//

3g blijft zoeken na jb en unlock

3g blijft zoeken na jb en unlock discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Kan iemand mij helpen??? Ik heb sinds kort een 3G voor mijn vrouw. Deze is gejailbreaked (cydia) en unlocked. Als ik de telefoon opnieuw opstart ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-03-11, 22:04
minics minics is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 9
Standaard 3g blijft zoeken na jb en unlock

Kan iemand mij helpen???
Ik heb sinds kort een 3G voor mijn vrouw. Deze is gejailbreaked (cydia) en unlocked. Als ik de telefoon opnieuw opstart blijft ie zoeken naar tel. netwerk. Ik heb al diverse keren ultrasn0w verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd en dan weer opnieuw opgestart. Als ik in "Instellingen-Algemeen-Info" kijk staat versie 4.2.1 (8C148) en modemfirmware 05.15.04. Het gekke is dat hier bij aanbieder wel staat "KPN NL 9.2, maar de Iphone blijft bovenin het scherm zoeken naar een telefoon netwerk. Wie kan mij helpen met de oplossing?? Alvast HEEL ERG bedankt!

Voor de zekerheid: Het betreft dus niet de Iphone 3GS uit mijn profiel maar een 3G

minics.

P.s.: Bij "instellingen-aanbieders" komt een pop-up met "Netwerklijst kan niet worden geladen". Is dit nog van belang?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-03-11, 12:52
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

ik zie al het probleeem !. Je hebt modemfirmware 05.15.04 en die is niet te unlocken!
Je moet deze baseband updaten naar de ipad baseband 06.15. met Redsn0w en dan Ultrasn0w overheen gooien. Zoals vaker gezegd, ipad baseband kan voor problemen zorgen wat betreft GPS ontvangst. Alle iphones die ik heb gedaan heeft het in de meeste gevallen geen problemen opgeleverd!
__________________
Revenge of the nerd..
  #3  
Oud 02-03-11, 12:54
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Nog een vraagje? betreft het een Tmobile toestel of een buitelands toestel?
Tmobile toestellen zijn als het goed is gewoon simlockvrij tegenwoordig (maar dan had je eigenlijk nu al gemerkt!). Dus ik ga e rvanuit dat het een buitenlands toestel is.
  #4  
Oud 02-03-11, 16:27
minics minics is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 9
Standaard

Klopt, het is een buitenlands toestel. Nog bedankt voor je antwoord, trouwens.
Maar, kan ik dat zelf? Ben al eens bezig geweest met een iphone 2G en heb daarvoor gezocht en dingen gedownload maar vaak het verkeerde. En wat is de volgorde, kun je dat uitleggen?

Edit: Het is me al gelukt, de Iphone werkt !

Bedankt,

minics.

Laatst gewijzigd door minics; 02-03-11 om 17:20.
  #5  
Oud 03-03-11, 19:16
Daniel88 Daniel88 is offline
• iOS 4.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 5
Standaard

Ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem.
Gisteren heb ik voor mijn iPhone 3G 16GB een ipsw aangemaakt met sn0wbreeze voor Windows.
Het betreft de versie 4.2.1, hierna heb ik mijn SIM-kaart in mijn telefoon gedaan, en kon deze gewoon correct "unlocken" in iTunes.
Hierna heb ik mijn sync terug geplaatst, zodat ik mijn apps etc weer heb.

Echter zag ik dat mijn telefoon ook blijft zoeken naar het netwerk. Ook mijn telefoon geeft gewoon de provider aan, in dit geval T-Mobile.
Ik weet niet of dit toestel überhaupt een SIM-lock heeft, gezien ik de telefoon een keer geruild heb voor mijn vriendin met een BB. Nu zij een andere telefoon heeft, wil ik deze graag gebruiken. De telefoon had hiervoor ook een jailbreak, maar ik heb het toestel gereset naar fabriekinstellingen.

Tevens heb ik ultrasn0w gedownload uit Cydia, maar mijn telefoon blijft zoeken naar het netwerk. Op mijn andere iPhone 3G heb ik hier geen last van met deze SIM (4.1, 05.14.02).

(EDIT: In Info op mijn iPhone staat; Netwerk: niet beschikbaar, Aanbieder: T-Mobile 9.0. Is mijn iPhone dan gelocked door T-Mobile?)

Moet ik mijn telefoon nu upgraden naar de iPad 06.15.00 en hierna Redsn0w gebruiker, of is er een andere oplossing voor dit probleem?

Gezien dit op het probleem lijkt van de topicstarter, heb ik dit onder dit topic gepost.

Laatst gewijzigd door Daniel88; 03-03-11 om 19:18.
  #6  
Oud 03-03-11, 23:31
minics minics is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 9
Standaard

Het komt denk ik door de baseband (modemversie) 05.14.02. Ik had 05.15.04 en die was niet te unlocken. Ik heb via google versie 4.2.1 8C148 gedownload en redsn0w voor Mac. Op youtube staat een filmpje hoe je dit verder aanpakt. Het gaat erom dat je in redsn0w aangeeft dat je een Ipad modemversie wilt installeren. Met het youtube filmpje erbij (zonder is ook wel duidelijk) moet het lukken. Het was voor mij ook de eerste keer. Mocht het niet lukken kun je me emailen, dan probeer ik je de bestanden die ik gebruikt heb door te mailen.

Succes, minics.
  #7  
Oud 04-03-11, 03:25
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

zoals ik al eerder zei, gewoon ipad baseband eroverheen gooien. Alle bestanden zijn hier gewoon op het forum beschikbaar. Je telefoon is waarschijnlijk dus ook buitelands. Dus even redsn0w downloaden hier ergens op het forum makkelijk te vinden. 1 Tip , het kan langduren dat baseband wordt geflashed, dus geduld hebben tijdens het proces. Als je het proces onderbreekt, zou kunnen dat je iphone ineens een ipodje veranderd
  #8  
Oud 04-03-11, 10:56
Daniel88 Daniel88 is offline
• iOS 4.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 5
Standaard

Thanks het is gelukt!
Heb geupgrade naar de iPad baseband, en m'n iPhone herkende direct me SIM!
Bedankt voor de uitleg!
  #9  
Oud 04-05-11, 08:04
tvtje tvtje is offline
• iOS 7.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: meppel
Berichten: 53
Angry upgrade naar Ipad base band

Goede morgen, ik heb dezelfde probleem met mijn 3G en kunnen jullie mij uitleggen hoe ik van de 5.15.04 base band naar de Ipad base band kan upgraden ?
  #10  
Oud 08-08-11, 12:16
Radboud Radboud is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 1
Standaard

Hoi, ik ben nieuw op het forum, ik heb ook een soort gelijk probleem.
Een paar weken geleden een 3G geunlocked en jb met cydia. Geen problemen tot gister.
Netwerklijst kan niet geladen worden en dus na zoeken geen service.

Gister heb ik mijn sim in een andere iphone gedaan en die had gelijk verbinding,
Daarna zijn sim in mijn toestel gedaan en ook die deed het gelijk. Beiden hebben we een vodafone abbo.

Ik ben de draad door deze test een beetje kwijt. Als zijn sim het in mijn toestel nou ook niet gedaan had.... Of mijn sim niet in zijn toestel dan wist ik waar het aan lag.

Heeft iemand ideeen ?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone blijft zoeken naar KPN netwerk McMiles KPN 14 28-04-11 22:33
iPhone blijft zoeken ( geen service ) angelfromhell84 iPhone algemeen 7 11-01-11 13:48
iPhone blijft zoeken Eduardboon iPhone algemeen 4 11-05-10 14:49
GPRS blijft verbinding zoeken/maken Drinkyoghurt iPhone algemeen 14 24-01-10 20:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:28.