//

internetbankieren nog veilig op je iphone met een jailbreak?

internetbankieren nog veilig op je iphone met een jailbreak? discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) ik heb zoals de meeste men I5 gejailbreakt met evasi0n waar ik uiteraard heel blij om ben. wat me is opgevallen is als ik de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-02-13, 00:58
benzisto benzisto is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 19
Standaard internetbankieren nog veilig op je iphone met een jailbreak?

ik heb zoals de meeste men I5 gejailbreakt met evasi0n waar ik uiteraard heel blij om ben. wat me is opgevallen is als ik de eerste keer men bank app opende er een melding kwam dat men iphone gejailbreakt is en dit gevaarlijk is. vraag me af of die melding terrecht is want maak me nu toch wel zorgen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-02-13, 01:03
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ja, het is in principe gevaarlijk.

Een jailbreak verwijdert allerlei beperkingen die Apple oplegt en opent daarmee deuren voor diverse soorten malware. Je weet nooit zeker of tweaks die je via Cydia downloadt volledig veilig zijn (ze worden niet door Apple gereviewed en kunnen ook nog eens meer op je iPhone dan een App uit de AppStore).

Tweaks van bekende namen uit de officiële bron zullen echter niet snel gevaarlijk zijn en er zijn hier behalve vervelende pop-ups (en automatische aankopen in de AppStore?) voor zover ik weet geen meldingen gedaan van malware.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 05-02-13, 01:08
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

familie welke bij de rabobank werkt zegt dat het geen kwaad kan aangezien alles over beveiligde verbindingen gaat.
toch ben ik het met XIII eens dat enige voorzichtigheid wel geboden is.
__________________
Bla bla bla...
  #4  
Oud 05-02-13, 01:13
benzisto benzisto is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 19
Standaard

ik ga toch voorzichtig zijn. die melding kwam van men bank uit dat men iphone gejailbreakt is en dus niet meer veilig is. dus ik denk dat ze niet zomaar voor niks waarschuwen. wil men zuurverdiende centjes niet verliezen aan 1 of andere crimineel. voor mij is het duidelijk gedaan met app bankieren.
  #5  
Oud 05-02-13, 01:37
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

das gewoon dicttimmeren van alle risico's. ik denk dat ze het in een rechtzaak niet gaan winnen, want volgens mij verbieden ze het niet in de voorwaarden, maargoed, enige voorzichtigheid kan nooit kwaad.
  #6  
Oud 05-02-13, 01:48
benzisto benzisto is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 19
Standaard

hier in belgie staat er vermeld bij internetbankieren met een pc dat je een antivirus moet hebben heb je dat niet dan winnen ze de rechtzaak. vermoed dat ze ook gaan zeggen die mobiele telefoon was niet beveiligd komt op hetzelfde neer.
  #7  
Oud 05-02-13, 01:56
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

de pc bestaat al 100 jaar en pas sinds kort hebben ze regels omtrent bankieren, ik denk niet dat ze al uitgevogeld hebben hoe dat met mobiele toestellen werkt.
  #8  
Oud 05-02-13, 02:01
benzisto benzisto is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 19
Standaard

heb je wel een punt. maar stel dat je de rechtzaak wint. eer het tot een rechtzaak komt kan wel heel lang duren intussen zitten de gedupeerden zonder geld. wat intussentijd? voor mij is het gedaan bankieren via men iphone. vind het niet zo erg zal men bankzaken wel regelen via de notebook. liever een jailbreak zonder bankapp dan eentje zonder jailbreak met bankapp.
  #9  
Oud 05-02-13, 09:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simlockvrij Bekijk bericht
familie welke bij de rabobank werkt zegt dat het geen kwaad kan aangezien alles over beveiligde verbindingen gaat.
Vraag eens aan de familie die bij de Rabobank werkt waarom de Rabobank app gaat kijken of er een jailbreak geïnstalleerd is. De app kijkt naar /Applications/Cydia, /bin/bash/, enz... maar doet er blijkbaar niets mee.
  #10  
Oud 05-02-13, 10:21
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

hij vertelde dat omdat alles via beveiligde verbindingen gaat er eigenlijk weinig mis kan gaan, ik vraag me wel af of het mogelijk is dat mijn toetsaanslagen bekeken worden en daarmee gegevens gestolen kunnen worden?
Ik denk ook dat aangezien jailbreaken iets is wat door maar een klein deel van de klanten gedan word, en de rabo daar geen kaas van gegeten heeft, ze er terughoudend tegenover staan.
  #11  
Oud 05-02-13, 11:56
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Bij Apple heb ik er nog niet veel over gehoord, maar bij Android wemelt het van de malware. Ik denk dat daar zeker software tussen zit die wachtwoorden kan scannen. Wil je veilig bankieren met minder risico dan moet je de iDevice origineel laten en dat is nu juist de keuze. Maar dat geld ook voor de app's waarin je wachtwoorden op slaat. Koop je een gerenomeerd product dan loop je geen tot weinig risico, koop je een app in Cydia die deze functie bied dan weet je het nooit. Of de App-store 100% betrouwbaar is, dat durf ik ook te betwijfelen, maar de zekerheid is daar groter dan in Cydia.
  #12  
Oud 05-02-13, 14:53
Dutchgio Dutchgio is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simlockvrij Bekijk bericht
de pc bestaat al 100 jaar en pas sinds kort hebben ze regels omtrent bankieren, ik denk niet dat ze al uitgevogeld hebben hoe dat met mobiele toestellen werkt.
Maar dan wel in achtnemend dat de technologie van interntbankieren 100 jaar terug, met de launch van de pc, niet aanweig was, en met die van tablets/ipad wel..
  #13  
Oud 05-02-13, 21:18
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

In Nederland proberen banken steeds meer de schuld/plicht richting klanten te schuiven.

Jailbreaken zou wel eens onder de categorie "grove nalatigheid" kunnen gaan vallen...
  #14  
Oud 05-02-13, 21:30
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
In Nederland proberen banken steeds meer de schuld/plicht richting klanten te schuiven.

Jailbreaken zou wel eens onder de categorie "grove nalatigheid" kunnen gaan vallen...
Ik kan mezelf dat wel enigszins voorstellen.... Veel mensen jailbreaken, voegen nogal obscure repo's toe en installeren daaruit omdat het "gratis" is. Dat ze zichzelf hiermee kwetsbaar maken beseffen ze zich vaak te laat of helemaal niet.
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
  #15  
Oud 05-02-13, 21:35
"R"'s schermafbeelding
"R" "R" is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 13.4.1
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Ermelo (Speuld)
Berichten: 705
Standaard

Better safe than sorry.
Recent zakelijk een situatie meegemaakt waarbij ING internetbankieren plat gooide, daar van een machine zou zijn aangemeld waarop een trojaan zou staan. Hoewel het uiteindelijk bleek te gaan om een false positive bij ING zelf, veroorzaakt door een landelijke storing van internetbankieren, geeft een dergelijke situatie wel te denken. We hebben op dat moment alle pc's (gelukkig enkele stuks) grondig gecontroleerd, evenals alle mobile devices waarop een app van ING draaide. Niets aan de hand dus. Je moet er niet aan denken dat je wel iets zo vinden waarvan je het bestaan niet weet. Op een "open" device weet je niet wat je binnenhaalt, maar de daders van dit soort misdrijven worden steeds slimmer. Stel je voor dat je loginnaam en wachtwoord van internetbankieren als contact hebt opgeslagen om maar iets te noemen.....
__________________
Voor de regels voor het verkopen van iOS devices zie hier. Overtredingen worden direct na melding aangepakt.
  #16  
Oud 05-02-13, 22:06
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Het is gevaarlijker om op een publiek wi-fi netwerk in te loggen in je bankieren app dan simpelweg een jailbreak uit te voeren.

'Nuff said
  #17  
Oud 05-02-13, 22:07
"R"'s schermafbeelding
"R" "R" is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 13.4.1
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Ermelo (Speuld)
Berichten: 705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Het is gevaarlijker om op een publiek wi-fi netwerk in te loggen in je bankieren app dan simpelweg een jailbreak uit te voeren.

'Nuff said
Ook dat is zeker waar, maar er zijn nog wel meer manieren om alles op straat te gooien zeg maar
  #18  
Oud 05-02-13, 22:56
Dutchgio Dutchgio is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 166
Standaard

Vraag me af of er uberhaupt malware/virus iets is voor ios, na de jailbreak. Je staat inderdaad wel meer open, maar voor ios 6.x zijn de werkelijke exploits niet bekend gemaakt door evasi0n.
En hoeveel van de slechte repositories die veel gebruikt worden, en dus bekenzijn, gebruiken de jailbreak mogelijkheden om bijvoorbeeld informatie te achterhalen?
  #19  
Oud 05-02-13, 23:01
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

De exploits zijn vandaag redelijk uitgebreid beschreven op een security blog.

Maar welke exploits het ook waren en of ze bekend zijn of niet: de iPhone is kwetsbaarder na het toepassen van een jailbreak.
  #20  
Oud 05-02-13, 23:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutchgio Bekijk bericht
Je staat inderdaad wel meer open, maar voor ios 6.x zijn de werkelijke exploits niet bekend gemaakt door evasi0n.
Dan lees het onderstaande artikel eens:

Inside Evasi0n, The Most Elaborate Jailbreak To Ever Hack Your iPhone - Forbes
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
zou ooit nog een jailbreak uitkomen voor de Iphone 5? benzisto Chat en geruchten 9 13-01-13 22:49
iphone jailbreak veilig casz1001 Jailbreak 1 27-05-12 18:34
Hoe veilig is internetbankieren op je iPhone? firestarter iPhone Apps 18 06-06-08 14:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:08.