//

iphone 4 unlocken

iphone 4 unlocken discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo, ik ben nieuw hier. Ik heb van mijn neef uit zweden zijn defecte iphone 4 gekregen. Ik heb het toestel laten repareren door ISN ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-09-11, 19:32
nickdino nickdino is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 13
Standaard iphone 4 unlocken

hallo, ik ben nieuw hier. Ik heb van mijn neef uit zweden zijn defecte iphone 4 gekregen. Ik heb het toestel laten repareren door ISN voor 135 euro, onderzoek, reiniging en vervanging van powerchip. ISN vermeldde ook nog: Opm. Verder is dit een buitenlands toestel welke niet kan werken met een Nl provider tenzij u de iphone laat unlocken (wij doen dat niet)

Hij herkent mijn simkaart dus niet, prepaid van aldi/medion. Ik heb geen idee welke ios erop zit of welke baseband. Achterop staat dit: model a1332 emc 380b en op de tray serial:65037c6ea4s en een imei nummer die ik liever niet hier neerzet.

Wat kan ik doen om mijn iphone te kunnen gebruiken?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-09-11, 20:21
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Je wilt weten wat de provider is waar je neef deze iphone vandaan had en op gebruikte. Waarschijnlijk is het Telia, dat had dezelfde positie als T-Mobile in Nederland. Maar in Zweden zijn nog drie andere providers (Telenor, 3, Tele2).

Als je de provider weet zul je daar een unlock moeten aanvragen, als dat tenminste kan.
Ik denk dat je je neef in zult moeten schakelen hiervoor.
  #3  
Oud 22-09-11, 02:11
nickdino nickdino is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 13
Standaard

stel dat de provider geen unlock wil doen, wat zijn dan nog mijn mogelijkheden?
  #4  
Oud 22-09-11, 13:25
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickdino Bekijk bericht
stel dat de provider geen unlock wil doen, wat zijn dan nog mijn mogelijkheden?
Nu: geen. Hou daarom deze website in de gaten: Can I Unlock My iPhone?
In de toekomst kan het misschien wel.
Maar heb je al aan de neef gevraagd op welk netwerk hij de iPhone heeft gebruikt?
En wil die provider dus niet unlocken?

Edit, hier staan ervaringen van mensen met Zweedse iphones van telia: http://forum.iculture.nl/f14/jailbre...3g-zweden.html

En nog iemand die een Zweedse iPhone had: http://forum.iculture.nl/f14/jailbre...weeds-3gs.html

Wellicht kun je de vraag daar stellen, deze mensen weten meer dan ik!

Laatst gewijzigd door remundo7000; 22-09-11 om 13:44.
  #5  
Oud 22-09-11, 14:09
nickdino nickdino is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 13
Standaard

dat is toch niet mogelijk, alles wat gemaakt is kan uit elkaar worden gehaald, het moet toch mogelijk zijn om van die locks af te komen?

Laatst gewijzigd door XIII; 22-09-11 om 14:14. Reden: Hatelijke opmerking verwijderd
  #6  
Oud 22-09-11, 14:14
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickdino Bekijk bericht
dat is toch niet mogelijk, alles wat gemaakt is kan uit elkaar worden gehaald, het moet toch mogelijk zijn om van die locks af te komen?
Dit is een mooi voorbeeld van het verschil tussen theorie en praktijk...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #7  
Oud 23-09-11, 13:16
nickdino nickdino is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 13
Standaard

kan ik hem niet formatten en dan unlocken met programma's zoals redsnow en dergelijke? ik heb hem in dev mode gezet en dan vraagt ie om m te herstellen, maar dan naar de nieuwste software
  #8  
Oud 23-09-11, 13:43
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Ik weet niet wat een dev mode is, maar je kan de iphone waarschijnlijk wel jailbreaken met redsn0w. Een handleiding daarover kun je vinden op dit forum.
Als dat lukt kun je de iphone gebruiken op Wi-Fi, dus als ipod touch.

Op dit moment (september 2011) is de enige oplossing voor een unlock, zoals ik al twee keer eerder heb gemeld, bij de provider in Zweden waar de iphone vandaan komt.
Er zijn ook bedrijven met websites die unlocks verkopen, ik heb daar geen ervaring mee! Je kan dat ook proberen, als je weet van welke provider de iphone afkomstig is. Het is niet goedkoop, als een provider-unlock is te krijgen zal dat altijd goedkoper zijn bij de provider zelf. Een voorbeeld van een dergelijke site is DeLocker.com | For all your Mobile Phone IMEI unlocks!. Ik heb zelf nooit zoiets gedaan, ik weet niet hoe goed zoiets werkt.
  #9  
Oud 23-09-11, 14:12
nickdino nickdino is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 13
Standaard

ik heb nog geen contact met mijn neef kunnen krijgen, ik heb tinyumbrella gedownload en de volgende gegevens kunnen krijgen: device model:mc603ks/a firmware: 4.3.5 baseband : 04.10.01 ice 2_13

betekent dat dat ik moet wachten ja? tinyumbrella werkt niet om de firmware naar een lagere versie te brengen. Maar dat moet wel mogelijk zijn dus, en dan kan ik dus bestaande oplossingen gebruiken?
  #10  
Oud 23-09-11, 14:22
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Downgraden naar 4.3.3 (of eerder) kan je niet zonder de bijhorende SHSH blobs, en daar geraak je voor jouw toestel ook niet meer aan. TinyUmbrella kan jou niet helpen hier.

Voorlopig zit je met een dure iPod ipv een iPhone.
  #11  
Oud 23-09-11, 14:51
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Je iphone is gelockt voor TELE2 SVERIGE AB Zweden. Probeer eens via hun iets te regelen. Anders moet je andere manieren zoeken voor de unlock, zoals al eerder is voorgesteld. Je kan in ieder geval met een Tele2 (zweedse) kaartje je iphone activeren.
__________________
Revenge of the nerd..
  #12  
Oud 24-09-11, 10:33
nickdino nickdino is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 13
Standaard

hoi, idd tele2, ik heb een bericht van mijn neef gekregen. Ik heb gebeld met tele2 in nederland. Zij vertelden mij dat er standaard geen lock op hun toestellen zit. Mijn iphone geeft aan: no sim card installed. Als ik hem aan itunes zet staat er "de iphone die u probeert te activeren heeft geen sim kaart'. Ik heb dus een kaartje van de aldi (kpn netwerk). De medewerker zei dat ze vaak zo'n bericht laten zien en dat de oplossing dan is om de firmware up te daten, maar dat het toestel en itunes helemaal geen kaart konden vinden vreemd was.
  #13  
Oud 25-09-11, 02:50
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

dat is inderdaad vreemd. Waarschijnlijk is dan de kaartlezer van de iphone kapot. Je zei al dat het een reparatie toestel is......dus groot kans dat de hardware niet goed is.
  #14  
Oud 25-09-11, 17:45
nickdino nickdino is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 13
Standaard

update: ik heb gisteren kaartjes gewisseld met een andere iphone4 bezitter, hij kreeg hetzelfde te zien als op mijn telefoon; no sim card installed. Op de mijne stond, locked sim en ontgrendelen met inlogcode. Hij heeft een microsim en ik heb een normale die ik heb bijgeknipt, mijn sim heeft een veel grotere chip, op youtube heb ik tutorials gezien om die dingen bij te knippen en het zou gewoon moeten werken.
  #15  
Oud 25-09-11, 19:28
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Kortom: Zelf opgelost. Nieuwe microsim oppikken bij je provider en gaan ...
  #16  
Oud 26-09-11, 13:32
nickdino nickdino is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 13
Standaard

helaas heeft aldi talk geen microsim, ik zal dus een nieuwe moeten vinden. Ik heb een beetje zitten rondzoeken welke actie het beste is maar nog niet kunnen beslissen. Ik zou het liefst een prepaid kaartje willen met internet zonder korte geldigheidsduur. En dan de goedkoopste natuurlijk. Is er iets beter dan die actie van vodafone, 20 euro met 1 gb internet?

Laatst gewijzigd door nickdino; 27-09-11 om 14:12.
  #17  
Oud 26-09-11, 23:40
pelser pelser is offline
• iOS 4.3.5
• 3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1
Standaard

Hallo weet iemand als ik nog iets kan doen met men iphone? Ik heb hem perongeluk geupdate naar 4.3.5 en kan hem nu niet meer aanzetten.. Frans toestel van Orange met simlock.. Kan ik nog unlocken? Men iphone start dus niet meer op , enkel op noodoproep ed.. Beetje radeloos.. Groeten

Laatst gewijzigd door XIII; 26-09-11 om 23:44. Reden: Gevey is strafbaar
  #18  
Oud 30-09-11, 21:20
eublesuma eublesuma is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pelser Bekijk bericht
Hallo weet iemand als ik nog iets kan doen met men iphone? Ik heb hem perongeluk geupdate naar 4.3.5 en kan hem nu niet meer aanzetten.. Frans toestel van Orange met simlock.. Kan ik nog unlocken? Men iphone start dus niet meer op , enkel op noodoproep ed.. Beetje radeloos.. Groeten
Blijkbaar antwoorden ze niet als je dit probleem hebt, ik ben ook al dagen radeloos aan het zoeken, zonder resultaat. Ik ben te beseffen dat men iPhone voor de vuilbak is, terwijl hij nog in perfecte staat is Belachelijk....
  #19  
Oud 01-10-11, 00:07
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eublesuma Bekijk bericht
Blijkbaar antwoorden ze niet als je dit probleem hebt, ik ben ook al dagen radeloos aan het zoeken, zonder resultaat. Ik ben te beseffen dat men iPhone voor de vuilbak is, terwijl hij nog in perfecte staat is Belachelijk....
Eigenlijk logisch dat er geen reactie komt, want dit probleem komt bijna elke dag wel voorbij. Dus is lezen misschien wel een optie

Ennuh ... per ongeluk opdaten ... egnie!! ... Er wordt meer dan 1x gevraagd of je daadwerkelijk wilt opdaten ...

Al eens gekeken of Orange France, net zoals T-Mobile NL, het inmiddels mogelijk heeft gemaakt je iphone simlockvrij te maken. Informeer eens bij Orange NL. Oops, die bestaan niet meer. Ff gegoogled: Gevonden

Ik heb ook nog ff de moeite genomen wat gelezen op dit forum. Heb je baseband 01.59.00? Dan kun je unlocken met Ultrasnow, maar dan moet je eerst jailbreaken. Kortom: lees eerst de jailbreaksectie en daarna de unlocksectie. Daarna: aan de slag.
Waar vind je de baseband: HIER

Een kennis heeft, klaar terwijl ie wachtte, HIER een Deense iphone 4 (fw 4.3.5) laten unlocken. En nee, daar heb ik geen aandelen of zo. Ik was er nooit en ken de zaak geeneens. Bekijk unlock-hoofdstuk ... Soort van no cure no pay.

Laatst gewijzigd door Rav3n; 01-10-11 om 07:56.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
unlocken iphone g3 fc1958 Archief 1 04-01-09 23:27
iphone unlocken Nofx Unlock [archief] 9 16-03-08 14:46
iPhone unlocken Melissa Unlock [archief] 1 04-02-08 14:25
iphone unlocken yannickwaem Archief 7 25-10-07 19:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:32.