//

iPhone niet te herstellen

iPhone niet te herstellen discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een iPhone 3GS, 32GB uit Canada, met simlock (heb em dus altijd ge-unlocked). Heb al vaker problemen met de software gehad, af en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-01-11, 14:46
Emile86 Emile86 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 9
Standaard iPhone niet te herstellen

Ik heb een iPhone 3GS, 32GB uit Canada, met simlock (heb em dus altijd ge-unlocked). Heb al vaker problemen met de software gehad, af en toe gaf hij aan dat de batterij leeg was maar dan wilde hij ook niet meer opladen. Na een herstel (met custom firmware) deed hij het dan weer prima. Dit keer gaf mijn iPhone op precies dezelfde wijze aan dat de batterij leeg was, dus ik probeerde hem weer te herstellen met een custom firmware. Helaas zonder effect. Had als laatste firmware versie 4.1 der op draaien wat het prima deed. Met een oudere baseband versie die op dat moment te unlocken was.

Na heel veel keren proberen op allerlei manieren zit ik nog steeds met een iPhone die het niet doet... Het software uitpakken gaat prima, 'Herstel van iPhone bij Apple controleren' gaat ook prima maar het 'herstel van de iPhone voorbereiden' dan staakt ie ineens. De iPhone krijgt dan kort een wit scherm en daarna kort het Apple logo en daarna een zwart scherm waarna hij stopt. Ik heb het ook al geprobeerd met oudere custom firmware versies, heb ook de host file van beide mac en pc aangepast met de speciale regel maar ook zonder resultaat. Ook zijn de SHSH gegevens opgeslagen.

Ik krijg telkens verschillende error codes:
Op MAC:
Als de iPhone in recovery mode staat (dus met het usb kabeltje en itunes logo in beeld krijg ik error 2001 (of soms 2006).
Als ik em zelf in de DFU mode zet krijg ik error 1600
DFU mode (via Pwnagetool) error 1611
Als ik het met Redsn0w 0.9.6b6 probeer, zet ik em via dit programma in DFU mode, dan gaat de limerain exploit prima, maar als ie dan wacht op de reboot geeft ie aan: unexpected error en blijft de iPhone op een wit scherm staan.

Ik heb het ook op een PC geprobeerd met de volgende resultaten:
In recovery mode: error 1611
Via IREB in DFU mode: 1611
Zelf in DFU mode zetten: error 1600.

Kan iemand mij vertellen wat er precies fout is en of dit nog te herstellen is?

Bij voorbaat heel veel dank!

Emile
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-01-11, 16:15
clouseau clouseau is offline
 
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 36
Standaard

Welke Base gebruikje ?? Als er toevallig 03.10.01 op staat dan moet je net als ik 10 dagen in de wacht staan.
  #3  
Oud 05-01-11, 13:19
Emile86 Emile86 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 9
Standaard

Welke Baseband bedoel je denk ik? Ik denk dat het Baseband 05.11.07 is, of een er na maar sowieso niet de nieuwste!
  #4  
Oud 05-01-11, 13:37
yasinsta yasinsta is offline
• iOS 9.1
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 61
Standaard

Probeer eens firewall van je pc uit te schakelen.
  #5  
Oud 06-01-11, 12:52
Emile86 Emile86 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 9
Standaard

Nope, heeft niet met de firewall te maken.
(alsnog dank voor je reactie)
  #6  
Oud 06-01-11, 17:21
Giezoe Giezoe is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: DenHaag
Berichten: 2
Standaard

ik heb percies het zelfde probleem, nog ff en ik gooi em uit het raam
  #7  
Oud 06-01-11, 17:23
Emile86 Emile86 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 9
Standaard

Zwaar vervelend, of niet? Ik wil graag weten wat het is, dan kan ik er iets aan doen... Zou het met de batterij te maken kunnen hebben?
  #8  
Oud 06-01-11, 17:25
Giezoe Giezoe is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: DenHaag
Berichten: 2
Standaard

ik weet het echt niet.. ik had de mijne laatst naar zo reparatiewinkel gebracht enige wat hij voor me kon doen is herstellen maar mijn iphone mocht niet uit gaan want als hij uitgaat dan blijftie uit:S heel raar maar echt *****
  #9  
Oud 09-01-11, 22:33
lacsap65's schermafbeelding
lacsap65 lacsap65 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emile86 Bekijk bericht
Ik heb een iPhone 3GS, 32GB uit Canada, met simlock (heb em dus altijd ge-unlocked). Heb al vaker problemen met de software gehad, af en toe gaf hij aan dat de batterij leeg was maar dan wilde hij ook niet meer opladen. Na een herstel (met custom firmware) deed hij het dan weer prima. Dit keer gaf mijn iPhone op precies dezelfde wijze aan dat de batterij leeg was, dus ik probeerde hem weer te herstellen met een custom firmware. Helaas zonder effect. Had als laatste firmware versie 4.1 der op draaien wat het prima deed. Met een oudere baseband versie die op dat moment te unlocken was.

Na heel veel keren proberen op allerlei manieren zit ik nog steeds met een iPhone die het niet doet... Het software uitpakken gaat prima, 'Herstel van iPhone bij Apple controleren' gaat ook prima maar het 'herstel van de iPhone voorbereiden' dan staakt ie ineens. De iPhone krijgt dan kort een wit scherm en daarna kort het Apple logo en daarna een zwart scherm waarna hij stopt. Ik heb het ook al geprobeerd met oudere custom firmware versies, heb ook de host file van beide mac en pc aangepast met de speciale regel maar ook zonder resultaat. Ook zijn de SHSH gegevens opgeslagen.

Ik krijg telkens verschillende error codes:
Op MAC:
Als de iPhone in recovery mode staat (dus met het usb kabeltje en itunes logo in beeld krijg ik error 2001 (of soms 2006).
Als ik em zelf in de DFU mode zet krijg ik error 1600
DFU mode (via Pwnagetool) error 1611
Als ik het met Redsn0w 0.9.6b6 probeer, zet ik em via dit programma in DFU mode, dan gaat de limerain exploit prima, maar als ie dan wacht op de reboot geeft ie aan: unexpected error en blijft de iPhone op een wit scherm staan.

Ik heb het ook op een PC geprobeerd met de volgende resultaten:
In recovery mode: error 1611
Via IREB in DFU mode: 1611
Zelf in DFU mode zetten: error 1600.

Kan iemand mij vertellen wat er precies fout is en of dit nog te herstellen is?

Bij voorbaat heel veel dank!

Emile
Probeer het programma RecBoot eens. Deze haalt de Iphone uit de DFU mode. De error codes worden genegeert. Succes.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip RecBoot 1.0.2.zip‎ (409,2 KB, 85x gelezen)
  #10  
Oud 15-01-11, 14:07
Emile86 Emile86 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 9
Standaard

Het is gelukt!!! Heb de iPhone met Recboot uit de recovery mode gehaald, waarna het leek alsof er niks gebeurde. Liet hem wel aan de macbook hangen. Hij gaf daarna alleen aan dat de batterij leeg was, wat altijd al gebeurde zonder daarna op te laden, maar dit keer deed hij dat wel! Enorm bedankt @ lacsap65
  #11  
Oud 15-01-11, 14:24
lacsap65's schermafbeelding
lacsap65 lacsap65 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emile86 Bekijk bericht
Het is gelukt!!! Heb de iPhone met Recboot uit de recovery mode gehaald, waarna het leek alsof er niks gebeurde. Liet hem wel aan de macbook hangen. Hij gaf daarna alleen aan dat de batterij leeg was, wat altijd al gebeurde zonder daarna op te laden, maar dit keer deed hij dat wel! Enorm bedankt @ lacsap65
Graag gedaan, Emile86.
  #12  
Oud 28-02-11, 19:01
P1Nh00fD's schermafbeelding
P1Nh00fD P1Nh00fD is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 17
Standaard

Ik ga dat recboot dan ook maar eens proberen, tel lijkt dood, reageerd nergens meer op. kan het zijn dat ik hem gewoon. wat is dat met dat baseband? Kan het zijn dat als ik hem nu ik in de kast gooi ik over 10 dagen weer leven zie? in andrere woorden beeld! zit nu al 3 dagen naar een zwart scherm te staren.
  #13  
Oud 28-02-11, 19:36
lacsap65's schermafbeelding
lacsap65 lacsap65 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door P1Nh00fD Bekijk bericht
Ik ga dat recboot dan ook maar eens proberen, tel lijkt dood, reageerd nergens meer op. kan het zijn dat ik hem gewoon. wat is dat met dat baseband? Kan het zijn dat als ik hem nu ik in de kast gooi ik over 10 dagen weer leven zie? in andrere woorden beeld! zit nu al 3 dagen naar een zwart scherm te staren.
Een zwart scherm betekend dat jouw iphone uit staat. Of jij nou 10 dagen wacht of 10 maanden. Er zal niets veranderen. Allereerst moet je de iphone in de DFU mode krijgen. Dit kan idd met recboot. Dan de iphone via itunes herstellen. Bij een eventuele foutmelding kan je met recboot de iphone weer uit de DFU mode. Hiermee negeer je deze foutmelding.
Succes.
  #14  
Oud 28-02-11, 21:59
P1Nh00fD's schermafbeelding
P1Nh00fD P1Nh00fD is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 17
Standaard

Recboot doet niets, in recovery werkt niet, iphone blijft dood, uit recovery, recboot crashed. Ik zal de phone een nagje aan de oplader laten. laatste leven dat ik heb gezien was logo, daarna wit scherm, daarna niets meer. Ben benieuwd. ben het nu aan het proberen met Ibricker. Wellicht ben ik te ongeduldig en probeer ik teveel achter elkaar. Bedankt voor je reactie overgens
  #15  
Oud 28-02-11, 22:26
lacsap65's schermafbeelding
lacsap65 lacsap65 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door P1Nh00fD Bekijk bericht
Recboot doet niets, in recovery werkt niet, iphone blijft dood, uit recovery, recboot crashed. Ik zal de phone een nagje aan de oplader laten. laatste leven dat ik heb gezien was logo, daarna wit scherm, daarna niets meer. Ben benieuwd. ben het nu aan het proberen met Ibricker. Wellicht ben ik te ongeduldig en probeer ik teveel achter elkaar. Bedankt voor je reactie overgens
Ik zou haast gaan denken dat jouw batterij het probleem is.
Of leeg of stuk.
  #16  
Oud 01-03-11, 12:18
P1Nh00fD's schermafbeelding
P1Nh00fD P1Nh00fD is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 17
Standaard

Toestel een nacht aan de oplader gehangen, nog steeds niets. Net adapter en kabel gecontroleerd, die doen het. Kan de batterij overlijden door een softwarematige actie? lijkt me sterk. Dan toch maar langs een reperateur? Wel vreemd.
  #17  
Oud 01-03-11, 22:58
Booo Booo is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 17
Standaard

probeer gewoon te jailbr. dan komt ie ook uit recovery mode , werkt niet altijd met recboot !
  #18  
Oud 01-03-11, 23:00
Booo Booo is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 17
Standaard

je moet wel de jailbr. gebruiken voor de firmware die er momenteel op staat , veel geluk !
  #19  
Oud 02-03-11, 10:47
P1Nh00fD's schermafbeelding
P1Nh00fD P1Nh00fD is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 17
Standaard

Ik zou wel willen, toestel reageerd echter op geen enkele toetsen combinatie (standby/home ingedrukt houden enz). beeld blijft zwart, wordt niet herkend door Itunes.

Ga bijna denken dat de batterij dood is. geen idee.
Reageren

Labels
herstellen, iphone, probleem, unlock



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone kan niet herstellen metzonderEd iPhone algemeen 2 27-03-11 21:48
iphone wil niet herstellen thatsmaddog iPhone algemeen 0 20-03-11 21:33
Iphone gecrasht en zou graag willen herstellen. Hoe te herstellen zonder update? glenn_lauw iPhone algemeen 21 29-03-10 18:29
Kan Iphone niet herstellen atmosphear Archief 3 26-10-08 09:53
iPhone 1e gen.: Kan iPhone niet herstellen altrnt Unlock 15 03-10-08 14:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:14.