//

officiële unlock code voor iphone4 van bouygues Frankrijk

officiële unlock code voor iphone4 van bouygues Frankrijk discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) wie kan me helpen aan een email adres of telefoon nummer van bouygues in frankrijk om de unlockcode te vragen. ik heb een 32gb iphone4 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-07-10, 17:34
SARALI SARALI is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: DELFT
Berichten: 10
Standaard officiële unlock code voor iphone4 van bouygues Frankrijk

wie kan me helpen aan een email adres of telefoon nummer van bouygues in frankrijk om de unlockcode te vragen.
ik heb een 32gb iphone4 gekocht maar zit er simlock op.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-07-10, 22:33
brecht11 brecht11 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Zeist
Berichten: 2
Standaard

Bouygues - Contact

Daar zul je het mee moeten doen denk ik.
  #3  
Oud 26-07-10, 23:26
roel88 roel88 is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 26
Standaard

probeer 0000 eens. Als je het over een simcode hebt ten minste
  #4  
Oud 26-07-10, 23:33
ZPhone ZPhone is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 72
Standaard

nee, heeft het over zijn simlock....
  #5  
Oud 27-07-10, 07:12
lesfetes lesfetes is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Kapellen, Belgie
Berichten: 97
Standaard

officieel unlocken van de sim uit Frankrijk (Orange of Bouygues) is niet voor ieder een succes, soms geen probleem andere keren een zooitje, maar altijd bijbetalen.

Débloquer Bouygues iPhone 4 pour l´étranger

lees dit even door en probeer (vanuit Frankrijk) eens het klantnummer 634 te bellen, veel succes en vooral hopen op een goedgeziende helpdesk medewerker
  #6  
Oud 28-07-10, 15:06
Danielk Danielk is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lesfetes Bekijk bericht
officieel unlocken van de sim uit Frankrijk (Orange of Bouygues) is niet voor ieder een succes, soms geen probleem andere keren een zooitje, maar altijd bijbetalen.
Dat is niet vreemd, is in Nederland immers ook zo als je je telefoon vroegtijdig door T-Mobile wil laten unlocken.

Maar ik ben met je eens dat het ronduit een drama is om in Frankrijk iets gedaan te krijgen. Ik heb dezelfde fout gemaakt en in Frankrijk een SFR-gelockte iPhone 4 gekocht. Op zich niet duurder dan wat hij bij Apple kost - en veel makkelijker leverbaar - maar het nadeel is dus dat je met een simlock zit die zich zeer moeizaam laat verwijderen als je verder geen klant bij hen bent. In Nederland kan je gewoon iemand die wel een iPhone bij T-Mobile heeft laten bellen met jouw IMEI maar zo makkelijk gaat het in Frankrijk niet.

Volgens het personeel in de winkel kon ik zeker weten unlocken. Kon nu nog niet in de winkel ('over een maand waarschijnlijk') maar ik kon wel bellen naar de klantenservice. De bijbehorende microsim heb ik niet (want die 'waren er nog niet') en heb ik later ergens anders moeten halen. Ik kan hem dus wel activeren maar de gewenste bijgeknipte Vodafone-sim doet het niet.
Toen ik er achter kwam dat een unlock vooralsnog niet mogelijk was heb ik geprobeerd de telefoon terug te brengen maar daar wilde men niets van weten. Dat was dus al fase 1 van problemen.

Ondertussen heb ik al van alles geprobeerd om verder te komen maar nog geen succes. Ik heb een vriend die in Frankrijk woont én klant is bij SFR laten bellen naar de klantenservice en aan hem werd bevestigd dat een unlock mogelijk is tegen betaling van 100 euro. Vervolgens heeft hij de online aanvraag ingediend waarbij het binnen 5 dagen geregeld zou moeten zijn. Die 5e dag is vandaag, en m'n iTunes geeft nog altijd de bekende 'de simkaart in dez iPhone wordt niet ondersteund'-melding.

Mogelijk is een issue dat de verkoop van de mobiele telefoons - ook losse toestellen zonder abonnement - in Frankrijk op naam wordt gedaan: op de aankoopbon staan naam en adres van de koper, en er wordt een kopie van je legitimatiebewijs gemaakt. Omdat ik natuurlijk niet in Frankrijk woon werd er een plaatselijk fake adres ingevuld. Ik vrees/vermoed dat de provider een check doet of het toestel waarvoor je een unlock aanvraagt ook wel daadwerkelijk op jouw naam is gekocht. Ik weet dat dus niet zeker, want ik ben nog niemand tegengekomen met een zelfde soort geval.

Om op meerdere paarden tegelijk te wedden heb ik iemand anders die goed Frans spreekt gisteren nog eens naar de klantenservice laten bellen. Die kreeg ineens te horen dat ze je niet kunnen helpen als je geen abonnement bij SFR hebt. Bij doorvragen kreeg hij vervolgens te horen dat telefoons die los in de winkel verkocht worden al simlockvrij zijn, en dat je anders maar terug naar de winkel moet gaan. Da's alleen nogal lastig als die winkel in Nice zit, want om nu voor een telefoontje het vliegtuig te pakken gaat me wat ver.

Een derde mogelijke route was online een unlock aanvragen. Er zijn verschillende minder of meer schimmige aanbieders van officiele unlocks (bijv. IMEI Unlock - Home, die gebruiken dan weer een tooltje dat allgsmunlock heet om op de e.o.a. manier officieel unlockcodes aan te vragen). Navraag leerde dat ook de iPhone 4 bij SFR werd ondersteund, maar in de praktijk blijkt de leverancier ineens niet meer te kunnen leveren.

Hoe dan ook, ik heb het kreng inmiddels 5 weken en kan er nog altijd niet mee bellen, en de routes om toch een officiele unlock te krijgen lijken allemaal dood te lopen. Ik ga er vanuit dat er uiteindelijk wel een fatsoenlijk werkende jailbreak/unlock komt (zeker nu is vastgesteld dat dat gewoon legaal is) maar dat vind ik toch verre van ideaal.

Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag.
  #7  
Oud 28-07-10, 18:58
SARALI SARALI is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: DELFT
Berichten: 10
Standaard

[SIZE=3][FONT=Calibri]Bedankt voor je reactie Daniel, ik heb mazel gehad dat ik bij mijn aankomst in Frankrijk een iphone4 bij appel shop in montepleir heb besteld. Tot de Dag van vertrek niks van appel vernomen dus in een winkel centrum een iphone4 gekocht met simlock van bouyges de verkoper verteld me dat wel snel eraf kan maar tot heden met paar keer bellen en mailen nog niks maar op de dag van mijn vertrek heb ik wel van appel shop mail gehad en mijn iphone4 opgehaald maar is wel vervelend dat de fransen onze willen niet helpen. We wachten op jaillbreak!!! [/FONT][/SIZE]
  #8  
Oud 29-07-10, 11:27
Danielk Danielk is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 28
Standaard

Update: koop _geen_ iPhone met een Franse providerlock als je ooit een officiele unlock wil. Het is namelijk godsonmgelijk om een unlock voor elkaar te krijgen zonder dat je een werkend telefoonnummer bij diezelfde provider hebt. SFR zegt dat ze alleen iPhones kunnen unlocken die in combinatie met een abonnement zijn verkocht.
Waarom verkopen ze ze dan uberhaupt zonder abonnement: mocht je al klant zijn bij SFR dan kan je bij aankoop je bestaande abonnement laten koppelen aan de telefoon, en dan is een unlock wel mogelijk. Achteraf kan dit echter niet meer.
Ditzelfde geldt voor prepaid: in tegenstelling tot in Nederland worden ook prepaid-kaarten op naam geregistreerd, je hoeft alleen geen maandelijks abonnement te betalen. Ook bij prepaid moet het dus gekoppeld worden aan de telefoon en dit is achteraf niet mogelijk.

Volgens de SFR-klantenservice had de winkel mij de telefoon nooit mogen verkopen zonder er een abonnement of prepaid-kaart bij te registreren. Helaas kan men verder niets voor me doen, het enige advies dat men kon geven is terug naar de winkel (ja lekker, in Nice). Bovendien, wetende dat men mij genaaid heeft door me uberhaupt een telefoon te verkopen waar ik niks mee kan ga ik er niet van uit dat men daar ook nog maar iets voor me wil doen.

Mooi *****. Mijn enige alternatief is nu verkopen aan een fransoos (en dus vet verlies lijden) of bidden dat er op korte termijn een goed functionerende jailbreak/unlock komt.
  #9  
Oud 19-08-10, 21:40
corne64 corne64 is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 409
Standaard

niet mogelijk dus .
  #10  
Oud 22-08-10, 14:27
Danielk Danielk is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corne64 Bekijk bericht
niet mogelijk dus .
Nee, dat is mijn indruk ook. Mijn Franse vriend is een week of drie geleden zelfs naar een SFR-winkel in zijn woonplaats gegaan en hoewel ze daar erg meegaand waren en met de zaak aan de slag zouden gaan wacht hij nog altijd op een antwoord. Op zich is het nu er een unlock is geen groot issue meer maar het lijkt dus niet mogelijk te zijn.

Op zich is dat ook wel logisch daar de Franse regelgeving ten aanzien van unlocks wat anders is dan in Nederland. De regel is dat een simlock kostenloos verwijderd moet worden 6 maanden nadat het contract is afgesloten. En daar zit hem een beetje de crux, als je geen klant bent bij provider X is er geen contractsperiode en wordt het nogal een probleem om een officiele unlock voor elkaar te krijgen.

Een prepaid-kaart (in Frankrijk ook een abonnementsvorm, wordt op naam geregistreerd) zou een oplossing kunnen zijn als het mogelijk is achter een telefoon aan een abonnement te koppelen. In ieder geval bij SFR is dit niet mogelijk maar ik heb wel verhalen gezien van mensen bij wie het in ieder geval bij een 3GS op Orange wel op die manier is gelukt. Een andere manier is via AllGSMunlock, ook op dat forum lees ik verhalen van mensen bij wie de unlock via Orange lukt. Bouygues en SFR lijken niet mogelijk te zijn.
  #11  
Oud 25-08-10, 11:27
4iphone 4iphone is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 65
Standaard

@sarali: ik neem aan dat het ondertussen wel gelukt is om de telefoon te jailbreaken en softwarematig te unlocken? Anders wil ik 'm wel van je overnemen!
  #12  
Oud 26-08-10, 08:04
geurtc geurtc is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 17
Standaard

Het kan ook via:
cdmedia
imeiunlock
heb ik ook laten doen en werkt perfect.
  #13  
Oud 29-08-10, 10:59
Villa_vinnie Villa_vinnie is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 10
Standaard activatie & unlock via CDmeda met IOS 4.0.2 op Iphone4

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geurtc Bekijk bericht
Het kan ook via:
cdmedia
imeiunlock
heb ik ook laten doen en werkt perfect.
Kan dat ook als je IOS 4.0.2 hebt met daarbij een activatie kaartje (die zij ook leveren)? Alvast bedankt voor de reply

Laatst gewijzigd door Villa_vinnie; 30-08-10 om 10:10.
  #14  
Oud 29-08-10, 11:06
kimvb's schermafbeelding
kimvb kimvb is offline
• iOS 10.3.3
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: oudenaarde
Berichten: 437
Standaard

nee 4.0.2 kan je niet unlocken voor het moment
  #15  
Oud 29-08-10, 11:40
geurtc geurtc is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 17
Standaard unlock

De iphone wordt officieel simlock vrij gemaakt d.m.v 1mei nummer.
Je moet wel heel zeker weten welke provider je heb.
Zo heb ik de mijne ook simlock vrij laten maken.
Succes
  #16  
Oud 29-08-10, 11:49
geurtc geurtc is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 17
Standaard

Ik bedoel bij welke provider je iphone vandaan komt.
  #17  
Oud 30-08-10, 00:19
Villa_vinnie Villa_vinnie is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 10
Standaard

De officiele provider is O2 uit Engeland,
heb imei en serie nummer al door gegeven. Dus ik hoop dat ik dan straks mijn Iphone4 met 4.0.2 officieel kan aktiveren en dat ie dan ook echt ge unlocked is....
  #18  
Oud 30-08-10, 08:09
geurtc geurtc is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 17
Standaard

Nou succes.
Als het goed is krijg je met ongeveer 2 dagen bericht dat je de iphone aan itunes moet koppelen.
Je moet je iphone dan wel een half uur aan itunes laten zitten en na minstens een half uur ontkoppelen en meteen weer opnieuw aansluiten, als het dan goed is krijg je dan in itunes te zien dat je telefoon simlockvrij is. (dit ging bij mij fout omdat ik te weinig geduld had en met 15minuten opnieuw op i tunes aansloot).
Ik ben benieuwt.
  #19  
Oud 30-08-10, 10:01
Villa_vinnie Villa_vinnie is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 10
Standaard

Nou ik ben ook erg benieuwd!

Dank je voor de info & ik zal hier met een paar werkdagen melden of het heeft gewerkt.

Groetjes,
Vin.

Laatst gewijzigd door Villa_vinnie; 30-08-10 om 10:10.
  #20  
Oud 03-09-10, 17:10
Villa_vinnie Villa_vinnie is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 10
Standaard

Ben nu druk bezig met activeren....

Groetjes,
Vin.

Laatst gewijzigd door Villa_vinnie; 03-09-10 om 17:22.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: officiële unlock code voor iphone4 van bouygues Frankrijk egelaar Unlock 2 09-03-11 21:19
iPhone 4: UNLOCK je iphone van de officiele T-Mobile GRATIS wim77 Unlock 1 21-01-11 16:07
iPhone 3GS: Officiele unlock van T-Mobile Drime Unlock 24 06-12-10 22:36
iphone 4 van bouygues in frankrijk SARALI Koopinformatie Rest Europa 5 16-07-10 09:45
iPhone 3G: officiele unlock van t-mobile! SalPacino Unlock 1 15-06-10 16:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:01.