
Oud 21-04-10, 11:02
Horstje Horstje is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 55
Standaard

Pfff krijg het nog niet echt voor elkaar. SFR begrijpt niet echt wat ik nou wel en zitten te drammen om een kaart en nummer die ik bij de telefoon zou moeten krijgen. Gisteren voor de tigste keer gebeld. Dame aan de lijn vroeg mijn modelnr en mijn telefoonnummer en zei dat het zo voor elkaar was. Nja dan zou het me niets kosten, maar ze hebben geen imeinr van mijn tel gevraagd, dus ga niet verwachten dat dit gaat lukken. Wacht nog een paar dagen en dan probeer ik het nogmaals. Zucht. Heb al wel een franse itunes account!! Als het zo doorgaat gaat het toestel gewoon op marktplaats!
  #31  
Oud 21-04-10, 11:14
WieerterMenke WieerterMenke is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 292
Standaard

Kun je engels praten, of is frans een pré?
  #32  
Oud 21-04-10, 15:42
WieerterMenke WieerterMenke is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 292
Standaard

Ben er eindelijk achter (via Apple), wie de carrier is van mijn toestel (Orange.fr)...

*** verhaal opgehangen dat een klant een toestel had blablabla..

Aan de hand van het serienummer kon hij het achterhalen.
  #33  
Oud 21-04-10, 16:13
Horstje Horstje is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 55
Standaard

Dan heb je meer geluk als ik. Orange schijnt de telefoons makkelijker vrij te maken dan SFR.
Prepaidkaartje kopen, Zorgen dat er 100€ opstaat. Zorgen voor een frans itunes account. En bellen maar!!
  #34  
Oud 21-04-10, 16:17
WieerterMenke WieerterMenke is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 292
Standaard

Frans iTunes nodig ja..?
:S:S

Ben alleen aan het twijfelen of ik niet gewoon wacht tot de jailbreak van 3.1.3. vrijkomt..
Scheelt weer € 100 gheghe...

SIM kaartje net binnen gekomen. Ga me nu ophalen..
Maar goed, het zou dus moeten werken
  #35  
Oud 28-06-10, 17:24
Dikkenbarry Dikkenbarry is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 4
Standaard

Hoi,

ik heb een iPhone 3GS 32gb, 3.1.3, 05.12.01. Mijn model is MC134fb/b, en na wat opzoekingswerk lijkt het dat mijn iPhone afkomstig is uit Frankrijk, met provider sfr. Aangezien ik door een toevallige update naar 3.1.3 vast zit op het emergency screen, zit ik al eeuwen te wachten op een hacktivation tool van de iPhone Dev Team voor 3GS 3.1.3. Maar zelfs met de release van iOS4 kwam er geen redding. Ik ben het echt beu te wachten, dus ik vroeg me af of er hier nog iemand toevallig een simkaart van SFR in zijn bezit heeft? En of ik die zou mogen gebruiken/overkopen om mijn iPhone te activeren?
  #36  
Oud 28-06-10, 18:42
Horstje Horstje is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 55
Standaard

Dit misschien een optie voor je???

CARTE SIM SFR LA CARTE NEUVE AVEC 5

Zo heb ik het ook gedaan. Hiermee kun je activeren en dan breaken met spirit.
  #37  
Oud 28-06-10, 18:59
Dikkenbarry Dikkenbarry is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 4
Standaard

Bedankt voor de link!
Iemand ervaring met een Vodaphone/SFR sim? Er staat op Ebay een simkaart van Vodaphone/SFR te koop. Zou misschien ook wel met dit goedkopere kaartje kunnen lukken

VENDRE CARTE SIM VODAFONE/SFR NEUVE - eBay, Autres, Téléphonie, Mobilité. (Eindtijd 01-jul-10 15:55:25 CEST)
  #38  
Oud 28-06-10, 19:29
Horstje Horstje is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 55
Standaard

Zou het er niet op wagen.....
Volgens mij gaat het namelijk niet om een frans vodafone kaartje. Maar om een kaartje wat wel in Frankrijk gebruikt kan worden, en opgeladen kan worden met SFR.(SFR is namelijk ook de "zeg maar vodafone" van Frankrijk)....
Maarja als het je de paar euro ervoor over hebt, dan zou ik zeggen ga ervoor en deel je ervaringen
  #39  
Oud 28-06-10, 19:36
Dikkenbarry Dikkenbarry is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 4
Standaard

Bedankt voor de vlugge reacties, Horstje!
Ik zal inderdaad misschien best veilig spelen en voor het kaartje opteren dat jij hebt aangeraden.
Nog een klein vraagje: ik heb op een tweetal (weinig betrouwbare) sites gevonden dat mijn model MC134fb/b verbonden is met SFR. Kan iemand van jullie dit bevestigen? Zodat ik zeker geen simkaart koop van een verkeerde provider.
  #40  
Oud 01-07-10, 12:53
albatorox albatorox is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 1
Standaard

Wie heeft zijn toestel nu al echt geactiveerd met een Frans Netwerk? Kost het echt 100euro? En doen ze er zo moeilijk over? Bij O2 in engeland gaat dit veel makkelijker. Ik had graag geweten wat nu de juiste werkwijze is om je Iphone te activeren. Nu zijn er ellenlange berichten geplaatst hier en is nog niemand wijzer geworden.

Moet je een frans nummer aan je iphone koppelen en hoe doe je dat?
(Oke simkaart van deze provider via ebay, maar hoe koppel ik mijn iphone aan het nummer?)
Daarna kan ik bellen naar de desgewenste provider en vragen voor een unlock?

Hoop op wat meer duidelijkheid hier.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: Hoe kan mijn iphone 3gs activeren via itunes kaanco Unlock 1 02-12-10 14:18
iPhone 3Gs uit Frankrijk halen ? Dimplex Koopinformatie Rest Europa 6 06-07-09 01:11
Ervaringen mbt Iphone 3g uit Frankrijk drdegraaff Koopinformatie Rest Europa 0 11-06-09 23:40
iPhone: iphone 3g uit zwitserland van swisscom, hoe activeren? ultimateme Jailbreak 3 11-10-08 00:59
iPhone uit Frankrijk, Duitsland, UK lEl Archief 3 15-12-07 18:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:26.